دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

چه زمان نیاز به شارژ گاز کولر ماشین وجود دارد؟ 

دوشنبه، 31 شهریور 1399
هنگامی که کولر خودرو را روشن کردید و به جای باد خنک، گرما حس کردید، نشان دهنده این است که زمان شارژ گاز کولر ماشین شما فرا رسیده شماست. به طور متوسط سیستم گرمایش و خنک کننده وسیله نقلیه شما باید هر ۱-۲ سال یکبار سرویس یا شارژ مجدد گاز شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز،برای بسیاری از ما پیش آمده که پس از مدتی از کارکرد کولر ماشین خود، متوجه کاهش سرمای آن شده ایم. دلایل کاهش سرمای کولر خودرو می تواند متفاوت و متنوع باشد. اما یکی از دلایل اصلی این مشکل، کمبود گاز کولر ماشین است. بنابراین اولین راه تشخیص کم شدن گاز کولر توجه به میزان سرمای باد کولر است. دومین راه تشخیص که فنی محسوب می شود، بستن گیج فشار سنج به ماشین و اندازه گیری میزان گاز موجود است. در این حالت اگر فشاری که بر روی گیج نشان داده می شود از میزانی که برای شارژ گاز توصیه می گردد کمتر باشد، پس گاز کولر ماشین کم شده است.

ورود باکتری ها

یکی دیگر از نشان های هشدار و بررسی کولر خودرو، می تواند ناسالم بودن سیستم گرمایش / سرمایش شما باشد. هنگامی که دستگاه کولر خود را روشن می کنید و حتی پس از سرویس متوجه ورود باکتری هایی از دریچه ها می شوید که می توانند منجر به سردرد، سرما خوردگی و آلرژی شوند، بهتر است گاز کولر ماشین را چک کنید. سیستم تهویه شما می تواند زمینه ای برای پرورش قارچ باشد و نیاز است هر ۱-۲ سال سرویس شود. برای شارژ مجدد از گازهایی استفاده کنید که خطراتی برای محیط زیست و سلامت شما نداشته باشند. از آنجایی که گازهای مبرد، در صورت انتشار می توانند به لایه ازن آسیب برسانند، لازم است که فرآیند شارژ مجدد را توسط یک متخصص حرفه ای انجام و کولر را سرویس کنید.

برخی از شرکت ها موظف اند که طبق قاناون از گازهای مبردی استفاده کنند که به کره زمین و گرم شدن آن آسیب نمی رساند. واحدهای تهویه مطبوع مناسب در خودرو که به طور موثری کار می کنند، نه تنها در تابستان داخل خودرو را خنک می کنند، بلکه مشکل رطوبت داخل ماشین و مشکلات بهداشتی بالقوه را نیز از میان بر می دارند. بنابراین نیاز است که نسبت به شارژ گاز کولر ماشین خود بی اهمیت نباشید.

گازی که برای شارژ کولر به کار می رود چیست؟

گاز آر۱۳۴ای ( (R134a گازی بی خطر با خاصیت جذب و انتقال سریع گرما است که در شارژ کولر خودرو به کار می رود. این گاز غیرقابل اشتعال و غیرسمی است و پایداری شیمیایی و حرارتی مناسبی در مجاورت سرما از خود نشان می دهد. همچنین این گاز هیچ گونه واکنشی نسبت به لایه ازن ندارد، اما مانند نسل های گذشته خود درصورت آزاد شدن در هوا باعث گرمایش زمین می شود که البته میزان آن بسیار کمتر از گازهای پیشین خود است. اولین گازی که برای کولر خودرو استفاده شد R11 بود که تنها در انواع محدودی از خودروها به کار گرفته شد و به همین جهت نتوانست همه گیر شود.

توضیح کلی درمورد نحوه شارژ

اگر خواستید این فرآیند را به هر دلیلی خودتان انجام دهید حتما از عینک ایمنی محافظ و دستکش استفاده کنید تا گاز خنک کننده به پوست شما برخورد نکند، چرا که به سرعت می تواند فریز شده و بسیار دردناک باشد. اطمینان حاصل کنید که مطابق دستور العمل کولر ماشین خود پیش روید و هشدارها را به دقت بخوانید. توجه کنید که موقع استارت زدن کولر روشن نباشد و بعد از گرم شدن ماشین اقدام به روشن کردن آن کنید.

شارژ گاز کولر ماشین از دو طریق اضافه کردن گاز و پر کردن کامل گاز صورت می گیرد که برای اینکار نیازمند: شلنگ، رابط شلنگ، گچ منیفولد و کپسول یک کیلویی گاز است. پس از اینکه مطمئن شدید که گاز کولر ماشین خالی شده، یک سر شلنگ را به شیر گاز و دیگری را به شیر کولر وصل کرده و پیچ آن را باز کنید تا گاز از کپسول وارد سیستم کولر شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 11 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
مراحل سابمیت مقاله
گام به گام مراحل چاپ کتاب
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC