چگونه می توان میل جنسی را کاهش داد؟

  دوشنبه، 27 بهمن 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
چگونه می توان میل جنسی را کاهش داد؟
هر انسانی نیازها و خواست جنسی خود را دارد. این امیال نسبت به محرک‌های بیرونی حساس بوده و متناسب با این محرک‌ها می‌تواند افزایش یا کاهش یابد. میل جنسی زیاد و عدم کنترل آن بخش زیادی از انرژی و زمان فرد را می‌گیرد، همچنین افزایش میل جنسی می‌تواند مشکلاتی در زندگی مشترک زوج‌ها ایجاد کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، میل جنسی بسیار بالا باعث می شود افراد به دنبال راه های کاهش میل جنسی خود بروند. این مشکل وقتی پررنگ تر می شود که یکی از زوجین دارای میل جنسی زیاد باشد، درحالی که دیگری شرایط لازم برای روابط جنسی را از لحاظ روحی یا جسمی نداشته باشد. میل جنسی یکی از غرایز طبیعی و نیاز ذاتی بشر است؛ با این حال افزایش بیش از حد آن در زنان و مردان متاهل یا مجرد باعث ایجاد مشکلات و دردسرهایی برای آن ها می شود.

چگونه می توان میل جنسی را کاهش داد؟

اگر میل جنسی بیش از حد بالایی دارید و این وضعیت بر زندگی شما تأثیر منفی گذاشته است، چند روش وجود دارد که می توانید با رعایت آنها میل جنسی خود را کاهش دهید، از جمله:

  • داروهای آنافرودیزیک. این دارو ها می توانند میزان میل جنسی فرد را کاهش می دهند.
  • قرص های مسکن. مسکن ها، غذاها یا داروهایی هستند که میزان میل جنسی را افزایش می دهند.
  • رژیم غذایی. تحقیقات نشان می دهد که برخی تغییرات غذایی می توانند بر روی میل جنسی تأثیر بگذارند؛ اما بسیاری از این تغییرات رژیم غذایی که برای کاهش میل جنسی انجام می شود، ممکن است سلامت کلی را به خطر بیندازد.

در طول سال ها از انواع داروهای گیاهی به دلیل خاصیت آنافروزیزیا استفاده شده است، اما هیچ تحقیقی برای حمایت از استفاده این گیاهان انجام نشده است.

شواهدی وجود دارد که مصرف گیاه شیرین بیان، می تواند سطح تستوسترون را کاهش دهد، اما تحقیقات بیشتری برای بررسی میزان تأثیر و ایمنی آن باید انجام شود.

همچنین سویا هم با کاهش تستوسترون میل جنسی را در مردان کاهش می دهد؛ اما تحقیقات این را به اثبات نرسانده است وجود ندارد. دانشمندان نتوانسته اند نتایج قطعی بین سطح سویا و تستوسترون با میل جنسی را اثبات کنند.

اما برخی بررسی ها نشان داده زنانی که رژیم مدیترانه ای را رعایت می کنند کمترین میزان اختلال عملکرد جنسی را دارند. هیچ تحقیقی وجود ندارد که بتواند به طور قطعی ثابت کند که آیا این رژیم میل جنسی را بدون اینکه سلامتی را به خطر بیندازد، کاهش می دهد.

افرادی که دچار کمبودهای تغذیه ای هستند معمولا انگیزه های جنسی و تجربی کم دارند و دچار اختلال عملکرد جنسی می شوند. در صورت ایجاد هرگونه تغییر در تغذیه و اختلال عملکرد جنسی، به پزشک مراجعه کنید.

چه زمانی فرد در ارتباط با میل جنسی نیاز به روان درمانی دارد؟

اگر پزشک مطمئن شود که میل جنسی زیاد فرد دلیل جسمی ندارد، ممکن است توصیه کند که برای درمان به یک روان شناس مراجعه کند.

صحبت با یک درمانگر می تواند به فرد کمک کند دلایلی را که ممکن است باعث تحریک میل جنسی شود را شناسایی کرده و در یادگیری تکنیک های مدیریت و کنترل میل جنسی کمک کند.

جلسات درمانی می تواند به اشکال مختلفی، از جمله فردی، خانوادگی یا گروهی برگزار شود. فرد خودش می تواند تصمیم بگیرد با کدام مراحل راحت تر است.

  • اگر در حال حاضر در یک رابطه هستید اما از رابطه جنسی خود راضی نیستید، این موضوع را با شریک زندگی خود در میان بگذارید تا به توافق متقابل برسید که چگونه رابطه جنسی برای هر دو نفر کاملاً راضی کننده است.
  • اگر در حال حاضر در یک رابطه جنسی ندارید اما دوست دارید بعدا وارد رابطه شوید، حتما با شریک جنسی خود رو راست باشید و صریحا در مورد آنچه که از همدیگر انتظار دارید با همدیگر صحبت کنید.

دارو های کاهش دهنده میل جنسی

در برخی موارد، پزشک ممکن است داروهایی را برای کاهش میل جنسی توصیه کند، از جمله:

  • کورتیکواستروئیدها
  • داروهای ضد افسردگی
  • شیمی درمانی یا پرتودرمانی
  • هورمون های سرطان پروستات
  • استروئیدهای آنابولیک برای عضله سازی

اگر در حال حاضر دارو خاصی می خورید، با پزشک خود صحبت کنید تا ببیند آیا استفاده از داروهای تجویز شده بر میل جنسی تأثیر می گذارد.

کوکائین و متآمفتامین ها دو داروی غیر قانونی هستند که می توانند میل جنسی را افزایش دهند و کاهش مصرف آنها می تواند میل جنسی را کاهش دهد.

راهکارهای برقراری یک رابطه سالم جنسی

چه در یک رابطه طولانی مدت و چه کوتاه مدت عادی باشید، با همسرتان همکاری کنید تا رابطه جنسی برای هر دو رضایت بخش باشد.

قبل از رابطه جنسی به یک فعالیت آرامش بخش بپردازید. انجام موارد آرامش بخش در کنار هم مانند بیرون رفتن برای یک شام با همدیگر یا یک ماساژ آرام دادن کمک می کند تا روحیه خود را تنظیم کرده و احساس لحظه ای بهتری داشته باشید.

  • خواسته های خود را اعلام کنید. برای همسرتان آنچه را که می خواهید روشن کنید تا هر دو با هم از این رابطه احساس رضایت داشته باشید.
  • درباره مرزها صحبت کنید. اگر در اتاق خواب مواردی هست که با وجود آنها راحت نیستید، از قبل به همسرتان اطلاع دهید.
  • از پرسیدن سوال نترسید. اگر مطمئن نیستید که همسرتان چه چیزی را می پسندد، هرگز از سوال کردن هراس نداشته باشید.
  • با یک درمانگر رابطه جنسی صحبت کنید. یک درمانگر رابطه جنسی می تواند با روش های مختلف ارتباط نادرست یا احساس عدم رضایت در اتاق خواب را به دو طرف آموزش دهد.

در رابطه با کاهش میل جنسی چه موقع باید به پزشک مراجعه کرد؟

لیبیدو یا شهوت تا زمانی که تأثیر منفی روی زندگی یا روابط نداشته باشد مسئله ای نیست. رفتار اجباری جنسی که گاهی اوقات اعتیاد به رابطه جنسی یا اختلال ابرجنسی نامیده می شود، به رفتار جنسی گفته می شود که زندگی را مختل می کند.

برخی از علائمی که نشان می دهد، ممکن است یک رفتار جنسی اجباری را تجربه کنید، عبارتند از:

  • مشکل در حفظ روابط سالم
  • تلاش ناموفق برای کاهش میل جنسی
  • انجام رفتارهای جنسی که بر زندگی تأثیر منفی می گذارد.
  • استفاده بیش از حد از رابطه جنسی به عنوان فرار از استرس یا مشکلات شخصی
  • تکرار اصرارها یا تخیلاتی که بیش از کنترل احساس می شود.
  • مشکلات مالی یا حقوقی و همچنین عواقب جدی دیگری که از رفتار جنسی فرد ناشی می شود.

برخی از سوالاتی که می توانید از خودتان پرسید تا رفتار جنسی اجباری خود را بهتر بشناسید، عبارتند از:

  • آیا سعی دارید رفتار جنسی خود را پنهان کنید؟
  • آیا رفتارهای جنسی شما باعث پریشانی تان می شود؟
  • آیا رفتار جنسی تان به روابط آسیب می زند یا عواقب منفی دارد؟
  • آیا احساس می کنید نمی توانید انگیزه های جنسی خود را مدیریت کنید؟

اگر به هر یک از این سوالات بله پاسخ داده اید، می توانید به دکتر خود مراجعه کنید. پزشک می تواند آزمایشاتی را برای تشخیص علت بالا بودن میزان بالای میل جنسی تجویز کند.

  • اگر پزشک شک دارد که میل جنسی بالا توسط عوامل روانی ایجاد شده است، ممکن است توصیه کند که با یک درمانگر یا مشاور صحبت کنید.
  • اگر احساس می کنید میل جنسی شما خیلی کم است، می توانید به پزشک مراجعه کنید. آنها به شما کمک می کنند تا مشخص شود که میل جنسی پایین به دلایل جسمی یا روانی ایجاد شده است.

1 دیدگاه
  دیدگاه ها
بازدید کننده
2 سال پیش

زنجبیل و زعفران میل جنسی روافزایش میدن سرکه سیب این میل رو به شدت سرکوب میکند
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (406 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (32 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) هادی چوپان ریشش را زد و سبیل گذاشت ؛ قهرمان بدن سازی با سبیل دسته دارش قابل شناسایی نیست (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس