دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / کیف و کفش /

چگونه یک کفش چرم مردانه مناسب و زیبا خریداری کنیم؟ 

سه شنبه، 13 اردیبهشت 1401
کفش نامی عمومی برای انواع پاافزار است که حفاظت و راحتی پا را هنگام انجام کارهای مختلف تضمین می‌کند. پا این استخوانی‌ترین اندام بدن انسان به واسطه‌ی بیشترین تماسی که با زمین دارد، در برابر خطرات محیطی آسیب پذیر است، کفش وظیفه‌ی محافظت از پا را به عهده دارد. در این نوشتار نکاتی چند در مورد کفش چرمی مردانه را در اختیار شما خوانندگان محترم می‌گذاریم.

کفش واژه ای پارسی و نوعی پوشش است که از پا محافظت می کند و معمولا از جنس چرم است، گاهی اوقات کلمه ی کفش با بعضی واژه های دیگر ترکیب شده و اصطلاحات جدیدی غیر از مفهوم آن را می سازد، مثل: پا در کفش کسی کردن که به معنای موجبات آزار و اذیت کسی را فراهم کردن است. یا پا در یک کفش کردن، یعنی در عقیده و نظر خود اصرار ورزیدن، کفش پیش پای کسی جفت کردن، یعنی عذر کسی را خواستن و رفع مزاحمت کسی از خود.این وسیله ی مهم و کلیدی زندگی انسان، در طول تاریخ تغییرات زیادی به خود دیده است، شاید در ادوار گذشته جنبه ی پوششی و حفاظتی آن بیشتر مطرح بوده است ولی امروزه ظرافت، زیبایی و آراستگی آن هم مهم است، البته کشف قدیمی ترین کفش توسط باستان شناسی به نام لوترکرسمن در هفتاد سال پیش نشان می دهد که کفش در ازمنه ی قدیم هم نشانه هایی از زیبایی شناسی داشته است.

نکات مهم هنگام انتخاب و خرید کفش چرم مردانه

  • کفش را با هدف کاربردهای مختلف خریداری نمایید: کفش ورزشی در یک موقعیت و کفش چرم در شرایطی دیگر کاربرد دارد، کفش کار مخصوص کار است و کفش مجلسی یا ایمنی نیز باید در جای خود مورد استفاده قرار گیرند، پس ضرورت دارد موقعیت و مناسبت استفاده از کفش را بدانید.
  • تهیه ی کفش چرمی کیفی هزینه بر است: خریدن یک جفت کفش با کیفیت و گران به مراتب بهتر و با صرفه تر از خرید چند جفت کفش بی کیفیت و ارزان است. در دراز مدت متوجه خواهی شد که این کا به ضرر شماست.
  • اندازه ی کفش باید مناسب پای شما باشد: به یاد داشته باشید کفشی که خریداری می کنید باید اندازه و فیت پایتان باشد، به خاطر قیمت ارزان آن را نخرید، مقداری بیشتر هزینه کنید و کفشی با کیفیت و اندازه تهیه نمایید.
  • کفش چرم نیازمند مراقبت است: طریقه ی نگهداری از کفش را یاد بگیرید، بیاموزید که چگونه باید واکس بزنید، در واقع شما با این کارها عمر کفش خود را طولانی و بر زیبایی و براقی آن می افزایید.
  • هنگام خرید کفش به اندازه، نوع کفش، جنس، استایل و رنگ آن توجه نمایید.
  • محل خرید کفش را تعیین کنید: قصد دارید از فروشگاه های سطح شهر یا آنلاین و اینترنتی خرید کنید یا به یک کفش ماهر دوخت کفش را سفارش دهید؟

اصول واکس زدن و براق کردن کفش چرم

واکس زدن و براق کردن کفش علاوه بر نشانه ای از شیک پوشی و جذابیت، طول عمر و دوام کفش را بالا می برد، کفش کثیف و بدون واکس جلوه ی خوبی در بین مردم و اطرافیان ندارد و ارزیابی خوبی از شخصیت شما به عمل نمی آید.

  1. ابتدا کفش را تمیز کنید تا هنگام واکس زدن، گردو غبار به خورد کفش نرود.
  2. بند کفش ها را خارج کنید تا واکس با آنها تماس نداشته و تمییز بمانند.
  3. تمییز کردن و شستن کفش با مواد شوینده به چرم آن آسیب می زند.
  4. در مرحله بعد، از نرم کننده ها که به صورت اسپری و محلول های مخصوص هستند، استفاده کنید، زیرا مرطوب کردن و دستمال کشیدن، چرم را خشک می کند.
  5. ۲۰ دقیقه بعد از نرم کننده، از واکس کرمی که باعث تقویت چرم و آمادگی برای جذب واکس اصلی است، استفاده کنید.
  6. در آخر هم واکس اصلی را بزنید و کفش را براق کنید.

همه نکات ذکر شده در این مقاله هنگام انتخاب بک کفش چرم مردانه مناسب اهمیت دارند. رعایت همه این نکات ممکن است سخت باشد، ولی برای خرید و نگهداری کفش ها ضروری هستند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 11 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
مراحل سابمیت مقاله
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان