چگونه به همسرم در زندگی مشترک اعتماد کنم؟

  شنبه، 16 فروردین 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
چگونه به همسرم در زندگی مشترک اعتماد کنم؟
اعتماد در یک رابطه چه در زندگی مشترک و چه در سایررابطه‌ها باشد؛ یعنی اینکه شما به طرف مقابل خود باور و ایمان دارید و در گمان خود فکر می‌کنید او همیشه به شما وفادار می‌ماند و می‌توانید به او تکیه کنید؛ که در نهایت این اطمینان، در رابطه‌یتان احساس امنیت و آرامش می‌کنید و پایداری بر رابطه شما حاکم می‌شود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از زوج باز، زندگی مشترک با تعهد ها و مسئولیت های مختلف بین زن و شوهر آغازمی شود و در کنار این تعهدات نیز اعتماد به همسر به عنوان یک پایه برای نگه داشتن رابطه و پیوند دو نفر مطرح می شود که برای داشتن یک رابطه موفق و پایدار کاملا ضروری است و اگر به هر دلیلی این اعتماد در زندگی خدشه دار شود؛ شک و ترس و بدگمانی زندگی را به سوی مرز های تاریکی پیش می برد.

بسیاری از زوج ها بنابر دلایلی مانند وسواس، شک و غیره همیشه نگران وفاداری همسرشان هستند و نمی توانند به آنها اعتماد کنند که در نهایت هم خود را آزار می دهند و هم رابطه یشان ناپایدار می شود.

با توجه به مقدمه بالا در مورد اعتماد به همسر و نگرانی های برخی از افراد در ارتباط با این مسئله می خواهیم که در این مقاله اغلب جوانب مربوط به اعتماد در زندگی، رفع بی اعتمادی و راه های افزایش آن را برایتان بیان کنیم تا اگر شما نیز در زمینه وفارداری و اعتماد به همسر خود نگران هستید از راهنمایی های این مطلب بهره بگیرید.

اعتماد در زندگی

سکون و آرامش در زندگی هایی به وجود می آید که در آنها اعتماد ملموس باشد و افراد همدیگر را باور داشته باشند. در اینجا به چندین گام مهم برای ایجاد اعتماد در زندگی یا اعتماد به همسر اشاره می کنیم.

۱- کنترل گر نباشید

رفتارهای کنترلی و نگرانی بیش از حد در مورد همسرتان با توجه کردن و حمایت از او کاملا متفاوت است و اگر می خواهید اعتماد ایجاد کنید؛ این مسیر را پیش نگیرید و به جای کنجکاوی و بازخواست او در مورد رفت و آمد به خانه، طرز پوشش و غیره سعی کنید طوری رفتار کنید که او را تحت سلطه خود نگیرید.

۲- از خود شروع کنید

بعضی از افراد در زندگی مشترک به صورت غیر منطقی مدام انتظار دارند که فقط همسرشان برای آنها تلاش زیادی کند و وفاداری خود را ثابت کند اما فراموش نکنید که هر دو به یک اندازه سهم دارید و باید با شریک زندگیتان حدود و مرزهای رابطه یتان را مشخص کنید و به جای شک و تردید در مورد او و انتظارات زیاد سعی کنید به او اعتماد و باور کنید و با دست خود این اعتماد را درست کنید.

۳- با او صمیمی باشید

یکی از راه های مهم برای ایجاد اعتماد به همسر محبت کردن و عشق ورزیدن به او از طریق مختلف است. مثلا گفتن جملات عاشقانه، در آغوش کشیدن او و توجه به ظاهرتان را فراموش نکنید و اگر این راه ها را بلد نیستید حتما به دنبال یادگیری آنها باشید.

۴- به او اتهام نزنید

شما در زندگی با همسرتان موقعیت های زیادی را پیدا می کنید که وفاداریتان را به همدیگر ثابت کنید بنابراین هرگز تلاش نکنید تا همسرتان را به روش خودتان امتحان کنید برای مثال مانند یک فرد ناشناس به او پیام ندهید چون در صورت موفق نشدن او در این امتحان، بازنده واقعی شما هستید.

اعتماد بین زن و شوهر

همانا محور اصلی رابطه بین زن و شوهر اعتماد کردن است که باید در این زمینه هر دو نفر تلاش کنند و چند نمونه از این تلاش ها را در اینجا معرفی می کنیم.

۱- وعده هایتان را عملی کنید

سعی کنید همیشه با همسرتان صادق باشید و برای هر وعده ای که به او می دهید؛ پیمان شکنی نکنید این کار بیش از هر چیزی برای اعتماد به همسر مفید خواهد بود. البته برای انجام و به ثمر رساندن قول هایتان شما لازم نیست حتی خواسته یا طلبی غیر منطقی را قبول کنید بلکه به هر آنچه که در توانتان است؛ عمل کنید و اگر از عهده کاری برنمی آیید؛ به جای قول دروغ، جواب منفی بدهید.

۲- به صورت متقابل اعتماد کنید

اگر فکر می کنید که همسرتان حق دارد به شما اعتماد کند و در مورد رازهای زندگی اش با شما صحبت کند پس چرا شما این کار را نکنید و این اعتماد متقابل را ایجاد نکنید؟ پس سعی کنید او را از زندگیتان و وقایع شخصیتان بی خبر نگذارید چون اگر اتفاقی از مسئله ای شخصی سر دربیاورد بعدا به شما در مسائل دیگر نیز شک می کند.

۳- رازهای او را نگه دارید

برخی از زوجین در هنگام عصبانیت یا دعوا با همسرشان، رازهای بین خود را به صورت عمومی پخش می کنند و یک مسله خصوصی را در اخیار بقیه قرار می دهند که در این صورت اعتماد به همسر به صورت مجدد کار بسیار سختی است. پس هشدار می دهیم که در این مواقع مواظب باشید؛ چون اعتماد از دست رفته به سختی برمی گردد و شاید هرگز برنگردد.

۴- اشتباهات خود را بپذیرید

اگر در زندگی مشترکتان، اشتباهی را مرتکب می شوید؛ به خاطر غرور بیجا سعی نکنید از آن رد شوید و یا دوباره آن را تکرار کنید بلکه به جای این کار ها و برای ایجاد اعتماد به همسر خود بابت اشتباهتان، عذر خواهی و ابراز پشیمانی کنید. البته فراموش نکنید که اگر به دنبال اعتماد هستید؛ نباید اشتباه را دوباره تکرار کنید.

بی اعتمادی به شوهر

بی اعتمادی به همسر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد که برای از بین رفتن آن چند کار زیر را پیشنهاد می کنیم.

۱- ارتباطات مجازی را مدیریت کنید

فضای مجازی و ارتباطاتی که در آن شکل می گیرد؛ امروزه به یکی از دغدغه های زوجین و زمینه از بین رفتن اعتماد به همسر تبدیل شده است. بنابراین تا حد امکان ارتباطاتتان را در این فضا و همچنین زمان و نحوه استفاده از آن را مدیریت کنید و مسئله پنهانی نداشته باشید.

۲- او را چک نکنید

اگر برای اعتماد به همسر خود مشکل دارید قطعا چک کردن و تعقیب و گریز مداوم او گزینه مناسبی نیست و پیشنهاد می کنیم به جای کنجکاوی در مورد کار های شخصی او، به صورت شفاف در مورد نگرانی هایتان صحیت کنید.

۳- از متخصص کمک بخواهید

اگر برای اعتماد به همسر خود راه های زبادی را امتحان کرده اید و باز هم این بی اعتمادی در وجود شما ریشه دوانده است و از طرفی اگر به زندگی خود و نجات آن فکر می کنید بهتر است از یک متخصص یا مشاور در این زمینه کمک بخواهید.

۴- با او وقت بگذرانید

یک از اصول مهم برای اعتماد به همسر و از بین رفتن بی اعتمادی در زندگی؛ گذراندن و سپری کردن اوقات با هم است. اگر فکر می کنید تلفنی صحبت کردن یا پیامک در این زمینه نقش دارند اشتباه می کنید شما باید سعی کنید با همدیگر در طول هفته بیرون بروید و حتما برای زمان های خالی و با هم بودن برنامه ریزی کنید و به این طریق از طریق گفتگو و هم نشنینی، اعتماد بینتان نیز تقویت خواهد شد.

افزایش اعتماد به همسر

۱- مرموز نباشید

در زندگی مشترک و برای افزایش اعتماد به همسر هر چقدر درستکار تر باشید؛ موفق تر عمل خواهید کرد. بنابراین به جای رفتار های پنهانی از همسرتان مانند مکالمات، ارتباطات اینترنتی، حساب بانکی و غیره سعی کنید پاسخگو باشید و در دسترس باشید و با این کار نه تنها آزادی شما از دست نمی رود بلکه رفتار شک برانگیز هم نخواهید داشت.

۲- نیازهای او را برطرف کنید

اگر به دنبال افزایش اعتماد به همسر خود هستید باید در هر شرایطی و برای برآورده کردن نیاز ها و خواسته های همسرتان در کنارش بمانید و به گونه ای زندگی خود را با او هماهنگ کنید که در کنار شما احساس کمبود و خلاء نداشته باشد. بنابراین باید در مواقع مختلف او را همراهی کنید و برای رفع نیازهای مالی، جنسی، عاطفی و غیره او فرد کاملا مناسبی باشید.

۳- به باورهای او پایبند باشید

گاها بعضی از افراد از طریق رفتار و گفته های خود زمینه ساز از دست رفتن اعتماد به همسرشان می شوند و با انتخاب پوشش، برخورد و نوع آرایش خود؛ شک همسرشان را برمی انگیزند .بنابراین برای جلوگیری از این امر و جهت افزایش اعتماد و وفاداری به همسرتان؛ پایبندی های اخلاقی او را باور کنید و مطابق با آنها رفتار کنید.

۴- به خانه خود اهمیت بدهید

اگر در زندگی شما گام هایی وجود دارد که می تواند زمینه ساز از بین رفتن بی اعتمادی و همچنین تقویت اعتماد باشد؛ را شناسایی کنید. به عنوان مثال به مسائل خانه و خانواده خود اهمیت دهید. فرضا سعی کنید از دیر آمدن به خانه و تکرار مداوم آن پرهیز کنید و در کنار این به مسائلی که در خانه باعث گله مندی همسرتان می شود توجه کنید و برای رفع آنها تلاش کنید و در یک جمله هر کاری که می دانید صداقت شما توسط آن زیر سوال می رود را محدود کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (624 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (35 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (35 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (11 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (9 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (7 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید (7 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (6 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
رهبر معظم انقلاب در خواستگاری دختر حداد عادل: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه ندارم دخترتان حاضر به ازدواج با پسرم است؟
حشمت الله فلاحت پیشه: آراء قالیباف در هر 2 سبد پزشکیان و جلیلی ریخته خواهد شد
شهاب حسینی برای سومین بار پدر شد +عکس/مادر شدن ساناز ارجمند همسر جدید آقای بازیگر
شهید رئیسی چرا گفت :«دفعه بعد خودم باید پشت فرمون بشینم»؟
بازگشت دوباره کامبیز دیرباز اینبار با "شغال"! / جدیدترین سریال این بازیگر
اعلام اسامی 30 دانشجوی نمونۀ سال 1402
برنامه تازه اردوغان برای بقاء / ترکیه از روی عربستان کپی می‌کند
دغدغه‌ها و اولویت‌های پزشکیان و جلیلی برای «آموزش و پرورش»
جلیلی: دولت را با 1500 تحریم تحویل رئیسی دادند!
ماجرای جمله «به شما ناهار دادند؟» شهید رئیسی چه بود
واردات خودروهای ارزان قیمت با کیفیت در دستور کار دولت
مدافع پرسپولیس به تراکتور پاسخ مثبت داد / هایجک چهارم از اردوی سرخ پوشان توسط زنوزی
سرخط مهم‌ترین اخبار ایران و جهان / 11 تیر 1403
از واکنش متفاوت پسر بزرگ دهقان فداکار به توییت پزشکیان تا مراسم وداع با شهید حافظ صندوق در حواشی داغ امروز دوشنبه 11 تیر 1403
همسر سعید جلیلی چرا غایب است و این کاندیدا را همراهی نمی کند؟ / شغل او چیست؟ + عکس
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس