ساعدنیوز
ساعدنیوز

چگونه بازدهی مغزمان را افزایش دهیم؟

  پنجشنبه، 31 فروردین 1402   زمان مطالعه 10 دقیقه

احتمالا راه‌های متفاوتی را برای افزایش کارایی مغز خود امتحان کرده‌اید یا حتی از اینکه می‌توانید توانایی مغز خود را افزایش دهید بی‌خبر بوده‌اید. در دنیای کنونی تحقیقات مهمی صورت گرفته و بر اساس این تحقیقات نرم‌افزارهای متفاوتی برای کامپیوتر‌ها و حتی گوشی‌های هوشمند روانه بازار شده‌اند. ما در این مقاله تصمیم داریم از راه های ساده ولی اساسی با شما حرف بزنیم که انجام آنها بی‌تردید موجب بهبود کارای مغز شما خواهد گردید.

مغز، به عنوان مرکز کنترل بدن، از اصلی‌ترین اعضا به حساب می‌آید. حفظ ضربان قلب، نظم ریتم تنفس، اجازه‌ی حرکت، بروز احساسات، تفکر و تمام فعالیت‌هایی که آگاهانه یا به صورت ناخودآگاه انجام می‌دهید توسط مغز برنامه‌ریزی و هدایت می‌شود. پس لازم است که به مغزتان به طور ویژه رسیدگی کنید و سلامت آن را در اولویت قرار دهید.

ضرب المثلی در زبان انگلیسی وجود دارد که می‌گوید نمی‌توان به یک سگ پیر ترفندهای جدید آموزش داد. با اینحال، مغز انسان توانایی فوق العاده‌ایی برای تطبیق دادن خود با شرایط و تغییرات موجود در سنین مختلف دارد.اعتقاد بر این است که عملکرد مغز انسان در طول دوره جوانی به اوج خود می‌رسد و به تدریج با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند. سبک زندگی مدرن نیز نقش بسیار مهمی در کاهش توانایی‌های شناختی دارد.

یک رژیم غذایی ضعیف، قرار گرفتن در معرض سموم، استرس، کمبود خواب و سایر فاکتورهای نادیده گرفته شده ،تنها چند نمونه از سبک زندگی ناسالم هستند. البته یک سبک زندگی سالم می‌تواند به سلامت مغز انسان کمک کند. یک حافظه قوی به سلامت و توانایی مغز بستگی دارد.

مغز و آی کیو

روش های ساده و اساسی افزایش بازدهی مغز

در ادامه قصد داریم روش هایی را به شما معرفی نماییم که در افزایش بازدهی و کارایی مغز تاثیر بسیاری دارند و ارزش امتحان کردن را دارند. اگر مغز مسائل و چیزهای جدید را تجربه کند که ترکیبی از حس فیزیکی و عاطفی باشد سالم و قوی باقی خواهد ماند. زیرا در این حالت بین مناطق مختلب مغز ارتباطاتی ایجاد که سبب تولید سلول های عصبی طبیعی می گردد.

این سلول ها بر قدرت حافظه تاثیر شایانی داشته و سبب تقویت سلول های پیرامون می شوند تا در برابر تاثیرات افزایش سن مقاوم تر بشوند. به طور مثال با اجرای کارهای ساده ای مانند نوشتن با دست غیر غالب یا دوش گرفتن با چشمان بسته و … می توان باهوش تر از قبل شد.به هر حال روش های مختلفی برای افزایش بازدهی مغز وجود دارد که در ادامه سعی شده راه های ساده ولی اساسی این کار بیان شود.

داشتن اهداف واقع گرایانه

برخی اوقات فشار کاری زیاد مانع از پرداختن به خودمان می شود. میزان کارهایی که همه انسان ها می توانند در طی روز، هفته و ماه به انجام برسانند، محدود بوده و در صورت بیشتر از حد شدن کارایی آن ها افت پیدا می کند. یکی از راه های مدیریت حجم فشار کاری زیاد تعیین اهداف منطقی و قابل دستیابی می باشد. در این صورت به آن ها سریعتر رسیده و راه رسیدن به موفقیت در طول هفته یا ماه هموار تر می گردد.

مدیتیشن کوتاه مدت

گاهی مواقع برای حفظ تمرکز بایستی کاری که در حال انجام هستید را چند لحظه ای کنار گذارید. این موضوع ممکن است در نگاه اول ناکارآمد دیده شود ولی با استراحت به مغز برای دقایقی می توانید با تمرکز بیشتری به ادامه کار بپردازید. گاهی یک استراحت کوتاه و چند نفس عمیق تنها چیزی است که سبب افزایش بهره وری شما می شود.

تمرینات ورزشی

بدن سریعا در حال تجمع دانش می باشد به این مفهوم که تمرینات بدنی و فیزیکی فارغ از این که ذهن را سرحال و دور از استرس نگه می دارد سبب افزایش استعداد و هوش نیز می شود. به طور مثال در مطالعه ای بیان شد هنگام فعالی بدنی میتوکندری (تولید کننده انرژی بدن) علاوه بر ماهیچه ها در سلول های مغز هم تولید می شود.

در نتیجه بازدهی مغز افزایش و سرعت عمل آن بعد از فعالیت بدنی بیشتر می شود. مطالعات اخیر نیز به صورت واضح اثرات تمرین بدنی بر هوش را به عنوان یک واقعیت بیولوژیکی به ثبت رسانده اند. از این رو سعی نموده تحرک داشته حتی پیاده روی در اطراف ساختمان یا بالا و پایین رفتن از پله ها.

همچنین می توانید از تمرینات ورزشی و کششی مانند اسکوات، کشش عضلات چهار سر ران و تمرین شانه با صندلی نیز بهره بگیرید. مزیت حرکات کششی به گرم کردن ماهیچه ها محدود نمی شود و با روان سازی جریان خون سبب افزایش کارایی و بازدهی مغز می گردد. اگر بدن شما کوفته یا سست شود نمی توانید در ساده ترین کارها هم تمرکز داشته باشید.علیرغم اثرات مثبت حرکات کششی بر مغز و ماهیچه ها، ساده ترین تمرینات ورزشی هم این کارایی را به سطح بالاتری می رساند.

ورزش

به تغذیه خود اهمیت بدهید.

وقتی به فکر افزایش آمادگی جسمانی خود هستید بایستی تغذیه مناسب، ویتامین و مواد مورد نیاز بدن را هم به طور صحیح فراهم نمایید. خوردن انواع توت، ماهی، آنتی اکسیدان ها و … می توانند بازدهی مغز را تقویت نموده و مغز برای مدت بیشتری در سطح آمادگی بالا قرار داشته باشد. روغن حاوی امگا 3 نیز می تواند سبب بازسازی سریعتر سلول های مغز شده و ضمنا میزان قند خون بدن را در سطح مناسبی در طی روز نگه دارد.

کمتر ایمیل هایتان را چک کنید.

چک کردن مداوم ایمیل همراه با کاستن بازدهی شما سبب عقب افتادن کارها و امور ضروری تان می گردد. اغلب افراد خود را موظف دانسته که به محض دریافت ایمیل سریع به آن پاسخ بدهند. این امر سبب شده وقت کافی برای پرداختن به سایر کارهای خود را نداشته باشند.به این ترتیب سعی کنید تایم خاصی را در طی روز به بررسی ایمیل ها و پاسخ به آن تعیین کرده تا از دیگر کارها عقب نمایند.

خوردن صبحانه

ممکن است این راهکار کلیشه ای به نظر برسد ولی بدون شک سودمند است. قرار نیست چندین ساعت را به این کار اختصاص دهید ولی بدن و مغز به مواد غذایی در ابتدای صبح نیاز دارد زیرا فعالیتش با مشکل روبرو می شود. خوردن صبحانه انرژی بدن را برای طول روز فراهم و اگر نمی توانید صبحانه کاملی بخورید حتما یک تکه نان به همراه کره بادام زمینی یا میوه مصرف کنید.

اگر سر کار می روید و مسیر طولانی است، خوراکی مختصری همراه داشته تا موقع رسیدن به محل کار آماده باشید. ولی اگر دورکاری دارید قبل از شروع کار صبحانه را میل تا در روند کار احساس خستگی و کسالت پیدا نکنید. به هر روی خوردن صبحانه مهم است و مغز از شما بسیار خرسند خواهد بود.

خوردن مواد غذایی مفید برای مغز

ثابت شده است که مواد مغذی مانند بلوبری، گردو، آواکادو ، بادام، چای نعناع و …. تاثیر مثبتی بر مغز دارند. به طور مثال آواکادو از سلول های مغز محافظت نموده و بلوبری دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی می باشد. به این ترتیب اگر صبحانه مختصری میل می کنید حتما مواد غذایی مفید برای مغز را در آن بگنجانید.

تغییر در سبک زندگی

علاوه بر تغذیه و فعالیت بدنی مناسب برای افزایش کارایی سلول های خاکستری مغز باید شیوه زندگی را نیز تغییر داد. ممکن است خنده دار به نظر برسد ولی سبک لباس پوشیدن تان بر قدرت مغز شما تاثیر می گذارد. در مطالعه ای مشخص شد لباس های سفید و رنگ روشن می تواند عملکرد حافظه را تا دو برابر ارتقا بخشد. البته تاثیر افزایش عملکرد مغز بعد از پوشیدن لباس روشن دائمی نبوده و بعد از مدتی از بین می رود.

خواب کافی در طول شب

خواب نیز یکی از رفتارهای ضروری برای افزایش بازدهی و توانایی مغز می باشد. برای این که بتوانید کنترل بسیاری بر چرخه خواب داشته باشید سعی کنید ابتدا از عادات و رفتارهای کوتاه مدت شروع کنید. مثلا مصرف الکل را محدود نموده و خوارکی های کافئین دار کمتر در بعد ظهر مصرف کنید.

ضمنا در چیدمان اتاق خواب تغییر ایجاد کنید به این ترتیب کم کم بدن برای داشتن یک خواب کافی آماده خواهد شد. مغز برای این که روز بعد بتواند شما را با آمادگی بیشتری همراهی کند به خواب کافی در طول شب نیاز دارد.

برخی تصور می کنند برای بازدهی بیشتر باید از اکثر ساعات ممکن در طول شبانه روز بهره بگیرند ولی بارها ثابت شده عدم خواب کافی سبب کاهش کارایی می گردد. در حقیقت مطالعات نشان می دهد کم خوابی سبب کوچک شدن مغز و بالطبع کاهش قدرت آن می شود.

احتمالا شما هم روزهایی را تجربه که به علت مختلف کمتر از هشت ساعت خوابیده اید. این موضوع برای چند بار ایراد ندارد ولی اگر قاعده کلی خواب را دست کم بگیرید در طول روز خواب آلوده خواهید بود و شدیدا کارایی شما کاهش پیدا می کند.

داشتن استراحت های برنامه ریزی شده

نمی توان همه روز را به کار کردن اختصاص داد زیرا مغز برای فعالیت با حداکثر توان در تمام روز طراحی نشده و به استراحت های برنامه ریزی شده بین کارهای مختلفی که انجام می دهید نیاز دارد تا تجدید قوا نماید. به این ترتیب برای خود روی گوشی یا ساعت هوشمند هشدار تعیین تا تایم استراحت را به شما یادآوری نمایند.داشتن استراحت نیز مانند خوردن صبحانه و خواب کافی برای مغز الزامی بوده و سبب ارتقای کارایی آن می گرد.

منظم کردن اطراف خود

بعضی افراد به نظم و مرتب بودن بیش از هر چیزی اهمیت می دهند. افراد نامرتب غالبا مدعی هستند که جای هر چیزی را به خوبی می دانند. با این حال به هم ریختگی اطراف سبب کاهش کارایی شما می شود. به این ترتیب سعی کنید محیط اطراف خود در محل کار یا منزل را نظم و سرو سامان ببخشید تا بازدهی مغز را ارتقا بخشید. گاه استرس پیدا کردن یک برگه روی یک میز شلوغ یا بین فایل های به هم ریخته انرژی زیادی را از شما می گیرد.

موسیقی مورد علاقه تان را گوش بدهید.

در مدتی که در حال ایجاد تغییر و تحول در رفتارهای خود هستید ممکن است به شنیدن موسیقی علاقه مند شوید. برخی پژوهش ها نشان می دهد شنیدن موسیقی های کلاسیک به افزایش توان و بازدهی مغز کمک زیادی می کند. به این ترتیب شنیدن موسیقی مورد علاقه می تواند سبب افزایش سطح دوپامین مغز شده و در نتیجه سطح ادراک و شناخت مغز بیشتر می شود.

گوش دادن به موسیقی

تکرار و تمرکز بیشتر

برخی مواقع افراد باهوش تا حدودی عجیب به نظر می رسند. اگر مایلید تا جزو افراد باهوش باشید سعی کنید با خود حرف بزنید. برخی مطالعات نشان داده تکرار کلمات سبب تمرکز بیشتر مغز می شود. در تست ساده ای پژوهشگران نشان دادند افراد موقعی که اسم شیء مورد نظر را به دفعات تکرار می کنند، سریعتر و راحت تر آن را می یابند.

کمی خیالپردازی کنید.

ممکن است این کار شبیه بازی بچه ها باشد ولی چه اشکالی دارد اگر به کودک درون خود اهمیت بدهید. برخی پژوهش ها نشان می دهد ظرفیت حافظه مربوط به انجام کارها در مغز برای افراد خیال پرداز بیشتر می باشد. در ضمن یک نتیجه جالب از این تحقیقات آن است که میزان حافظه در کار به طور مستقیم با iq آنها ارتباط دارد. یعنی افراد خیال پرداز در واقع باهوش تر می باشند.

برای اتمام کارهای خود زمان مشخص کنید.

هر چند این کار برای افراد زیادی دشوار است زیرا عقیده دارند کار بیشتر به معنی بازدهی بیشتر می باشد. با این حال تعیین زمان دقیق پایان کار از ابتدا به مفهوم مشخص بودن تایمی است که باید به وظایف تان اختصاص بدهید. ممکن است برخی روزها بعد از اتمام زمان مشخص شده مجبور به ادامه کار شوید ولی اگر به طور کلی از این شیوه پیروی کنید بعد از مدتی شاهد اثر مثبت آن بر بازدهی مغز خود خواهید شد.

یادداشت برداری

همه افراد به این که برای کارهای خود لیست تهیه کنند تمایل نشان نمی دهند. برخی کارهای خود را روی تقویمی یادداشت و عده ای هر وظیفه را روی برگه جداگانه یادداشت می کنند تا بعد از اتمام کار آن را دور بیندازند. این راه ها تفاوت زیادی با هم ندارد و همه یک نتیجه در پی دارد.

موضوع اصلی یادداشت برداری از وظایف مهم برای عدم فراموش کردن آن ها می باشد. با این کار اگر کار جدیدی به شما محول شود حواستان پرت نشده و کارها را بر اساس اولویت پیش خواهید برد.

یادداشت کردن

نوشیدن آب زیاد

همانطور که می دانید حجم زیادی از بدن انسان را آب تشکیل داده است از این رو به نوشیدن زیاد این مایع نیاز دارد. هر چند این کار در طی روز به ویژه در فصول سرد ممکن است فراموش شود با این وجود باید بدانید عدم هیدراته بودن بدن در طی روز کارایی مغز را کاهش می دهد. اهمیت نوشیدن آب همانند تامین انرژی از طریق غذا می باشد.

خلاصه مطلب

به نظر می رسد هر آنچه که در طی روز انجام می دهیم از خوردن، نوشتن، ورزش کردن و … می توانند سبب تقویت مغز و افزایش کارایی آن گردند یا نتیجه عکس داشته باشند. در این مطلب شما را با روش هایی ساده اما اساسی برای افزایش بازدهی مغز و تقویت هوش آشنا کردیم.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
(عکس) دمپایی‌های لاکچری بچه‌های دهه شصت / هر کی از اینا برای بچش می‌خرید خیلی لاکچری بود ... (360 نظر) بهترین گردو ایران متعلق به کدام شهر است (334 نظر) رهبر معظم انقلاب چه میوه هایی را برای حفظ سلامتی خود میل می کنند؟ (206 نظر) میز عزای ساده و بدون تجملات مادر محسن کیایی، مجری برنامه صداتو +عکس/ روحشون شاد چه چهره دلنشینی داشتن (202 نظر) تصویری بسیار قدیمی از 17 سالگی آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب/ساده زیستی رهبر از ابتدای زندگی (161 نظر) خلاقیت خنده دار و هوشمندانه قصاب اهوازی برای فریب گوسفند و قربانی کردنش حماسه آفرید+عکس/ مغز تو رو باید طلا گرفت😂 (91 نظر) علی دایی: دکترها گفته بودند شاید زیر عمل زنده نمانم+عکس/ همیشه عضو خانواده پرسپولیس هستم/ همه درآمدم را در ایران سرمایه‌گذاری کردم (80 نظر) خلاقیت خنده دار قصاب اصفهانی در کشاندن مشتری به مغازه با تزئین فوق خلاقانه کله پاچه‌ها+عکس/ خوش ذوقی از در و دیوار میریزه😂 (40 نظر) مراسم افتتاحیه استخر روباز زنانه با حضور آقایان مسئول در تهران+تصاویر (34 نظر) نگاهی به خانه پدری بدون تجملات محمود احمدی نژاد+ویدیو/ منزلی با چیدمانی قدیمی و حیاطی دلنشین و نوستالژیک (28 نظر) خلاقیت بی نظیر یک معمار در طراحی خانه ای با الهام از موز/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس (28 نظر) خلاقیت هوشمندانه قصاب اهوازی برای جذب مشتری مرزهای خلاقیت را جابه جا کرد/ مغزشو باید طلا گرفت +عکس (25 نظر) خلاقیت خنده دار کشاورز خوزستانی برای آبیاری سیب زمینی با شلنگ و پنکه رومیزی حماسه آفرید/ مایه افتخاری هموطن😂+فیلم (23 نظر) خلاقیت بامزه یک پدر ایرانی روی کلید کولر حماسه ساز شد/ این یادداشت بانمک پربازدید شد+عکس (22 نظر) گلزار بار و بندیل سفرش را بست/ به کجا چنین شتابان+عکس (21 نظر)
دیگران می‌خوانند   
رونمایی از دختر زیبا و ناز ایمان قیاسی، مجری مشهور ایرانی/ ماشاءالله چقدر بانمک و گوگولیه+عکس میز صبحانه رمانتیک و سالم همسر شاهرخ استخری با شمع و خوراکی های رنگارنگ/ مثل همیشه خوش سلیقه و خاص+عکس ابهام و بلاتکلیفی در بازگشت به ایران از زبان این دو بازیگر سریال پایتخت+عکس نگاهی به جشن تولد لاکچری و جوان پسند مادر علی ضیا در رستورانی روباز و شیک+عکس/ مبارکا باشه گشت و گذاری در لاکچری ترین قبرستان ایران در تجریش؛ از هزینه 4 میلیاردی برای هر قبر تا شارژ ماهیانه 5 میلیونی+ویدیو گلایه‌های رهبر انقلاب از واردات بی‌رویه لوازم آرایش که با خنده حضار همراه شد+ ویدیو فال انبیاء روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 سکوت همسر مهدی قایدی درباره شایعه بالا کشیدن املاک شوهر سابقش، با انتشار این استوری شکست+عکس کل کل بامزه و خنده دار سحر دولتشاهی با دیبی+ ویدیو/ وقتی نمیدونه دیبی از افعال معکوس استفاده میکنه😂 تصاویر دیده نشده از محمدرضا شجریان؛ از عکس خانوادگی با دخترش تا تیپ متفاوت استاد آواز با موهای تراشیده در جوانی+ عکس اقدامات مضحک خاندان پهلوی برای بهره برداری سیاسی از دین؛ از ادعای ملاقات با امام زمان توسط محمدرضا شاه تا حضور فرح با چادر توری در حرم امام رضا(ع)!+ عکس توصیف جنجالی اردوغان از بغداد سر و صدای عراقیان را درآورد + عکس حضور آقا رشید، هنرمند محبوب اصفهانی در چایخانه حرم امام رضا(ع) و خدمت به زائران +ویدیو/ قبول باشه با رزرو تور استانبول به بازدید از 6 جاذبه توریستی سیاه این شهر بروید چگونه با روش های آسان خانگی مورچه ها را از خانه دور کنیم آموزش آرایش مناسب با لباس سفید رهبر انقلاب روز رأی‌ گیری 12 فروردین 58 کجا بودند؟ سرلشکری که هدیه 3 میلیون تومانی شاه را رد کرد/نظامی شاهنشاهی چطور بعد از انقلاب فرمانده ارتش شد؟ گشتی در شهر باستانی زلیخا و یوسف پیامبر در دوران فراعنه/ شگفتی هوش مصنوعی تمامی ندارد+ویدیو چیدمان شیک و لاکچری اتاق خیاطی با 5 ایده جذاب فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403 چند شرط لازم برای نگهداری صحیح از گل بابا آدم در خانه چند نکته طلایی برای خوشمزه‌تر شدن طعم چای سفری شیرین به گذشته ها،دهه شصتی ها و پُز دادنشان با این وسایل نوستالژیک/ کیا باهاشون دل بقیه رو خون کردن+ عکس بهترین سیب ایران متعلق به کدام شهر است؟ فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز پنجشنه 6 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403+فیلم قتل آتشین پدر در خواب عصرگاهی با نقشه شیطانی دختر جوان دسته گل عروسِ شیک و منحصربفرد مهسا طهماسبی در جشن عروسی اش/ چه لباس خوشگلی هم پوشیده😍 مراسم افتتاح رستوران فریبا نادری با حضور هنرمندان سرشناس و معروف/ چه ذوقی داره خانم بازیگر+ عکس بازی کردن بانمک نبات، دختر شاهرخ استخری با دوستان خارجیش در مهدکودک اروپایی اش در بلژیک + عکس/ خدایا چقد ناز میخنده رونمایی از پسر های خوشتیپ و چشم و ابرو مشکی کریم باقری/ چقدر شبیه پدرشون هستن+عکس خونه زندگی رحمان رحیم سریال پایتخت (مصطفی و مجتبی بلال حبشی) در واقعیت به سبک سلیقه 90 درصد ایرانی ها/ خونه نگو سمساری بگو😅 این 7 وسیله نوستالژیک را فقط دهه شصتی ها میشناسند/ با این وسایل کل خاطرات کودکی از جلو چشمتون رد میشه +عکس رونمایی از لوکس ترین مدل پیکان ایرانی/ خلاقیت منحصر به فرد یک مرد تهرانی همه رو مبهوت کرد+عکس لباس عروس ساده و شیک ریما رامین فر، همای سریال پایتخت در اولین عکس لورفته از عروسی اش با امیر جعفری/ خدا به نقی صبر بده😂 کیف ها و برچسب پرطرفدار بچه های دهه هفتاد و هشتاد در مدرسه/ محاله یدونه از اینا نخریده باشی+عکس خواستگاری عاشقانه محمدرضا گلزار از کتایون ریاحی و جواب منفی او؛ چین و چروک‌هامو ببین،‌ تو به جای پسر منی...+ویدیو/ چشم آیسان خانوم روشن
تیتر امروز   
اقدامات مضحک خاندان پهلوی برای بهره برداری سیاسی از دین؛ از ادعای ملاقات با امام زمان توسط محمدرضا شاه تا حضور فرح با چادر توری در حرم امام رضا(ع)!+ عکس رهبر انقلاب روز رأی‌ گیری 12 فروردین 58 کجا بودند؟ سرلشکری که هدیه 3 میلیون تومانی شاه را رد کرد/نظامی شاهنشاهی چطور بعد از انقلاب فرمانده ارتش شد؟ فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 6 اردیبهشت 1403 بهترین سیب ایران متعلق به کدام شهر است؟ فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 فال روزانه امروز پنجشنه 6 اردیبهشت ماه 1403 فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403+فیلم فال انبیاء روزانه پنجشنبه 6 اردیبهشت ماه 1403 قتل آتشین پدر در خواب عصرگاهی با نقشه شیطانی دختر جوان ناهار خوشمزه سحر دولتشاهی و حامد بهداد در یک رستوران اصیل ایرانی+عکس شکارچی پسربچه‌ها اسرار جنایاتش را به گور برد 12 امشب، آخرین مهلت دریافت کارت ورود به جلسۀ کنکور 1403 خواجه‌ای که زنان حرمسرای ناصرالدین شاه به اجازه‌اش نیاز داشتند / حالا خوبه خواجه بوده، اگر شاه بود چیکار می‌کرد!!!
منتخب روز   
فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ... ویدئویی باورنکردنی از مرد سومالیایی که با نصف مغزش زندگی می کند/ بیچاره چه بلایی سرش اومده رودررویی با یک تمساح آن‌ هم فقط با یک ماهیتابه +فیلم متقاضیان عمره بخوانند/ آخرین وضعیت و شرایط ثبت‌نام حج عمره 1403 اعلام شد طرح 100 میلیارد پوندی برادر اسامه بن لادن برای ساخت طولانی ترین پل معلق جهان+عکس