چگونه حروف الفبای انگلیسی را به کودکان آموزش دهیم؟

  شنبه، 06 دی 1399   زمان مطالعه 13 دقیقه
چگونه حروف الفبای انگلیسی را به کودکان آموزش دهیم؟
اگر تمایل به پرورش دو زبانه کودکتان دارید در این مطلب همراه ما باشید که به شما شرایط تدریس زبان انگلیسی را آموزش دهیم.

چگونه حروف الفبای انگلیسی را به کودک یاد دهیم؟

آیا نمی دانید آموزش حروف الفبای انگلیسی را از کجا و چگونه شروع کنید؟ در پاسخ به این سوال باید بدانید که، بیشتر کودکان تا 2 سالگی قادرند تا برخی حروف را تشخیص دهند. بنابراین ، در اینجا چگونگی آموزش الفبا از مرحله شناخت تا یادگیری آن را کودک با هم بررسی می کنیم.

نکته مهم این است که به جای رفتن به مرحله بعد و یاد دادن همه مطالب با هم، به آموزش الفبا توجه کنیم در اینجا چند نکته وجود دارد که می توانید از آنها برای یادگیری آموزش حروف الفبا به کودک خود استفاده کنید.

حروف بی صدا یا صدا دار؟

به این نکته دقت کنید که قصد داریم تا موضوعات داغی را در رابطه با حروف بی صدا و حروف صدادار در اختیار شما قرار دهیم. احتمالاً شما با بعضی از راهکارها موافق و یا مخالف باشید. همچنین می توانید متوجه شوید که برای کودک شما کدام روش کار آمدتر است و آن را همیشه به کار بگیرید.

بنابراین باید ببینید که کدام روش کمک کننده است؟ در حروف صدادار راهبردهای آموزشی با طیف وسیعی وجود دارد. به همین دلیل حروف صدادار را اول درس می دهند و بعد از آن وارد حروف اسمی می شوند. باور و عقیده بر این است که حروف صدادار کاربردی تر و کمک کننده تر نسبت به حروف اسمی هستند. بنابراین باید اول تدریس شوند. پس همان طور که از تیتر مقاله حدس زدید، ما با این مورد مخالف هستیم. قبل از اینکه جلوتر برویم لطفاً این جمله رو از ما بشنوید: اگر اول حروف صدادار را به کودک خود یاد دادید و او توانست وضعیت خوبی را از خود نشان دهد، به این کار ادامه دهید.

باور دارم که بعد از خواندن تحقیقات خارج از این مقاله، مانند تحقیقات(such as Ehri, Invernizzi, Cunningham, Calkins, و McBride-Chang), متوجه می شوید که هم حروف صدادار و هم حروف بی صدا برای تدریس به کودکان و خواندن و نوشتن بسیار کاربردی هستند.

تنها سه دلیل وجود دارد که ما به آن معتقدیم :

۱-اکثر حروف های اسمی سرنخ زیادی را نسبت به حروف صدادار یا یکی از صداها به کودک می دهند. مثلاً حرف D صدای /d/ هنگام شروع دارد و حرف F صدای /f/ را در انتها دارد، W, Y و H جزء استثنائات هستند.

۲-حروف اسمی (حروف بی صدا) سرنخ های زیادی را برای حرف ها به جا می گذارند. بسیاری از حروف صدادار به تنهایی کاربردی ندارند. مثلاً b’s به تنهایی بیشتر صدایی شبیه به /buh/ دارد که می تواند با حروف صدادار دیگری ترکیب شده تا راحت تر خوانده شود.

۳-حروف صدادار انتزاعی تر هستند و به اندازه حروف بی صدا پایدار نخواهند بود. مثلاً حرف A را در نظر بگیرید. طبق تجربه کاربرد A بیشتر از /a/ است.

فرقی ندارد که باور شما چیست و چه فکری در مورد حروف صدادار و بی صدا دارید. تحقیقات چاپ شده نشان می دهد کودکانی که حروف بی صدا را می شناسند، بهتر حروف صدادار را یاد می گیرند و آمادگی بیشتری خواهند داشت.

حروف بزرگ یا حروف کوچک؟

کودکان نیاز دارند که هر دو ساختار حروف بزرگ و کوچک را یاد بگیرند. البته که حروف کوچک هنگام خواندن بیشتر به کار می آیند اما یاد گرفتن هر دو الزامی و مورد نیاز است. اگر به کودک خود در حال آموزش چنین مواردی هستید، پیشنهاد می کنم که از حروف بزرگ شروع کنید. چرا؟

به دو دلیل:

۱-حروف بزرگ از لحاظ بصری نسبت به حروف کوچک راحت تر متمایز می شوند. مثلاً حروف بزرگ B و D را با حروف کوچک b و d مقایسه کنید.

۲-حروف بزرگ برای شروع نوشتن راحت تر هستند. مثل E به جای e . حتی وقتی که حروف کوچک آموزش داده می شوند، به مراتب دیده ایم که کودکان نوشتن حروف بزرگ را ترجیح می دهند.

بسیار مهم است که همه کودکان آموزش همه نوع حروف را ببینند؛ حتی با فونت های مختلف! اشاره کردن و صحبت کردن در مورد انواع حروف هنگام خواندن یک متن، در آگاهی رساندن به دانش آموزان بسیار مهم است و یک راه عالی برای آنها است. چه برای کودکان در سنین خیلی پایین و چه برای کودکان بزرگ تر.

1. او را علاقه مند کنید

کودکان نو پا به راحتی تمرکز خود را از دست می دهند و اگر می خواهید چیزی را به آنها بیاموزید تنها راه این است که آنها را علاقه مند و سرگرم کند.

2. آهسته پیش بروید

از هفته اول آموزش او را مجبور به یادگیری و یا از بر کردن همه حروف نکنید. به یاد داشته باشید این 26 الفبای جدید و 52 حرف (مجموعه ای حروف کوچک و بزرگ) است و یادآوری همه این اطلاعات برای او خسته کننده است. بنابراین ، آرام پیش بروید، برای مثال روزی چند حرف آموزش داده و در طول چند روز این حروف را تکرار کنید و بعد به سراغ بقیه حروف بروید.

3. الفبا را با شعر یاد دهید

الفبا را با شعر و همراه با آواز با او بخوانید. به یاد داشته باشید که چگونه حروف الفبا را یاد گرفتید ، و هنوز هم لحن آهنگین آن را به خاطر می آورید یادگیری همراه با شعر و آهنگ بسیار در یادگیری کودک تاثیر دارد به طوری که بعد از چند بار تکرار کردن کودک ناخودآگاه لحن آهنگین آن را به یاد می آورد.

4- آموزش حرف به حرف

حروف را یک به یک به او بیاموزید ، اجازه دهید که حروف را در شکل ها و اندازه های مختلف ببینید (می توانید از نمودارها ، بازی خمیر ، کتاب های رنگ آمیزی و غیره استفاده کنید). هنگامی که او به حروف بزرگ رسید ، قبل از آموزش حرف بعدی ، معادل کوچک همان حرف را به او بیاموزید.

5- صدای حروف

او را با صدای هر الفبای آشنا کنید تا به طور همزمان با شکل و صدای الفبای آن را به تصویر بکشد. این روش به او کمک خواهد کرد تا بهتر به یاد آورد، بنابراین همیشه حروف الفبا را با صدای بلند بگویید و تکرار کنید.

6. تشخیص حروف

از روزنامه ، مجله و یا کتاب، حروف الفبایی را انتخاب کنید و از کودک خود بخواهید که آنها را در متن به شما نشان دهند وهنگامی که او آنها را درست می گوید، با آغوش و یا آبنبات او را تشویق کنید و مطمئن باشید کودک شما از این بازی و سرگرمی بسیار لذت خواهد برد.

7. آموزش حروف بزرگ و کوچک با همدیگر

آموزش الفبا به کودکان کاری بسیار سرگرم کننده است و زمانی که وارد همراه با بازی باشد جالب تر نیز می شود روی کاغذ حروف بزرگ و کوچک را به صورت بزرگ و واضح بنویسید و از کودکتان بخواهید که آنها را همانند شما بنویسند.

به عنوان مثال ، می توانید کلماتی را که با حرف “J” شروع می شود بنویسید ،(می توانستید کلماتی را که با “J” شروع می شوند بنویسید اما آنها را به صورت بزرگ و کوچک بنویسید) ، و از کودکتان بخواهید تا حروف را تشخیص دهد. هنگام انتخاب حروف صحیح، به او جایزه دهید و به خاطر درست بودن او را تشویق کنید. از او بخواهید که حروف بزرگ و کوچک را با هم بنویسد تا بهتر بتواند آنها را به هم مرتبط کند.

8. روند آموزش را سرگرم کننده نگه دارید

بازی کنید ، حروف را با خمیر بازی و نقطه بازی بنویسید، حروف الفبا بعدی را در ردیف حدس بزنید و غیره. از خلاقیت خود استفاده کنید و در آموزش صبور باشید.

9. سرعت آموزش خود را تغییر دهید

آموزش خود را با سرعت یادگیری کودکتان مطابقت دهید، سرعت یادگیری کودکان با همدیگر تفاوت دارد، تنها زمانی به آموزش حرف بعدی بروید که مطمئن باشید که حروف الفبای پیشین را به خوبی فرا گرفته است. همین حروف را بارها و بارها تکرار کنید ، اما به روش های جدید و سرگرم کننده ، تا زمانی که او به درستی به آنها مسلط شود.

10. تکرار، تکرار و تکرار

انیمیشن، فیلم، شعر و آهنگ و هر چیز دیگری را که دوست دارد گوش کند ، برای او بگذارید. کودک تلاش می کند تکرار کند و به زودی توانایی شناسایی حروف را نیز پیدا خواهد کرد.آموزش همراه با شعر و سرگرمی های مورد علاقه کودک تلاش او برای یادگیری را چندین برابر می کند.

۱-نحوه آموزش حروف الفبا به کودکان

تصویر

ببینید کودکتان چه زمانی آمادگی دارد؟ کودک زمانی آمادگی دارد که وقتی شما دارید الفبا را بلند بلند می خوانید، با شما همراهی می کند یا به عکسی از حروف انگلیسی اشاره می کند.

آرام آرام و با حوصله: حروف انگلیسی ۲۶ حرف دارد که برای یادگیری یک کودکی که اندازه یک سنجاب است، خیلی کم نیست.

آوازهای ABC برایش بخوانید: بدون اینکه از آنها بخواهید با شما همراهی کنند، آواز حروف انگلیسی بخوانید، مطمئن باشید که ناخودآگاه از شما کپی می کنند.

کارتون یا کلیپ هایی که در آنها الفبا با اهنگ خوانده می شود: بهمراه کودکتان بصورت آنلاین این ویدیو ها را تماشا کنید. کافی ست دریوتیوب سرچ کنید: English Alphabet song clips for child

از حروف الفبا در بازی ها استفاده کنید: از این حروف الفبا در اسباب بازی فروشی ها یا فروشگاه های دنیای کودکان فراوان یافت می شود. حتی می توانید از بازی های موبایل یا تبلت که در آنها از حروف الفبا استفاده می شود دانلود کنید و با کودک بازی کنید.

۲-نحوه آموزش اعداد به کودکان

تصویر

در گام اول فقط تا ۱۰ بشمارید: یک نکته بسیار مهم در اینجا این است که به کودک آموزش دهید کدام عدد بزرگ تر است. ترتیب شمارش را به کمک آواز خواندن (دقیقا مثل حروف الفبا) با کودک تمرین کنید. ولی هر چه از ۱ به سمت ۱۰ می روید صدای تان را بلندتر کنید تا کودک متوجه بزرگ تر شدن عدد شود.

در گام دوم از ۱۰ تا ۱ بشمارید: در این مرحله از بدن خود کودک استفاده کنید! وقتی عدد ۱۰ را می خوانید، به بالای سر او اشاره کنید و قدش را نشان دهید، عدد ۹ را تا زیر چانه اون نشان دهید و هر چه اعداد کوچک تر می شوند دست خود را پایین تر بیاورید تا به عدد ۱ برسید (نوک انگشتان پا)

در گام سوم اشیا را بشمارید: مثلا ۵ تا سیب یا هرچیزی که دوست دارد جلو او بچینید و شروع به شمردن کنید. یکی از آنها را بردارید و دوباره بشمرید

از بازی های کامپیوتری یا گوشی یا تبلت استفاده کنید: بازی های کامپیوتر برای آموزش اعداد به کودکان را در گوگل سرچ کنید. در کنار آن انیمیشن ها یا کارتون هایی وجود دارند که به شمارش کودک کمک می کنند مثل ۵ little monkes یا همان ۵ میمون بازیگوش

در گام های بعدی خواندن و نوشتن اعداد را به کودک یاد دهید: به کمک اعداد پلاستیکی یا کتاب های آموزش اعداد انگلیسی، زمانی که یک عدد را می بینید، با صدای بلند و خوانا برای کودک بخوانید و به آن عدد اشاره کنید. و بعد از کودک بخواهید تا شکل آن را برای شما نقاشی کند و به او جایزه بدهید یا برای او دست بزنید. کم کم نوشتن و خواندن اعداد را هم یاد می گیرد.

۳-نحوه آموزش رنگ ها به کودک

تصویر

از پازل های رنگی و بازی ها استفاده کنید: کودکان به پازل ها وفلش کاردها یا بازی هایی مثل Candyland علاقه زیادی نشان می دهند. از انها استفاده کنید و رنگ ها را مدام به کودک گوشزد کنید

از شخصیت های محبوب کارتونی استفاده کنید: مثلا کودکی از باب اسفنجی خوشش می آید یا از پاتریک یا از شرک. تاثیر آموزش رنگ با استفاده از شخصیت های محبوب فوق العاده است!

حتما از بازی های گوشی یا تبلت آموزش رنگ استفاده کنید: کافی است در گوگل برای “بازی های آموزش رنگها به انگلیسی” برای کودکان سرچ کنید.

۴-نحوه آموزش ساعت به کودک

تصویر

این یکی کمی زمان بیشتری نیاز دارد.

شمارش تا عدد ۶۰ را با کودک تمرین کنید: چون برای گفتن دقیقه، نیاز به یادگیری شمارش تا عدد ۶۰ داریم. به همراه کودک از ۱ تا ۶۰ را روی کاغذ بنویسید. وقتی یاد گرفت به سراغ گام بعدی بروید.

به کودک یاد بدهید که در دسته های ۵ تایی بنویسد: یعنی ۵-۱۰-۱۵-۲۰-.. پنج تا پنج تا.

کلیات زمان و ساعت را به کودک بگویید: مفاهیمی مثل صبح، ظهر و شب. مثلا از او بپرسید که ما چه زمانی صبحانه می خوریم یا سوالات اینچنینی که یک فعالیت مهم را از او می پرسد.

باکمک کودک یک ساعت بسازید: اگر یک ساعت عقربه ای به دیوار خانه آویزان کرده اید، آن را پایین بیاورید و خودتان بهمراه کودکتان یکی مشابه آن را با کاغذ بسازید و آن را با مداد به چهار بخش تقسیم کنید. و بعد اعداد و برچسب ها را به آن بزنید.

دو فلش به عقربه ها بچسبانید، روی یکی از آنها ساعت و روی یکی دقیقه را بنویسید. به این ترتیب و با همراهی کودک، ساعت های مختلف را به زبان انگلیسی شروع به گفتن کنید تا کودک جای عقربه ساعت و دقیقه شمار را درست بگذارد.

آیا آموزش فقط یک حرف در یک هفته موثر است؟

حروف هفتگی روش خوبی نیست زیرا افکار را در مورد موضوع به هم ریخته می کند.

  • باید مطمئن شوید ساختار آواشناسی معنادار سرگرم کننده و سیستماتیک است. بسیاری از کودکان به دستورالعمل های سیستماتیک نیاز دارند. کودکانی هستند که برای تلفظ حروف کمی دچار مشکل هستند، اما…
  • حروف هفتگی، ساختار آوایی را فقط به آن حروف محدود نمی کند؛ مخصوصاً زمانی که کودک شما در اواخر دوره مهد کودک باشد. اگر فقط در هفته روی یک حرف تمرکز کنیم، حدود ۲۶ هفته طول می کشد تا بتوانیم همه آنها را به کودکان آموزش دهیم. مدت زمان بسیار بیشتری هم طول می کشد که کودک توانایی استفاده از حروف را در دیکته، خواندن و نوشتن پیدا کند. کودکان نیاز دارند که که به صورت هدفمند در معرض همه حروف به صورت روزانه قرار بگیرند. حروف باید در هر جایی وجود داشته باشد و هنگام خواندن، بازی کردن، نوشتن نام و غیره تکرار شوند. همه حروف بسیار مهم هستند.
  • اگر برای کودک خود قبل از مهد کودک یا در سال مهد کودک به یک روش سیستماتیک نیاز دارید، پیشنهاد می کنم که دو الی سه روز در هفته آموزش دهید. گروه هایی را انتخاب کنید که از لحاظ بصری و آوایی متفاوت هستند و همانطور که در بالا توضیح دادیم، حروف هایی مثل T و F جزء این موارد هستند.
  • حروف را طبق صدایی که دارند دسته بندی کنید. اسباب بازی هایی را که با این صداها شروع می شوند را نیز دسته بندی کنید. همچنین می توانید بعضی از حروف را با سرعت بیشتری پیش ببرید؛ البته اگر این آمادگی را در کودک خود مشاهده می کنید. کودکان بعضی از حروف معمول را می دانند و صدای آن را می شناسند. اگر فکر می کنید در مورد کودک شما هم چنین موردی درست است، هیچ نیازی نیست که کل هفته را برای این پروژه سرمایه گذاری کنید. برای اینکه بفهمید که کودکتان چه چیزهایی را می داند و چیزهایی را نمی داند، یک پازل مربوط به حروف الفبا بگیرید و آن را به هم بریزید و از او بخواهید حروف ها را بچیند. در چنین شرایطی می توانید دید بهتری نسبت به دانسته های او پیدا کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) امکانات فوق العاده برج روما رزیدنس، محل زندگی علی دایی / از آمفی تئاتر گرفته تا سونا و جکوزی و سالن بیلیارد! + تصاویری از داخل واحدها (10 نظر) تصاویری جالب و نوستالژیک از دوره دانشجویی مریم میرزاخانی در ایران/ مدال افتخار المپیاد بر گردن بانوی دانشمند (5 نظر) (فیلم) سربازی که صحنه رابطه نامشروع فرح و فریدون جوادی را دید، مغازه هدیه گرفت!!! (3 نظر) استقبال عجیب دانش آموزان دختر از شهردار زنجان+عکس/ به صف شدن دختران برای تعظیم؟ (1 نظر) شهرداری کرمانشاه مجسمه پاندای کونگ‌فوکار را به آغوش مردم ایران بازگرداند/ رفته میکاپ کرده اومده😂+عکس (1 نظر) دزدی از غرفه ویتنام و ترکیه در نمایشگاه کتاب تهران / فرهنگی‌ترین رویداد کشور در تیررس دله دزدها! (1 نظر) لوازم آرایش یک خانم شاغل که همیشه باید با خود داشته باشد (1 نظر) فرح پهلوی در چه شرایطی برای سگ سالومه مجری منوتو گریست؟ + ویدئو (1 نظر) از واکنش همایون شجریان به خیانتش تا صف طولانی امضای سروش صحت در حواشی داغ امروز سه‌شنبه 25 اردیبهشت 1403 اعتراف چندش و عجیب اهالی قبیله آدم‌خوارها: من گوشت یک مرد و یک زن را خورده‌ام!+ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 27 اردیبهشت ماه 1403 طراحی چهره رهبر معظم انقلاب بر روی برگ درخت توسط این هنرمند+ویدئو/ منحصربفرد و بی نقص بررسی جذابیت های آلمان برای مهاجرت با موسسه مهاجرتی میرداماد بازیکنی که 4 سال بعد از مرگ مادرش متولد شد! هدایای تبلیغاتی: گامی نو در برندینگ و انگیزه‌بخشی کارکنان
دیگران می‌خوانند   
شوخی های بامزه و دیدنی امباپه با مجسمه اش/ وقتبی با مجسمه ات مو نمی زنی +عکس رونمایی از تغییرچهره جالب و دیدنی سپیده بزمی پور و شاهرخ استخری در پیری/ بازم عین قالی کرمون میمونن+عکس چالش بطری دیدنی سعید عزت اللهی ستاره تیم ملی و خوشحالی زیبای او +فیلم در خانه این سیاستمدار خبری از فرش و مبلمان نیست/از زندگی در خانه ای با 13 بچه تا دامادی متولدِ کشور غربی که به حوزه علمیه رفته اثرات وحشتناک جراحی زیبایی در منزل توسط آرایشگران! / وقتی ناخن‌کار جراح می‌شود! + فیلم و عکس دیالوگ عاشقانه ایمان صفا برای قند روزهای تلخش در سریال کمدی اکازیون/ اشک همه دراومد+ویدیو یزدگردی تک نفره و مجردی مینا مختاری، همسر خوش پوش بهرام رادان+عکس/ خبری از آقای بازیگر و پسر کوچولوشون نیست سیل مشهد سوءمدیریت است، سیل یونان نبردی نابرابر با طبیعت ؛ برگ زرینی دیگر از BBC + فیلم شرایط سنی تحصیل در استرالیا در 2024 (بررسی مقاطع مختلف) خبرنگاری که نصف کبدش را بخشید / انسان زنده هم می‌تواند اهدای عضو کند حضور پررنگ سلبریتی‌ها در مراسم ازدواج شیدا خلیق با کیوان ساکت‌اف+ویدیو/ جمعشون جمعه به روایت تصویر! سرهنگ نیروی انتظامی که دل همه را برد! + فیلم / دمت گرم سرهنگ ... (عکس) باغ‌نشینی بهاره رهنما در اردیبهشت اصفهان (عکس) این بازیگر زن مشهور خواهرزاده «اخوان ثالث» است؛ پرستو گلستانی در 43 سالگی (عکس) دورهمی «خانم فدوی» سریال پایتخت با بازیگران زن مشهور فال انبیاء روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403 بهادر زمانی بازیگر نقش همایون در سریال قطب شمال در کنار همسرش (ویدئو) نحوه پرورش درخت انگور با کمک دانه انگور در آب فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 خواستگاری علی مصفا از لیلا حاتمی چه شکلی بود؟ + تصاویر همسر بروسلی بعد از مرگ استاد با کی ازدواج کرد؟ +عکس گریم الناز ملک در زخم کاری 3؟! +عکس تأثیر باورنکردنی خَرها در تغییر مسیر بشریت حیات وحش/شکار ماهرانه پرنده توسط مار سمی با استتار باورنکردنی/ قبل از حرکت مار دیدنش غیر ممکنه+ فیلم فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403+فیلم اقدام تحسین برانگیز یک بستنی فروش رشتی بامعرفت و مهربون برای کودکان/ دست مریزاد+عکس خوانندگی شاد و هوش پران یک طوطی سخنگو برای دلبری از صاحبش جهانی شد+ویدیو اشک ها و ناله های احساسی لیلا حاتمی در سوگ مادرش/ این سکانس ارزش صدبار دیدن رو داره+ویدیو اجرای شاهکار و باشکوه علی طولابی با آهنگ شجریان مقابل چشم احسان علیخانی/ با صدای بهشتیش کولاک کرد+ویدیو دکوراسیون زیبا و شیک 3 آشپزخانه ایرانی/هنرمندان عاشق این چیدمان می‌شوند+عکس مجری‌گری نوستالژیک تازه داماد سینمای ایران و طنز جالب حسن ریوندی در برنامه‌اش+ویدیو چهره معصوم و دلنشین مادر قهرمان پرور خواهران منصوریان/ خدا حفظش کنه+عکس تفریح لاکچری مرجان سریال نون خ در سواحل دبی+ عکس شباهت بی حد و اندازه ترلان پروانه به مادر جوان و کم سن و سالش+عکس عکس عاشقانه شاهرخ استخری، سعید فاصله ها و همسرش در یک کافه شیک بلژیکی/ همیشه به شادی و گردش اسامی خاص فرزندان بازیگران معروف و معانی آنها دور دور هادی چوپان با موتور سنگین در شهر+ فیلم رونمایی نهال از کلاه صورتی که از رهبر انقلاب هدیه گرفت+ویدیو
تیتر امروز   
امام جمعه تهران با تعطیلی روز شنبه‌ مخالفت کرد
فوتبالیست ها و بازیگران مشتری این خودروی تاریخی هستند
در خانه این سیاستمدار خبری از فرش و مبلمان نیست/از زندگی در خانه ای با 13 بچه تا دامادی متولدِ کشور غربی که به حوزه علمیه رفته
اثرات وحشتناک جراحی زیبایی در منزل توسط آرایشگران! / وقتی ناخن‌کار جراح می‌شود! + فیلم و عکس
سیل مشهد سوءمدیریت است، سیل یونان نبردی نابرابر با طبیعت ؛ برگ زرینی دیگر از BBC + فیلم
خبرنگاری که نصف کبدش را بخشید / انسان زنده هم می‌تواند اهدای عضو کند
سرهنگ نیروی انتظامی که دل همه را برد! + فیلم / دمت گرم سرهنگ ...
فال شمع روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403
فال روزانه امروز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403
فال قهوه با نشان روز شنبه 29 اردیبهشت ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز شنبه 29 اردیبهشت 1403+فیلم
همسر بروسلی بعد از مرگ استاد با کی ازدواج کرد؟ +عکس
فال ابجد روزانه شنبه 29 اردیبهشت 1403
آخرین عکس عاشقانه لیلا حاتمی و مادرش قبل از فوت زری خوشکام+جزئیات تشییع
اطلاعیه جدید زندان اصفهان درباره توماج صالحی