دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

چگونه از میسلار واتر استفاده کنیم؟ 

یکشنبه، 01 فروردین 1400
میسلار واتر نوعی پاک‌کننده‌ صورت است که نیازی به آبکشی ندارد. قدرت پاک‌کنندگی میسلار واترها درواقع از وجود مولکول‌های سورفاکتانت‌ ناشی می‌شود. سورفاکتانت‌ها یک سرِ آب‌دوست (دافع چربی) و یک دم چربی‌دوست (دافع آب) دارند و برای ساخت میسلار واترها باید به‌مقدار کافی با آب ترکیب شوند.

این روزها حتما نام میسلار واتر، محلول میسلار را شنیده اید . میسلار واتر در چند دهه اخیر به عنوان پاک کننده صورت بسیار محبوب شدند . اما علت آن چیست ؟میسلار واتر یک پاک کننده صورت میباشد که بر خلاف بسیاری از پاک کننده ها بعد از استفاده دیگر نیازی به شست و شوی صورت ندارید.

میسلار واتر تنها یک پاک کننده آرایش نمیباشد. بلکه یک محصول مراقبت از پوست میباشد که برای پاک کردن آرایش صورت و چشم ها استفاده میشود (بعضی میسلار واتر ها را برای دور چشم هم می توانید استفاده کنید که باید برچسب استفاده برای چشم را داشته باشند) .هنگامی که دسترسی به آب برای شست و شوی صورت خود ندارید ، میسلار واتر یک گزینه ی بسیار مناسب میباشند .میسلار واتر آرایش صورت و همچنین چشم ها را پاک می کند و پوست را تمیز می کند. این محلول می تواند جایگزین انواع پاک کننده های آرایشی از جمله روغن ها ، لوسیون ها و … شود.نحوه ی ساخت و طراحی پاک کننده میسلار واتر به نحوی میباشد که بدون الکل روغن و موادشیمیایی میباشد. بنابراین برای پوست شما مشکلی نخواهد داشت و مانند شوینده های قوی و پاک کننده های سنگین میزان چربی مفید پوست شما را از بین نمیبرد و پوست را خشک نمیکند.

میسلار واتر نوعی پاک کننده صورت است که نیازی به آبکشی ندارد. قدرت پاک کنندگی میسلار واترها درواقع از وجود مولکول های سورفاکتانت ناشی می شود. سورفاکتانت ها یک سرِ آب دوست (دافع چربی) و یک دم چربی دوست (دافع آب) دارند و برای ساخت میسلار واترها باید به مقدار کافی با آب ترکیب شوند.مولکول های سورفاکتانت در حضور آب به شکل اجتماعات توپک مانندی که میسِلی نام دارند گرد هم جمع می شوند. منتها آرایش مولکولی میسِلی ها به نحوی است که دم چربی دوست سورفاکتانت ها داخل توپک می افتد تا مولکول های آب را از پیرامون شان دفع نکنند. اما وقتی پد آرایش پاک کن تان را به میسلار واترها آغشته می کنید، این توپک ها باز و لایه ای از سورفاکتانت ها به خط روی پد ردیف می شوند. یعنی سر آب دوست سورفاکتانت ها به پد می چسبد و دم چربی دوست شان در وضعیت آماده باش برای جذب چربی ها قرار می گیرد. پس فقط کافی است تا پد را روی صورت تان بمالید تا تمامی مواد آرایشی و آلودگی ها از روی پوست تان پاک شوند. واقعا جالب نیست؟استفاده از میسلار واترها خصوصا به کسانی که آب محل سکونت شان از نوع آب سخت است توصیه می شود. آب سخت مقادیر زیادی املاح معدنی مانند کلسیم، منیزیم و آهن دارد که موجب خشکی پوست می شوند. اما چون میسلار واترها خاصیت آب رسانی دارند و PH طبیعی پوست را حفظ می کنند، برای کسانی که پوست شان خشک، حساس و مستعد آکنه است هم بسیار مفیدند.

چگونه از میسلار واتر استفاده کنیم؟

پاک کننده میسلار واتر را می توان با استفاده از پد های نخی استفاده کرد.برای بهترین نتیجه بهتر است که از پد های نخی بزرگ استفاده کنید که معمولاً توسط داروخانه ها به فروش می رسند.همچنین می توانید پدهای نخی تیوپی بخرید و مدت زمان طولانی از آن ها استفاده کنیدمیسلار واتر باید اولین مرحله از روتین مراقبت از پوست شما باشد.

یک پد نخی را به سادگی با این پاک کننده آغشته کنید . سپس آن را به کل صورتتان بکشید تا هیچ گونه آلودگی و اثری از میکاپ را مشاهده نکنید.برای پاک کردن میکاپ چشم اول مطمئن شوید که پد نخی به خوبی به میسلار واتر آغشته شده باشد. سپس از تکنیک فشار و نگه داشتن استفاده کنید.

به این صورت که پد را روی پلک خود به آرامی فشار داده و نگه دارید و یا حرکات ضربه ای به مدت چند ثانیه انجام دهید و بعد آن را روی پوستتان به آرامی بکشید.فشار و نگه داشتن به میسل ها کمک می کند که مانند یک آهنربا آلودگی ها را از روی پوست بردارند.شب هایی که از آرایش زیاد و کار زیاد خسته هستید و نمی توانید آرایش خود را پاک کنید و دوست دارید با همان میکاپ و ریمل سنگین بخوابید ، میسلار واتر به شدت به شما کمک می کند.کافی است که چند قطره از آن را به صورتتان بزنید و در همان رختخواب آرایش خود را پاک کنید ؛ بدون اینکه مجبور باشید از جایتان بلند شوید.

میسلار واتر حتی در روزهایی که میکاپ ندارید هم می تواند به مرطوب کردن و تازه کردن ظاهر پوست شما کمک کند. مثلاً قبل و بعد از ورزش در باشگاه می توانید با استفاده از آن آلودگی های روی پوست خود را بردارید. حتی بدون اینکه میکاپ سنگین کرده باشید.

میسلار واتر به راحتی می تواند لکه های رنگ مو روی پوست را نیز پاکسازی کند. معمولاً این لکه ها روی خط رویش موی سر و یا دست شما دیده می شوند که به آسانی می توانید با پد آغشته شده به میسلارواتر آن ها را پاکسازی کنید.قبل از وکس کردن مقداری میسلار واتر را به پوست صورت خود بزنید تا چربی ها و آلودگی های اضافی از بین بروند و وکس راحت تر بتواند به پوست شما بچسبد.قبل از برنزه کردن نیز می توانید مقداری میسلار واتر بزنید.اگر می خواهید که براش های آرایشی شما عمقی تمیز شوند، آن ها را داخل یک کاسه آب میسلارواتر کنید و اجازه دهید که مدتی داخل آن باقی بمانند.هنگام درآوردن براش را تکان دهید. این کار را هر دو هفته یک بار انجام دهید تا براش شما کاملاً تمیز باقی بماند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 08 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
تبدیل پایان نامه به مقاله !
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
گام به گام مراحل چاپ کتاب
سابمیت مقاله چیست؟
دارالترجمه رسمی فوری ترکی استانبولی
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟