دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / رشته های دانشگاهی / مشاوره تحصیلی /

چگونه روحیه و احساس نشاط را در داوطلبین کنکور افزایش دهیم؟ 

یکشنبه، 05 فروردین 1397
کد خبر: 3864
ساعدنیوز: در این مقاله می خواهیم در مورد این موضوع حرف بزنیم که چگونه روحیه و احساس نشاط را در داوطلبین کنکور افزایش دهیم. با ساعد نیوز همراه باشید.

یکی از عوامل مهمی که در موفقیت کنکوری ها و داوطلبین کنکور نقش ایفا می کند روحیه بالا و شاد است. در مقاله دیگر خود به تفصیل در مورد تاثیر روحیه خوب در درس خواندن و موفقیت کنکور صحبت کردیم. در این مقاله می خواهیم در مورد این موضوع حرف بزنیم که چگونه روحیه و احساس نشاط را در داوطلبین کنکور افزایش دهیم. با ساعدنیوز همراه باشید.

راه های افزایش روحیه در داوطلبین کنکور

اولین راه برای اینکه روحیه خود را بالا نگه داریم مثبت اندیشیدن است. همواره به خود بگوییم که در این راه موفق می شویم و از وارد کردن افکار منفی که همه ما ناخودآگاه تمایل به آنها داریم، بپرهیزیم. سرکوب گری را از خود دور کنیم و سعی کنیم شکست های تحصیلی قدیمی را فراموش کنیم. اینکه در گذشته درسی را افتاده اید دلیل بر سرزنش خود در دوران درس خواندن برای کنکور نیست. یادتان باشد که به یاد آوردن گذشته فقط وقتی موثر است که برای درس گیری و تکرار نکردن کارهایی که منجر به ان شکست شده، فایده مند باشد و اگر صرفا باعث پایین آمدن روحیه و در نتیجه آن کم شدن فعالیت شما شود تاثیر منفی خواهد داشت.

به خود اطمینان کنید و سعی کنید اطمنان به نفس خود را افزایش دهید. سعی کنید به تلاش ها و استعداد خود اطمینان کنید و از خود بسته به شرایط و توانایی های خود در خواست نتیجه کنید. با این کار روحیه شما بالاتر خواهد رفت و ناامیدی را از خود دور خواهید کرد. یکی از عوامل که می تواند به شما در داشتن نشاط در درس خواندن کمک کند و روحیه شما را افزایش دهد داشتن توکل بر خدا است. یادتان باشد که یاد خدا باعث آرامش دلها می شود. سعی کنید که حضور معنویات و خدا را در زندگی خود افزایش دهید و مطمئن باشید که در سایه تلاش و پشتکارتان و در سایه توکل برخدا به موفقیت دست خواهید یافت.

تفریحات سالم و درست را در برنامه های درسی و آمادگی کنکور خود در نظر بگیرید و سعی کنید در هفته ورزش کنید. برنامه غذایی سالم ودرستی را برای خود در نظر بگیری و تغذیه خود را مدیریت کنید. همچنین سعی کنید که خوابی درست و به موقع در روز داشته باشید و در کل جسم خود را سالم و سرحال نگه دارید. با این کار ها در کنار جسمی سالم روحیه بالا و با نشاطی را به دست خواهید آورد.

در نهایت سعی کنید که مسوئلیت پذیر باشید و تلاش و کوشش خود را افزایش دهید و به برنامه درسی که ریخته اید پایبند بمانید. هنگامی که در مسیر  به درستی حرکت می کنید باعث می شود که آرامش خاطر پیدا کنید و از استرس و اضطرابی که ممکن است به روحیه شما لطمه زند، کم شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله علمی پژوهشی
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
پذیرش و چاپ مقاله علمی پژوهشی در کمترین زمان
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری