چگونه چرخه(لوپ) پیوسته در یوتیوب بسازیم؟

  چهارشنبه، 24 خرداد 1402   زمان مطالعه 2 دقیقه
چگونه چرخه(لوپ) پیوسته در یوتیوب بسازیم؟
گاهی پیش می‌آید که آهنگی جدید روی یوتیوب منتشر شده و شما می‌خواهید این آهنگ به صورت پیوسته خوانده شود و مجبور نباشید دوباره آن را پلی کنید. حتی این امکان وجود دارد که بخواهید لیستی از ویدیوها بسازید و آن‌ها را به صورت پیوسته پخش کنید. هر دوی این موارد قابل انجام هستند و ما در این پست به شما یاد خواهیم داد چطور این کار را انجام دهید. همراه ما باشید.

استفاده از منوی کلیک راست روی ویدیو

برای این که یک ویدیو را در لوپ قرار دهید، یک روش ساده وجود دارد. یوتیوب را روی مرورگر خود باز کنید و روی آن کلیک راست کنید تا منوی مخصوص ویدیو باز شود. سپس از میان گزینه‌ها Loop را انتخاب کنید.

استفاده از منوی کلیک راست روی ویدیو

  • اگر یک بار دیگر روی ویدیو کلیک راست کنید می‌بینید که گزینه‌ی Loop تیک دارد و به این معنی است که در حال حاضر ویدیو در یک چرخه پیوسته قرار گرفته و پشت هم اجرا می‌شود.

استفاده از منوی کلیک راست روی ویدیو

  • برای این که حالت لوپ را غیر فعال کنید، دوباره کلیک راست کنید و گزینه‌ی Loop انتخاب کنید تا تیک برداشته شود.

ساخت پلی لیست

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید انجام دهید، ساخت پلی لیست است. البته این گزینه هم می‌تواند برای یک ویدیو انجام شود و هم چند ویدیو. البته برای انجام این کار ابتدا باید اکانتی در یوتیوب بسازید یا این که با جی‌میل خود به این سایت ورود کنید. حالا یوتیوب را روی مرورگر اجرا کنید و ویدیو مورد نظر خود را باز کنید. زیر ویدیو یک گزینه Save خواهید دید که اگر زبان یوتیوب شما فارسی است “ذخیره کردن” نام گرفته. روی آن کلیک کنید.

ساخت پلی لیست

  • حالا Create a New Playlist کلیک کنید تا یک پلی‌لیست جدید بسازید. در نسخه فارسی این گزینه “ایجاد فهرست جدید” ترجمه شده است.

ساخت پلی لیست

  • در برگه‌ی بعدی اسم پلی‌لیست خود را انتخاب کرده و حالت privacy آن را روی Private یا خصوصی بگذارید. البته اگر برایتان مهم نیست که دیگران این پلی‌لیست را ببینند، می‌توانید آن را به صورت عمومی درست کنید.

ساخت پلی لیست

  • بعد از این کار هر بار که بخواهید ویدیویی به این لیست اضافه کنید، بعد از زدن Save زیر ویدیو، پلی‌لیستی که ساخته‌اید را انتخاب کنید.

ساخت پلی لیست

  • حالا در منوی اصلی یوتیوب، پلی لیست خود را انتخاب کنید.

ساخت پلی لیست

  • Play All را بزنید تا تمامی ویدیوهای این لیست پخش شوند.

ساخت پلی لیست

  • حالا آیکون لوپ یا چرخه را بزنید تا ویدیوها در یک چرخه ناتمام پخش شوند.

ساخت پلی لیست

استفاده از افزونه در کروم

Looper for YouTube یک افزونه‌ی ساده و بسیار کاربردی است که می‌توانید با نصب آن روی مرورگر کروم، به راحتی ویدیوهای خود را روی لوپ قرار دهید. در واقع بعد از نصب این افزونه، یک کلید Loop زیر ویدیوها به نمایش در می‌آید که به راحتی در دسترس شماست. ابتدا از این لینک افزونه‌ی مورد نظر را دانلود و نصب کنید.

استفاده از افزونه در کروم

  • حالا می‌بینید که زیر ویدیو یک گزینه‌ی جدید اضافه شده که با کلیک روی آن ویدیو روی لوپ قرار می‌گیرد. حتی یک میانبر نیز برای این کار در نظر گرفته شده و شما با زدن

استفاده از افزونه در کروم

  • در زیر گزینه‌های بیشتری وجود دارد تا زمان چرخه‌ی ایجاد شده را نیز خود تنظیم کنید و مثلا بگویید از دقیقه 1 تا 1:20 در چرخه برایتان به صورت پیوسته پخش شود.البته به صورت پیش فرض این گزینه همه‌ی ویدیو را پوشش می‌دهد و برای دستکاری آن باید تیک لوپ زیر ویدیو را فعال کنید. بخش اول برای تعداد دفعات پخش در چرخه است و دومی برای تنظیم زمان آن.

استفاده از افزونه در کروم

سخن پایانی

بنابراین برای ساخت چرخه (لوپ) پیوسته در یوتیوب از روش فوق استفاده نمایید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (563 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (552 نظر) پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (544 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (221 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (127 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (32 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (30 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) خوانندگی پراحساس و عاشقانه آهنگ بیا برگرد در کنسرت معرکه رضا گلزار/ قدرت صداش بیستِ بیست+ویدیو (16 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (15 نظر) نگاهی به چیدمان زیبای طاقچه خانه سید احمد خمینی با آینه سنتی، قرآن و گل های رز/ چه سلیقه هنری خاص و متفاوتی+عکس (16 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) جشن تولد عاشقانه و خلوت 50 سالگی همسر جراح شیلا خداداد/ مثل همیشه شیک و باکلاس+عکس (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...