چگونه فایل بین دو لپ تاپ را در ویندوز 11 انتقال دهیم؟

  یکشنبه، 28 خرداد 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه فایل بین دو لپ تاپ را در ویندوز 11 انتقال دهیم؟
امکان اشتراک گذاری فایل با دستگاه‌های مجاور، چیزی است که در ویندوز 11 قرار داده شده که البته از نسخه 1803 ویندوز 10 نیز وجود داشت. به وسیله‌ی این قابلیت و با بهره بردن از وای‌فای یا بلوتوث، شما می‌توانید بدون اینکه دو دستگاه را شبکه کنید یا از اینترنت استفاده کنید بصورت مستقیم بین آن دو فایل منتقل کنید. در ادامه به نحوه ی انتقال فایل خواهیم پرداخت.

عوامل متعددی بر روند انتقال اطلاعات بین دو لپ تاپ می‌گذارد؛ مانند تعداد فایل‌های مورد نیاز برای انتقال، حجم فایل‌ها و سیستم عامل‌های دو کامپیوتر. انتقال فایل بین دو لپ تاپ یک فرایند پیچیده نیست اما بسته به میزان داده ای که برای انتقال نیاز دارید ممکن است چندین ساعت طول بکشد. روش‌های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد.

قابلیت اشتراک‌گذاری با دستگاه‌های نزدیک در ویندوز 11 چطور کار می‌کند؟

به طور خلاصه، این قابلیت به شما امکان ارسال عکس، فایل، لینک و هر محتوای دیگری را به وسیله‌ی بلوتوث یا وای‌فای به دستگاه‌های نزدیک خواهد داد. البته قابلیت اشتراک گذاری با دستگاه‌های نزدیک تنها برای دستگاه‌های ویندوزی کار خواهد کرد که از بلوتوث نسخه 4 به بالا برخوردار بوده یا این که از طریق وای‌فای اقدام به اشتراک گذاری کنند. قابلیت مورد نظر چون در نسخه ده هم بوده، شما می‌توانید این کار را بین دو دستگاه که ویندوز 10 و 11 دارند نیز انجام دهید. نکته دیگر قبل از آموزش استفاده از اشتراک گذاری با دستگاه‌های نزدیک این است که شما امکان اشتراک گذاری با موبایل را با استفاده از این قابلیت نداشته و برای این کار باید مسیر دیگری را بروید.

چطور قابلیت اشتراک گذاری با دستگاه‌های نزدیک را فعال کنیم؟

برای این که بتوانید از طریق این امکان، به اشتراک گذاری محتوا و رد و بدل کردن فایل بپردازید، ابتدا باید آن را در هر دو دستگاه فعال کنید. برای این کار کلید‌های Win + I را بزنید تا برنامه تنظیمات برایتان باز شود. سپس به برگه System رفته و گزینه‌ی Nearby sharing را انتخاب کنید.

برای فعال سازی دو گزینه پیش رو دارید، یا این که روی My devices only بزنید که در واقع تنها امکان اشتراک گذاری بین دو دستگاه که از یک اکانت مایکروسافت استفاده می‌کنند را ایجاد می‌کند، یا Everyone nearby را انتخاب کنید تا بتوانید، فایل‌های خود را با دستگاه‌های دیگر نیز به اشتراک بگذارید. با توجه به مراحل تایید، انتخاب این گزینه، خطری برایتان ندارد.

فعال کردن حالت اشتراک گذاری با دستگاه‌های نزدیک

بر اساس تنظیمات پیش فرض، ویندوز تمامی فایل‌هایی که از این طریق ذخیره می‌کنید را در پوشه دانلود‌ها نگهداری می‌کند، اما شما در همین صفحه و جلوی Save files I receive to، می‌توانید این آدرس را تغییر دهید.

نحوه ارسال و دریافت فایل از طریق قابلیت اشتراک گذاری با دستگاه‌های نزدیک

  • بعد از فعال سازی این قابلیت، موقع استفاده از آن می‌رسد. برای شروع، فایل اکسپلورر را باز کنید و یکی از فایل‌هایی که برای ارسال مد نظر دارید را انتخاب کرده و روی آن کلیک راست کنید. بعد از انتخاب گزینه‌ی Share روی Nearby sharing زده و دستگاهی که برای اشتراک گذاری مد نظر دارید را انتخاب نمایید.

نحوه ارسال و دریافت فایل از طریق قابلیت اشتراک گذاری با دستگاه‌های نزدیک

  • حالا کاربر مورد نظر باید روی یکی از سه گزینه‌ای که در زیر می‌بینید، کلیک کند. گزینه‌هایی برای ذخیره و باز کردن و رد درخواست که در پایین صفحه ویندوز، سمت راست نمایش داده می‌شود.

نحوه ارسال و دریافت فایل از طریق قابلیت اشتراک گذاری با دستگاه‌های نزدیک

  • بعد از اتمام ارسال فایل، ویندوز پیغام دیگری را نیز به این منظور نمایش می‌دهد.

نحوه ارسال و دریافت لینک از طریق این قابلیت

همان‌طور که اول نوشته گفتیم، شما از طریق قابلیت اشتراک گذاری با دستگاه‌های نزدیک، امکان ارسال و دریافت لینک را هم دارید. برای این کار باید مرورگر مایکروسافت اج را در دستگاه خود باز کنید و به سایت مورد نظر که می‌خواهید لینک آن را ارسال کنید، بروید. سپس روی آیکون سه نقطه در سمت راست صفحه زده و Share را انتخاب کنید.

  • در ادامه ابتدا روی Windows share options و سپس Nearby sharing زده و طبق روال، دستگاهی که مد نظر دارید را انتخاب نمایید.

نحوه ارسال و دریافت لینک از طریق این قابلیت

  • پیغامی که در زمان ارسال لینک برای کاربر ارسال می‌شود، متفاوت است و گزینه‌های باز کردن لینک و رد کردن را دارد و بعد از باز کردن نیز پیغامی برای او نمایش داده نمی‌شود.

نحوه ارسال و دریافت لینک از طریق این قابلیت

اضافه کردن دکمه اشتراک گذاری با دستگاه‌های نزدیک به تنظیمات سریع ویندوز 11

با قرار دادن این قابلیت در تنظیمات سریع (Quick Settings)، همیشه آن را در دسترس داشته باشید تا هر بار نیاز نباشد در چند منو بروید و آن را پیدا کنید. برای این کار کافی است، کلیدهای Win + A را زده و به تنظیمات این بخش بروید. سپس روی آیکونی که در سمت راست پایین صفحه به شکل مداد است کلیک کرده و روی Add بزنید. سپس Nearby sharing را انتخاب کرده و برای ذخیره تنظیمات روی Done کلیک کنید. از این به بعد برای دسترسی به قابلیت اشتراک گذاری با دستگاه‌های نزدیک، آن را در تنظمیات سریع پیدا خواهید کرد.

در نظر داشته باشید که وقتی این گزینه را روشن می‌کنید، ممکن است در محل‌هایی که با وای‌فای عمومی وصل هستید، بعضی‌ها سعی در ارسال فایل برای شما داشته باشند که با توجه به خطرات این موضوع، بهتر است در چنین محل‌هایی، این گزینه را خاموش کنید تا به صورت اتفاقی فایلی مخرب را تایید نکنید.

اضافه کردن دکمه اشتراک گذاری با دستگاه‌های نزدیک

چگونه با استفاده از Wi-Fi در ویندوز 11 فایل ها را بین دو کامپیوتر منتقل کنیم؟

هنگامی که شبکه را به صورت دستی انجام دادید یا هر دو رایانه را با یک هات اسپات تلفن هوشمند متصل کردید، برای انتقال فایل ها بین هر دو رایانه، مراحل زیر را انجام دهید:

  • روی حرف درایو یا پوشه رایانه قدیمی از جایی که می خواهید داده ها را به رایانه جدید خود منتقل کنید کلیک راست کرده و گزینه Properties را انتخاب کنید.

  • به برگه Sharing در کادر محاوره ای مشخصات حجم جدید بروید.

  • روی دکمه Advanced Sharing کلیک کنید.

  • یک پنجره پاپ آپ جدید با عنوان Advanced Sharing باز می شود. چک باکس Share this folder را علامت بزنید.

  • روی Apply کلیک کنید.

  • روی OK کلیک کنید.

  • روی Close کلیک کنید.

  • اکنون File Explorer را در رایانه جدید باز کنید و روی Network در سمت چپ کلیک کنید.

  • در اینجا، می‌توانید تمام پوشه‌های به اشتراک‌گذاشته‌ شده را در زیر نماد رایانه در صفحه سمت راست مشاهده کنید—روی هر پوشه‌ای که می‌خواهید کپی کنید دوبار کلیک کنید. برای دسترسی به پوشه، اطلاعات کاربری (نام کاربری و رمز عبور رایانه قدیمی) را در صورت داشتن وارد کنید. داده های خود را کپی کرده و در رایانه جدید خود جایگذاری کنید.

سخن پایانی

بنابراین نیازی به ذکر مجدد نیست که در صورت داشتن اتصال اینترنتی فعال، انتقال داده در دو رایانه از طریق شبکه محلی انجام می شود. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (385 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (272 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (140 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (131 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (119 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (100 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (67 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (65 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (64 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (51 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (43 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (38 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (35 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل و شاه نشین مهران مدیری به سبک پادشاه عربستان/ خونه نگو کاخ بگو قصر بگو+عکس😍👌 (33 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (32 نظر)
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 5 مرداد 1403
فال ابجد روزانه جمعه 5 مرداد 1403
حمله گازانبری ندا چملانیان همسر دانیال اسماعیلی فر به سروش رفیعی با اسم رمز یه سری آدماااا/ نظرتون در موردش چیه؟ +سند
فال شمع روزانه امروز جمعه 5 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 5 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 5 مرداد 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه جمعه 5 مرداد 1403
خلاقیت رسانه ای سمی باشگاه استقلال خوزستان با لو رفتن یک پست اینستاگرامی فیک درباره بازیکن معروف ساحل عاجی جنجالی شد/ مغز نیست که طلا است +عکس
ناگفته‌های سخنگوی وقت وزارت بهداشت از دستگاه کرونایاب مستعان
(تصاویر) اولین پسر جهان که با بلندترین مو روی همه دخترا رو کم کرد!/ موی 1.5 متری که رکوردار گینس شد
هدف نهایی زندگی شما با توجه به ماه تولدتان چیست؟
قاب تلخ و غم‌انگیزی از وداع آخر دختر و پسر سعید راد با پیکر پدرشان
(تصاویر)اگه دنبال رژلب های خنک و تابستونی میگردی این 6 مدل رو امتحان کن!/ مخصوص خانم های سخت پسند!
پزشکیان از کجای اقتصاد باید شروع کند؟
(تصاویر) حیاط پر گل و گیاه خانه مادری احسان علیخانی با صندلی‌های فلزی سفید
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....