چگونه از گوشی به عنوان میکروفن در ویندوز استفاده کنیم؟

  یکشنبه، 28 خرداد 1402   زمان مطالعه 6 دقیقه
چگونه از گوشی به عنوان میکروفن در ویندوز استفاده کنیم؟
چه بخواهید با دوستان خود در دیسکورد موقع بازی صحبت کنید یا از زوم برای جلسات کاری بهره ببرید نیاز به میکروفون برای ارتباط خواهید داشت. اما خب این روزها که گوشی‌ها به منظورهای مختلف استفاده می‌شود، چرا از موبایل به عنوان میکروفون استفاده نکنیم؟ این کار بر روی ویندوز ممکن است و فقط نیاز به یک سری تنظیمات دارد که در ادامه‌ی این نوشته به آن می‌پردازیم.

گوشی‌های هوشمند ابزارهایی با کاربردهای چندگانه هستند که اغلب با قابلیت‌های آن‌ها آشناییم، اما برخی از قابلیت‌های‌شان فراتر از تخیل ما می‌باشد. امکان ضبط صدا در گوشی‌های هوشمند،‌ دور از ذهن نیست، اما زمانی که از تبدیل گوشی به میکروفن حرف می‌زنیم،‌ شاید برای‌تان تعجب‌آور باشد. در این محتوا قصد داریم روش‌های گوناگون تبدیل گوشی به میکروفن را بررسی کنیم. همراه ساعدنیوز باشید و خودتان را برای تجربه‌های شگفت‌انگیز آماده کنید.

استفاده از گوشی به عنوان میکروفون در PC

یکی از بهترین راه‌ها برای انجام این کار، برنامه‌ی WO Mic است. با استفاده از این برنامه، شما می‌توانید گوشی خود را به روش‌های مختلف از جمله بلوتوث، USB یا وای‌فای به کامپیوتر وصل کنید و سپس از آن به عنوان میکروفون استفاده نمایید.

استفاده از گوشی به عنوان میکروفون در PC

این برنامه به صورت کاملا رایگان ارائه شده، تاخیر بسیار کمی دارد و عملکرد بسیار خوبش، احساس استفاده از یک میکروفون کامل را به شما می‌دهد. این برنامه هم برای ویندوز 10 و هم ویندوز 11 ارائه شده و نسخه‌ای برای لینوکس هم دارد که کاربران این سیستم عامل نیز می‌توانند از آن بهره ببرند. برای استفاده از این برنامه، به وبسایت آن مراجعه کرده و نسخه PC را دانلود کنید. درایورهایی که برای کار کردن این برنامه مورد نیاز است، به صورت خودکار هنگام نصب، روی ویندوز قرار می‌گیرد. بعد از نصب کامل، باید نسخه موبایل را هم نصب کنید. بسته به گوشی خود، نسخه اندروید یا نسخه iOS را دانلود کنید. ابتدا برنا‌مه‌ی WO Mic را روی PC اجرا کنید (اگر با ارور نبود DLL مواجه شدید باید توزیع جدید VC را از این لینک دانلود و نصب نمایید). سپس به مسیر Connection > Connect رفته و Transport type را انتخاب کنید. در ادامه تنظیمات مورد نیاز برای حالت‌های مختلف را ذکر می‌کنیم.

اتصال به وسیله بلوتوث

ابتدا بلوتوث را باید روی دستگاه خود فعال کنید. برای این کار کلیدهای Windows + I را بزنید تا به برنامه تنظیمات بروید. مسیر Devices > Bluetooth & other devices را در ویندوز 10 بروید و در ویندوز 11 روی Bluetooth & other devices بزنید. سپس در آن‌جا بلوتوث را فعال کنید. سپس بلوتوث گوشی خود را روشن کنید. اتصال به دستگاه‌های مختلف، در نسخه‌های مختلف اندروید متفاوت است، اما در لیست دستگاه‌های در دسترس، کامپیوتر خود را پیدا کنید و رویش کلیک کنید تا دستگاه‌ها همگام سازی شویند. بعد از این کار، پیغامی برای دستگاه شما ارسال می‌شود که برای همگام سازی باید آن را تایید کنید. حالا که دستگاه‌ها متصل شدند، به برنامه WO Mic رفته و در بخش Transport type گزینه Bluetooth را انتخاب کنید و گوشی خود را در لیست پیدا کرده گزینه‌ی Connect را انتخاب کنید. روی موبایل گوشی هم باید برنامه را باز کنید، به settings cog بروید و روی Transport لمس کرده و Bluetooth را انتخاب کنید. حالا به صفحه قبل برگردید و روی آیکون پلی بزنید تا میکروفون فعال شود.

اتصال به وسیله بلوتوث

اتصال به وسیله USB

این روش محبوب‌ترین راه حل است چون باتری کم‌تری مصرف می‌کند و دردسرهای اتصال بی‌سیم را هم ندارد. مشکل این است که این متد تنها برای نسخه اندروید کار می‌کند و برای iOS حتما باید از روش‌های بی‌سیم استفاده کنید. گوشی خود را با کابل متصل کنید و می‌بینید که ویندوز نصب درایور را به شما پیشنهاد می‌دهد که باید طبق مسیر پیش بروید. سپس روی برنامه‌ی WO Mic و در بخش Transport type، گزینه USB را انتخاب و روی Connect بزنید.

  • در نسخه اندروید نیز دوباره به settings cog رفته و در Transport گزینه‌ی USB را انتخاب کنید.

اتصال به وسیله USB

  • در این جا نیز باید به صفحه قبل برگشته و پلی را بزنید تا میکروفون فعال شود.

اتصال به وسیله USB

اتصال به وسیله وای‌فای

برای این که از این متد بتوانید استفاده کنید، باید هم دستگاه و هم گوشی به یک وای فای متصل باشند. از طریق تنظیمات و Network & Internet، می‌توانید شبکه وای‌فای که به آن متصل هستید را ببینید. بعد از این که متصل شدید هر دو دستگاه به یک شبکه متصل هستند در نسخه گوشی به WO Mic رفته و از Transport گزینه Wi-Fi را انتخاب کنید و به صفحه قبل برگردید و پلی را بزنید. در بنر طوسی رنگی که در صفحه می‌بینید، عددی قید شده که آدرس IP برای اتصال است. نسخه ویندوز را باز کنید، به Transport type رفته و Wi-Fi را انتخاب نمایید. در این جا باید آن آدرس را وارد کنید تا و در نهایت روی Connect بزنید تا به میکروفون متصل شود.

اتصال به وسیله وای‌فای

حل مشکل پخش نشدن صدا

عموما نباید با مراحلی که به شما گفتیم، به مشکلی بر بخورید اما اگر صدای شما پخش نشد یا ویندوز میکروفون را پیدا نکرد، به تنظیمات ویندوز بروید و از مسیر System > Sound زیر Input گزینه‌ی Microphone (WO Mic Device) را انتخاب نمایید.

در ویندوز 10 روی Test your microphone بزنید تا تست صدا را گوش کنید و در ویندوز 11 نیز باید روی فلش کنار WO Mic Device زده و سپس روی Start test بزنید. از دیگر برنامه‌های جایگزینه WO Mic می‌توان به گزینه‌های زیر اشاره کرد:

  • Megaphone Free برای iOS

  • Microphone برای اندروید

  • Real Microphone برای گوشی‌های ویندوزی

حل مشکل پخش نشدن صدا

نرم‌افزار تبدیل هندزفری به میکروفن

برای داشتن صدای باکیفیت‌تر می‌توانید از هندزفری استفاده کنید،‌ تا صداهای اضافی محیط هرچه بیشتر گرفته شوند. حالا اگر بخواهیم در تبدیل گوشی به میکروفن از هندزفری استفاده کنیم. فرقی هم ندارد چه برندی را استفاده می کنید، هندزفری سامسونگ، شیائومی، اپل و… برای بالابردن کیفیت صوتی می‌توانیم از برنامه‌ی کمکی Megaphone استفاده نمائیم تا به جای هندزفری یک میکروفن داشته باشیم. این برنامه برای گوشی‌های اپل ارائه شده است. پس از نصب و اجرای مگافون زمانی که آیفون یا آیپد در اتصال با بلندگوهای خارجی به میکروفن تبدیل خواهد شد. تنها کافی‌ست که آیفون یا آیپدتان از طریق جک هدفون با درگاه برق به بلندگوهای خروجی متصل شوند و سپس برنامه‌ی Megaphone راه‌اندازی گردد. حالا شروع به صحبت کنید تا صدای خود را صاف و شفاف از بلندگوها بشنوید. اگر از بلندگوهای بی‌سیم استفاده می‌کنید لازم است نسخه‌ی Megaphone Pro را نصب نمائید. در این حالت باید به وسیله‌ی بلوتوث به بلندگوها جفت شوید و بعد برنامه را راه‌اندازی کنید. برنامه‌ی Megaphone Pro، یک برنامه‌ی کاربردی است که به شما امکان می‌دهد در مراسم‌های کوچک و بزرگ تنها با استفاده از گوشی خود و بلندگوهای خارجی یک میکروفن داشته داشته باشید.

این برنامه همچنین قادر به اتصال به کامیپوتر شخصی شماست و به راحتی می‌توانید با گوشی،‌ هندزفری و کامیپوترتان برنامه‌های صوتی نظیر پادکست بسازید. لازم به ذکر است علاوه بر روش‌های اتصالی که در بالا برشمردیم این برنامه از طریق وای‌فای نیز به سایر دستگاه‌ها متصل خواهد شد.

این برنامه با نام Microphone برای گوشی‌های اندروید و Real Microphone برای گوشی‌هایی با سیستم عامل ویندوز ارائه شده‌ است.

ویژگی‌های Megaphone

  • کیفیت صدای شفاف و واضح

  • قابلیت اتصال بی‌سیم از طریق بلوتوث و شبکه‌ی وای‌فای

  • اجرای برنامه در پس‌زمینه‌ی گوشی

  • قابلیت‌های گرافیکی نظیر دارک‌مود

  • استفاده رایگان در نسخه‌ی Megaphone بدون نمایش تبلیغات

سخن پایانی

بنابراین در صورتی که کامپیوتر یا لپ تاپ شما ویندوزی است، بهترین روش برای اینکه بتوانید از گوشی خود به عنوان میکروفون سیستم استفاده کنید، استفاده از روش های فوق است. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (415 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (209 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (143 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (94 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (59 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (44 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (13 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (11 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (11 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
بغض و غم شبنم مقدمی، داور برنامه "صداتو"، بر سر مزار استاد آواز ایران/ نگاه به خانه ابدی استاد شجریان با سنگ مزار ساده و نوشته ی کوتاه برای مردم سرزمینشان
رونمایی محسن کیایی از دختر ناز و همسر جوانش به مناسبت 22مین سالگرد ازدواجشان/ مجری برنامه "صداتو"، برای اولین بار، خاطره ای از ازدواج زودهنگامش تعریف کرد
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
گزارش ظریف از انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان