چگونه جهت ثبت نام و خریداری تلفن ثابت اقدام کنیم؟+ آموزش تصویری

  جمعه، 27 مرداد 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
چگونه جهت ثبت نام و خریداری تلفن ثابت اقدام کنیم؟+ آموزش تصویری
یکی از نتایج و ماحصل پیشرفت تکنولوژی، خطوط تلفن ثابت هستند که امکان برقراری تماس از منزل و محل کار را با تعرفه های دولتی و ارزان، برای افراد، فراهم آورده و بدین ترتیب، شهروندان می توانند با پرداخت هزینه ای اندک، تماس تلفنی برقرار کنند. اگر شما نیز تصمیم گرفته اید خط تلفن ثابت تهیه کنید تا انتهای این محتوا همراه ما باشید.

شرکت مخابرات در راستای افزایش رضایت مشتریان، اقدام به ارائه غیرحضوری برخی خدمات تلفن و اینترنت کرده است. خرید خط تلفن ثابت به صورت غیرحضوری یکی از همین خدمات است که در ادامه با فرآیند آن آشنا می‌شویم. اگرچه افراد دیگر مانند گذشته تمایلی به خرید تلفن ثابت ندارند، اما برخی برای محل کار خود یا جهت استفاده از اینترنت ADSL نیاز به خریداری تلفن ثابت دارند. شرکت مخابرات نیز در راستای تسهیل ارائه خدمات به مشتریان، امکان خرید خط تلفن ثابت مخابرات به صورت آنلاین را فراهم ساخته است. جهت درخواست خط تلفن ثابت کافی است به سامانه «مخابرات من» مراجعه کرده و گزینه «ورود» را انتخاب کنید. همچنین نسخه اندرویدی سامانه ثبت نام تلفن ثابت در دسترس بوده و می‌توانید آن را از بازار یا مایکت دریافت کنید.

ثبت نام تلفن ثابت

  • جهت ورود به مخابرات من می‌توانید از دو روش استفاده کنید، یا شماره موبایلی که به نام خودتان است را وارد سازید از طریق سامانه احراز هویت دولت من، فرآیند احراز هویت و ورود را پیش ببرید.

ثبت نام تلفن ثابت

  • راه ساده‌تر درج شماره تلفن همراه و کلیک روی گزینه ورود است. سپس کد تاییدیه‌ای به شماره موبایل‌تان ارسال شده و پس از درج آن می‌توانید وارد سامانه شوید.

  • گفتنی است اگر کد تایید برایتان پیامک نشد می‌توانید گزینه «دریافت کد از طریق تماس صوتی» را انتخاب کنید.

  • اگر برای اولین بار است که وارد سامانه مخابرات من می‌شوید بایستی جهت تکمیل مشخصات خود اقدام کنید. در صفحه مربوطه بایستی نام، نام خانوادگی، نام پدر، کد ملی، شماره شناسنامه و تاریخ تولد را درج کنید.

ثبت نام تلفن ثابت

  • پس از تکمیل مشخصات خود بایستی گزینه «پیشخوان» را از نوار سمت راست انتخاب کنید. در صفحه جدید از نوار بالا گزینه «افزودن خط جدید» را انتخاب و سپس از نوار کشویی باز شده، روی «ثبت نام خط جدید» کلیک کنید.

ثبت نام تلفن ثابت

قوانین خرید خط تلفن ثابت مخابرات

با باز شدن صفحه جدید وارد فرآیند ثبت نام تلفن ثابت مخابرات می‌شوید. در این صفحه مقررات و قوانین ثبت درخواست خط جدید اعلام شده و هزینه آن با احتساب مالیات، 218هزار تومان ذکر شده است. لازم به ذکر است سن متقاضی تلفن بایستی 18 سال تمام باشد، اگرچه با ارائه گواهی حکم رشد از دادگاه نیز امکان ثبت درخواست وجود دارد. اتباع و مهاجرین خارجی در صورت دارا بودن کارت هویت صادره از استانداری محل سکونت و پروانه اقامت که از سوی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی صادر شده و اعتبار آن به اتمام نرسیده باشد، می توانند تقاضای تلفن کنند.

قوانین خرید خط تلفن ثابت مخابرات

  • تقاضای تلفن به هر تعداد و برای یک یا چند واحد بلامانع است اما دائری بیش از یک شماره تلفن در یک واحد مسکونی یا تجاری بر اساس نیاز و موافقت شرکت مخابرات و وجود امکانات فنی امکان پذیر خواهد بود.

  • در صورتی که نشانی محل نصب متقاضی خارج از مرز تلفنی قرار گرفته باشد، نصب و برقراری تلفن در صورت وجود امکانات فنی و پس از پرداخت هزینه‌های مربوط به خارج از مرز (برابر تعرفه مصوب) میسر خواهد بود.

  • لازم به یادآوری است جهت نصب هنگام دایر کردن تلفن نیاز به ارائه اصل و کپی کارت ملی برای اشخاص حقیقی است. اشخاص حقوقی نیز بایستی اصل معرفی نامه شرکت، آگهی ثبت شرکت، آخرین تغییرات اساسنامه شرکت را ارائه کنند. اتباع خارجی نیز بایستی هنگام دایر کردن تلفن، اصل و کپی گذرنامه، پروانه کار و مجوز اقامت را به کارمند مربوطه تحویل دهند.

  • علاوه بر موارد گفته شده، تعهداتی از متقاضی قبل و بعد از دایری تلفن ثابت گرفته می‌شود که ابتدا بایستی تمامی آن‌ها را مطالعه کرده و در نهایت تیک گزینه «قوانین و مقررات را قبول دارم» زده و ادامه را انتخاب کنید.

نحوه خریداری آنلاین خط ثابت جدید

سپس نوبت به واردسازی اطلاعات اولیه می‌رسد که شامل انتخاب استان، شهر، نوع کاربری محلی که برای آن تقاضای تلفن ثابت می‌دهید و تعداد خط درخواستی می‌رسد.

نحوه خریداری آنلاین خط ثابت جدید

  • مرحله بعدی نیز بایستی آدرس دقیق محل نصب از جمله کد پستی، پلاک، طبقه و واحد را مشخص کنید. همچنین جهت مکاتبات ضروری نیز به درج کد پستی و نشانی مکانی دیگر نیاز است.

نحوه خریداری آنلاین خط ثابت جدید

  • در مرحله جدید نوبت به واردسازی اطلاعات شخصی می‌رسد. البته آن دست از اطلاعاتی که قبل‌تر وارد کردید نیاز به درج مجددشان نیست.

نحوه خریداری آنلاین خط ثابت جدید

  • پس از این بایستی به مرحله بعدی رفته و تصویر شناسنامه و کارت ملی خود را بارگذاری کنید. توجه داشته باشید حجم فایل‌ها بایستی کمتر از یک مگابایت باشد. جهت کاهش حجم عکس‌ می‌توانید از ابزارهای آنلاین کمک بگیرید.

نحوه خریداری آنلاین خط ثابت جدید

  • در صفحه بعدی تمامی مشخصات وارد شده از سوی شما نمایش داده می‌شود که پس از بازبینی و اطمینان یافتن از صحت اطلاعات وارده، کافی است گزینه «تایید و مشاهده قرارداد» را انتخاب کنید.

  • در نهایت نیز قرارداد به شما نمایش داده می‌شود و با تایید آن، پیامکی مبنی بر ثبت موفقیت آمیز درخواست ثبت نام تلفن ثابت به همراه کد رهگیری برایتان ارسال خواهد شد.

ثبت نام خط تلفن ثابت با استفاده از کد USSD

مخابرات قصد دارد تا امکان ثبت نام خط تلفن ثابت را با استفاده از کد USSD نیز فراهم سازد. با شماره‌گیری کد #2020* روی تلفن همراه‌تان به منوی خدمات مخابرات دسترسی پیدا می‌کنید.

ثبت نام خط تلفن ثابت با استفاده از کد USSD

  • سپس بایستی گزینه یک را انتخاب کرده و در مرحله بعد نوع تلفن شهری یا همگانی را انتخاب کنید.

  • در مرحله آخر نیز گزینه‌های امکان پیش ثبت نام و پیگیری ثبت نام نمایش داده می‌شود؛ اما با انتخاب گزینه یک، با پیام «در حال حاضر این خدمت در دسترس نیست» مواجه می‌شوید.

ثبت نام خط تلفن ثابت با استفاده از کد USSD

  • مشخص نیست مخابرات از چه زمانی این امکان را برای مشتریان خود فراهم خواهد ساخت.

سخن پایانی

بنابراین سعی کردیم مسیرهای موجود برای خرید خط تلفن ثابت مخابرات را به شما معرفی کنیم. امکان خریداری خط جدید به صورت حضوری با مراجعه به دفاتر پیشخوان نیز وجود دارد. همچنین می‌توانید برای کسب و کار خود از خطوط تلفن دیجیتال استفاده کنید. همچنین برای مشاهده ی مطالب مرتبط دیگر میتوانید به بخش آموزش ساعدنیوز مراجعه نمایید. از همراهی شما بسیار سپاسگزارم.



دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار هندونه فروش شیرازی، برای فرار از گرما حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس... (209 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (109 نظر) نگاهی به اعلامیه ترحیم مادر جوان حمید گودرزی که دیشب خبر فوتش را آقای بازیگر اعلام کرد +عکس/ روحش شاد (93 نظر) مراسم تشییع پدر حامد بهداد، با حضور چهره های سرشناس و بازیگران +عکس/ روحش شاد و یادش گرامی (70 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (44 نظر) خلاقیت خنده دار میوه فروش وانتی با عکس رضا گلزار حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس+ عکس (35 نظر) سینه زنی شاهرخ خان، بازیگر معروف هندی در هیئت عزاداری امام حسین (ع) +ویدئو (34 نظر) خلاقیت خنده‌دار اوستا بنّا در ساختن توالت کنار روشویی برای راحتیِ صاحبخانه حماسه آفرید+ عکس/ مغز نیست که فسفر خالصه😂 (29 نظر) انتخاب محمدرضا گلزار و بهرام رادان به عنوان خوش‌تیپ‌ترین و خوش قیافه‌ترین بازیگران ایران از منظر الیف ارول بازیگر چشم آبیِ ترکیه‌ای+ ویدیو/ چشم آیسان خانوم و مینا مختاری روشن! (28 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (26 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (25 نظر) رونمایی از همزاد و بدل ایرانی هانده ارچل، بازیگر ترکیه‌ای محبوب ایرانی ها/ ایشون هم بازیگر خیلی معروفیه+عکس (20 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (19 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (18 نظر) رهبر معظم انقلاب: آرزوی کفش بنددار به دلم بود؛ تا الان هم من کفش بنددار نپوشیده‌ام (16 نظر)
تیتر امروز   
با این 8 تا روش خونه رو بدون نیاز به کولر خنک نگه دار
پانته‌آ بهرام، نقش اول سریال دلدادگان ممنوع الفعالیت شد+عکس
کوه زنوزی موش زائید/ قول مهدی ترابی به هواداران پرسپولیس: نگران نباشید برمی گردم!
نگاهی به موجودی حساب ثروتمندترین زن گدای مشهدی ! / هوش از سرتان می پراند !
شام امشب با من: سفره‌های رنگارنگ؛ 24 غذای ساده و ارزان برای شام
واگذاری سرپرستی فرزندان افغانی به ایرانیان واقعیت دارد؟
نگاهی به مهریه هوش پران همسر دوم علی دایی که آنچنانی هم نبود!
روایتی از عصبانیت رهبر معظم انقلاب از عوض کردن فرش کهنه و نخ نمای خانه شان: اشتباه کردید که عوض نمودید بروید همان زیلوها را بیاورید
طلایی های کشتی در المپیک پاریس پول یک لندکروز صفر کیلومتر را جایزه خواهند گرفت +سند
کرایه اولین خانه اجاره‌ای رهبر انقلاب بعد از ازدواج در 25 سالگی/ 2 اتاقی که متعلق به یکی از فامیل های نزدیک ایشان بود
چگونه در شب‌های گرم تابستان راحت‌تر بخوابیم؟/ 10 ترفند طلایی و کاربردی برای خواب آرام
تابستان کجایِ شمال بریم؟ / معرفی 12 نقطه که فقط شمال بازها می‌شناسند!
رونمایی سامسونگ از اولین حلقه هوشمند خود؛ «گلکسی رینگ» چیست؟
ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
چگونه یک عینک آفتابی خوب انتخاب کنیم؟
منتخب روز   
(فیلم) سکانس فوق عاشقانه شهاب حسینی و لیلا حاتمی در فیلم "پرسه در ماه" / ما کاملا شبیه همیم طرز نگاهامون دو دو زدن چشامون ...😍 استارت تمرینات سخت علیرضا بیرانوند در تراکتور +فیلم/ آقای دروازه بان آمادگی بدن بالایی دارد! سکانس عاشقانه دل باختن قباد به شهرزاد/ نشود فاش کسی آنچه میان من و توست (فیلم) سکانس فوق العاده احساسی و عاشقانه از شهاب حسینی و معشوقه‌اش در سریال "شهرزاد" / با چراغی همه جا گشتم و گشتم در شهر هیچکس به تو مانند نشد😍 (فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت