چگونه از Nearby Share اندروید با ویندوز 11 و ویندوز 10 استفاده کنیم؟+ فیلم آموزشی

  دوشنبه، 16 مرداد 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه از Nearby Share اندروید با ویندوز 11 و ویندوز 10 استفاده کنیم؟+ فیلم آموزشی
گوگل در سال 2020 قابلیتی برای جابه‌جایی آسان‌تر فایل‌ها مشابه با ایردراپ اپل، معرفی کرد؛ اما این ویژگی تنها در دسترس محصولات ساخت گوگل قرار داشت. حالا بالاخره امکان استفاده از Nearby Share در ویندوز فراهم شده است و کاربران می‌توانند از آن جهت انتقال فایل بین گوشی و رایانه خود بهره بگیرند. در ادامه ساعدنیوز به چگونه استفاده از آن خواهد پرداخت.

قبلا فقط می توانستید از ویژگی Nearby Google برای اشتراک گذاری فایل ها بین دستگاه های اندروید و کروم بوک استفاده کنید. 💻 با این حال؛ گوگل با انتشار Nearby Share Beta برای ویندوز این موضوع را تغییر داده است. با استفاده از Nearby Share می توانید عکس ها، فیلم ها، اسناد و موارد دیگر را بین گوشی های اندروید و سیستم های شخصی ویندوز به طور یکپارچه مبادله کنید. در آموزش تصویری طریقه استفاده Nearby Share اندروید با ویندوز 11 و ویندوز 10 و.. امروز ساعدنیوز ما تمام جزئیات استفاده از این برنامه را توضیح خواهیم داد.

انتقال فایل از گوشی به کامپیوتر با Nearby Share

به اشتراک گذاری فایل ها بین اندروید و ویندوز قبلا فرایندی پیچیده و دست و پا گیر بود و هیچ راه ساده ای برای انجام آن وجود نداشت. خوشبختانه این مشکلات با استفاده از برنامه Nearby Share گوگل تغییر کرده است. این برنامه بدون هیچ مشکلی روی ویندوز 11 و 10 و … کار می کند و می توانید بدون هیچ محدودیتی فایل ها را بین دستگاه اندروید و ویندوز به اشتراک بگذارید، حتی سرعت انتقال فایل در این روش بسیار خوب است. با کمک این روش نیازی به استفاده از راه حل های جانبی مانند انتقال فایل از گوشی به کامپیوتر با هات اسپات و کابل نخواهید داشت. اگر استفاده از Nearby Sharing Windows 11 یا نسخه ویندوز 10 را یاد ندارید می توانید ادامه این مطلب را دنبال کنید.

تمام آنچه که برای استفاده از Nearby Share ویندوز نیاز دارید

قبل از شروع؛ اجازه دهید برخی از پیش نیازهای مبادله فایل با استفاده از Nearby Share را توضیح دهیم:

  • سیستم شما باید نسخه 64 بیتی ویندوز 10 یا بالاتر را داشته باشد. دستگاه های ویندوز مجهز به ARM در حال حاضر پشتیبانی نمی شوند.

  • گوشی اندروید شما باید از سیستم عامل اندروید 6٫0 به بالا استفاده کند.

  • هر دو دستگاه باید بلوتوث و وای فای فعال شده داشته باشند.

  • هر دو دستگاه باید به یک شبکه وای فای متصل شده باشند و در نزدیکی (فاصله 5 متری) یکدیگر باشند.

  • برنامه Nearby Share ویندوز در اکثر نقاط جهان به جز چند کشور اروپایی در دسترس است.

تمام آنچه که برای استفاده از Nearby Share ویندوز نیاز دارید

نحوه دانلود برنامه Nearby Share

برای انتقال فایل بین گوشی اندروید و سیستم ویندوزی، ابتدا باید برای دانلود برنامه Nearby Share در سیستم خود اقدام کنید.

نحوه دانلود برنامه Nearby Share

  • برای شروع نصب، روی فایل BetterTogetherSetup.exe دابل کلیک کنید

نحوه دانلود برنامه Nearby Share

  • بعد از نصب برنامه، روی دکمه Sign in کلیک کنید.

نحوه دانلود برنامه Nearby Share

  • وارد اکانت گوگل خود شوید. اگر نمی خواهید این کار را انجام دهید در مرحله قبل، روی Use without an account کلیک کنید.

نحوه دانلود برنامه Nearby Share

  • در بخش Visible to others as یک نام برای دستگاه خود وارد کنید.

  • در بخش Receiving، مشخص کنید چه کسانی مجاز به اشتراک گذاری فایل ها با سیستم هستند. از بین Everyone, Contacts, Your devices, No one یکی را انتخاب کنید.

  • روی Done کلیک کنید.

نحوه دانلود برنامه Nearby Share

چگونه از Nearby Share استفاده کنیم؟

  • در این بخش از آموزش استفاده از Nearby Share قصد داریم نحوه ارسال فایل از اندروید به ویندوز را به شما یاد دهیم.

  • بعد از اینکه برنامه Nearby Share را در سیستم خود اجرا کردید می توانید شروع به دریافت فایل ها از گوشی اندرویدی خود کنید.

  • در گوشی اندروید خود، عکس، ویدیو یا سندی که می خواهید ارسال کنید را باز کنید. همچنین می توانید چند فایل را انتخاب کنید.

  • روی آیکن Share ضربه بزنید.

استفاده از Nearby Share

  • در صفحه Share گزینه Nearby Share را انتخاب کنید.

  • در میان دستگاه های موجود سیستم ویندوز خود را انتخاب کنید.

استفاده از Nearby Share

  • در سیستم خود برنامه Nearby Share را باز کنید و روی Accept کلیک کنید تا فایل را دریافت کنید. همانطور که متوجه شدید این سریع ترین روش انتقال فایل از گوشی به کامپیوتر می باشد.

استفاده از Nearby Share

  • فایل بلافاصله از گوشی اندرویدی شما به کامپیوتر ویندوزی شما منتقل می شود. طبق آزمایشات انجام شده با اتصال Wi-Fi 5 گیگاهرتزی، انتقال یک فایل 220 مگابایتی حدود 42 ثانیه طول خواهد کشید. سرعت انتقال موثر حدود 4٫8 مگابایت در ثانیه است که بسیار مناسب است.

  • برنامه Nearby Share همیشه در زیر سینی سیستم فعال خواهد بود. می‌توانید برنامه Nearby Share را باز کنید و هر درخواستی را به راحتی بپذیرید.

استفاده از Nearby Share

بعد از انتقال برنامه با Nearby Share فایل ها کجا ذخیره می شوند؟

وقتی با طریقه استفاده از Nearby Share آشنا شدید احتمالا از خود سوال می کنید که فایل ها کجا ذخیره می شوند؟ به طور پیش فرض، برنامه Nearby Share هر فایلی را که دریافت می کند را در پوشه Downloads ذخیره می کند.

استفاده از Nearby Share

  • برای تغییر مکان پیش فرض روی آیکن چرخ دهنده در برنامه Nearby Share سیستم خود کلیک کنید. بعد روی دکمه Change که در کنار Save received files to واقع شده است کلیک کنید

استفاده از Nearby Share

  • و مکان دیگری را انتخاب کنید.

استفاده از Nearby Share

آموزش استفاده از Nearby Share PC برای انتقال فایل به اندروید

در این بخش از آموزش استفاده از Nearby Share ویندوز 11 و 10 قصد داریم نحوه انتقال فایل ها از سیستم ویندوز به دستگاه اندروید را به شما یاد دهیم. مراحلی که باید دنبال کنید به در ادامه آورده شده است:

  • در سیستم شخصی خود، روی فایلی که می خواهید ارسال کنید کلیک راست کنید.

  • از منو، گزینه Send with Nearby Share را انتخاب کنید.

آموزش استفاده از Nearby Share PC برای انتقال فایل به اندروید

  • برنامه Nearby Share که باز شد گوشی خود را انتخاب کنید. اگر دستگاه شما نمایش داده نشد، مطمئن شوید Nearby Share در اندروید شما فعال است و قابلیت مشاهده روی Everyone تنظیم شده است.

آموزش استفاده از Nearby Share PC برای انتقال فایل به اندروید

  • در گوشی خود، روی Accept ضربه بزنید تا فایل را دریافت کنید.

آموزش استفاده از Nearby Share PC برای انتقال فایل به اندروید

سخن پایانی

بنابراین آموزش تصویری طریقه استفاده Nearby Share اندروید با ویندوز 11 و ویندوز 10 و.. یکی از مباحث مورد علاقه کاربرانی است که همیشه به دنبال آموزش انتقال فایل از کامپیوتر به گوشی بدون کابل بوده اند. همانطور که ملاحظه فرمودید نحوه کار با Nearby Share بسیار ساده است و شما می توانید فایل ها را با سرعت بالا انتقال دهید. شما به عنوان یک کاربر از چه نرم افزار انتقال فایل از گوشی سامسونگ به کامپیوتر (یا هر برند دیگری) استفاده می کنید؟ تجربه استفاده از Nearby Share ویندوز 10؛ 11 و … خود را در بخش نظرات این مطلب با ما به اشتراک بگذارید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.



دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (556 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (177 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (145 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (45 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (13 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان