دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سرگرمی / انواع طالع بینی /

چگونه پاسخ فال را تفسیر کنم؟ 

شنبه، 25 مرداد 1399
زمانی که به اشعار حافظ تفأل میزنید باید معنی اشعار را بدانید که بتوانید تحلیل و نتیجه فال خود را بدانید دانستن معنی اشعار و قدرت تحلیل کمک میکند که نتیجه فال خود را بهتر بتوانید درک کنید. اما چگونه میتوان فال را تحلیل کرد و به معنای آن پی برد.

فال حافظ حالتی مشاوره ای بین شما و خواجه حافظ شیرازی دارد. احتمال دارد دو نفر یک موضوع را به چند شکل مختلف درک کنند. شعر های حافظ نیز از این امر جدا نیست و جهات و معانی مختلفی دارد. برای همین بهتر است غزل را خودتان بخوانید و بعد به آن فکر کنید و جوابتان را پیدا کنید.

نمونه هایی از تفسیرهای فال حافظ با توجه به غزل های خواجه

۱_ برخی اوقات شعر اشاره های واضحی دارد که آیا این کار خوب است یا نه...

برای نمونه : اگر غزل "دیدم به خواب خوش که به دستم پیاله بود ." و در داخلش این بیت باشد: " از دست برده بود خمار غمم سحر/ دولت مساعد آمد و می در پیاله بود. " خیلی آشکارا منظور این است که کار خیر است و نتیجه خوبی در پی خواهی داشت.

نمونه دیگر این چنینی " قراری کرده ام با می فروشان/ که روز غم بجز ساغر نگیرم" یعنی کارتان زیاد خوب نیست و عاقبت خوشی ندارد.

۲_ می گویید جوابتان را خیلی واضح نیست پس دنبال لغات و افعال توی شعر بگردید. دقت کنید ببینید چیزی مرتبط با نیتتان پیدا می کنید.

برای نمونه اگر قصد خرید خانه دارید افعالی مثل خریدن ، فروختن و تخریب و ساختن ، لغاتی مثل دیوار ، در و... می تواند مربوط به نیت شما باشد. پس از یافتن این افعال به مثبت و منفی بودن آن ها فکر کنید.

۳_اگر نیتتان خرید و مسئله اقتصادی است ولی غزل باز شده برایتان عاشقانه شد اصلا نگران نباشید.

برای مثال " ز سرو قد دلجویت مکن محرم چشمم را/ بدین سرچشمه اش بنشان که خوش آبی روان دارد" در مصراع دوم می توان یافت که محله موردنظر چشم خواجه حافظ شیرازی را گرفته است.

۴_ می توانید با توجه به تصاویر نیز معنی را دریافت نمایید.

مثلا در شعر "گفتم خوشا هوایی کز باغ حسن خیزد/ گفتا خنک نسیمی کز کوی دلبر آید" باید به تصویری که از یک باغ و باد وزیده شده در شعر خواجه فکر کنید.

البته بازهم اگر میدانید که نمیتوانید شعر را تحلیل کنید و معنی آنرا متوجه شوید میتوانید از دیوان حافظ استفاده نکنید و کتابهای فالی که در بازار وجود دارند و معنی شعر در آنها چاپ شده است استفاده کنید. همچنین میتوایند از سایتهای آنلاین برای گرفتن فال کمک بگیرید.


5 پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
صبور
3 سال پیش

خیر ان شا الله
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
تبدیل پایان نامه به مقاله !
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
مراحل اکسپت مقاله
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک