دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای ورزش / رشته های ورزشی /

چگونه ارتفاع زین دوچرخه را تنظیم بکنیم؟ 

یکشنبه، 30 مرداد 1401
برای اینکه در زمان استفاده از دوچرخه و سواری کردن با آن احساس خوبی داشته باشید و بدنتان دچار مشکلی نشود اولین کاری که باید انجام دهید تنظیم دوچرخه و اجزای آن متناسب با قد و سایز خودتان است.

روش تنظیم صحیح ارتفاع زین دوچرخه

همان طور که می دانید، ورزش دوچرخه سواری یک ورزش بسیار مفید برای سلامت دستگاه قلب و عروق، سلامت روان و کاهش کالری محسوب می شود و فواید بی شمار آن باعث شده تا خیلی از افراد به این ورزش ساده و نشاط آور روی بیاورند. در طراحی دوچرخه تلاش شده تا بیشترین مطابقت را با بدن انسان داشته باشد؛ اما با توجه به فرم بدن و سایز گوناگون بدن افراد مختلف، نیاز است در خرید دوچرخه دقت کافی را به خرج بدهید.برای لذت بردن از ورزش دوچرخه سواری و هم چنین جلوگیری از آسیب های احتمالی، بهتر است علاوه برانتخاب سایز مناسب دوچرخه، تنظیمات صحیح دوچرخه را نیز انجام دهید تا کیفیت دوچرخه سواریتان بهتر شود و با صرف انرژی کمتر، مدت بیشتری دوچرخه سواری کنید.مهم ترین عامل ایجاد تناسب در پدال زدن با دوچرخه، تنظیم ارتفاع صحیح زین است. ایجاد تناسب بین دوچرخه و دوچرخه سوار اهمیت زیادی دارد، چراکه موقعیت بدن بر میزان نیروی وارده بر پدال ها و سطح راحتی ورزش تاثیرگذار است.

تنظیم ارتفاع زین دوچرخه با روش 109%

این روش مناسب ترین و دقیق ترین ارتفاع زین را برای شما مشخص می کند. روش %109 مبنای علمی دقیق و حساب شده ای دارد. در این مقاله علم این روش را توضیح نمی دهیم، فقط این را بدانید که متد %109 دقیق ترین ارتفاع زین را به شما می دهد.

  • قدم اول: در کنار یک دیوار بایستید و یک کتاب ضخیم را بین پاهای خود قرار دهید، بالاترین نقطه کتاب را بر روی دیوار علامت بزنید. در این روش کتاب را تا جایی که ممکن است به سمت بالا بیاورید، اما مطمئن شوید که صاف و قائم باشد.
  • قدم دوم: فاصله بین نقطه علامت زده شده تا سطح زمین را با متر اندازه بگیرید.
  • قدم سوم: ارتفاع ایده ال و مناسب زین دوچرخه از طریق ضرب این فاصله در 1.09 بدست می آید.

نتیجه: ارتفاع مناسب زین دوچرخه فاصله بین محور میانی پدال و سطح بالای زین است.

تنظیم ارتفاع زین دوچرخه با روش پاشنه پدال

از راحت ترین روش ها برای تنظیم زین دوچرخه، خصوصا در افراد مبتدی، می توان به روش پاشنه پدال اشاره کرد. برای این کار ابتدا روی دوچرخه بنشینید و دوچرخه را به دیوار تکیه دهید. یا می توانید از یک نفر برای نگه داشتن دوچرخه کمک بگیرید. سپس پدال ها را در موقعیت ساعت ۶ و ۱۱ قرار دهید به طوری که یک پدال در پایین ترین حالت ممکن و پدال دیگر در بالا قرار گیرد.پایی که روی پدال موقعیت ساعت ۶ قرار دارد باید صاف باشد و زانو خم نشود و پاشته ی پا نیز باید کاملا روی پدال دوچرخه قرار گیرد. اگر زانو خم شود، به این معناست که باید زین دوچرخه را بالاتر بکشید و اگر پاشنه ی پا کاملا روی پدال دوچرخه قرار نمی گیرد، باید ارتفاع دوچرخه را کم تر کرده و زین دوچرخه را پایین تر بکشید.

تنظیم ارتفاع زین دوچرخه با روش لموند

این روش در سال ۱۹۸۰ توسط گریگ لموند و به منظور تنظیم ارتفاع دوچرخه برای قد ابداع شد. در این روش فاصله ی بین قوزک پا تا فاق را به وسیله ی یک متر و بر حسب سانتی متر اندازه گیری کنید؛ این عدد نشان دهنده ی ارتفاع زین مناسب برای شما است.

ازاین روش نیز می توانید برای تعیین سایز صحیح دوچرخه مناسب خود استفاده کنید. برای این کارعدد اندازه گیری شده را در عدد ۰/۶۵ ضرب کنید، عدد به دست آمده سایز صحیح دوچرخه مناسب شما است.

اندازه خمیدگی ایده آل زانو چقدر است؟

میدانید که زانو درد از مشکلات متداولی در زمان دوچرخه سواری است که اغلب افرادی که مبتدی هستند و اطلاعات کافی ندارند ممکن است به این مشکل مبتلا شوند. زمانی که با تنظیمات نادرست مدت زمان طولانی پدال بزنید قطعا زانو درد را تجربه خواهید کرد. اگر این مشکل را تجربه کردید حتما بدانید که ارتفاع زین شما نادرست بوده یا دنده ای که انتخاب کرده اید صحیح نیست یا در کل موقعیت پاهای شما درست نمی باشد. پدال ها که در حالت افقی قرار دارند زانوها باید بالای پدال ها در یک خط مستقیم قرار بگیرند و در این حالت است که زاویه زانو 25 تا 30 درجه است بهترین زاویه برای زانوهاست.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 11 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
چاپ مقاله در مجله (ISI, SCOPUS, ISC, PUBMED و علمی پژوهشی) معتبر+ صفر تا صد+ ویدئو آموزشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
سابمیت مقاله چیست؟
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
مراحل اکسپت مقاله
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم