چگونه بصورت خودکار به پیام های واتساپ پاسخ دهیم؟+ فیلم آموزشی

  شنبه، 27 خرداد 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه بصورت خودکار به پیام های واتساپ پاسخ دهیم؟+ فیلم آموزشی
شاید شما مشغول کار در جلسات ، دانشگاه یا هر چیز دیگری باشید و فراموش کردید که جواب پیام واتساپ نزدیکترین افراد خود را بدهید ! ما یک راه حل کامل برای مشکل شما داریم. در این آموزش ، ما در مورد “نحوه ارسال پاسخ خودکار به پیام های واتساپ در هر گوشی اندرویدی” بحث خواهیم کرد. همراه ساعدنیوز باشید.

واتساپ یکی از رایج ترین برنامه های کاربردی حاضر در بازار است یکی از برنامه های جانبی جدیدی که در کنار نسخه اصلی واتس اپ معرفی شده است، واتس اپ بیزینس است. با استفاده از این برنامه شما می توانید ارتباطات کاری خود را به شکلی مناسب مدیریت نمایید. در واتساپ بیزینس قابلیت های بسیار خوبی ارائه شده که به کمک آن می توانید به شکل بهتری کسب و کارتان را معرفی کرده و ارتباطات آن را مدیریت نمایید. یکی از اصلی ترین این قابلیت ها، امکان ارسال پاسخ خودکار در واتساپ است. با استفاده از این امکان قادر خواهید بود تا پیام هایی که در واتس اپ دریافت می کنید را به شکلی مناسب مدیریت کرده و رضایت مخاطبین خود را جلب نمایید. در این محتوا از ساعدنیوز تصمیم داریم نحوه ارسال پیام خودکار در واتس اپ را به شما آموزش دهیم. پس اگر می خواهید با قابلیت ارسال پیام خودکار در واتساپ بیزینس بیشتر آشنا شوید، تا انتهای این محتوا با ما همراه باشید.

قابلیت ارسال پیام خودکار در واتس اپ

پیامرسان واتساپ یکی از برنامه های محبوبی است که در ساده ترین حالت خود امکان ارسال و دریافت پیام متنی را برای کاربران خود فراهم کرده است. اما در واقع ارسال و دریافت پیام تنها بخشی از امکانات ارزشمندی است که این پیامرسان برای کاربران خود فراهم کرده است. امکان ارسال و دریافت پیام های صوتی، تصویری، صدا یا فایل، داشتن ویس کال یا ویدیو کال، قرار دادن استاتوس و… برخی از امکانات رایج این اپلیکیشن به شمار می روند. اگر شما تمایل داشته باشید از این پیامرسان برای داشتن ارتباط با مخاطبین خود استفاده کنید، آنگاه زمان استفاده از واتساپ بیزینس می رسد. به کمک این برنامه شما می توانید به بهترین نحوه ممکن ارتباطات کسب و کار خود را مدیریت نمایید.

یکی از اصلی ترین امکاناتی که واتس اپ بیزینس برای کاربران خود فراهم کرده، امکان آماده سازی یک پاسخ آماده مناسب و ارسال آن برای مخاطبین است. به طور معمول در زمان هایی که افراد به هر دلیلی امکان بررسی پیام های دریافتی واتساپ را ندارند می توان از قابلیت ارسال پیام خودکار کمک گرفت تا به پیام های دریافتی پاسخ آماده ای ارائه شود. بدین ترتیب مخاطبین شما این اطمینان را پیدا می کنند که پیام آنها با موفقیت دریافت شده و در ساعت کاری به آن پاسخ داده می شود. در ادامه نحوه تنظیم و فعال سازی قابلیت ارسال پیام خودکار در واتس اپ را به شما آموزش خواهیم داد.

نحوه فعال سازی پاسخ خودکار در واتساپ

در راستای فعال سازی امکان ارسال پیام خودکار در واتس اپ شما باید یکسری مراحل مشخص را دنبال کنید که در ادامه به صورت گام به گام به آنها می پردازیم. به همین منظور شما باید:

  • در اولین مرحله از فرآیند ارسال پاسخ خودکار در واتساپ اقدام به نصب نسخه بیزینسی واتساپ نمایید. شما می توانید در همین راستا مقاله نحوه نصب واتس اپ بیزینس را مطالعه کرده و مطابق با آن پیش بروید.

  • بعد از اینکه واتس اپ بیزینس را روی گوشی تلفن همراه خود نصب نمودید، وارد برنامه فوق شوید. در صفحه اصلی واتساپ و با استفاده از علامت سه نقطه قرار گرفته در سمت راست صفحه می توانید منوهای اصلی واتساپ بیزینس خود را مشاهده نمایید.

نحوه فعال سازی پاسخ خودکار در واتساپ

  • به منظور فعال سازی امکان ارسال پیام خودکار در واتس اپ باید به منو Business tools مراجعه کنید.

نحوه فعال سازی پاسخ خودکار در واتساپ

  • صفحه Business tools شامل گزینه های مختلفی است که با استفاده از آنها می توانید حساب کاربری بیزینسی خودتان در واتس اپ را مدیریت کنید. به منظور ایجاد قابلیت Auto respond در این مرحله باید گزینه Away message را انتخاب نمایید.

نحوه فعال سازی پاسخ خودکار در واتساپ

  • حال با صفحه جدیدی همانند تصویر زیر مواجه می شوید که در این مرحله باید گزینه Send away message را فعال کنید تا تنظیمات مربوط به آن نیز به شما نشان داده شود.

نحوه فعال سازی پاسخ خودکار در واتساپ

  • بعد از اینکه تنظمیات بخش های مختلف پاسخ خودکار در واتساپ نمایش داده شد، با 3 بخش اصلی رو به رو خواهید شد:

  1. Away message

  2. Schedule

  3. Recipients

دقت داشته باشید هر کدام از گزینه های بالا بایستی به صورت مجزا تنظیم شوند که به ترتیب در مرحله 7 و 8 و 9 به شرح مفصل این مورد پرداخته ایم.

  • Away message: به کمک این بخش می توانید پیامی که تمایل دارید به مخاطبین نمایش داده شود را مدیریت نمایید. برای این کار تنها کافی است گزینه مورد نظر را لمس کرده و سپس محتوای پیش فرض را با متن مورد نظر خود جایگزین نمایید و در نهایت دکمه Ok را انتخاب کنید.

نحوه فعال سازی پاسخ خودکار در واتساپ

  • Schedule: مدیریت زمانبندی مربوط به ارسال پیام خودکار در واتس اپ نیز از طریق این گزینه امکان پذیر است. این بخش شامل 3 حالت کلی می شود:

  • Always send: با انتخاب این گزینه هر زمان که پیامی را از سمت مخاطبین خود دریافت می کنید، پاسخ آماده تعیین شده برای آنها ارسال می شود.

  • Custom schedule: اگر تصمیم دارید پیام خودکار در واتس اپ تنها در یک بازه زمانی خاص که توسط خودتان تعیین شد، ارسال شود باید این گزینه را انتخاب نمایید.

  • Outside of business hours: با استفاده از این گزینه در واقع تعیین می کنید که تنها در زمان هایی که ساعت کاری شما تمام شده، این پیام در پاسخ به پیام دریافتی از سمت مخاطبین شما ارسال شود. این گزینه تنها زمانی می تواند مورد استفاده قرار بگیرد که شما در پروفایل حساب کاربری واتس اپ بیزینس خود ساعت کاریتان را مشخص کرده باشید.

نحوه فعال سازی پاسخ خودکار در واتساپ

  • Recipients: گزینه دیگری که به کمک آن می توانید نحوه ارسال پیام خودکار در واتس اپ را مدیریت کنید، بخش Recipients است. این بخش نیز شامل موارد زیر است:

  1. Everyone: با انتخاب این گزینه تعیین می کنید که ارسال پیام خودکار در واتس اپ برای تمامی افرادی که به شما پیام می دهند، صورت گیرد. (پاسخ به پیام افرادی که در بازه زمانی مشخص شده در مرحله قبل به شما پیام داده اند.)

  2. Everyone not in address book: با استفاده از این گزینه مشخص می کنید که پیام تهیه شده تنها برای شماره هایی ارسال شود که جزء مخاطبین ثبت شده در دفترچه تلفن شما نباشند.

  3. Everyone except: اگر می خواهید ارسال پیام خودکار در واتس اپ برای تمامی کاربران به غیر از تعداد محدودی از آنها صورت گیرد، می توانید این گزینه را انتخاب کرده و سپس موارد استثناء را مشخص نمایید.

  4. Only send to: گاهی شما تمایل دارید پیام آماده تعیین شده را تنها برای تعداد مشخصی از مخاطبین خود ارسال نمایید که این گزینه چنین امکانی را برای شما فراهم می کند.

نحوه فعال سازی پاسخ خودکار در واتساپ

سخن پایانی

بنابراین واتساپ بیزینس قابلیتی را برای کاربران خود فراهم کرده است که به آنها این امکان را می دهد تا بتوانند در زمان هایی که به هر دلیل از جمله پایان ساعت کاری، به واتساپ دسترسی ندارند، یک پیام خودکار مناسب در جواب پیام های دریافتی ارسال نمایند. در این محتوا از ساعدنیوز تلاش ما بر این بوده است تا نحوه ارسال پیام خودکار در واتس اپ را به صورت تصویری به شما آموزش دهیم. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (604 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (57 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (40 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (30 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (8 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان