چگونه وبلاگ نویس ماهری باشیم؟مزایا و معایب وبلاگ نویسی

  چهارشنبه، 25 آبان 1401   زمان مطالعه 15 دقیقه
چگونه وبلاگ نویس ماهری باشیم؟مزایا و معایب وبلاگ نویسی
برای نخستین بار در سال ۱۹۹۴ وبلاگ ها کار خود را آغاز کردند و در میان مردم به اشتراک گذاشته شدند.آشنایی با انواع وبلاگ می‌تواند روزنه‌ای برای بهبود کسب و کار شما باشد تا شما برای راه اندازی وبلاگ اقدام کنید.با ساعد نیوز همراه باشید تامعایب و مزایای وبلاگ نویسی را به شمابگوییم و همچنین بدانیم که چگونه یک وبلاگ نویس حرفه ای باشیم.

وبلاگ چیست؟

در پاسخ به سوال وبلاگ چیست باید گفت وبلاگ به انگلیسی از کلمه weblog گفته شده است که به یک مجله و یا وبسایت آنلاین گفته می شود که اطلاعات را انعکاس می دهد. می توان گفت به بستنی که یک و یا گروهی از نویسندگان نظرات خود را در مورد موضوعات مختلف را بیان می کنند و به اشتراک می گذارند وبلاگ گفته می شود.

وبلاگ نویسی چیست؟

از سوالاتی که مطرح می شود این است که وبلاگ نویسی چیست یا به عبارتی بلاگینگ چیست؟

شخصی که یک وبلاگ را ایجاد می کند بلاگر گفته می شود که این شخص می تواند اطلاعات مربوط به وبلاگ شخصی و یا گروهی را منتشر کند. وبلاگ نویسی از مهارت هایی می باشد که فرد باید برای نظارت بر وبلاگ و اداره آن این مهارتها را در خود تقویت کند. برای آن که بتوان کاربران بیشتری را به وبلاگ یا بلاگ جلب کرد باید با اصول نوشتن و ارسال و اشتراک گذاری محتوا در وبلاگ در بستر اینترنت آشنایی داشته باشید.

مزیت های وبلاگ نویسی با موضوع حرفه و شغل

شاید با وجود انبوه کارهای روزمره، وبلاگ نویسی کار زمان بری به نظر برسد اما این کار مزیت ها و فرصت های گوناگونی به همراه دارد.نخست اینکه می توانید در وبلاگ مهارت هایتان را توصیف و قدرت تفکرتان را تقویت کنید و باعث می شود برای توسعه ی مهارت هایتان تلاش کنید. همچنین با جست وجوی مطالب و مقاله ها به شناخت عمیق تری از صنعت می رسید و در عین حال عواملی مانند مهارت های نوشتاری، مهارت های ارتباطی و بازاریابی را تقویت می کنید و در توسعه فردی خود موفق تر خواهید بود.

یک مزیت مهم وبلاگ نقش آن در فرصت های شبکه سازی است. مثلا با معروف شدن وبلاگ تان ممکن است برای سخنرانی در رویدادهای مختلف دعوت شوید یا با کارشناسان و شخصیت هایی آشنا شوید که در جریان یا دست اندرکار پروژه های بزرگ و مهم هستند.

در وبلاگ می توانید نظراتی را که در سازمان یا شرکت تان گوش شنوایی برای شان نیست، مطرح کنید به طوری که توجه تصمیم گیرندگان را جلب و آنها را به شنیدن آرای شما علاقه مند کند.در پایان اینکه، یک وبلاگ خوب می تواند در حکم ادامه ی رزومه کاری تان باشد و با اثر گذاری بر استخدام کنندگان، فرصت های شغلی جدیدی فراهم کند.

عیب های وبلاگ نویسی

در مقابل مزیت هایش، ممکن است وبلاگ نویسی عیب هایی هم داشته باشد. مثلا مطالب ناخوشایند و نظرهای منفی شاید به اعتبارتان خدشه وارد کند یا حتی به قیمت از دست دادن شغل تان تمام شود. همچنین باید در مورد اطلاعات و اخبار شرکت یا سازمان و قراردادهای محرمانه بسیار دقت کنید اگر درباره ی بیان موضوعی تردید دارید، آن را مطرح نکنید.ارائه ی اطلاعات سودمند و اثرگذاری مثبت و حفظ اعتبار در فضای مجازی مهم است. هرگز اعضای سازمان، ذی نفعان یا شرکت هایی را که با آنها کار می کنید، زیر سؤال نبرید. اگر حاضر نیستید حرفی را در جمع کاری یا عمومی به زبان بیاورید، پس در فضای مجازی هم نباید آن را مطرح کنید.

مطالب کم کیفیت بر اعتبارتان اثر می گذارد. ارائه ی پیوسته ی مطالب جدید تنها به شرطی که به قیمت کاهش کیفیت نباشد، خوب است. ارائه ی هفتگی مطالبِ باکیفیت، بهتر از ارسال هرروزه ی مطالب بی کیفیت است.

در وبلاگ نویسی به ویژه درصورتی که نظرات و نوشته های دیگران را اشتراک گذاری می کنید، امکان نقض کپی رایت (قانون مالکیت معنوی) وجود دارد. همیشه از اصالت مطلب تان اطمینان حاصل کنید و منابع خود را (کتاب، مجله، نقل قول ها، مقاله یا سایت های اینترنتی) را با دقت ذکر کنید.

چرا وبلاگ نویسی دارای اهمیت است ؟

وبلاگ نویسی
  • وبلاگ باعث افزایش دیده شدن یک برند میشود

بخش بعدی محتوای عالی اطمینان از بهینه سازی آن برای موتورهای جستجو است. وبلاگ هایی که به سوالاتی که مصرف کنندگان در صنعت شما می پرسند پاسخ می دهند، برای سئو مفید هستند. علاوه بر این استفاده از کلمات کلیدی مناسب در تیترها و استفاده از محتوای منحصربه فرد راهی مطمئن برای افزایش دیده شدن یک برند است.

استفاده از لینک داخلی راه دیگری برای افزایش دیده شدن است. ایجاد لینک در سایر صفحات، وبلاگ ها و صفحات محصول در سایت شما می تواند به ایجاد دیده شدن، آگاهی و قدرت برند کمک کند. همچنین مهم است وبلاگ هایی با موضوعات مشابه را بررسی کنید تا مطمئن شوید که به طور کامل موضوع مورد بحث را پوشش می دهید. طول وبلاگ ها بسته به نوع محتوایی که دارند بسیار متفاوت است، اما به طور کلی باید حداقل 500 کلمه باشد. اینکار به شما در رتبه بندی در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs) کمک می کند.بنابراین از پوشش کامل موضوع و رعایت طولی که به شما در رتبه بندی صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) کمک می کند اطمینان حاصل کنید.تصاویر یک راه عالی دیگر برای افزایش محتوا و دیده شدن برند شما هستند.

  • وبلاگ باعث ایجاد آگاهی از برند می شود

محتوای جدید و اصلی می تواند برای برند شما یک مزیت رقابتی ایجاد کند. هنگامی که مخاطبان به دنبال پاسخ سوالات خود هستند یا می خواهند چیزهای بیشتری بیاموزند، نام تجاری شما در صدر SERP ها قرار دارد و اطلاعات مورد نیاز را به آنها می دهد. هرچه بیشتر در استراتژی وبلاگ سرمایه گذاری کنید، پتانسیل بیشتری برای افزایش آگاهی از برند نه تنها برای SERP ها بلکه از طریق اشتراک گذاری در رسانه های اجتماعی خواهید داشت.

  • وبلاگ لیدهای جدید ایجاد می کند

اگر مخاطبان محتوای شما را دوست داشته باشند، احتمالاً مطالب بیشتری از وبلاگ شما را میخوانند. این یک راه عالی برای به دست آوردن لیدهای جدید با مشترک کردن آنها در لیست ایمیل شما است. وبلاگ ها همچنین به ایجاد ارتباطات کمک میکنند. ارتباط بیشتری با برند شما از طریق محتوای منحصر به فرد و مفید ایجاد خواهد شد.شما همچنین می توانید پاپ آپ را در انتهای وبلاگ یا هنگام پیمایش صفحه اضافه کنید تا مخاطبان بتوانند به سرعت اطلاعات خود را وارد کنند و به خواندن مقاله ادامه دهند.

  • وبلاگ ها میزان تعامل را افزایش میدهند

یکی از اهداف بازاریابان محتوا ایجاد روابط با مشتریان جدید و فعلی است. وبلاگ ها محتوای قابل اشتراک گذاری بیشتری نسبت به پست های محصولات یا خدمات برای مصرف کنندگان ایجاد می کنند تا با دیگران در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارند. این یک راه عالی برای آموزش مشتریان و ایجاد ارتباط بیشتر با برند شما است.

یادآوری برند خود به مصرف کنندگان از طریق محتوای منحصر به فرد می تواند مخاطبان را به مشتریان بلندمدت تبدیل کند. علاوه بر این وبلاگ ها می توانند نکات جالبی را به سفر مشتری اضافه کنند و فرصت های مختلفی را برای به اشتراک گذاشتن محتوای شما ارائه دهند. در نهایت مصرف کنندگان را با موضوعاتی که به آنها علاقه مند هستند یا می خواهند در مورد آنها بیاموزند درگیر می کند و نرخ انگیجمنت را افزایش میدهد.

  • وبلاگ ها باعث میشوند نیازهای مشتری را درک کنید

به طور کلی مخاطبان زمان کافی برای خواندن وبلاگ ها ندارند، بنابراین مهم است که محتوایی بنویسید که مخاطب را در وبلاگ نگه دارد و درگیر کند. در وبلاگ میتوانید به سؤالات مشتریان پاسخ دهید. در نتیجه وبلاگ ها هم برای مشتری و هم برای شما مفید است. در واقع شما برای تحقیق بیشتر و درک بازار هدف خود وقت گذاشته اید و مشتریان اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت می کنند.وبلاگ ها همچنین فضایی برای ارائه نظرات و بازخورد ارائه می دهند. با استفاده از بازخورد و نظرات میتوانید ایده هایی برای رشد وبلاگ پیدا کنید.به عنوان مثال ممکن است شخصی سؤالی را مطرح کرده باشد و آن سؤال یک موضوع عالی برای پست جدید باشد. برای ایده های جدید ارتباط با مشتریان و درک نیازهای آنها بسیار مهم است.

نحوه وبلاگ نویسی چگونه است؟

الان باید تفاوت بین وبلاگ نویسی و بازاریابی محتوا مشخص شده باشد. هر دو را دوست داریم و بهتر است هر دو را انجام دهیم. اما بهتر است با یک استراتژی بازاریابی محتوا شروع کنیم و سپس وبلاگ خود را با آن استراتژی تطبیق دهیم.

وبلاگی که جزئی از استراتژی بازاریابی محتوا نیست ، باعث ترافیک ارگانیک و صحیح نمی شود. فقط وقت شما را تلف می کند.روش وبلاگ نویسی یک ابزار است و بازاریابی محتوا سیستم عاملی است که این ابزار در آن کار می کند.شاید بپرسید حالا که اهمیت این قضیه را می دانیم چگونه وبلاگ نویسی کنیم؟خوب حالا فرض می کنیم که مخاطب خود را پیدا کردید. الان وقت آن رسیده است که با نحوه و طریقه وبلاگ نویسی حرفه ای آشنا شویم:

1. تولید محتوای پیوسته بهترین نحوه وبلاگ نویسی

همه ما تا حالا یک بار این توصیه را شنیده ایم. ولی خوب در این روزها که مشغله های مختلفی داریم آیا می شود هرروز مطلبی نوشت؟ (می خواین بگین نه؟) بله اگر هدف داشته باشید و بدانید که وقتی دست به قلم می برید و سعی در انتقال تجربه ای دارید چه تغییری در دنیا به وجود می آورید هیچ وقت از نوشتن دلسرد نمی شوید.

منظورم از تغییر در دنیا این نیست که مثلاً با تولید محتوا برای وبلاگ مشکلات کره زمین راحل کنید. نه! ولی وقتی دارید با نوشتن تجربه خود را به دیگران انتقال می دهید و با ایجاد اطلاعات به آن ها آگاهی می دهید این یعنی یک تلاش برای کمک به دیگران.

نوشتن به شما هویت می دهد و هرچه بیشتر و درست تر بنویسید به هم نوعان خود کمک کرده اید. با فکر کردن به چنین موضوعاتی هم مطالب باکیفیت تری می نویسید و هم برای نوشتن پست بعدی خود بی تابی می کنید.

2. یک دفترچه یادداشت داشته باشید

یک دفترچه یادداشت داشته باشید و در آن ایده ها، لینک ها و اطلاعاتی که باید جمع آوری کنید را یادداشت کنید.اگر وقت لازم برای نوشتن یک قطعه طولانی ندارید ، بهتر است چند پست کوچک تر آماده برای گسترش یا ویرایش داشته باشید. رفته رفته از دفترچه یادداشت خود کمک بگیرید و این ایده ها و نوشته های کوچک را گسترده کنید و یک مطلب درست حسابی بنویسید.

3. وقت مشخصی به نوشتن مطالب وبلاگ اختصاص بدهید

افراد با توجه به مشغله هایی که دارند در زمان های مختلفی می نویسند. اصلاً هم نمی شود برای همه یک نسخه پیچید و گفت اگر صبح بنویسید نوشته تان بهتر است. خیلی از نویسنده های بزرگ در ادبیات هم هستند که اواخر شب شاهکار خلق کرده اند.

4. از چند روش وبلاگ نویسی استفاده کنید

گاهی هم پست هایی با طول و سبک های مختلف انجام دهید. خود من دوست دارم مقالات و مصاحبه های رسمی تر، مصاحبه های طولانی تر و همچنین مشاهدات شخصی بیشتری را انجام دهم. یکی از لذت های وبلاگ نویسی این است که در این کار ویراستاری نداریم که به ما بگوید چه چیزی بنویسیم یا چگونه آن را بنویسیم. به این ترتیب من فقط روی یک نوع از پست حساب نمی کنم و با آزادی عمل بیشتری نوع پستم را مشخص می کنم.

این خیلی هیجان انگیز است که نه خودتان می دانید که قرار است چه مطلبی بنویسید و نه مخاطبتان. وقتی مطلبتان منتشر شود همه بدون تلف کردن وقت روی آن کلیک می کنند.ولی توجه داشته باشید که در انتخاب موضوع از نیچ وبلاگ دور نمی شوید.

5. به گفت وگو اضافه کنید

تعداد زیادی وبلاگ نویس منفعل وحشتناک در اینترنت وجود دارد که فقط در حال تولید اطلاعات هستند. بدون اینکه مطالبی که می نویسند جذاب باشد و به گفت وگوی حال حاضر در اینترنت کمک کند.باوجود حدود 60 میلیون وبلاگ در اینترنت، شما واقعاً باید از این افراد بهتر باشید. به نظر من ، گفتن چیزهای جدید و جالب برای کمک به گفت وگوها مهم است. مطلبی که می نویسید باید طوری باشد که واکنش سایر صاحب نظران و حتی افراد عام جامعه را به همراه داشته باشد.

6. در وبلاگ نویسی خودتان باشید

ولتر(Voltaire) می گوید: “اگر چیز خیلی دلپذیری پیدا نکنیم ، حداقل چیز جدیدی پیدا خواهیم کرد.” اگر در حالت ایده آل می خواهید چیزی جالب بگویید ، فقط کافی است خودتان باشید و نگران چیز دیگری نباشید. بهترین وبلاگ ها معمولاً آن هایی هستند که منحصربه فرد ، بی نظیر و بسیار شخصی هستند.

نکته فوق العاده درباره وبلاگ نویسی این است که هرچه بنویسید ، مخاطبی برای آن وجود دارد. پس نیازی نیست که خودتان را پشت وبلاگ پنهان کنید. اتفاقاً چیزی که باعث موفقیت شما می شود ضمیر “من” در نوشته های شماست.

7. خوتان را نشان دهید و معرفی کنید

فکر می کنم خوب است که تصویری از خود ، آدرس ایمیل خود و کمی اطلاعات بیوگرافی درباره خودتان در وبلاگ خود قرار دهید. گاهی اوقات یک نام مستعار کافی است اما باید به تدریج در وبلاگ نویسی یک شخص واقعی به مخاطب نشان دهید.

8. وارد جو وبلاگ نویسی شوید

ساده ترین راه برای ایجاد ترافیک ، اظهارنظر مناسب در سایت های دیگران است. اگر به وبلاگ های آن ها لینک بدهید ممکن است آن ها شمارا متقابلاً لینک کنند. پس سعی کنید در حوزه ای که فعالیت می کنید به وبلاگ های نویسنده های مرتبط سر بزنید و با آن ها در تعامل باشید. این قضیه به شما کمک می کند تا صدای خودتان را در دنیای وبلاگ نویسی پیدا کنید و نوشته های خود را جا بی اندازید.

9. خواننده های همیشگی برای وبلاگ مهم تر هستند

گاهی اوقات ، پستی می گذارید که بسیار پربازدید می شود. ممکن است مطلب شما چند هزار مخاطب برای شما بیاورد؛ اما فقط بخشی از این افراد می مانند و همواره بازدید می کنند.مهم آن تعداد افرادی هستند که به سایت شما برمی گردند ، نظر می دهند، به مطالب شما لینک می کنند و ازآنچه می نویسید لذت می برند. ابتدا برای خود و در مرحله دوم برای آن ها بنویسید. هر وقت تلاش کنید که برای وبلاگتان ترافیک بخرید، مطالبی که تولید می کنید به جای کسب ترافیک خواننده ها را فراری می دهند. باور کنید!

10. وبلاگ شخصی خود را سئو کنید

به یاد داشته باشید که سایت خود را در تمام موتورهای جستجو معمول ثبت کنید. از گوگل آنالیتیکس(Google Analytics) و گوگل سایت مپس (Google Sitemaps) استفاده کنید. این ابزارها به شما کمک می کنند تا بفهمید مردم بیشتر در مورد چه مطالبی بیشتر جست وجو می کنند و کدام پست هایتان با اقبال بیشتری روبرو می شوند. سعی کنید سرفصل ها و مطالب را طوری تغییر دهید تا مطمئن شوید برای آن هایی که جست وجو می کنند محتوای مفیدی تولید می کنید.

مثلاً اگر مشاهده کردید مطلبی که درباره رایان گیگز نوشتید از مطلب حرکات ورزشی بیشتر بازدید گرفت این یعنی مخاطبان شما بیشتر به پست های درباره به افراد مربوط واکنش نشان می دهند.البته قرار نیست که از این به بعد همیشه از این سبک پست ها بنویسید. ولی خوب هر آماری در دنیای وب باارزش است و روزی به درد می خورد.

11. از تصویر استفاده کنید

تصاویر ، کارتون و طرح ها را فراموش نکنید. خواندن مجله موردعلاقه خود را بدون تصویر تصور کنید. قطعاً خسته کننده است! یک تصویر خوب، نکاتی را که مطرح می کنید در ذهن خوانندگان ماندگار می کند. از آی ستاک فوتو(iStockPhoto) که یک منبع ارزان قیمت تصاویر باکیفیت خوب است استفاده کنید. در حال حاضر مقالاتی که در آن ها از عکس استفاده شده است 94 درصد بیشتر از سایر مقاله ها که عکس ندارند بازدید می گیرند اگر این امکان را داشته باشید که خودتان برای پست هایتان عکس طراحی کنید خیلی بهتر است. نیازی نیست شاهکار خلق کنید. همین که یک عکس ساده درست کنید ولی عکس برای خودتان باشد کافی است.

بعدازاینکه مطلبتان کامل شد، اینفوگرافی هم برایش درست کنید. سعی کنید جزوه ای از مقاله تان استخراج کنید و آن را با تصاویر ترکیب کنید. این عکس ها را می توانید در شبکه های اجتماعی هم منتشر کنید.

12. به خوانایی نوشته خود توجه کنید

خوانایی یک معیار بسیار مهم در وبلاگ نویسی است. سعی کنید مطالبی که می نویسید خوانا باشد. از نوشتن ساختارهای پیچیده و پاراگراف های طولانی خودداری کنید. به نوع فونت و رنگ فونتی که استفاده می کنید توجه کنید. فونتی انتخاب نکنید که خواندن متن را برای خواننده دشوار کند. باید متن شما ازلحاظ ظاهری طوری باشد که خواننده بتواند به سرعت از روی متن شما بگذرد و چشمش هنگام خواندن خسته نشود.

13. آمار وبلاگ را دنبال کنید

هرکسی که یک وبلاگ نویس واقعی باشد قطعاً معتاد به آمار خود خواهد بود. در ابتدا ، من در مورد تعداد خام بازدیدکنندگان وسواس بودم. (هنوز هم هستم) اما من الآن از آمار علاقه مند به مواردی هستم که افراد را به سایت می آورند. آمار به من می گوید که آن ها چه پست هایی را دوست دارند ، آیا مجدداً به سایت بازمی گردند و هرچند وقت، چه چیزهای را جست وجو می کنند.

14. روزهایی را به ارتقاء وبلاگ اختصاص دهید

سرپا ماندن یک وبلاگ فقط به نوشتن محتوا مربوط نمی شود. سعی کنید در هر دو یا سه ماه یک روز را به ارتقاء خود سایت اختصاص دهید. این به معنی طبقه بندی دوباره پست ها ، بررسی لینک های خراب و پیاده سازی ویژگی های جدید است.

15. پستتان را برای موتورهای جستجو بهینه کنید

تعداد زیادی از بازدیدکنندگان یک پست از طریق جست وجو در گوگل به پست شما می رسند. اگر مطلبتان مفید باشد و کاربر تجربه کاربری خوبی از وب سایت شما داشته باشد مطمئن باشید می توانید او را به یک کاربر دائمی تبدیل کنید. پس مطلبی که می نویسید باید الفبای سئو را رعایت کند.

اگر شما وبلاگ شخصی داشته باشید میتوانید تفکرات و ایده های خود را با دیگران به اشتراک بگذارید و همچنین یک راه عالی برای کسب درامد خواهد بود.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (665 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (195 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (57 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (23 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (17 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (14 نظر) پارسا پیروزفر سَرَش را از ته تراشید؛ تغییر چهره آقای بازیگر قابل شناسایی نیست (12 نظر) (ویدئو) آخرین لحظات ثبت شده بازیگران فوت شده در کنار همسر و فرزندانشان/ یادی کنیم از هنرمندانی که در بین ما نیستند، روحشان شاد😢 ماهچهره خلیلی، حسام محمودی ، حسن جوهرچی و .. (10 نظر) نگاهی به حیاط قدیمی خانه ترلان پروانه در تولد 21 سالگیش +عکس/ مبارکا باشه (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
پایان رابطه عاشقانه زهرا گونش ستاره 2 متری والیبال ترکیه و نامزد پولدار و خوش استایلش/ چقدرهم جذاب و باکلاس+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان