چگونه حالت شب واتساپ را فعال کنیم؟+ فیلم آموزشی

  شنبه، 27 خرداد 1402   زمان مطالعه 3 دقیقه
چگونه حالت شب واتساپ را فعال کنیم؟+ فیلم آموزشی
با استفاده از حالت شب واتساپ می‌توانید با مشکی کردن برنامه، تم سبز و سفید رنگ آن را به تم سیاه و خاکستری تغییر دهید. به لطف این تم مشکی واتس اپ، نوری که از نمایشگر گوشی ساطع می‌شود کمتر شده و هنگام شب و در محیط‌های تاریک می‌توانید با راحتی بیشتری از برنامه استفاده کنید. در ادامه ساعدنیوز نحوه ی فعال کردن حالت شب را ارائه خواهد داد. همراه ما باشید.

همواره بسیاری از کاربران پیامرسان های مختلف به دنبال راه حلی هستند تا بتوانند از طریق آن حالت شب را برای برنامه های خود فعال کنند. این قابلیت از طریق تنظیمات تلفن همراه قابل دسترسی خواهد بود و با تغییر تم گوشی به حالت شب، در برنامه مورد نظر نیز این حالت اعمال می شود. اما برای برخی از برنامه ها مثل واتساپ باید به طور مستقیم از طریق تنظیمات خود برنامه اقدام به تغییر تم واتساپ و تبدیل آن به دارک تم واتساپ نمایید. در این محتوا از ساعدنیوز تصمیم داریم نحوه فعالسازی حالت شب واتساپ را به شما آموزش دهیم. پس اگر می خواهید با ترفند فعالسازی حالت شب در whatsapp آشنا شوید تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

قابلیت فعالسازی حالت شب واتساپ

حالت شب یکی از محبوب ترین امکاناتی است که کاربران پیامرسان های مختلف همواره به دنبال فعالسازی آن هستند. کاربران واتساپی نیز از این قاعده مستثنی نیستند و همواره به دنبال یادگیری روش تغییر تم واتساپ به حالت دارک هستند. خوشبختانه امکان فعالسازی حالت شب برای کاربران واتساپ نیز فراهم شده است. در گذشته شما تنها می توانستید این قابلیت را برای نسخه موبایلی واتساپ خود فعال نمایید اما اخیراً امکان فعالسازی تم دارک واتساپ برای نسخه دسکتاپ و نسخه تحت وب واتساپ نیز فراهم است. برای تغییر تم واتساپ به حالت شب باید از طریق تنظیمات این برنامه اقدام کنید و تغییر تم گوشی به حالت شب نمی تواند روی تنظیمات این برنامه تاثیرگذار باشد. فعالسازی حالت شب واتساپ بسیار ساده بوده و شما می توانید با چند اقدام کلی به راحتی این قابلیت را روی برنامه واتساپ خود پیاده سازی نمایید. در ادامه قصد داریم به نحوه فعال کردن دارک تم واتساپ ار طریق تنظیمات این اپلیکیشن محبوب موبایلی بپردازیم.

نحوه استفاده از تم دارک واتساپ

فعالسازی حالت شب واتساپ مستلزم دنبال کردن یکسری مراحل خاص است. پس اگر قصد استفاده ار تم دارک واتساپ را دارید باید مراحلی که در ادامه به آنها اشاره می شود را دنبال کنید:

  • در اولین گامی که باید به منظور فعالسازی حالت شب واتساپ بردارید، نیاز است که در صفحه اصلی این برنامه سه نقطه قرار گرفته در بالای سمت راست صفحه را لمس نمایید.

نحوه استفاده از تم دارک واتساپ

  • سپس منویی همانند تصویر زیر به شما نشان داده می شود که باید گزینه Settings یا همان تنظیمات را انتخاب و وارد صفحه مربوط به آن شوید.

نحوه استفاده از تم دارک واتساپ

  • در صفحه مربوط به تنظیمات واتساپ بخش های مختلفی وجود دارد. اما در راستای فعالسازی حالت شب واتساپ خود باید گزینه Chats یا چت ها در نسخه فارسی این برنامه را انتخاب نمایید.

نحوه استفاده از تم دارک واتساپ

  • در صفحه مربوط به تنظیمات چت ها گزینه ای تحت عنوان Theme وجود دارد که با استفاده از آن می توانید تعیین نمایید تم دارک واتساپ برای شما فعال شود. در همین راستا باید این گزینه را انتخاب نمایید.

نحوه استفاده از تم دارک واتساپ

  • در این مرحله منویی به صورت پاپ آپ به شما نشان داده می شود که باید به منظور تغییر تم واتساپ از طریق آن اقدام نمایید. این منو whatsapp شامل موارد زیر است:

  1. System default: این گزینه برای گوشی های تلفن همراه با نسخه اندروید 9 و بالا تر یا نسخه iOS 11 به بالا مناسب می باشد. در صورت انتخاب این گزینه با توجه به تنظیمات مربوط به صرفه جویی در باتری واتساپ به صورت خودکار بین حالت روز یا شب تغییر می کند.

  2. Light: این گزینه همان حالت روز واتساپ است که به صورت پیش فرض روی واتساپ فعال می باشد. اگر می خواهید واتساپ خود را از حالت شب برگردانید نیز باید این گزینه را انتخاب کنید.

  3. Dark: این گزینه مربوط به تغییر تم واتساپ و تبدیل آن به تم دارک است. در صورتی که می خواهید حالت شب واتساپ را فعال کنید باید این گزینه را انتخاب نمایید.

در صورتی که قصد فعالسازی تم دارک واتساپ خود را دارید باید گزینه Dark را انتخاب کرده و در نهایت گزینه Ok را لمس نمایید. بدین ترتیب فرآیند تغییر تم واتساپ با موفقیت به اتمام رسیده و حالت شب برای واتساپ شما فعال می شود.

نحوه استفاده از تم دارک واتساپ

سخن پایانی

بنابراین تم دارک واتساپ یکی از قابلیت های محبوب این برنامه است که همواره کاربران این پیامرسان به استفاده از این قابلیت علاقه مند هستند. روش فعالسازی آن بسیار آسان بوده و شما می توانید با چند اقدام ساده حالت شب را برای واتساپ خود فعال نمایید. با توجه به استقبال کاربران واتساپ از این قابلیت تصمیم گرفتیم به این موضوع بپردازیم. در این محتوا از ساعدنیوز تلاش ما بر این بوده است تا نحوه تغییر تم واتساپ و تبدیل آن به حالت شب واتساپ را به شما آموزش دهیم. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب بعد از خریدن مبل دست دوم توسط رهبری: تا الان زندگی ‌ما طلبگی بوده، الان هم مبل در خانه نیاورید! (382 نظر) تزئین میز عزای سعید راد با شمع و گل و خرما و عکس های یادگاری در خانه مجللشان/ خدا رحمتشون کنه+عکس (276 نظر) روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید (140 نظر) رهبر معظم انقلاب: ما درخانه تنها یک فرش دستباف داریم که جهیزیه همسرم بوده بقیه خانه موکت است/ ساده زیستی ایشان مثال زدنی است (131 نظر) عروسِ رهبر معظم انقلاب: بچه ام اسباب بازی ندارد، در اتاق آقا یک میز هست و 6 تا صندلی پلاستیکی و یک تلفن که به دیوار وصل است+عکس (119 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار اردبیلی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیس که معدن طلاست😂👌+عکس (100 نظر) ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (67 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (65 نظر) خلاقیت خنده دار هندوانه فروش سمنانی برای جذب مشتری حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلای خالصه😂+عکس (63 نظر) خلاقیت خنده دار مغازه دار شیرازی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغز نیست که معدن طلاست😂👌+عکس (50 نظر) تصویری از خانه ابدی برادر زاده نرگس محمدی / روحش شاد و یادش گرامی (43 نظر) نگاهی به جشن تولد عاشقانه 45 سالگی الهام چرخنده بازیگر سریال آوای باران و باکس گل شیک روی میز/ مبارکا باشه+عکس (38 نظر) استوری تبریک خاص سرلشگر باقری به مناسبت روز چپ دست‌ها به رهبر معظم انقلاب+عکس (35 نظر) نگاهی به خونه زندگی مجلل و شاه نشین مهران مدیری به سبک پادشاه عربستان/ خونه نگو کاخ بگو قصر بگو+عکس😍👌 (33 نظر) تصویری از خانه ابدی سعید راد، میرزا رضا سریال گیلدخت /روحش شاد و یادش گرامی (31 نظر)
تیتر امروز   
فال روزانه امروز جمعه 5 مرداد 1403
فال ابجد روزانه جمعه 5 مرداد 1403
حمله گازانبری ندا چملانیان همسر دانیال اسماعیلی فر به سروش رفیعی با اسم رمز یه سری آدماااا/ نظرتون در موردش چیه؟ +سند
فال شمع روزانه امروز جمعه 5 مرداد 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 5 مرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 5 مرداد 1403 + فیلم
فال انبیاء روزانه جمعه 5 مرداد 1403
خلاقیت رسانه ای سمی باشگاه استقلال خوزستان با لو رفتن یک پست اینستاگرامی فیک درباره بازیکن معروف ساحل عاجی جنجالی شد/ مغز نیست که طلا است +عکس
ناگفته‌های سخنگوی وقت وزارت بهداشت از دستگاه کرونایاب مستعان
(تصاویر) اولین پسر جهان که با بلندترین مو روی همه دخترا رو کم کرد!/ موی 1.5 متری که رکوردار گینس شد
هدف نهایی زندگی شما با توجه به ماه تولدتان چیست؟
قاب تلخ و غم‌انگیزی از وداع آخر دختر و پسر سعید راد با پیکر پدرشان
(تصاویر)اگه دنبال رژلب های خنک و تابستونی میگردی این 6 مدل رو امتحان کن!/ مخصوص خانم های سخت پسند!
پزشکیان از کجای اقتصاد باید شروع کند؟
(تصاویر) حیاط پر گل و گیاه خانه مادری احسان علیخانی با صندلی‌های فلزی سفید
منتخب روز   
ابتکار جالب یک مرد خلاق در دادن انواع لقب به مسعود پزشکیان حماسه آفرید+ویدئو/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان....