ساعدنیوز
ساعدنیوز

چگونه مشوق همسرمان باشیم؟

  چهارشنبه، 14 آبان 1399   زمان مطالعه 8 دقیقه
چگونه مشوق همسرمان باشیم؟
همه زن ها و مردها دوست دارند برای همسرانشان عزیز باشند و عزیز بمانند. از ابتدای زندگی، حفظ این عزت و افزایش آن می تواند به استحكام زندگی كمك كند، اما بسیاری از زن ها و مردها با اشتباهات كوچك و بزرگ، عزت خود را در زندگی زناشویی زیر سوال می برند و زندگی را برای خود و همسرشان سخت می كنند.

با این بخش از دلگرم همراه باشید تا با راه های مناسب برای بهترین همسر و دوست در زندگی مشترک آشنا شوید.

تصویر
چه كسانی در زندگی شما دوست داشتنی هستند؟ بهترین دوستان تان را به خاطر می آورید؟ كدام ویژگی است كه باعث می شود احساس صمیمیت بیشتری با آنها داشته باشید؟ اصلا چرا راه دور برویم، همسرتان را چه لحظاتی دوست خود احساس می كنید و صمیمیت در رابطه تان پر رنگ تر می شود؟ به جواب این سوالات فكر كنید، چرا كه جواب این سوالات می تواند نسخه خوبی برای شما باشد اگر می خواهید دوست داشتنی و قابل اعتماد باشید.

خودتان را جای همسرتان بگذارید و ببینید او می تواند زن یا شوهری با ویژگی های شما را دوست داشته باشد؟

اگر بی طرف باشید و عادلانه قضاوت كنید به جواب درستی خواهید رسید. امروز یك كلید طلایی رفتاری را به شما معرفی می كنیم كه در صورت استفاده از آن در روابط تان بهبود چشمگیری احساس خواهید كرد و البته مهم ترین رابطه زندگی تان كه همان ارتباط با همسرتان است هم متحول می شود. اگر زن هستید و دوست دارید معشوق همسرتان باشید یا اگر مرد هستید و تمایل دارید تكیه گاه دوست داشتنی او باشید، از اصرار و پافشاری بر عقیده تان جدا خود داری كنید. برای داشتن روابطی عاشقانه باید از برخی چیزها صرف نظر كرد، البته منظور من این نیست كه از خواسته خود صرف نظر كنید، بلكه فقط یاد بگیرید تا در پی به كرسی نشاندن حرفتان نباشید و بدون موضعگیری با كلامی صادقانه فقط نظر خود را بیان كنید. شریك زندگی شما از لحن صدایتان، طرز نگاهتان و زمانی كه برای بیان نظرتان انتخاب می كنید، متوجه می شود كه شما در كنار او هستید یا در جبهه مقابل او و قصدتان تصمیم گیری صحیح است یا پافشاری برای شكست دادنش!

شما می توانید یك رقیب سرسخت كه می خواهد در هر فرصتی از شما جلو بزند و حرف خودش را عملی كند، دوست بدارید؟

مثل این است كه بخواهید در یك لحظه روز و شب را با هم داشته باشید. زندگی مشترك باید سرشار از عشق و توجه باشد و این اتفاق نمی افتد مگر جبهه حق و باطل را در خانه فراموش كنید. تضاد بین انسان ها طبیعی است، اما اگر با درایت با آن برخورد نشود تبدیل به مشكل خواهد شد. تضادها شما را از هم دور نمی كند، بلكه اصرار شما بر بحق بودن تان و دیگری را در اشتباه دانستن، روشی است كه مثل سم تدریجی كل پیكره روابط تان را فرامی گیرد و دیگر جایی برای تداوم عشق نمی گذارد. وقتی شما مدام می خواهید به همسرتان ثابت كنید بیشتر از او می دانید و به طور غیر مستقیم به او می گویید كه خطا كار است، اگر هم تائید موقت همسرتان را دریافت كنید به علت خستگی او از نگاه عاقل اندر سفیه شماست. روش تصمیم گرفتن با یكدیگر را بیاموزید و عقایدتان را بدون پافشاری بیان كنید. اگر چنین فضایی در چاردیواری شما حاكم شود، به جای حق و باطل یك « ما » خواهید داشت كه طرفین می توانند عقیده شان را بیان كنند و یك طرف همیشه حرفش را به كرسی نمی نشاند. در این صورت، فضای خانه آماده است تا همدیگر را دوست داشته باشید.

و با آنها چگونه برخورد کنیم.

اولین نیاز آقایان:

لطفاً همسر شوهرت باش نه مامانش چون آقایان دوست ندارند مثل بچه ها با آنها برخورد کنید. مثلاً 1- به نیت کمک، کارهای شخصی مرد را انجام می دهند . 2- با جمله ها بازی می کنند تا از کلام او نگفته ها را بشنوند. 3- خانمها فکر می کنند آقایان فراموشکار، کم حافظه و بیحوصله اند. 4 -خانمها آقایان را نکوهش می کنند. 5- خانمها یک کارهایی را خودشان به عهده می گیرند و فکر می کنند آقا نمیتواند. دائم اشتباهات آقایان را به آنها گوشزد می کنند. خانم ها بهتر است از توانمندی شوهرشان با آنها صحبت کنند آنها را سرکوب نکنند. کارهایی که خود آقایان می توانند انجام بدهند برایشان انجام ندهید. بگذارید خودشان انجام بدهند. به آنها امر و نهی نکنید به آنها دستور ندهید. به آنها اعتماد کنید از همان کودکی. هر کاری که مامان بازی بوده را نسبت به شوهرتان انجام ندهید.آقایان نیاز به استدلال و تفکر دارند. وقتی آقایان ذهن درگیری دارند دوست دارند در تنهایی فکر کنند. مزاحم آنها نشوید رهایشان کنید. مردها تشنه، و محتاج تشکرند نیاز دارند که از آنها تشکر شود خانم ها دو جا این کار را نمی کنند 1- وقتی کار کوچکی است. 2- وقتی وظیفه شان را انجام بدهند. آقایان نیازمند تعریف وتمجید هستند یعنی وقتی کاری انجام می دهند بگویید آفرین.

تصویر
خدا به پیغمبر می گوید: می دانی من هستی را خلق نکردم مگر به خاطر تو می دانی تو و هستی را خلق نکردم مگر برای علی و می دانی تو و هستی و علی را خلق نکردم مگر به خاطر فاطمه . اگر فاطمه نبود هیچکدامتان را خلق نمی کردم هستی طفیلی یک زن است .

خانمها : محدوده حرف زدنتان را مشخص کنید آقایان زمانی به شما دل می دهند که بتوانند روی حرفتان تمرکز کنند. اگر نگویید هدفتان از ، محدوده حرف زدنتان چیست آقایان صحبت نمی کنند . اگر هدف و زمان و حدود را مشخص کنید آقایان با شما حرف می زنند . اگر همیشه به آنها زمان بدهید حاضرند حرفتان را گوش کنند. " به او بگویید 5 دقیقه می خواهم یک جریانی را تعریف کنم". مردها باید مورد تأیید قرار بگیرند اگر خواستند کاری انجام بدهند به آنها نگویید نه ، به آنها بگویید تو می توانی تو توانایی آن راداری. وقتی مرد می خواهد کاری انجام بدهد او را تأیید نکنید. تکذیب هم نکنید. مخالفت هم نکنید. چون مخالفت دردسر سازمی شود. مردها باید از جانب خانمها مورد قدر دانی قرار بگیرند. حداقل روزی یکبار به آنها بگویید از اینکه تو همسر منی خوشحالم یا اینکه تو فوق العاده ای. وقتی بچه به دنیا می آید در معرض توجه مرد هم قرار می گیرد. به او بگویید من خیلی خوشحالم که تو اینقدر بچه مان را دوست داری . آقایان دوست دارند خانمها احساساتشان را بروز دهند . خانمها دوست دارند به آنها خوش بین باشید. آموزش ها یاد داده که با هم رقابت کنیم ولی خانمها دوست دارند که با هم همکاری کنید . آموزش ها یاد داده که آقایان مستقل باشند ولی خانمها دوست دارند بعضی وقتها به آنها احساس نیاز کنید.

نکاتی در مورد خانمها:

پیامبر (ص) می فرمایند: من از دنیای شما 3 چیز را بیشر دوست دارم 1- عطر و بوی خوش 2- زن. 3- نماز که نور چشم من است . هر دستگاهی که پیچیده تر باشد حساسیتش بیشتر است پیچیدگی خانمها در مقایسه با آقایان مثل کامپیوتر در مقایسه با ماشین حساب است لطمه پذیری و صدمه پذیری خانمها بیشتر است چون خانمها پیچیده تر هستند. برخورد با آنها حساس تر نکات و ظرافتهای بیشتری باید در مورد آنها رعایت شود.
خانمها مثل موج هستند گاهی در اوج انرژی گاهی فروکش کرده و آرام.

نیاز خانمها:

خانم ها به درک و توجه نیاز دارند. جنس زن نیاز دارد که با او رفیق و صمیمی باشی او را ببینید، رای و نظرش برای شما مهم باشد خواسته هایش مهم باشد. به حرفهایش بها بدهید. در این صورت خانم متوجه می شود درکش کردی . برای همه چیز از دختر و همسرتان تشکر کنید و از آنها تعریف کنید . "مثلاٌ اگر تو نبودی من اینقدر رشد نمی کردم". خانمها نیاز به درک و توجه دارند . خانمها مثل موج هستند گاهی در اوج انرژی گاهی فروکش کرده و آرام. از جمله های خوب برای خانمها استفاده کنید مثل خدا تو رو از آسمون فرستاده . تو خوبی مثل فرشته ها .

یک سری جملات هست که خانمها میل به شنیدن ندارند( جند بار در مورد این موضوع صحبت کنیم ما که مثلاٌ در موردش به توافق رسیده بودیم نمی خوای دست از سر این موضوع برداری بازم شروع کردی، آرام باش، سخت نگیرو....). آقایان، از جزئیات ذهنتان با خانمها صحبت کنید در مورد همه مسائل با خانمها صحبت کنید . مثلاٌ ا گر مشکلی در کارتان هست بگویید . نگذارید خانمها مثل کارآگاه از زیر زبانتان بکشند خودتان بگویید نظر آنها را در مسائل مختلف جویا شوید. خانمها می خواهند شنیده بشوند نه اینکه آقایان دائم برای آنها صحبت کنند باید بیشتر به آنها گوش کنید.فضای احترام را به خانه هایتان وارد کنید . آقایان، طوری خانمتان را صدا کنید که انگار مال شماست. همسرم ، دسته گلم، عزیز دلم . خانمها از آقایان قوت قلب می خواهند به آنها بگویید همیشه پشت آنها هستید. دل آنها را خالی نکنید. حتی به شوخی . خانم ها به مرد مقتدر نیاز دارند یعنی مسئولیت پذیر باشید و تعهد بیشتری به زن و بچه داشته باشید . خانم ها به شدت بر زمان مسلط اند و بسیار به مناسبت ها اهمیت می دهند. آقایان، مناسبت های خاص را در تقویمتان بنویسید. نیاز به امنیت دارند از آنها انتقاد نکنید احساس نا امنی می کنند . آقایان، مراقب جزئیات رفتارشان باشند.

تصویر
وقتی با خانم ها حرف نزنید و مبهم باشید و به خانم ها توجه نکنید. وقتی دائم از آنها انتقاد کنید وقتی نسبت به مناسبت ها فراموش کارید. وقتی رفتارتان با خانمها سرد است. وقتی نمی گویید چرا عصبی هستید و مشکل دارید. وقتی به خانمها گوش نمی کنید. وقتی از نیازهایشان غافلید، موجب نا آرامی خانمها می گردد. توجه داشته باشید که همه چیزها و احتیاجاتی که خانم ها دارند آقایان هم دارند و همه احتیاجات و نیازهایی که آقایان دارند خانمها هم دارند. گر چه بعضیهایشان مخصوص همان گروه است. تفکیک نیازها فقط برای این بود که مشخص شود نیاز آقایان به چه بیشتر است و نیاز خانم ها به چه چیز.
پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (73 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (72 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (36 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (33 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (29 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (25 نظر) ایده خنده دار یک ایرانی برای احداث برج آزادی روی پشت بوم خونه اش حماسه آفرید/یه پا جاذبه گردشگریه واسه خودش😂+عکس (24 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (23 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (21 نظر) بوی بد واژن: علل، درمان‌های خانگی و روش‌های پیشگیری (21 نظر) رونمایی از مادربزرگ زیبای هانده ارچل بازیگر سریال مست عشق؛ وقتی خوشگلی رو از مامان بزرگت به ارث میبری/ خدا شانس بده والا😅 (20 نظر) خلاقیت خنده دار دانش آموز تنبل در پاسخ به سوال ریاضی حماسه ساز شد+عکس/حیف انیشتین این نخبه رو ندید مرد (20 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (19 نظر)
دیگران می‌خوانند   
خودروهای برقی، تهدیدی برای سلامتی و امنیت سرنشینان دیگر خودروها چالش برای کسایی که ادعای تیزبینی دارند! / مورچه رو پیدا کن در این معمای تصویری 5 تفاوت را در کمتر از 10 ثانیه پیدا کنید (تصاویر) لیختن اشتاین، کشوری که می‌توانید آن را اجاره کنید! (ویدئو) دانشجویان مونیخ با سرسره به کلاس درس می‌روند! (تصاویر) میو میو تا مدرک دکترا! گربه‌ای که دانشجوی دانشگاه آمریکا شد (ویدئو) کارهایی که دانشجوها زمان امتحانات عهد میبندن انجام ندن اما انجام میدن 😂 (تصویر) فرشته‌ای در لباس معلم! / فداکاری معلمی که دانش‌آموز سرطانی‌اش را در بیمارستان درس می‌دهد (ویدئو) یادی از عمو زنجیرباف، معلم نمونه بچه‌های دهه شصت، سیدحسن نیرزاده نوری مرگ خبرساز کهنسال‌ترین معلم ایران در مهاباد/ او در سال 1356 بازنشست شد+عکس عجیب ترین مدل پارک کردن ماشین با روش های خلاقانه و هوش پران/ مغز آدم سوت میکشه+عکس ناگفته هایی از سبک زندگی شخصی استاد و معلم بزرگ ایرانی از زبان فرزندشان/ دلیل همکاری شهید مطهری با مجله زن روز در زمان شاه چه بود؟+عکس تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها/ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه انگیزه دانشجویان از تداوم اعتراضات؛ در کوی دانشگاه‌های آمریکا چه می‌گذرد؟ کشف حیرت انگیز نیمه گمشده یک مجسمه افسانه‌ای در مصر بعد از 96 سال/ نتایج و مطالعات جدید بررسی رامسس دوم+عکس رونمایی از همسران مجریان معروف و محبوب تلویزیونی/ از رامبد جوان تا پدرام کریمی و ...+عکس دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد تصاویری جالب از بازدید یهودیان اسرائیل از موشک ایرانی / مواجهه جالب اسرائیلی ها با دست نوشته یا حیدر کرار ... نگاهی به حیاط باصفا و دلباز خانه زیبای مهدی قائدی در ایران/ خونه نگو باغ بگو+عکس رونمایی رضا گلزار از مادر جوان و کم سن و سالش/ چه خانم ایرانی باکلاس و اصیلی+عکس هدف BBC از مطرح کردن دوباره ماجرای نیکا شاکرمی چه بود؟ حضور دختران ابراهیم رئیسی در یک همایش بین المللی+عکس شباهت بی حد و انداره پردیس پورعابدینی به خواهر باکلاس و بزرگتر از خودش/ مگه داریم این همه شباهت؟+عکس از زنده پیدا شدن یسنا تا قاری قرآن کشف حجاب کرده در حواشی داغ امروز جمعه 14 اردیبهشت 1403 تیکه انداختن خنده دار به بهرام افشاری، بهتاش پایتخت/ داداش تو با این رشدت سال بعد نارگیل میدی!+ویدیو نگاهی به مراسم ازدواج لاکچری و باشکوه یک مرد 86 ساله با اولین عشق زندگی‌اش/ بعد از 60 سال چه بریز و بپاشی کرده براش+ویدیو مازندرانی حرف زدن شهاب حسینی در حضور نقی و ارسطوی پایتخت+ویدیو/ محسن تنابنده: برای نقش شوهر فهیمه گزینه خوبی هستی😂 حضور پدربزرگ و دایی مژده لواسانی در برنامه زنده و بوسیدن دست پدربزرگ توسط خانم مجری +ویدیو/ خدا برا هم حفظتون کنه نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس تیپ خاص و جذاب رضا عطاران، رامین سریال متهم گریخت بعد از دو دهه، مُد روز شد!+عکس نگاهی به خونه زندگی زیبا و شیک سارا صوفیانی و همسرش قبل از مهاجرت/ چیدمان آنتیک و منحصر به فرد منزلشون رو ببینید!+عکس قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... تاثیر لبنیات در لاغری و چربی سوزی بهترین راهکارها برای از بین بردن کبد چرب جشن تولد ساده و بدون تجملات 61 سالگی احمدی نژاد در خانه ساده و بدون زرق و برقش+عکس سرطان دهانه رحم: همه چیزهایی که باید بدانید دمنوش آرامبخش فوری جشن تولد ساده و بدون تجملات 71 سالگی حسن روحانی در هواپیما/ سورپرایز رئیس جمهور سابق در آسمان+عکس نگاهی به خانه ابدی سیروس گرجستانی و سنگ قبر منحصر به فردش/ چه متن معنادار و زیبایی روی مزارش نوشتن+عکس
تیتر امروز   
خودروهای برقی، تهدیدی برای سلامتی و امنیت سرنشینان دیگر خودروها چالش برای کسایی که ادعای تیزبینی دارند! / مورچه رو پیدا کن در این معمای تصویری 5 تفاوت را در کمتر از 10 ثانیه پیدا کنید (تصاویر) لیختن اشتاین، کشوری که می‌توانید آن را اجاره کنید! (ویدئو) دانشجویان مونیخ با سرسره به کلاس درس می‌روند! (تصاویر) میو میو تا مدرک دکترا! گربه‌ای که دانشجوی دانشگاه آمریکا شد (ویدئو) کارهایی که دانشجوها زمان امتحانات عهد میبندن انجام ندن اما انجام میدن 😂 (تصویر) فرشته‌ای در لباس معلم! / فداکاری معلمی که دانش‌آموز سرطانی‌اش را در بیمارستان درس می‌دهد (ویدئو) یادی از عمو زنجیرباف، معلم نمونه بچه‌های دهه شصت، سیدحسن نیرزاده نوری ناگفته هایی از سبک زندگی شخصی استاد و معلم بزرگ ایرانی از زبان فرزندشان/ دلیل همکاری شهید مطهری با مجله زن روز در زمان شاه چه بود؟+عکس تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها/ورود سامانه بارشی جدید به کشور از دوشنبه انگیزه دانشجویان از تداوم اعتراضات؛ در کوی دانشگاه‌های آمریکا چه می‌گذرد؟ کشف حیرت انگیز نیمه گمشده یک مجسمه افسانه‌ای در مصر بعد از 96 سال/ نتایج و مطالعات جدید بررسی رامسس دوم+عکس دستور رئیسی برای برخورد قاطع با متخلفین در محیط زیست مقاومت اسلامی عراق برای اولین بار تل آویو را هدف قرار داد
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...