دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / دهان و دندان /

چرا بهتر است جراحی بینی بعد از ارتودنسی باشد؟ 

سه شنبه، 14 بهمن 1399
جراحی بینی به عنوان محبوب ترین جراحی های زیبایی در کشور می باشد که با هدف ایجاد تقارن بیشتر اجزای صورت انجام می شود. بسیاری از افراد تمایل دارند تا علاوه برارتودنسی، جراحی بینی نیز انجام دهند و دغدغه ی آن ها الویت دهی به این درمان هاست

این سوال اکثر کسانی است که قصد انجام ارتودنسی همزمان با عمل جراحی بینی را دارند. آنها می خواهند بدانند که کدام را زودتر انجام دهند و دلایل زودتر انجام دادن هر کدام هم برایشان اهمیت دارد.درمان ارتودنسی می تواند بر روی موقعیت لب ها، تعادل بین لب و بینی، زاویه بینی و لب تاثیر قابل توجه ای بگذارد. رابطه لب و فرم نهایی بینی یکی از گزینه های مهمی است که جراح زیبایی بینی شما در نظر می گیرد.تغییر فرم لب بعد از ارتودنسی مسلما بر تصمیم جراح زیبایی بینی شما در خصوص پلن جراحی بینی اثر گذار است. همچنین ممکن است در حین انجام تنظیمات براکت ها و کار روی دندان های شما فشار هایی به صورت و بینی شما وارد شود که بخیه های جراحی شما را آزرده کند. بنابراین در حالت ایده آل شما می توانید اصلاح دندان خود را تکمیل و پس از آن برای انجام عمل جراحی زیبایی بینی اقدام کنید. بدون نیاز به براکت های ارتودنسی شما می توانید عمل جراحی زیبایی بینی خوبی داشته باشید .

جراحی بینی به عنوان محبوب ترین جراحی های زیبایی در کشور می باشد که با هدف ایجاد تقارن بیشتر اجزای صورت انجام می شود. بسیاری از افراد تمایل دارند تا علاوه برارتودنسی، جراحی بینی نیز انجام دهند و دغدغه ی آن ها الویت دهی به این درمان هاست.ارتودنسی فانکشن و سلامت دهان و و لوله ی گوارش را تامین کرده و هدف اولیه ی آن حفظ سلامتی ست و زیبایی به عنوان هدف ثانویه ی آن می باشد. جراحی بینی ممکن است با دو هدف انجام گیرد. در حالت اول در اثر ضربه یا تصادف، شکستگی در بینی ایجاد شده و یا مشکلات تنفسی وجود دارد و لازم است که جراحی انجام شود و در حالت دوم این جراحی تنها با هدف زیبایی انجام می گیرد. به طور کلی طبق نظر پزشکان در صورتی که فردی به هر دو درمان نیاز داشته باشد لازم است که در ابتدا ارتودنسی انجام شده و فک و چانه در جایگاه مناسب خود قرار گیرند و سپس اقدامات لازم جهت جراحی بینی انجام شود. در واقع با ارتودنسی، ساختار صحیح و مناسب جهت قرار گیری بینی ایجاد خواهد شد.

ناهنجاری در دندان ها سبب بروز مشکلاتی از جمله جویدن غذا، تکلم و تنفس خواهد شد. در این موارد فرد از راه دهان نفس می کشد و همین امر به هم ریختگی دندان ها به خصوص در فک بالا را تشدید خواهد کرد. یکی از تاثیرات ارتودنسی بر بینی برطرف شدن این مشکل می باشد. جراحی بینی از جمله جراحی هایی می باشد که لازم است در بزرگسالی انجام شود، بنابراین با انجام ارتودنسی در سنین کودکی می توان مشکلات و ناهنجاری های حفره ی دهان را بر طرف کرده و در بزرگسالی شروع به طرح درمان ارتودنسی کرد.

چرا بهتر است جراحی بینی بعد از ارتودنسی باشد؟

رینوپلاستی اگر همزمان یا قبل از ارتودنسی انجام شود مشکلاتی برای بیمار و ارتودنتیست ایجاد می کند . ممکن است حتی تاثیر بدی بر نتایج جراحی تحمیل شود. توجه کنید که متخصص ارتودنسی قرار است مرتب لب های شما را کنار بزند و روی دندان های شما کار انجام دهد. ممکن است در این میان حتی گوشه بینی های شما کشیده شود و احساس درد یا ناراحتی کنید و یا حتی احساس کنید فرم بینی شما تحت تاثیر قرار گرفته است.مشکل دیگر اینکه ممکن است بعد از ارتودنسی تغییراتی در لب های شما ایجاد شود و بعد ها به این احساس برسید که فرم بینی دیگر مناسب فرم جدید لب ها و صورت شما نیست!

اگر صورت شما نیاز مند درمان ارتودنسی ای است که تاثیر مشخصی بر لب ها خواهد گذاشت بهتر است رینوپلاستی بعد از ارتودنسی باشد!اگر علاوه بر ارتودنسی به جراحی فک هم نیاز دارید، باز بهتر است جراحی بینی بعد از ارتودنسی و جراحی فک باشد.در کل اگر قرار است صورت شما تغییر مشخصی بنماید، بهتر است ابتدا منتظر این تغییر بشوید تا جراح رینوپلاستی بتواند بینی شما رامتناسب با صورت جدید تان طراحی و جراحی نماید! در غیر اینصورت تداخلی بین نتایج این دو درمان وجود ندارد!البته اگر قرار است جراحی شما توسط جراحانی انجام شود که همه بینی ها را به یک شکل جراحی می کنند هم تفاوتی نخواهد کرد کی جراحی کنید! به هرحال جراح قرار است بینی شما را مثل بقیه قالب بزند و نه متناسب با صورت شما!!!


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 16 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
گام به گام مراحل چاپ کتاب
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
مراحل سابمیت مقاله