دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / حوزه روانشناسی /

چگونه در برابر مشکلات زندگی به همسر خود روحیه دهیم؟ 

شنبه، 09 مهر 1401
ازدواج همراه با مسولیت پذیری در زندگی زناشویی است زن و شوهر باید در تمام مراحل زندگی همپای یکدیگر و همراه باشند و با رو به رو شدن با مشکلات روحیه دادن به همسر می تواند بسیار کمک کننده باشد. در ادامه راهکارهایی برای روحیه دادن به همسر را بیان می کنیم.

گاهی ممکن است همسرتان درشرایطی باشد که شما ندانید چطور و چگونه باید آرامش را به او برگردانید. روحیه دادن یک مهارت است که نیاز به آگاهی و تمرین دارد و اگر کسی با این مهارت آشنا نباشد ممکن است اوضاع را برای همسرش بدتر کند! در این مقاله سعی داریم مهارت روحیه دادن را به صورت کلی به شما آموزش دهیم تا بدانید چطور در شرایط بحرانی کنار همسرتان باشید.

روحیه دادن به همسر

این که بتوانید با همسر خود همدردی کنید ممکن است کلید داشتن یک رابطه فوق العاده و کامل با او باشد. براساس مقاله ای از انجمن روانشناسی آمریکا، شما وقتی در روابط شادتر هستید که همسرتان بتوانند درد شما را احساس کنند و بدانند چه زمان ناراحت هستید. یادگیری نحوه تشخیص احساسات و ناراحتی همسرتان به شما و او کمک می کندکه احساس رضایت بیشتری در رابطه خود داشته باشید و شما را به هم نزدیک تر می کند.

واکنش مردان به احساس غم

برای این که شما به عنوان یک زن بتوانید به مرد خود تسلی خاطر بدهید باید ابتدا بدانید یک مرد چطور فکر و چطور درمواجهه با احساسات عمل می کند. برای زنان راحت ترین راه ابراز احساسات گریه کردن است که نقطه مقابل ابراز احساس در مردان است.

  • اجتناب از رویارویی با غم: اجتناب از غم در مردها اگرچه در کوتاه مدت موثر به نظرمی رسد اما بهتر است آگاه باشید که در طولانی مدت درون آن ها را تخریب خواهد کرد.
  • اجتناب از موقعیت های غمگین کننده: مردان ممکن است سعی کنند از مکان ها یا افرادی که باعث ایجاد استرس در آن ها شده اسات دوری کنند. خود را با گرفتاری های بیشتر مشغول می کنند تا سراغ غم خود نروند.
  • ابراز غم در قالب خشم و پرخاشگری: یک پاسخ و واکنش دیگر در مردها به غم این است که خود را عصبانی نشان دهند چرا که جامعه همیشه به مردان برای خشم و پرخاشگری و عصبانیت اجازه داده است اما برای ابراز احساس غم و گریه کردن خیر. پس چون به لحاظ اجتماعی عصبانی شدن پذیرفته شده است او ممکن است در این مواقع فریاد بزند.
  • سرزنش کردن دیگران: گاهی نیز دیگران را مسئول احساس خود می دانند و سرزنش کردن دیگران را امتحان می کنند.

نکاتی برای روحیه دادن به همسر

اگر همسرتان دوران سختی را سپری می کند، باید راه های آرام کردن او را بدانید. مهمترین نکته برای ایجاد آرامش بدون هیچگونه تنش و درگیری، احترام گذاشتن به حد و حدودهای همسر و گوش دادن به حرف های او هنگام صحبت کردن است. اگر همسر شما هم دوران سختی را می گذراند، از ترفندها و نکات ارایه شده در این مطلب استفاده کنید و آرامش را به زندگی تان بازگردانید.

درک کردن همسر

تنش و استرسی که همسر شما همواره در زندگی برای شما و خوشبخت کردن شما تحمل می کند بسیار زیاد و شما با درک اینکه دلایل اصلی نگرانی و بی حوصلگی همسرتان وجود چنین تنش هایی است می توانید زندگی خود را بهتر حفظ کنید و وظیفه خود را در قبال شریک زندگی خود با روحیه دادن به همسر انجام دهید.

ایجاد لحظات خاص

گاهی تکراری بودن شیوه زندگی و پرداختن به برخی از عادت های روزمره تکراری موجب ایجاد کسالت و بی حوصلگی در افراد می شود. همچنین برخی از مشاوران نیز علت های بی حوصلگی را به هم ریختن برخی هورمون ها در بدن زن و مرد می دانند.شما با داشتن برنامه ای بانشاط و مفرح می توانید به تقویت روحیه همسر خود کمک کنید و انرژی زیادی را به او انتقال دهید تا در کنار شما از تنش ها و فشارها دوری کند.

توجه به علایق

به دنبال علایق همسر خود باشید و با استفاده از این تکنیک مشکلات و استرس های موجود در زندگی مشترک خود را کاهش بدهید همچنین به عنوان همسر و شریک زندگی باید بدانید که چگونه به همسرتان در رهایی از استرس کمک کنید و روحیه همسر خود را بالا ببرید. همچنین خوشحال کردن همسر از طریق تاکید و توجه بر علایق نشان دهنده عشق و توجه بسیار شما نسبت به او خواهد بود.

گوش دادن

صحبت کردن و گوش دادن در هر رابطه ای می تواند موثر و مفید باشد همسر شما بیش از هر چیز به فردی در زندگی خود احتیاج دارد تا از طریق او بتواند مسیر زندگی خود را ادامه دهد و با انگیزه گرفتن از شریک زندگی خود بیشتر به موفقیت می رسد. بنابراین به سخنان همسر خود در مواقع بحرانی گوش کنید و سعی کنید تا او را با این سخنان آرام کنید.

فراهم کردن محیط آرام

آرامش از عوامل بسیار مهم در درک و ایجاد روحیه در همسر است و می تواند به شناخت بهتر روحیات همسر کمک کند همسر شما با تحمل کردن تنش بیرون نیاز به محیطی آرام در خانه دارد. غذای مورد علاقه همسرتان را درست کنید و تدارکاتی که دوست دارد در خانه باشد را انجام دهید تا تنش های بیرون را فراموش کند. در ادامه نیز با تکنیک های تقویت روحیه با چند گام موثر و ایده آل آشنا می شوید که می توانید برای همسرتان استفاده کنید.

راهکارهایی دیگر برای روحیه دادن به همسر

  • به سفر بروید.
  • به ورزش و پیاده روی روید.
  • به او عشق و محبت بیشتری بدهید.
  • کلمات عاشقانه و آرامش دهنده به کار بگیرید.
  • گوش دادن به درد و دل نیز از عوامل مهم روحیه دادن به همسر است.
  • دمنوش های آرامش بخش برای او تهیه کنید.

نتیجه گیری

لزوم یادگیری مهارت برقراری ارتباط موثر با دیگران موضوعی مهم است که باید توجه ویژه ای به یادگیری آن داشت زیرا همین مهارت می تواند زمینه ساز پیشرفت و موفقیت افراد باشد. همچنین در بهبود روابط با همسر بسیار اثربخش است به طوری که فقدان آن می تواند سبب بسیاری از تنش ها و مشکلات شود. پس برای داشتن یک زندگی بهتر و بهبود روابط با همسر خود باید سعی در یاد گرفتن مهارت های ارتباطی کنید.به خاطر داشته باشید که شما تنها برای بهبود رابطه عاشقانه با همسر خود قدم برنمیدارید بلکه برای آرامش و شادی خود حرکت می کنید. هر چقدر همسرتان شاد تر باشد شما نیز زندگی بهتر و آرام تری را تجربه می کنید.


پسندیدم 2 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
بازدیدکننده
2 سال پیش

الهی واقعا متاسفم از خدا میخوام مشکلتون حل شه و معجزه کنه براتون تا خونه داربشید. آمین
پاسخ
بازدیدکننده
2 سال پیش

لطفا بفرمایید چند روز دیگه قرداد خانه من تمام میشه پولی ندارم. که خانه جدید رهن کنم. شوهرم بازنشسته باحقوق بخور نمیر راهنمایی کنید چگونه تواین اوضاع خراب اقتصادی شوهرم دلداری بدم که سکته نکنه. هرشب غصهمون اینه که صاحب خانه کی میاد جل وپلاس مارابندازه بیرون..
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
سابمیت مقاله چیست؟
مراحل اکسپت مقاله
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی