ساعدنیوز
ساعدنیوز

چگونه میتوان از پرونده تعزیرات حکومتی پیگیری کرد؟

  دوشنبه، 16 آبان 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
چگونه میتوان از پرونده تعزیرات حکومتی پیگیری کرد؟
آیا شما نیز تا به حال با انواع تخلفات اقتصادی و صنفی مواجه شده اید؟ و نمیدانید چطور جلوی این تخلف را بگیرید پس با ما همراه باشید تا در این محتوا ابتدا، به معرفی سامانه پیگیری پرونده تعزیرات پرداخته؛ سپس در ادامه، نحوه و مراحل استعلام پرونده تعزیرات حکومتی، با استفاده از شماره پرونده و رمز شخصی را توضیح خواهیم داد. همراه ما باشید.

پس از اینکه شکایتی، به روش حضوری یا اینترنتی، در سازمان تعزیرات کشور، ثبت شد، یک پرونده، برای آن شکایت، تشکیل شده و شماره پرونده و رمز شخصی، به آن پرونده، اختصاص می یابد. بدین ترتیب، هر کدام از شاکی و متهم، این امکان را داشته تا برای پیگیری پرونده خود، با استفاده از اطلاعات مربوط به شماره پرونده و رمز شخصی، اقدام نمایند که این استعلام، مستلزم آشنایی با نحوه و روند انجام آن در سامانه سازمان تعزیرات می باشد.

پوستر مسائل حقوقی

سامانه پیگیری پرونده تعزیرات

سازمان تعزیرات حکومتی، یک سازمان دولتی است که در سال 1373 و با تصویب قانون اصلاح قانون تعزیرات حکومتی، توسط مجمع تشخیص مصلحت نظام، زیر نظر وزارت دادگستری، تشکیل گردید. این سازمان، یک مرجع اختصاصی غیر قضایی، جهت رسیدگی به تخلفات اقتصادی، صنفی و بهداشتی، نظیر کم فروشی و تقلب، احتکار، عدم درج قیمت کالاها و خدمات و عدم ثبت نام پروانه کسب واحد های صنفی، در سطح کشور می باشد. این سازمان، در سال های اخیر، همچون سایر بخش های دولتی، اقدام به تاسیس و راه اندازی سامانه اختصاصی خود نموده که آدرس اینترنتی آن، tazirat.gov.ir است و ارائه دهنده خدمات اینترنتی تعزیرات به کاربران سایت می باشد. مهم ترین خدمات این سامانه، عبارتند از: سامانه شکایات و گزارش مردمی 135: افرادی که قصد ثبت گزارش و شکایت از تخلفات و تعزیرات حکومتی را داشته، می توانند از طریق این سامانه، گزارش و شکایت خود را ثبت و برای پیگیری پرونده تعزیرات با شماره پرونده و رمز شخصی، اقدام نمایند. سامانه مبارزه با رشوه خواری و سوء استفاده از مقام اداری ماده 91: نحوه ثبت شکایات یا گزارش، با موضوع گرفتن رشوه و سوء استفاده از مقام اداری کارکنان سازمان تعزیرات و پیگیری این شکایات و گزارش ها، نیز همچون ثبت گزارش رشوه در سایت سازمان بازرسی کل کشور، به روش اینترنتی بوده و از طریق سامانه مبارزه با رشوه خواری و سوء استفاده از مقام اداری ماده 91، برای کاربران سایت تعزیرات، امکان پذیر می باشد. سامانه ثبت و ارسال گزارش اخبار حراست: ثبت گزارش های مردمی مرتبط با کارمندان، روسای شعب و مدیران و بازرسان سازمان در سراسر کشور و ارسال انتقادات و پیشنهادات، از طریق این سامانه، امکان پذیر بوده که مطابق مقررات نحوه رسیدگی سازمان، پس از ثبت، به دفتر مرکزی حراست سازمان، ارسال می گردد. سامانه پاسخگویی به شکایات از عملکرد سازمان تعزیرات حکومتی و کارکنان: از طریق این بخش از سایت سازمان تعزیرات، کاربران سایت می توانند، برای ثبت شکایت از کارمندان سازمان، در زمینه های مختلف عدم انجام وظیفه، اطاله رسیدگی، عدم اجرای قوانین و سایر موارد مرتبط، اقدام نمایند. یکی از بخش های مهم سایت سازمان تعزیرات، سامانه پیگیری پرونده تعزیرات، بوده که امکان پیگیری پرونده های تشکیل شده در این سازمان را با استفاده از اطلاعات مربوط به شماره پرونده و رمز شخصی، برای کاربران فراهم کرده است. نحوه استعلام پرونده تعزیرات با شماره پرونده و رمز شخصی، از طریق سامانه تعزیرات، بخش سامانه شکایات و گزارش مردمی 135 بوده که در بخش های بعد، به توضیح جزئیات آن، خواهیم پرداخت.

نحوه و مراحل پیگیری پرونده تعزیرات

اشخاصی که نسبت به وقوع تخلفات اقتصادی، صنفی و بهداشتی، نظیر کم فروشی و تقلب، احتکار، عدم درج قیمت کالاها و خدمات، اخفاء و امتناع از عرضه کالا، عدم صدور فاکتور و صدور فاکتور خلاف واقع، نداشتن پروانه کسب واحد های صنفی و پروانه بهره برداری و فروش اجباری یک کالا با کالای دیگر، شکایتی داشته، می توانند به نحو حضوری یا با مراجعه به سایت سازمان تعزیرات حکومتی و بخش سامانه شکایات و گزارش مردمی 135، برای ثبت شکایت خود، اقدام نمایند.

  • پس از اینکه شکایتی، به روش حضوری یا اینترنتی، ثبت شد و برای سازمان تعزیرات حکومتی، ارسال گردید، همچون نحوه شکایت در دیوان عدالت اداری، یک پرونده، برای آن شکایت تشکیل شده و شماره پرونده و رمز شخصی، به آن پرونده، اختصاص می یابد.
  • با اختصاص شماره پرونده و رمز شخصی، به پرونده تشکیل شده در سازمان تعزیرات، هر کدام از شاکی و متهم، این امکان را داشته تا برای پیگیری پرونده تعزیرات با شماره پرونده و رمز شخصی، از طریق سامانه تعزیرات، اقدام نمایند. لذا، در این بخش، به توضیح نحوه استعلام پرونده تعزیرات با شماره پرونده و رمز شخصی، پرداخته که مطابق راهنمای تصویری زیر می باشد:
  • به منظور پیگیری پرونده تعزیرات با شماره پرونده و رمز شخصی، در مرورگر دستگاه خود، آدرس سامانه تعزیرات، یعنی tazirat.gov.ir را جست و جو کرده تا وارد صفحه اصلی سایت شوید. پس از ورود به صفحه اصلی سایت، صفحه را به پایین کشیده و بر روی گزینه سامانه شکایات و گزارش مردمی 135، کلیک نمایید.
  • در این مرحله از مراحل نحوه پیگیری پرونده تعزیرات با شماره پرونده و رمز شخصی، از منوی سمت راست صفحه، بر روی گزینه (اطلاع رسانی پرونده تعزیرات) کلیک کنید.
  • اکنون، همانطور که در تصویر زیر ملاحظه می کنید، استعلام پرونده تعزیرات با شماره پرونده و رمز شخصی، برای شما امکان پذیر می باشد. بدین منظور، در کادر اول، شماره پرونده، در کادر دوم، رمز شخصی و در کادر سوم، کد امنیتی را وارد کرده و در نهایت، دکمه جستجو را کلیک نمایید.
  • همچنین، در صورتی که پیش از این، از طریق سامانه شکایات و گزارش مردمی 135، برای ثبت شکوائیه اقدام کرده اید، می توانید از طریق گزینه پیگیری شکوائیه، برای پیگیری شکایت خود و اطلاع از ارجاع آن به شعب تعزیرات، اقدام کنید

پیگیری پرونده تعزیرات با شماره پرونده

در بخش قبل، در مورد نحوه پیگیری پرونده تعزیرات توضیح داده و گفتیم که اشخاصی که نسبت به وقوع تخلفات اقتصادی، صنفی و بهداشتی، شکایتی داشته، می توانند از طریق مراجعه به سایت سازمان تعزیرات و در مرحله بعد، سامانه شکایات و گزارش مردمی 135، برای استعلام روند پرونده خود در تعزیرات، مطابق مقررات نحوه پیگیری سایت، اقدام نمایند. اما، یکی از سوالات مهمی که پس از ثبت اینترنتی شکایت، در رابطه با نحوه پیگیری پرونده تعزیرات در سامانه آن، برای کاربران این سایت وجود داشته، این مساله بوده که نحوه استعلام پرونده تعزیرات با شماره پرونده، برای طرفین آن، اعم از شاکی و متهم، به چه صورت می باشد؟ در پاسخ به این سوال که نحوه پیگیری پرونده تعزیرات با شماره پرونده، به چه صورت می باشد، باید گفت، این پیگیری، دارای نحوه و مراحل بسیار ساده ای بوده که مطابق راهنمای زیر می باشد:

  • مرورگر دستگاه خود را باز کرده و آدرس سامانه تعزیرات، یعنی tazirat.gov.ir را در آن، جست و جو نمایید تا به سایت سازمان تعزیرات، وارد شوید.
  • در مرحله بعد از مراحل نحوه استعلام پرونده تعزیرات با شماره پرونده، صفحه را به پایین کشیده و بر روی گزینه سامانه شکایات و گزارش مردمی 135، کلیک نمایید.
  • در صفحه جدید، به منظور پیگیری پرونده تعزیرات با شماره پرونده، از منوی سمت راست صفحه، بر روی گزینه (اطلاع رسانی پرونده تعزیرات) کلیک کنید.
  • در آخرین مرحله از روند نحوه استعلام پرونده تعزیرات با شماره پرونده، در کادرهای مشخص شده، به ترتیب، شماره پرونده، رمز شخصی و کد امنیتی را وارد کرده و در نهایت، دکمه جستجو را کلیک نمایید.

پیگیری پرونده تعزیرات با رمز شخصی

پس از اینکه شکایتی، نسبت به وقوع تخفات اقتصادی، صنفی و بهداشتی در سازمان تعزیرات، ثبت گردید و بعد از تشکیل پرونده، برای رسیدگی به یکی از شعب این سازمان، ارجاع شد، هر یک از شاکی و متهم، برای پیگیری پرونده تشکیل شده، می توانند از روش های مختلفی، استفاده کنند.

مراجعه حضوری به شعبه رسیدگی کننده به پرونده تعزیرات و استعلام پرونده تعزیرات با شماره پرونده، از جمله این روش ها بوده که در بخش قبل، به توضیح نحوه انجام مورد دوم پرداختیم. اما، یکی از دیگر روش های پیگیری پرونده در سازمان تعزیرات، پیگیری پرونده تعزیرات با رمز شخصی بوده که در این بخش، به توضیح نحوه و روند انجام آن می پردازیم. نحوه استعلام پرونده تعزیرات با رمز شخصی، دقیقا مانند نحوه پیگیری پرونده تعزیرات با شماره پرونده بوده و بدین منظور، متقاضیان، باید پس از ورود به سایت تعزیرات، به آدرس tazirat.gov.ir، از قسمت سامانه شکایات و گزارش مردمی 135 و سپس، اطلاع رسانی پرونده تعزیرات، اقدام نمایند.

بنابراین نحوه پیگیری پرونده تعزیرات با شماره پرونده و رمز شخصی، از طریق سایت سازمان تعزیرات کشور، می باشد. بدین منظور، متقاضیان، باید پس از ورود به سایت، از طریق قسمت سامانه شکایات و گزارش مردمی 135 و سپس، گزینه اطلاع رسانی پرونده تعزیرات و با وارد کردن اطلاعات مربوط به شماره پرونده و رمز شخصی، برای استعلام پرونده اقدام نمایند. امیدوارم از محتوای مسائل حقوقی نهایت استفاده را برده باشید و برای کسانی که دچار مشکل حقوقی هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم .

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (351 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (120 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (61 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (38 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (27 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (21 نظر) خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم (21 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (17 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (16 نظر) کفش بندداری که هیچوقت نصیب رهبر معظم انقلاب نشد/ آرزو به دلمان ماند! چقدر غصه خوردیم (16 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (14 نظر) رونمایی از 8 مادرشوهر مهربون غزل بدیعی، همسر داغ دیده رضا داوودنژاد/ خدا حفظشون کنه (14 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (13 نظر) صحبت های خنده دار آقای قرائتی: پلیس یه خانومی رو گرفته که چرا یکطرفه میری گفته به شما ربطی نداره من زن آقای قرائتی ام +ویدئو😂👌 (13 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (13 نظر)
دیگران می‌خوانند   
فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 پدرانگی احساسی و عاشقانه رهبر معظم انقلاب در حق دخترشان با بافتن مویشان با یک دست و با زحمت+عکس مراسم تشییع محمدرضا شجریان، استاد آواز ایران با حضور چهره های سرشناس و بازیگران/ از مهدی پاکدل و رعنا آزادی ور تا سحر دولتشاهی و امیر آقایی... معرفی 6 قلعه‌ عظیم و شکوهمند تاریخی برای بازدید در تور هند پدر عادل فردوسی پور و آیت الله هاشمی رفسنجانی چه نسبتی باهم دارند؟ تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن نگاهی به کارت دعوت به مراسم عقد در دوره قاجار +عکس/ با اینکه پولدار بوده ولی خبری از شام و ریخت و پاش نیست! خوانندگی خنده دار احمد مهرانفر، ارسطوی سریال پایتخت با صدای زنانه/ آخه بابا پیرت بسوزه عاشقی تو که منو رسوا کردی😂 خلاقیت خنده دار چوپان برای حفظ گوسفندش از سرما حماسه آفرید+ویدئو /مغز تو رو باید طلا گرفت😂 هدیه ارزشمند امام خمینی(ره) به مادر عادل فردوسی پور سر عقدشان+ویدئو بی ربط ترین و خصوصی ترین سوالی که یک دانشجو از آیت الله هاشمی رفسنجانی پرسید+ ویدیو/ این سوال باید توی گینس ثبت میشد بازگشت عادل فردوسی‌پور به صداوسیما پس از چند سال و حضور چند ساعتی در محل کار سابقش+ویدیو (عکس) نگاهی به امضای زیبا عادل فردوسی پور مجری پُرحاشیه/ چه هنرمندانه و زیبا، امضاش شبیه خودشه پاسخ مهران غفوریان به حواشی ایجاد شده درخصوص پدرش: پدر من ناخدا یکم کمیسر دریایی بود+ویدئو میرتل، زنی که با 4 پا به دنیا آمد و در نهایت مادر شد! +عکس کیک تولد و جشن لاکچری پوریا پورسرخ+عکس/این کیکه یا پادشاه کاخ سلطنتی... مراسم آشتی کنان بهاره رهنما و بهنوش بختیاری با حضور جمع زیادی از مردم+ویدیو/ دعوا بر سر چه بود؟ شیرین و سلمان نون خ بچه دار می شوند/ چه اسمی هم رو بچه شون گذاشتن!! سلیمان +فیلم تغییر چهره هوش پران فاطمه گودرزی با گریم مردانه و ریش+عکس خلاقیت خنده دار دانش آموز کم سن و سالِ علاقمند به ازدواج در پاسخ به سوال درسی حماسه آفرید+عکس/ فقط جواب معلمش منو کُشته😂 هنرنمایی خلاقانه دکتر دندانپزشک در طراحی دندان مشتری هایش به شکل نقوش چینی/ دکترای افتخاری هنر حق توئه +عکس نگاهی به خونه زندگی لاکچری و اعیانی سیدمهدی رحمتی، دروازه‌بان سابق استقلال و تیم ملی+ عکس/ خونه نه انگار کاخه اینجا😍 حدیث میرامینی همبازی مرد عنکبوتی شد/ شاهکاری جدید از اُسکار مهران مدیری +فیلم شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم/ ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان سرقت عجیب گل رز از باغچه توسط دو پیرمرد پرایدسوار با بیل و کلنگ!+ ویدئو جشن تولد ساده و بدون تجملات پسر پرویز پرستویی در خانه زیبایش و با دکوری های نوستالژی‌اش با رونمایی از نوه بانمک آقای بازیگر+عکس / مبارک باشه غوغای خوانندگی بی نظیر بهرام افشاری، بهتاش سریال پایتخت در نانوایی/ مردم چه استقبالی میکنن+ویدیو خواستگاری الناز شاکردوست از رضا گلزار در رستوران شیک/ چشم آیسان خانوم روشن + فیلم بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد دانش آموزی که داماد معلمش شد+ ویدئو/به این میگن دانش آموز زرنگ ... 7 راه حل ساده برای جلوگیری از سر خوردن فرش روی سرامیک 5 ترکیب ساده و ارزان برای تمیز کردن لیوان کدر با 3 ترفند ساده لباس آب رفته را به حالت اول بازگردانید 4 خاصیت عجیب وایتکس برای شاداب شدن گیاهان آپارتمانی (فیلم) حامد آهنگی: ما تو جکوزی چیزایی از سید جواد هاشمی دیدیم که تا حالا ندیده بودیم! معرفی مهم‌ترین موزه‌های استانبول اعتراف جالب طناز طباطبایی/ عاشق این فوتبالیست بودم!
تیتر امروز   
فال روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 فال ابجد روزانه سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403 پدرانگی احساسی و عاشقانه رهبر معظم انقلاب در حق دخترشان با بافتن مویشان با یک دست و با زحمت+عکس پدر عادل فردوسی پور و آیت الله هاشمی رفسنجانی چه نسبتی باهم دارند؟ میرتل، زنی که با 4 پا به دنیا آمد و در نهایت مادر شد! +عکس شوهرم را کشتم که خودم را نجات دهم/ ضربه مرگبار کارد به قلب مرد جوان راز معمای جسد بی‌سر مرد افغانستانی در اتوبان همت تهران فاش شد اعتراف جالب طناز طباطبایی/ عاشق این فوتبالیست بودم! خودداری مقام معظم رهبری از خوردن غذای لاکچری در یک رستوران و سفارش غذای معمولی+ عکس/ ثبت این لحظه توسط صاحب رستوران و قاب کردن و نصب آن بر دیوار (تصاویر) ابتکار جالب هوش مصنوعی در ایجاد ضرب‌المثل‌های فارسی! (2) باهوشا بگن این عکس چه مشکلی داره؟! رونمایی از مدارک فساد پسر معاون اول سابق قوه قضائیه که اعترافات خود را پس گرفته بود! (تصویر) نمونه‌ای از یک معلم خوش‌ذوق که عاشق کار خود است! (ویدئو) صحنه‌ی آخرالزمانی همنشینی آتش‌فشان و صاعقه!
منتخب روز   
عجیب و غریب ترین تولیدات ایران خودرو که از آن بی اطلاعید/ از سمند کوپه تا پیکان جدید با ظاهری عجیب +فیلم کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟