چرا سیلندر خودرو دچار احتراق ناقص می شود؟

  سه شنبه، 01 مهر 1399   زمان مطالعه 2 دقیقه
چرا سیلندر خودرو دچار احتراق ناقص می شود؟
رانندگى با خودرویى که احتراق ناقص یک سیلندر دارد به طور بالقوه خطرناک است. اگر شما در حین رانندگى قدرت موتور را از دست بدهید خطرناک است و ممکن است باعث ایجاد تصادف شود. اگر شما فکر مى کنید خودرویتان دچار احتراق ناقص است، بهتر از در اسرع وقت به یک تعمیرگاه مراجعه کنید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز ،Cylinder خودرو محلی برای نصب قطعات داخلی موتور مانند میل لنگ، رینگ پیستون، منیفولد گاز، شاتور، سر سیلندر، کارتر و قطعه های دیگر است. به دلیل حساسیت بالای قطعه مذکور، جنس استفاده شده در ساخت آن، بسیار اهمیت دارد؛ زیرا باید در مواجه با دماهای بالا و حتی پایین، دچار آسیب نشود. از آنجایی که جذب گرما توسط Cylinder بر روی بخش های دیگری که بر روی آن سوار است هم تاثیر می گذارد؛ بیشتر از چدن یا آلومینیوم در ساخت آن استفاده می شود.

سیلندر خودرو در بیشتر مواقع به شکل یک استوانه در پیشرانه تعبیه می شود تا فضای لازم جهت حرکت پیستون را تامین کند. در هر موتوری، حداقل از یک Cylinder کمک گرفته می شود؛ اما اگر تعداد آن ها بیشتر باشد، از یک بلوک به عنوان یک محفظه کلی برای تمام آن ها استفاده می شود.

یکى از بزرگترین نشانه هاى احتراق ناقص در سیلندر از دست دادن قدرت خودرو و لرزش عجیب در خودرو است. از آنجا که سیلندر قدرت موتور خودروى شما را تأمین مى کند، زمانى که این مشکل رخ مى دهد مصرف سوخت خودرو افزایش مى یابد و سوخت بیشترى براى جبران این قدرت از دست رفته مصرف مى شود. علاوه بر این، اگر خودرو زمانى که حرکت نمى کند ولى روشن است، لرزش زیادى دارد، یکى دیگر از نشانه هاى احتراق ناقص است. ترکیب این موارد با هم نشان دهنده ى این است که خودروى شما به طور حتم دچار احتراق ناقص است و باید هرچه زودتر به یک تعمیرگاه مراجعه کنید.

یکى از دلایلى که سیلندر دچار احتراق ناقص مى شود، خرابى شمع خودرو است. سیستم جرقه زنى کهنه، آسیب دیده و یا ضعیف مى تواند باعث ایجاد احتراق ناقص در سیلندر شود.

در صورتى که بنزین به اندازه ى کافى در مخلوط هوا و سوخت وجود نداشته باشد، مى تواند احتراق ناقص به وجود بیاید. اگر انژکتور مسدود یا کثیف باشد، مى تواند بر روى عملکرد کلیه سیلندرها تأثیر بگذارد.

گاهى اوقات سیلندرها دچار احتراق ناقص متناوب مى شوند به این معنى که سیلندر به طور دائم دچار احتراق ناقص نیست. در این حالت احتراق ناقص ممکن است زمانى رخ دهد که موتور خودرو سرد است و یا در زمانى که خودرو بار سنگینى را حمل مى کند. همچنین ممکن است که سیلندر بدون هیچ الگویى خاصى و به صورت رندم دچار احتراق ناقص شود. دلایل زیادى وجود دارد که تشخیص آنها سخت است، بنابراین احتیاج است که خودرو حتماً توسط یک تعمیرکار ماهر بررسى شود.

رانندگى با خودرویى که احتراق ناقص یک سیلندر دارد به طور بالقوه خطرناک است. اگر شما در حین رانندگى قدرت موتور را از دست بدهید خطرناک است و ممکن است باعث ایجاد تصادف شود. اگر شما فکر مى کنید خودرویتان دچار احتراق ناقص است، بهتر از در اسرع وقت به یک تعمیرگاه مراجعه کنید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (560 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (32 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (27 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان