چگونه هندزفری را تمام و کمال ضدعفونی کنیم؟

  دوشنبه، 05 تیر 1402   زمان مطالعه 5 دقیقه
چگونه هندزفری را تمام و کمال ضدعفونی کنیم؟
هندزفری و ایرپاد از محبوبترین لوازم‌های جانبی گوشی‌های همراه هستند. اگر جزو افرادی باشید که در طی روز مکالمات بسیاری دارید، یا گوش کردن به موسیقی، جزو برنامه‌های جدا نشدنی زندگیتان هست و یا در کل به تمیزی وسایل خود اهمیت می‌دهید. با ما همراه باشد. در این مقاله از ساعدنیوز چگونگی ضدعفونی کردن ایرپاد خواهد پرداخت.

پاندمی کرونا، سبک زندگی بشر را با تغییرات اساسی مواجه کرد. به دلیل اینکه احتمال زنده‌ماندن ویروس کرونا روی سطوح تا ساعت‌ها ممکن بوده؛ بهتر است که وسایل و دست‌های خود را مرتباً ضدعفونی کنیم تا از ابتلا به بیماری کرونا تا حد ممکن جلوگیری کنیم. با توجه به اینکه در طول روز از هندزفری خود استفاده مکرر داریم و بیرون از خانه نیز حضور پیدا می‌کنیم، هندزفری می‌تواند سلامتی ما را به خطر بندازد؛ بنابراین بهتر است که هندزفری خود را قبل از استفاده مجدد، ضدعفونی کنیم. علاوه بر پیشگیری از ابتلا به کرونا، برای اینکه به انواع عفونت‌های مرتبط با گوش دچار نشویم ضروری است که مرتباً هندزفری خود را تمیز کنیم. اما چگونه هندزفری را ضدعفونی کنیم؟ با خواندن این مقاله به شما اطمینان می‌دهیم که بدون اینکه به هندزفری بی‌ سیم آسیبی برسد به راحتی بتوانید هندزفری خود را ضدعفونی کنید. همراه ما باشید.

چرا باید هندزفری خود را ضدعفونی کنیم؟

ممکن است در طول روز هندزفری سامسونگ خود را در جیب، روی میز و یا داخل کیف بگذاریم. در هر صورتی انواع آلودگی‌ها و جرم‌ها ممکن است به سرک‌های هندزفری‌ها و منافذ داخلی هندزفری بچسبند. گوش انسان نیز موم و چربی دارد که وقتی از هندزفری استفاده می‌کنیم، ممکن است به منافذ هندزفری وارد شوند. رفته‌رفته با در کنار هم قرار‌گفتن این آلودگی‌ها گوش در معرض انواع بیماری‌ها و عفونت‌ها قرار می‌گیرد. اما راهکار چیست؟ با ضدعفونی کردن هندزفری بی ‌سیم شیائومی بدون اینکه که آسیبی به آن وارد شود، از انواع بیماری‌ها و عفونت‌های مرتبط با گوش جلوگیری می‌کنیم.

چگونه هندزفری را با الکل ضدعفونی کنیم؟

با توجه به اینکه بیماری کرونا از طریق گوش، چشم، بینی و دهان قابل انتقال است، باید بیش از پیش مراقب سلامتی‌مان باشیم. الکل یکی از بهترین ابزار‌ها برای ضدعفونی کردن هندزفری و از بین بردن انواع ویروس و باکتری‌ها است. الکل، بهترین ضدعفونی برای هندزفری گیمینگ است، اما چنانچه به درستی فرایند ضدعفونی را انجام ندهید ممکن است هندزفری دچار ایراد شده و کارکرد خود را از دست بدهد. برای ضدعفونی کردن هندزفری با الکل مراحل زیر را دنبال کنید.

  • ابتدا سرک‌های سیلیکونی هندزفری را جدا کنید. دستمال خشکی را آغشته به الکل کنید و روی سطوح روکش سیلیکونی هندزفری خود بکشید. تمامی جوانب اعم از رو و داخل سرک‌های هندزفری را با دستمال آغشته به الکل ضدعفونی کنید. با استفاده از چوب پنبه آغشته به الکل روی منافذ هندزفری بکشید تا در صورت وجود هر نوع ویروسی از بین برود.

  • دستمال خشک آغشته به الکل را این بار برای ضدعفون کردن سیم هندزفری به کار بگیرید. سیم هندزفری را درست در وسط دستمال بگذارید و آرام از قسمت روکش جک تا سرک‌های هندزفی را ضدعفونی کنید. مراقب باشید که سیم هندزفری را محکم نکشید؛ چراکه سیم هندزفری بسیار نازک است و با کشیدن آن به مرور ضیف می‌شود.

  • حتی اگر از هندزفری ضد آب استفاده می‌کنید به هیچ عنوان الکل را مستقیما روی سیم و سرک‌های هندزفری اسپری نکنید. الکل به راحتی به منافذ هندزفری نفوذ می‌کند و کارایی هندزفری را از بین می‌برد.

تمیز کردن ایرپاد

چگونه هندزفری بی‌سیم را ضدعفونی کنیم؟

بهترین روش ضدعفونی کردن هندزفری بی‌سیم و هندزفری تایپ سی استفاده از الکل یا پد الکلی است. ابتدا سرک‌های هندزفری را باید از دیوایس خود جدا کنیم. سرک‌های هندزفری را می‌توانید با مایع ظرفشویی نیز ضدعفونی و تمیز کنید. مقداری مایع ظرفشویی را داخل یک کاسه آب ولرم بریزید. سپس روکش‌های سیلیکونی هندزفری خود را مرتب شتسشو دهید. برای ضدعفونی کردن منافذ داخلی هندزفری بی‌سیم، می‌توانیم گوش‌پاکن، چوب پنبه یا دستمال میکروفایبر را به الکل آغشته کنیم و جداره‌های داخلی و منافذ و روکش‌ها را نیز به راحتی تمیز کنیم.

ضدعفونی کردن ایرپاد

10 نکته مهم قبل و بعد از ضد عفونی کردن هندزفری

ویروس کرونا سلامتی ما انسان‌ها را به خطر می‌اندازد. درست است که مبتلا‌شدن به بیماری کرونا از طریق سطوح احتمال کمتری دارد؛ اما بهتر است که در هر صورتی پروتکل‌های بهداشتی را برای محافظت از خود، خانواده و جامعه‌مان رعایت کنیم. در این راستا به 10 نکته مهم زیر توجه کنید:

  • قبل و بعد از استفاده از هندزفری، دست‌های خود را مرتب بشویید.

  • دست‌های خود را روی سرک‌های هندزفری نکشید. دست انسان به دلیل تماس با انواع اجسام می‌تواند حاوی انواع ویروس و باکتری‌ها باشد.

  • گوش خود را قبل و بعد از استفاده از هندزفری با روش درستی تمیز کنید تا از جرم گرفتن سرک‌های هندزفری با موم و چربی گوش جلوگیری کنید.

  • حتی اگر هندزفری شما ضد آب است، به هیچ عنوان بطور مستقیم الکل را روی هندزفری خود اسپری نکنید.

  • هندزفری‌های بی‌سیم ضد آب خود را مستقیما زیر آب نگیرید.

  • همیشه همراه خود پد الکلی داشته باشید و قبل و بعد از استفاده روی سرک هندزفری خود پد الکلی را بکشید تا هندزفری ایمن و از نوع آلودگی ضدعفونی شود.

  • چنانچه روکش‌های سیلیکونی هندزفری خود را با آب یا مایع ظرفشویی می‌شویید، بعد از خشک شدن کامل از آن استفاده کنید.

  • پس از اینکه هندزفری بی‌سیم خود را ضدعفونی کردید، بعد از اطمینان از خشک شدن کامل آن را درون قاب شارژ بگذارید.

  • سیم هندزفری را هنگام ضدعفونی کردن به آرامی بکشید، چراکه احتمال خرابی به دلیل کشیدن سریع سیم وجود دارد.

  • قاب شارژر هندزفری خود را قبل از ضدعفونی کردن از شارژ بکشید.

سخن پایانی

بنابراین پاندمی کرونا جهان را در نوردید و سلامتی بشر را با تهدیدی جدی روبرو کرد. برای اینکه در برابر انواع ویروس‌ها و عفونت‌های گوش احتمالی پیشگیری‌های لازم را انجام دهیم، در این مقاله سوال چگونه هندزفری را ضدعفونی کنیم؟ را که بسیاری از کاربران از ما پرسیده بودند را بطور کامل تشریح کردیم. امیدواریم که با استفاده از الکل، پد الکلی، آب اکسیژنه، مایع ظرفشویی، گوش پاکن، چوب‌پنبه و دستمال میکروفایبر به خوبی و مرتباً هندزفری خود را به درستی ضدعفونی کنید تا از انواع بیماری‌های عفونی مرتبط با گوش جلوگیری کنید. چنانچه شما نیز برای ضدعفونی کردن هندزفری خود از روش دیگری استفاده می‌توانید، در بخش کامنت‌ها نظرات خود را با جانبی و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (409 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (209 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (143 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (93 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (58 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (44 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (24 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (18 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (13 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (11 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز مغازه دار یزدی در ایام محرم/آدم حظ میکنه از اینهمه درک و شعور+فیلم (10 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
اختلاف زن و شوهر بوکانی هفت هکتار مزرعه گندم را به آتش کشاند
تصاویر جالب و دیدنی از آیین های عزاداری محرم در 12 کشور مختلف جهان/ از به زنجیر کشیدن زنان تا عبور کردن پابرهنه از روی زغال‌های روشن
(ویدیو) ترانه سوزناک همایون شجریان در دلتنگی و فراق پدرش/ چه بغضی هم داره
(تصاویر) 9 تا از باور نکردنی ترین مراسم غیرعادی که در برخی مناطق جهان جانشین دفن کردن مردگان شده است/ روی کسانی که مرده‌هاشونو میسوزونن رو سفید کردن کلا
ویدئوی فوق العاده باشگاه اینتر برای معرفی مهدی طارمی/یک شاهزاده ازخلیج فارس/ مهدی طارمی: ایران در قلب من است و اینتر در ذهن من
باقری: لبنان، جهنم بی‌بازگشت برای صهیونیست‌ها خواهد بود
بغض و غم شبنم مقدمی، داور برنامه "صداتو"، بر سر مزار استاد آواز ایران/ نگاه به خانه ابدی استاد شجریان با سنگ مزار ساده و نوشته ی کوتاه برای مردم سرزمینشان
رونمایی محسن کیایی از دختر ناز و همسر جوانش به مناسبت 22مین سالگرد ازدواجشان/ مجری برنامه "صداتو"، برای اولین بار، خاطره ای از ازدواج زودهنگامش تعریف کرد
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
گزارش ظریف از انتخاب اعضای کابینه دولت چهاردهم
منتخب روز   
اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان