دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / خانه داری /

چگونه باقیمانده تن ماهی، گوشت قرمز و مرغ را نگهداری کنیم؟ 

سه شنبه، 19 اردیبهشت 1402
گوشت یکی از مواد غذایی مغذی و مفید و جزو بهترین منابع دریافت پروتئین است که تقریبا هفته ای 2، 3 بار در سفره غذایی خانواده های ایرانی جای دارد. اگر می خواهید راه نگهداری باقی مانده گوشت و مرغ را یاد بگیرید با ما در این مطلب همراه باشید تا روش استفاده از باقی مانده گوشت و مرغ را به شما بگوییم.

حتما برای شما هم پیش آمده است که از گوشت و مرغ غذایتان مقداری باقی مانده و باید آن را برای وعده ای دیگر، داخل یخچال نگهداری کنید اما روز بعد طعم و بوی آن شما را از مصرفش منصرف کرده باشد؛ احتمالا به این دلیل که راه صحیح نگهداری باقیمانده غذا در یخچال را نمیدانستید. اگر می‌خواهید چگونگی نگهداری باقیمانده گوشت و مرغ را یاد بگیرید، با ما در این بخش از ساعدنیوز همراه شوید تا روش‌های استفاده از باقیمانده گوشت و مرغ و... را بدانید.

نگهداری باقیمانده تن ماهی

پس از باز کردن قوطی ماهی تن، هرگز آن را در دمای اتاق، رها نکنید و قبل از نگهداری در یخچال، قوطی باز شده را وکیوم کنید تا ماهی تن برای چند روز سالم باقی بماند. ماهی تن کنسروی، به ویژه در صورت نگهداری صحیح، می‌تواند بهترین کیفیت خود را حتی تا 3 تا 5 سال در دمای اتاق حفظ کند. با باز شدن قوطی، ماهی تن تنها می‌تواند حدود 3 تا 4 روز در یخچال و 3 ماه در فریزر نگهداری شود؛ بنابراین، فقط زمانی که آماده استفاده از ماهی تن هستید، قوطی را باز کنید و سعی کنید تا حد امکان، چیزی از آن باقی نماند.

نگهداری باقی مانده مرغ پخته

برای نگهداری باقیمانده گوشت مرغ، ابتدا گوشت را از استخوان های آن جدا کرده و سپس با یک سلفون بپوشانید، سپس فویل را دور گوشت بپیچید. این روش به شما امکان می‌دهد گوشت و استخوان ها را به مدت سه ماه در فریزر نگه دارید؛ اما به یاد داشته باشید که آن ها را با گوشت های نپخته در یک طبقه داخل فریزر قرار ندهید.

نگهداری گوشت ماهی پخته در یخچال و فریزر

ماهی درون بشقابی قرار داده و با سلفون آن را کاملاً بپوشانید، یا در ظرفی گود قرار داده و درِ آن را ببندید و در طبقه ای از فریزر که از غذاهای نپخته مجزا باشد، قرار دهید. دقت کنید که ماهی قبل از قرار دادن آن در یخچال یا فریزر، کاملاً خنک باشد. می‌توانید با این روش ماهی را به مدت یک تا دو روز در یخچال و تا سه ماه در فریزر نگه داری کنید.

نگهداری باقی مانده گوشت گوسفند

باقیمانده گوشت را از استخوان جدا کنید و فویل را دور گوشت بپیچید. سپس گوشت را پس از آنکه کاملاً خنک شد در فریزر قرار دهید. می‌توانید این نوع گوشت ها را به مدت یک تا سه روز در یخچال و به مدت سه ماه در فریزر نگه داری کنید. از باقی مانده گوشت پخته میتوانید برای پخت غذاهایی مانند هوموس با گوشت، پای گوشت و سیب زمینی استفاده کنید..

نگهداری باقی مانده گوشت گوساله

گوشت باقیمانده کوساله را از استخوان جدا کرده و به قطعات کوچک برش داده و در یک ظرف پلاستیکی در دار، قرار دهید و اجازه دهید تا گوشت به طور کامل خنک شود. می‌توانید این گوشت را به مدت دو تا سه روز در یخچال و تا سه ماه در فریزر نگهداری کنید. می‌توانید از این گوشت در تهیه غذاهایی مانند پای گوشت یا خوراک قارچ و گوشت استفاده کنید.

توصیه خاص برای نگهداری سالم‌تر و بهداشتی‌تر گوشت

مهم‌ترین توصیه این است که حتما تاریخ قرار دادن گوشت داخل فریزر را با یک ماژیک مناسب روی بسته‌بندی آن بنویسید و گوشت‌هایی که زودتر داخل فریزر گذاشتید را هم زودتر مصرف کنید تا همیشه گوشتی با بهترین کیفیت را در دسترس داشته باشید. در ضمن بهتر است که از باز و بسته کردن زیاد در فریزر خودداری کنید تا دما و رطوبت داخل آن مدام تغییر نکند و مشکلی برای گوشت قرمز شما پیش نیاید. در ضمن باید گوشت تازه را در محل‌های مناسبی که به منظور نگهداری گوشت داخل یخچال تعبیه شده قرار دهید تا خونابه گوشت روی سایر خوراکی‌ها نریزد و آلودگی‌های احتمالی گوشت خام به سایر مواد غذایی نفوذ پیدا نکند. در آخر هم باید بگویم که اگر تمام شرایط نگهداری گوشت را به درستی رعایت کنید، مشکلی از نظر تخریب پروتئین یا سایر مواد مغذی برای این ماده غذایی پیش نخواهد آمد.

سخن پایانی

بنابراین گوشت بدون چربی، اگر در شرایط و دمای مناسب نگهداری شود، تا یک سال قابل مصرف است اما اگر گوشت مصرفی شما چربی داشته باشد، به دلیل اکسیده شدن چربی در اثر قرار گرفتن در مجاورت هوا، تغییر طعم و گاهی رنگ می‌دهد و مدت زمان ماندگاری‌اش هم کمی پایین‌تر می‌آید. امیدوارم از محتوای خانه داری نهایت لذت را برده باشید و برای کسانی که به خانه داری علاقمند هستند، میتوانید ارسال نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش سبک زندگی ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 29 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
ویراستاری تخصصی مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب
ترجمه تخصصی متن
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ترجمه تخصصی کتاب
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
کپسول خودکشی هم ساخته شد+عکس/ وقتی دکمه را فشار دادید دیگر امکان تغییر تصمیم نیست