ساعدنیوز
ساعدنیوز

چگونه میتوان حکم شلاق را خرید؟

  دوشنبه، 16 آبان 1401   زمان مطالعه 11 دقیقه
چگونه میتوان حکم شلاق را خرید؟
امروزه با افزایش جرم ها امکان تبدیلی مجازات نیز در قانون اساسی نوشته شده اگر میخواهید بدانید چگونه میتوان حکم شلاق را به جریمه نقدی یا... تبدیل کرد تا پایان این محتوا همراه ما باشید.

در قانون مجازات اسلامی، مجازات ها به حدود، قصاص، دیات و تعزیرات، تقسیم بندی شده اند. برخی از این مجازات ها، از شرع مقدس، گرفته شده و بخشی، به تناسب نیاز روز، تعریف و پیش بینی شده اند و حسب مورد، بسته به نوع جرم ارتکابی مرتکب جرم، یکی از این مجازات ها و مصادیق آن، نسبت به مجرم، اجرا و اعمال خواهد شد. شلاق که بسته به نوع جرم ارتکابی، می تواند، به شلاق به حدی و تعزیری، تقسیم شود، یکی مصادیق مجازات های حدی و تعزیری است و بر روی بدن افراد، اعمال می گردد. با توجه به سختی و آسیبی که این مجازات، ایجاد می کند، اغلب مجرمین محکوم به حکم شلاق، به دنبال راهی برای خرید و تبدیل آن، هستند که این امر، نحوه و مراحل مخصوص به خود را داشته و صرفا، تحت وجود شرایطی خاص، امکان پذیر خواهد بود.

پوستر مسائل حقوقی

آیا خرید حکم شلاق امکان پذیر است؟

مجازات هایی که بر جسم افراد، اجرا و اعمال می گردند و منتقدین بسیاری، در میان حقوقدانان و فعالین حقوق بشر دارند، شامل مجازات هایی نظیر قصاص اعضا و شلاق می گردند که در قانون مجازات اسلامی ما نیز، در خصوص برخی جرایم، وجود داشته و بر مرتکبین برخی جرم ها، اعمال می گردند. شلاق که بسته به نوع جرم ارتکابی، به شلاق حدی و تعزیری، تقسیم می گردد، یکی از انواع مجازات های پیش بینی شده، توسط قانون گذار و شرع، برای مرتکبین برخی از جرایم تعزیری و حدی می باشد و از جمله مجازات های بدنی ای است که تاثیر بسیار منفی و آسیب زایی بر جسم افراد دارد. از این رو، اغلب محکومین به این نوع از مجازات، با این پرسش، مواجه هستند که آیا خرید حکم شلاق، امکان پذیر است یا خیر، در صورت امکان، قیمت هر ضربه شلاق در سال اخیر چقدر می باشد و نحوه خرید حکم شلاق حدی و تعزیری چگونه است؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت، قانون گذار، در مواد قانون مجازات اسلامی، امکان تخفیف و تبدیل برخی از مجازات ها را پیش بینی کرده و در خصوص حکم شلاق نیز، این امر، امکان پذیر است؛ اما، تنها در خصوص برخی جرایم و در صورت وجود برخی از شرایط، امکان پذیر خواهد بود که در ادامه، این امکان را در خصوص شلاق حدی و تعزیری، به تفکیک، مورد بررسی، قرار داده و نحوه و شرایط خرید هریک را توضیح خواهیم داد.

خرید شلاق تعزیری در چه جرایمی امکان پذیر می باشد؟

در جرم رابطه ی نامشروع طبق ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی، هر گاه زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبیل تقبیل یا مضاجعه شوند، به شلاق تا نود و نه ضربه محکوم خواهند شد و اگر عمل با عنف و اکراه باشد فقط اکراه کننده تعزیر می شود. لذا طبق رای وحدت رویه ۷۷۰ به تاریخ ۱۳۹۷/۷/۱۱ ، به دلیل آنکه شلاق قید شده در ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی، تا ۹۹ ضربه می باشد، لذا تصمیم این امر را بر عهده ی قاضی گذاشته است، به همین دلیل این جرم دیگر، جزء تعزیر منصوص شرعی محسوب نمی شود، لذا خرید شلاق تعزیری این جرم امکان پذیر می باشد. نکته: تعزیر منصوص شرعی، یعنی میزان آن در قانون مشخص شده است.

خرید حکم شلاق حدی

برای پاسخ به این پرسش که نحوه خرید حکم شلاق حدی، چگونه است و قیمت هر ضربه آن، چقدر می باشد؟ ابتدا باید، مجازات حدی را از منظر قانون مجازات اسلامی، مورد بررسی قرار داده، انواع آن را بگوییم و سپس، به این پرسش که آیا امکان خرید حکم شلاق حدی، وجود دارد یا خیر، نحوه آن، به چه صورت بوده و قیمت خرید هر ضربه شلاق حدی، در سال اخیر چقدر است؟ پاسخ دهیم. همانطور که گفتیم، قانون گذار، در قانون مجازات اسلامی، مجازات ها را به 4 گروه حدود، قصاص، دیات و تعزیرات، تقسیم بندی می کند و در ماده 15 خود، در تعریف مجازات حد، مقرر می دارد: "حد، مجازاتی است که موجب، نوع، میزان و کیفیت اجرای آن، در شرع مقدس، تعیین شده است." بر اساس این ماده، مجازات حدی، مجازاتی است، برگرفته از شرع که تمامی امور مربوط به آن، توسط شرع مقدس، پیش بینی و تعیین تکلیف شده است. اعدام، شلاق، تبعید، قطع انگشت، دست و پا، از انواع مجازات های حدی بوده که بر مرتکبین جرایم حدی، نظیر زنا با محارم، شرب خمر، لواط در شرایطی که فرد، محصن نبوده و سایر موارد، اعمال و اجرا می گردد و با توجه به اینکه، تمامی امور مربوط به این دسته از جرایم را شرع مقدس، تعیین نموده، قاضی، هیچ گونه اختیاری در تبدیل، تغییر، کاهش و افزایش آن ها، نخواهد داشت و صرفا، باید، پس از احراز جرم حدی، آن نوع از مجازات حدی ای را که شرع تعیین کرده، با همان میزان و کیفیت، برای مرتکب، حکم دهد. ماده 219 قانون مجازات اسلامی، در خصوص غیر قابل تبدیل و تغییر بودن مجازات حدی، مقرر می دارد: "دادگاه نمی تواند، کیفیت، نوع و میزان حدود شرعی را تغییر یا مجازات را تقلیل دهد یا تبدیل یا ساقط نماید. این مجازات ها، تنها از طریق توبه و عفو، به کیفیت مقرر در این قانون، قابل سقوط، تقلیل یا تبدیل است." بر اساس این ماده، تنها، توبه و عفو، آن هم با وجود شرایط قانونی این امر، می تواند، سبب سقوط یا تبدیل مجازات حدی شود و نه هیچ عامل دیگری. با توجه به توضیحات فوق، در پاسخ به این پرسش که آیا امکان تبدیل شلاق حدی، به جزای نقدی وجود دارد یا خیر و نحوه خرید حکم شلاق حدی، چگونه است؟ باید گفت، خیر، از آنجا که تمامی امور مربوط به مجازات ها و جرایم حدی، از قرار نوع مجازات، میزان، کیفیت و نحوه اجرای آن، در شرع مقدس، پیش بینی شده، امکان خرید، تبدیل و کاهش این نوع از مجازات، به هیچ وجه، وجود نداشته و مرتکب، باید، شلاق حدی را متحمل شود.

خرید حکم شلاق تعزیری

در قسمت قبل، توضیح دادیم که امکان خرید شلاق حدی، وجود ندارد و مرتکب، باید، حکم شلاق حدی صادره را متحمل گردد. اکنون، در این بخش از مقاله، می خواهیم، به این پرسش پاسخ دهیم که آیا، امکان خرید حکم شلاق تعزیری، وجود دارد یا خیر و در صورت مثبت بودن پاسخ، نحوه خرید آن، به چه شکل است و قیمت خرید هر ضربه شلاق تعزیری در سال اخیر، چقدر می باشد؟ برای پاسخ به سوالات فوق، ابتدا باید، در خصوص مجازات های تعزیری، امکان تبدیل و تخفیف مجازات و جهات تخفیف مجازات، توضیح دهیم و پس از آن، بگوییم که در چه شرایطی، می توان، اقدام به خرید حکم شلاق تعزیری کرد. در تعریف مجازات های تعزیری که شلاق تعزیری نیز یکی از آن ها می باشد، باید به ماده 18 قانون مجازات اسلامی، مراجعه کرد. این ماده، مقرر می دارد: "تعزیر، مجازاتی است که مشمول عنوان حد، قصاص یا دیه نیست و به موجب قانون، در موارد ارتکاب محرمات شرعی یا نقض مقررات حکومتی، تعیین و اعمال می گردد. نوع، مقدار، کیفیت اجراء و مقررات مربوط به تخفیف، تعلیق، سقوط و سایر احکام تعزیر، به موجب قانون، تعیین می شود. " بر اساس این ماده، هر مجازاتی که مشمول حدود، قصاص و دیات نباشد و در خصوص مرتکبین محرمات شرعی یا ارتکاب جرایمی که با توجه به نیاز روز جامعه، تعریف شده اند، اجرا و اعمال گردد، مجازات تعزیری است و درصورت وجود جهات تخفیف، مطابق مقررات قانون مجازات اسلامی، امکان تبدیل، تخفیف، تعلیق و سقوط آن ها، با نظر قاضی، وجود خواهد داشت. جهات تخفیف و تبدیل مجازات، در ماده 38 قانون مجازات، پیش بینی شده، این ماده، مقرر می دارد:

  • گذشت شاکی یا مدعی خصوصی
  • همکاری موثر متهم در شناسایی شرکا یا معاونان، تحصیل ادله یا کشف اموال و اشیاء حاصله از جرم یا به کار رفته برای ارتکاب آن
  • اوضاع و احوال خاص موثر در ارتکاب جرم، از قبیل رفتار یا گفتار تحریک آمیز بزه دیده یا وجود انگیزه شرافتمندانه در ارتکاب جرم
  • اعلام متهم قبل از تعقیب یا اقرار موثر وی درحین تحقیق و رسیدگی
  • ندامت، حسن سابقه و یا وضع خاص متهم از قبیل کهولت یا بیماری ج- کوشش متهم به منظور تخفیف آثار جرم یا اقدام وی برای جبران زیان ناشی از آن چ- خفیف بودن زیان وارده به بزه دیده یا نتایج زیانبار جرم ح- مداخله ضعیف شریک یا معاون در وقوع جرم"، جهات تخفیف هستند.
  • بر اساس این ماده، مواردی نظیر همکاری های موثری که متهم، در شناسایی شرکا و معاونین جرم و ادله ارتکاب جرم داشته، همچنین، عدم سوء سابقه کیفری وی، اعمالی که او، پس از ارتکاب جرم، برای بهبود شرایط، انجام داده و سایر موارد مندرج در این ماده، از جهات تخفیف و تبدیل مجازات می باشند و در صورت احراز وجود آن ها، به قاضی، این اختیار را داده شده که نسبت به تخفیف و یا تبدیل مجازات، اقدام نماید.

قیمت هر ضربه شلاق در سال اخیر

با توجه به امکان پذیر بودن خرید حکم شلاق تعزیری، اغلب افراد، این پرسش را دارند که قیمت هر ضربه شلاق، در سال اخیر چقدر است و آیا این قیمت، هر ساله، تغییر می کند ؟ لذا در این قسمت، قصد داریم، درباره قیمت خرید هر ضربه شلاق تعزیری، در سال اخیر و امکان تغییر تعرفه آن، صحبت کنیم. نحوه خرید حکم شلاق تعزیری و پرداخت قیمت آن، بدین صورت بوده که شخص، پس از موافقت قاضی، با تبدیل مجازات، به علت احراز جهات تخفیف، باید، بابت هر سه ضربه شلاق، مبلغ 40 هزار تومان را به صندوق دادگستری، بپردازد و بدین ترتیب، شلاق وی، به جزای نقدی، تبدیل می گردد. در خصوص تغییر تعرفه قیمت خرید حکم شلاق نیز باید گفت، بله، این قیمت، سالانه، با توجه به اعلام دولت و قوه قضاییه، متغییر است و به موجب بخشنامه های این امر، اعلام می گردد. در ادامه، در خصوص قیمت خرید حکم شلاق رابطه نامشروع که یک جرم تعزیری است، توضیح خواهیم داد.

قیمت خرید شلاق رابطه نامشروع

رابطه نامشروع، عبارت است از اینکه زن و مردی که علقه و رابطه زوجیت و محرمیت به واسطه ازدواج، میان آن ها نیست، مرتکب بوسیدن، هم آغوشی، ملامسه و معاشقه و هر عمل کمتر از زنا (دخول آلت تناسلی مرد، تا ختنه گاه، در مقعد و یا آلت تناسلی زن ) گردند و حکم مجازات آن، تا 99 ضربه شلاق تعزیری است و شرایط اجرای حکم شلاق رابطه نامشروع، به موجب قانون، مشخص شده است. در خصوص قیمت خرید شلاق تعزیری رابطه نامشروع، باید گفت، بسته به تعداد ضرباتی که قاضی، برای مرتکبین این جرم، در نظر گرفته است، برای هر سه ضربه شلاق، مرتکب، باید، معادل 40 هزارتومان، به صندوق دادگستری، پرداخت کنند. بنابراین، چنانچه شخص مرتکب رابطه نامشروع، یه 30 ضربه شلاق تعزیری، محکوم گردد، برای خرید آن، مرتکب باید، مبلغ 400 هزار تومان را به صندوق دادگستری، بابت خرید حکم شلاق تعزیری رابطه نامشروع، بپرازد. شایان ذکر است، این خرید، صرفا، در صورت وجود جهات تخفیف و موافقت قاضی، ممکن می باشد.

قیمت خرید شلاق شرب خمر

پس از بررسی قیمت خرید حکم شلاق تعزیری رابطه نامشروع دون زنا، در این بخش از محتوا، قصد داریم، در خصوص قیمت خرید حکم شلاق حدی شرب خمر، توضیح دهیم و بگوییم که قیمت خرید هر ضربه شلاق حدی اخیر، برای جرم شرم خمر، چقدر می باشد. در پاسخ به این پرسش که قیمت خرید حکم شلاق جرم شرب خمر، چقدر است؟ باید گفت، با توجه به اینکه جرم شرب خمر، یک جرم حدی است و قانون گذار، امکان تبدیل و تخفیف و تغییر مجازات حدی را ممنوع می داند، امکان خرید حکم شلاق شرب خمر، برای مرتکب این جرم، وجود ندارد.

بنابراین خرید حکم شلاق، صرفا در خصوص شلاق تعزیری، امکان پذیر است و نه حدی، بنابراین، امکان خرید حکم شلاق تعزیری جرم رابطه نامشروع دون زنا، وجود دارد و امکان خرید حکم شلاق جرم شرب خمر که یک جرم حدی است و نوع و میزان مجازات آن، در شرع، مشخص شده، وجود ندارد. نحوه خرید شلاق تعزیری، با پرداخت قیمت هر سه ضربه شلاق، در سال اخیر، از قرار 40 هزار تومان و در صورت وجود جهات تخفیف جرم، نظیر نداشتن سوء سابقه کیفری، امکان پذیر، خواهد بود. امیدوارم از محتوای مسائل حقوقی نهایت استفاده را برده باشید و برای کسانی که دچار مشکل حقوقی هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب پر محتوای دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم .

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
عرض ارادت احساسی و عیادت بازیگران و ورزشکاران از رهبر معظم انقلاب در بیمارستان+ عکس/ از جواد عزتی و علی ضیا تا علی پروین و بهداد سلیمی (751 نظر) تذکر جدی رهبر انقلاب به عکاسان خبری در کرمانشاه/ با کفش وارد نشوید+عکس (294 نظر) رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ (179 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به یک سوال: حضرت آقا اصلاً شما فکر می‌کردین که رهبر بشین؟ (77 نظر) دیدار بازیگران معروف و محبوب ایرانی با رهبر انقلاب/ از شاهرخ استخری تا مصطفی زمانی و عموپورنگ+عکس (58 نظر) گریم سخت و سنگین شازده مفخم سریال "گیلدخت"، صالح میرزاآقایی، برای بازی در نقش امام خمینی/ بنظرتون شبیه ایشون شدن؟ (42 نظر) خلاقیت خنده دار یک ایرانی برای دوخت کاپشن با پتو پلنگی حماسه آفرید/ ایرانی پنجه طلا از هر انگشتش هنر میباره😂 (42 نظر) واکنش ایران به درخواست عجیب آمریکا برای حمله نمادین اسرائیل (32 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز چوپان برای تردد بدون دردسر گوسفندانش در سطح شهر+ویدیو/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (30 نظر) ماجرای جالب کارت عروسی فائزه و حمید که به دست رهبر انقلاب رسید/ حرکت تحسین برانگیز عروس و داماد ایرانی برای خرید سرویس طلا+عکس (28 نظر) نگاهی به کیک تولد 5 سالگی هانا دختر مهران غفوریان با دیزاین خاص/مبارکا باشه +عکس (26 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک بقال تبریزی برای کودکان حماسه ساز شد/ درک و شعور ایشون ستودنیه+عکس (26 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده مشهدی، با نوشته جالب پشت وانت اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (26 نظر) روایتی جالب از روز دقیق تولد رهبر معظم انقلاب از زبان خودشان در سالگرد 85 سالگی ایشان+عکس شناسنامه (22 نظر) نگاهی به ماشین لاکچری و خارجی محسن تنابنده، نقیِ پایتخت+عکس/ صبر و لبخند در برابر درخواست مردم برای گرفتن عکس سلفی (18 نظر)
دیگران می‌خوانند   
نگاهی به کیک تولد باکلاس 2 سالگی بارانا دختر علیرضا بیرانوند و اکرم بانو/مبارکا باشه +عکس تصویری جالب و نوستالژیک از چیدمان یک بقالی قدیمی و اصفهانی حدود 60 سال پیش/ ترازوها الان عتیقه محسوب میشن+عکس نگاهی به تفریح لاکچری علیرضا بیرانوند و 2 فرزندش در ویلای لاکچریشان/ جای اکرم بانو خالی +فیلم خلاقیت خنده دار پدر ایرانی در تعمیر کفش با پیچ و بَست حماسه ساز شد+عکس/ از نظر باباها وسایل تا زبون به شکایت باز نکنن باید پوشیده بشن😂 ماجرای جالب حضور رهبر معظم انقلاب در یک رستوران متفاوت چینی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 2 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 2 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز یکشنبه 2 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 2 اردیبهشت ماه 1403 ابراز علاقه و احساسات به پژمان جمشیدی به سبک هموطن اصفهانی+عکس/ همه جا باید این سند افتخارش رو گوشزد کنن آزار و قتل زن جوان در حمام ؛ بکشیدم یا آزادم کنید! فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 2 اردیبهشت 1403 + فیلم چیدمان خوراکی های خوشمزه ساره بیات روی میز ناهارخوری خوشگلش / چه ضیافتی به پا کرده+عکس خاطرات دردناک و تکان دهنده رهبر انقلاب از بازداشتشان در دوران پهلوی +فیلم بیوگرافی و زندگینامۀ محسن آزمایش مدیر کارخانۀ لوازم خانگی آزمایش سگ‌های ولگرد یک دانش‌آموز را تکه و پاره کردند + عکس دلبری عاشقانه ستاره سادات قطبی برای همسرش با پختن یک غذای خوشمزه و پرطرفدار+عکس نگاهی به خونه زندگی لوکس و پُر از عتیقه جات فائزه هاشمی رفسنجانی، دختر مرحوم هاشمی رفسنجانی+ویدیو/ خونه نه، انگار آنتیک فروشیه خونه زندگی لوکس و هوش پران مازیار لرستانی با دکوراسیون ماکسیمال/ خونه نگو کاخ بگو بیوگرافی و زندگی خصوصی پردیس پورعابدینی، فرشته سریال گناه فرشته و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی مراحل صدور جواز تاسیس چقدر زمان می‌برد؟ رونمایی از مادر کم سن و سال و چادری امید نورافکن ستاره فوتبال/ سایه شون مستدام +عکس ایده جالب مرد خوش ذوق ایرانی در ساخت آکواریوم با تایر کهنه ماشین+ویدیو/ مغز اینو باید طلا گرفت جشن تولد تک نفره و لاکچری مرتضی پورعلی گنجی با یک کیک ساده در یک رستوران لوکس به صرف شام/ مبارکا باشه واکنش اینستاگرامی مازیار لرستانی به ماجرای پیشنهاد ازدواجش با رابعه اسکویی+عکس خلاقیت متفکرانه شهرداری جویبار در ساخت نماد مردان کشتی گیر/ آدم حَظ میکنه از معرفی خوب شهرشون +عکس دورهمی خانوادگی یوسف کرمی ستاره سابق تکواندو در کنار همسر و 2 فرزندش/همیشه به خوشی قهرمان+ عکس پذیرایی با دل و جان از پدر و مادر به سبک ساره بیات با رونمایی از فنجان چایی مخصوص عزیزانش+عکس/ عجب بالکن باصفایی داره😍 (ویدیو) کلیپ نوستالژی و خاطره‌انگیز بازم مدرسه‌ام دیر شد! / کاش هنوز مدرسه‌اش دیر می‌شد! (ویدئو) برخورد زبالۀ فضایی با سقف یک خانه در فلوریدا/ اتفاقی با احتمال وقوع یک درصدی که برای خانواده‌ای بدشانس رخ داد! رونمایی نجمه جودکی مجری ایرانی از آباژور خوشگل اتاق خوابش/ چه خلاقانه ساخته شده +عکس رونمایی ستاره سادات قطبی از ناهار ساده ولی همه‌پسندش/ نوش جان خانم مجری+عکس رونمایی سپیده بزمی پور، همسر شاهرخ استخری از غذای خوشرنگ و لعابش در مسافرت بدون خانواده به اسپانیا+عکس/ نوش جونتون نگاهی به ماشین لوکس و شاسی بلند مژده لواسانی، مجری پرانرژی ایرانی/ این ماشین نیست هواپیماست+عکس اشتباه خنده دار یک دانش آموز در پاسخ به سوال امتحان ریاضی/ هیتلر هم مغز اینو نداشت +فیلم حیاط باصفای خانه پدری حامد سلطانی قبل و بعد تخریب+عکس/ خانه ای با تابِ دوران بچگی آقای مجری و زیرزمین نوستالژیک خانه ‌های ایرانی روایت تکان دهنده محافظ آیت الله خامنه ای از روز ترور ایشان/ اتفاق جالبی که جان رهبر را نجات داد رونمایی از کودکی ناز و بامزه علی صالحی، بدشانس‌ترین بازیگر سریال نون خ/ چقدر گوگولی و بانمک+عکس خلاقیت جالب و منحصربفرد یک پدر در ایجاد فضای شهربازی در خانه و پول خرج نکردن در مکان مورد علاقه بچه‌ها+ویدیو/ به این باید اُسکار صرفه جویی در هزینه ها رو بدن خلاقیت بی نظیر اُوستا نجار برای ساخت صندلی چوبی مخصوص حیاط خانه/ باید دکترای افتخاری بدن بهش +عکس
تیتر امروز   
ماجرای جالب حضور رهبر معظم انقلاب در یک رستوران متفاوت چینی+عکس فال ابجد روزانه یکشنبه 2 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 2 اردیبهشت ماه 1403 فال شمع روزانه امروز یکشنبه 2 اردیبهشت 1403 فال قهوه با نشان روز یکشنبه 2 اردیبهشت ماه 1403 آزار و قتل زن جوان در حمام ؛ بکشیدم یا آزادم کنید! فال حافظ با تفسیر امروز یکشنبه 2 اردیبهشت 1403 + فیلم سگ‌های ولگرد یک دانش‌آموز را تکه و پاره کردند + عکس بیوگرافی و زندگی خصوصی پردیس پورعابدینی، فرشته سریال گناه فرشته و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی روایت تکان دهنده محافظ آیت الله خامنه ای از روز ترور ایشان/ اتفاق جالبی که جان رهبر را نجات داد امتحانات نهایی باعث حذف کنکور خواهد شد! صفر تا صد برگزاری کنکور زیر ذره‌بین پلیس فتا نگاهی به بزرگترین و عظیم الجثه‌ترین مار زنده دنیا/ این موجود چند متر است و کجا زندگی می‌کند؟+عکس کشف موجودی بزرگ‌تر از نهنگ! محل زندگی این جانور کجا بوده است؟ کشتن صاحب مزونِ لباس 50 ساله به دست دختر 11 ساله در حمایت از مادرش در این شهر!