چند اشتباه رایج در انتخاب صندل تابستانی

  شنبه، 04 مرداد 1399   زمان مطالعه 7 دقیقه
چند اشتباه رایج در انتخاب صندل تابستانی
هوا با نشان دادن روی گرم خود در آخرین ماه بهار همه را وادار به تجهیز برای روزهای داغ تابستان کرده است. این تجهیز طبق معمول هر سال از خرید لباس های نازک تر و روشن آغاز می شود و تا کفش‌ و صندل های خنک و رنگی ادامه پیدا می کند.در این میان انتخاب یک کفش تابستانی راحت و کارا کمی سخت تر از سایر پوشاک است

هوا با نشان دادن روی گرم خود در آخرین ماه بهار همه را وادار به تجهیز برای روزهای داغ تابستان کرده است. این تجهیز طبق معمول هر سال از خرید لباس های نازک تر و روشن آغاز می شود و تا کفش و صندل های خنک و رنگی ادامه پیدا می کند.در این میان انتخاب یک کفش تابستانی راحت و کارا کمی سخت تر از سایر پوشاک است؛ کفشی که سبک، نرم، راحت و خنک باشد و کفی آن همزمان با سبکی و نازکی، سلامت پا را نیز حفظ کند.

نازک بودن کف صندل

وقتی زیره (کف کفش) بسیار نازک باشد، نمای بسیار بدی برای کفش می سازد. علاوه بر این، این امر باعث می شود تا مفاصل پا تغییر شکل دهند و در افرادی که انگشتان پا بلندی دارند، پینه ی شست پا که بسیار دردناک است ایجاد خواهند کرد.باریک بودن زیری یا تخت کفش سبب می شود ناخن انگشتان پا رشد کافی نداشته باشند و پوست نیز دچار خارش شود؛ این عوامل سبب زبر و سخت شدن پوست پا می شوند.

متناسب نبودن پاشنه کفش

وقتی پاشنه کفش به صورت استاندارد طراحی نشود، انحنای کف پا با انحنای کفی کفش متناسب نخواهد بود. نتیجه این امر درد زیاد پاست به این خاطر که پا ها فقط در قسمت پاشنه و انگشتان روی کفش قرار می گیرد و قوس کف پا در هوا می ماند. پوشیدن اینگونه کفش های تابستانی مشکلاتی در جریان خون در این قسمت از پا پدید می آورند. همچنین باعث پینه بستن پا، عرق کردن بیش از اندازه و درد شدید پا ها می شود.

بزرگ تر بودن کف کفش از اندازه پا ها

بزرگ بودن کفی کفش تابستانی اغلب در صندل ها و دمپایی ها دیده می شود، مخصوصا دمپایی های لاانگشتی. در قسمت شست پای این نوع صندل ها، کفی کفش اغلب بسیار پهن است و در نتیجه انگشت پا استراحت کافی نمی تواند داشته باشد. اندازه نرمال فاصله انگشت و نوک صندل نباید بیشتر از یک سانتی متر باشد. این حدفاصل محدود کمک می کند تا راه رفتن با این دمپایی ها راحت تر باشد. وقتی فضای نوک انگشت پا و کفی زیاد باشد، راه رفتن سخت و ناامن خواهد بود. حتی گاهی این مساله سبب بروز بیماری های پوستی و مفاصل در این قسمت از پا می شود.

کوچک بودن سایز کفش

وقتی صندلی که می پوشید کفی کوچک تر از اندازه پا های شما داشته باشد، مجبور می شوید کفش را با انگشتان پا ها در جای خود ثابت نگه دارید. یعنی فشار دایمی به ماهیچه ها و انگشتان پا وارد می کنید. پوشیدن این مدل کفش تابستانی و صندل خطر آسیب دیدن پاشنه پا را نیز بدنبال دارد.

گشاد بودن بیش از حد کفش

وقتی کفش تابستانی که انتخاب کرده اید بیش از اندازه شل و وارفته باشد، نگه داشتن آن در پا به یک معضل تبدیل خواهد شد. پوشیدن این کفش ها یعنی تلاش دایمی انگشتان پا برای نگه داشتن کفش در جای خود. یعنی فشار و درد دایمی. بعلاوه، پوشیدن این نوع کفش ها سبب تغییر شکل مفاصل پا، پینه بستن و درد کمر و قوزک پا خواهد شد.

بزرگ بودن کفش

بدون شک گفتن این مورد چندان عقلانی به نظر نمی رسد، زیرا تصور می شود که کمتر کسی کفش بزرگ تر از پا های خود خریداری کند. اما جالب است بدانید که این اشتباه رایج رخ می دهد و کم نیست تعداد کسانی که چنین خطایی را انجام می دهند. اما این را بدانید وقتی کفش بزرگ تر از سایز پاهاست، شما هر بار که پا های خود را بلند می کنید، همه ماهیچه های پا و انگشتان پا را به کار می گیرید تا کفش از پا در نیاید. همین امر سبب می شود هر آن در خطر سکندری خوردن و از دست دادن تعادل خود باشید. بزرگ بودن سایز کفش نسبت به اندازه پا ها همانند کوچک بودن آن خطر پینه بستن را بدنبال دارد.

صندل خوب را چطور انتخاب کنیم؟

پوشیدن صندل نامناسب باعث بروز آسیب هایی مانند درد در ناحیه بالشتکی پا، آسیب به قول کف پا، کمر و پشت درد، انحراف زانو، زانو درد، آسیب و درد به ساق پا، درد پاشنه، پینه و میخچه پا می شود بنابراین پیش از خریدن صندل به این نکات دقت کنید :

پوشش جلو صندل

برای جلوگیری از وارد شدن هر نوع ضربه به انگشتان پا بهتر است صندلی انتخاب کنید که جلوی صندل پوششی وجود داشته باشد . یک صندل مناسب باید از کف پا، انگشتان، پاشنه و رویه پای شما محافظت نماید.

بندهای محافظ صندل

برای حفظ تعادل پا و جلوگیری از جلو و عقب رفتن زیاد پا باید صندل به میزان کافی بندهای محافظ داشته باشد. جنس بندهای صندل باید سبب فشار آمدن به پا و ایجاد تاول در پشت پا یا انگشتان نشود.

بند محافظ در پشت پا

صندل هایی را انتخاب کنید که بند محافظ در پشت پا داشته باشد و همانطور که دنیای مد نمناک اشاره کرده است بندهای روی کفش نیز پهن و محکم باشند تا از انحراف پا به سمت راست و چپ جلوگیری گردد.

زیره صندل

زیره یا کفی صندل نباید خیلی سفت باشد و با برداشتن هر قدمی به پای شما آسیب رساند بلکه باید آن قدر نرم و انعطاف پذیر باشد تا بتواند به راحتی خم شود اما نباید آن قدر شل و نرم باشد که سبب ایجاد درد کف پا شود.

بهترین زیره صندل

زیره هایی با جنس چرم بهترین انتخاب برای کف صندل است که در عین حال که نرم و انعطاف پذیر است از پا هنگام پیاده روی و هنگام رانندگی محافظت می کند.جنس کف صندل باید طوری باشد که در فصل تابستان ، گرمای زمین را به پا منتقل نکرده و پا را نسوزاند. زیره های لاستیکی به دلیل اینکه در سطوح خیس لیز می خورند و سبب زمین خوردن فرد می شوند، مناسب نیستند.

تست انعطاف را انجام دهید

هر کفشی که می خرید باید حتما در آزمون انعطاف شما قبول شود. برای انجام این تست یک دست خود را درون صندل قرار دهید و با استفاده از نوک انگشتان تان کف کفش را روی یک میز یا هر سطح صاف دیگری فشار دهید سپس با دست دیگر خود سعی کنید نوک کفش را که انگشتان پا درون آن قرار می گیرند بلند کنید کفش شما باید در قسمت میانی انعطاف خوبی داشته باشد به طوری که قسمت جلویی کفش بدون مشکل بالا بیاید.

در عوض قسمت میانی باید ثابت در جای خود باقی بماند و در اثر بالا آوردن نوک کفش خم نشود. اگر هنگام بلند کردن نوک کفش تمام قسمت های آن خم شود نشن دهنده آن است که پشتیبانی خوبی از کف پا نمی شود و راه رفتن با این کفش شما را خسته می کند.

به فرم پا در کفش توجه کنید

نکته مهم این است که پا هنگام حرکت باید در یک حالت ثابت بماند و به اطراف حرکت نکند. بسیاری از کفش های پاشنه بلند خصوصا مدل هایی که اتفاقا قیمت بالا و ظاهر عجیب دارند به هیچ عنوان مناسب راه رفتن راحت طراحی نشده اند . طراحان این کفش ها معمولا تمام توجه خود را صرف زیبایی می کنند و سلامت پاها آخرین نکته ای است که به ذهن آن ها می رسد.

دیابتی ها دقت کنند

اگر شما مبتلا به دیابت هستید بهتر است به کل از خرید صندل و دیگر انواع کفش های تابستانی منصرف شوید. دیابتی ها به شدت مستعد ابتلا به جراحت و زخم در ناحیه پا هستند که معمولا هم بسیار دیرتر از افراد سالم بهبود پیدا می کنند.

البته شاید بتوانید کفش هایی را تهیه کنید که خاص این گروه ساخته شده و با طراحی خاصی که دارند مانع از زخم شدن پا می شوند به طور کلی بهتر است این گروه هر روز پاهای خود را چک کرده و در صورت مشاهده هر گونه زخم سریعا نسبت به درمان آن اقدام کنند. توجه کنید که در 80 درصد از موارد قطع پا یک زخم ساده آغاز می شود که نسبت به درمان سریع آن اقدامی صورت نگرفته است.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
روایت سیدابراهیم رئیسی از خانه داری و آشپزی همسرش جمیله علم الهدی +ویدیو/ بعضی روزا غذا نبود و کیک و شیر میخوریم (209 نظر) چهره های غمگین دختر سیدابراهیم رئیسی و پسر حسین امیرعبداللهیان در مراسم بزرگداشت پدرشان در دانشگاه+عکس (72 نظر) نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات شهید آیت الله آل هاشم+عکس/ساده زیستی و مظلومیت پدر معنوی آذربایجان... (66 نظر) ناگفته هایی از ساده زیستی سیدابراهیم رئیسی؛ رئیس‌‌جمهوری که سال‌ها اجاره‌نشین بود! (61 نظر) رونالدو کچل کرد ؛ چهره ابرستاره فوتبال جذاب‌تر شد (44 نظر) تابلو نقاشی چهره دلنشین سیدابراهیم رئیسی در خانه رئیس جمهور شهید+عکس (42 نظر) نگاهی به خونه زندگی ساده و بدون تجملات سید ابراهیم رئیسی با رونمایی از عکس بزرگ آن شهید روی دیوار+عکس/ ساده زیستی سید محرومان ... (33 نظر) دختر شهید سید ابراهیم رئیسی: ما تا 13 سالگی اجاره نشین بودیم+ویدئو (28 نظر) زیباترین اسم های فرزندان بازیگران ایرانی همراه با معنا/ از محسن تنابنده تا شهاب حسینی و ... (24 نظر) نگاهی به حیاط باصفا و دلباز ویلای زیبای بیرانوند و اکرم بانو با نگهبان مجهز +عکس/ دارندگی و برازندگی یعنی این! (22 نظر) خطر از بیخ گوش حامیم گذشت/ پایان 3 عمل موفقیت آمیز +جزئیات عمل (22 نظر) رونمایی از برادر خوش تیپ و هیکلی آیسان آقاخانی در جشن تولد محمدرضا گلزار+ویدیو/ رقابت تنگاتنگ داماد و برادر زن در جنتلمنی👌 (19 نظر) انتخاب هوشمندانه و تحسین برانگیز همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی در عکس میز عزای رئیس جمهور شهید با مشهورترین قاب ایشان در سازمان ملل+ عکس (17 نظر) نگاهی به کیک تولد با کلاس با طراحی زیبا سپیده بزمی پور مادر نبات و پناه/ مبارکا باشه خانووم +عکس (13 نظر) سبک چیدمان وسایل دکوری برای ورودی خانه به سبک مینا مختاری همسر خوش سلیقه بهرام رادان+عکس/ به رخ کشیدن طراحی خانه به سبک اروپایی (10 نظر)
دیگران می‌خوانند   
آمادگی جسمانی بسیار بالا بارانا دختر علیرضا بیرانوند و اکرم بانو/ هزارماشالله به اکرم خانوم با این دختر ورزشکار +عکس رونمایی از خواهر واقعی و با کلاس حامد آهنگی مجری برنامه شب آهنگی+عکس/ خواهرش چقدر شبیه خاله قاصدک هست عکس زیرخاکی هوتن شکیبا، حبیب لیسانسه ها وقتی خیلی کوچولو بود/ چه نوزاد بانمک و شیرینی+عکس تغییر چهره هوش پران فرناز رهنما، نسرین سریال هشت و نیم دقیقه بعد از 8 سال+عکس خلاقیت جالب همسر شاهرخ استخری برای حل تمرینات مدرسه نبات کوچولو/ هم فاله هم تماشا+عکس عصبانیت احمد ایراندوست از دخترش بخاطر قیمت بالای شال مارکدارش که برای تولد از پدرش خواسته+عکس/ 17 میلیون تومان ناقابل! فال انبیاء روزانه یکشنبه 13 خرداد 1403 صحبت های پوریا پورسرخ درباره زندگی مشترک با همسرش+ ویدیو/ توی همه چی دخالت میکنم حتی آشپزی! رئیس‌جمهور ایران 17 سال اینجا زندگی کرد+ عکس/ خانه ای با پشتی های قدیمی تا چراغ نفتی آبی گوینده خبر مگس را زنده زنده قورت داد، یه جوری ادامه داد که انگار هیچ اتفاقی نیافتاده +فیلم فرزاد حسنی به جرگه متاهلین پیوست؟؛ حلقه به دست شدن با استایل کت و شلواری آقای مجری+ عکس/ حالا عروس خوشبخت کیه؟ نگاهی به رستوران لوکس و مشتری جذب کُن امیرحسین آرمان با دکوراسیونی سنتی و ایرانی پسند+عکس/ سلیقه آقای بازیگر حرف نداره پریچهر قنبری خطاب به شهاب حسینی: یه وقتایی بخاطر طرفداراش بهش حسودیم شده چرا دروغ بگم+ویدئو مات و مبهوت ماندن داوران صداتو از خوانندگی پسر خوش صدا با آهنگ بارون اومد و یادم داد تو زورت بیشتره+ویدئو به رخ کشیدن هنر آشپزی توسط مریم امیرجلالی در دل طبیعت با سبزیجات خوشرنگ+عکس کدام وسیله آرایشی را کجای دستمان تست کنیم؛ نکاتی که نمی خواهند بدانید+ فیلم نظرات جالب رهبر معظم انقلاب درباره فیلم و سریال های ایرانی و خارجی/ از یوسف پیامبر تا اوشین و اخراجی ها ژست امیریل ارجمند و همسرش یاسمینا باهر در روز عروسی شان برای عکاسی در باغ+عکس/ چه دسته گل خوشگلی نصیب عروس داریوش ارجمند شده😍 تولد رویایی سارا حاتمی در کنار دریا+ویدئو / جشنی خیره‌کننده با نمایی از آسمان‌ وصدف و ساحل... نگاهی به خانه ساده و بدون تجملات مادر حسن روحانی در سمنان با حیاط باصفا و پر از درختش+عکس شهید آیت الله رئیسی: من در برابر شهید بهشتی هیچم (آخرین سخنان رئیس جمهور)+ویدئو اتاق خواب پسر ته تغاری ستاره سادات قطبی/ چه عروسک گوگولی و روتختی شیکی+عکس ویدیویی خنده دار و جالب از جوجو بازی مهران مدیری و بهنوش بختیاری/ فقط خنده های ترسناک آقای بازیگر😂 نمای ساختمان متفاوت و اروپایی مدرسه پناه دختر شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ سلیقه سپیده بزمی پور در انتخاب کوله برای پناه خانوم حرف نداره اقدام خنده دار و غیرقابل باور یک بیمارستان در استفاده از چنگال به عنوان دستگیره در آی سی یو+ویدیو/ هر دم از این باغ بری می رسد فال قهوه با نشان روز یکشنبه 13 خرداد ماه 1403 فال روزانه امروز یکشنبه 13 خرداد ماه 1403 فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 13 خرداد 1403 + فیلم فال شمع روزانه امروز یکشنبه 13 خرداد 1403 بهترین پیشنهاد برای طرز تهیه یک شربت بهاری با نعنا/ سالم، خوش طعم و آرامش‌بخش+ویدیو ویدیویی جالب از طرز تهیه چیپس خانگی سالم به روش ساده و سریع+ویدیو نگاهی به حضور چشمگیر سیاسیون در مراسم عروسی پسر علی لاریجانی+عکس/ از حسن روحانی و حدادعادل تا علی مطهری دایی داماد و فرزند رهبری نگاهی به عروسک بامزه دختر شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه+عکس/اینجا خونه اس یا مغازه عروسک فروشی... فال ابجد روزانه یکشنبه 13 خرداد 1403 صحبت های جراح مغز، اعصاب و ستون فقرات «حامیم» در مورد وضعیت جسمانی اش/ خوش خبر باشی آقای دکتر+فیلم رفتن دسته جمعی بازیگران مرد به استادیوم برای تماشای بازی حساس پرسپولیس+عکس/ از قیافه ها مشخصه تا دقیقه 90 قراره تشویق کنن بازی مافیا در کافه رنگ خون گرفت/ پای یک دختر در میان بود ؛ دختری که با هر دو پسر بازی راه انداخته بود! دورهمی خانوادگی بهرنگ علوی، فرزین سریال هشت و نیم دقیقه در رستورانی شیک در بالا شهر تهران+عکس/ آقای بازیگر چه مامان بابای باکلاسی داره😍 مادرانگی دلنشین شبنم قلی خانی، یکتای سریال هشت و نیم دقیقه برای دخترش/ عاشقانه های مادر و دختری ارزش صد بار دیدن رو داره رونمایی از پدر و مادر واقعی بهرنگ علوی، فرزین سریال هشت و نیم دقیقه/ چقدر جوون و باکلاس+عکس
تیتر امروز   
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 13 خرداد ماه 1403
فال روزانه امروز یکشنبه 13 خرداد ماه 1403
فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 13 خرداد 1403 + فیلم
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 13 خرداد 1403
نظرات جالب رهبر معظم انقلاب درباره فیلم و سریال های ایرانی و خارجی/ از یوسف پیامبر تا اوشین و اخراجی ها
فال ابجد روزانه یکشنبه 13 خرداد 1403
فال انبیاء روزانه یکشنبه 13 خرداد 1403
بازی مافیا در کافه رنگ خون گرفت/ پای یک دختر در میان بود ؛ دختری که با هر دو پسر بازی راه انداخته بود!
اولین کاندید زن انتخابات ریاست جمهوری چه کسی خواهد بود؟ +عکس
غیب شدن مشکوک دختر جوان شیرازی از 21 ماه پیش/ چه بلایی سر سما جهانباز آمده؟+فیلم
عجیب‌ترین نمادهای خوش‌شانسی در جهان
آغاز انتخاب رشته داوطلبان مجاز ارشد/ مهلت تکمیل انتخاب رشته تا 16 خرداد
ترفندی جالب برای پیدا کردن طلای گمشده در منزل که به عقل جن هم نمی رسه! +آموزش
ماجرای روی میز گذاشتن پای مصنوعی سعید جلیلی در مذاکرات هسته ای چه بود؟
کامل ترین بیوگرافی از علی لاریجانی و همسر و فرزندانش؛ کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری+عکس
منتخب روز   
جایزه بزرگ خودرو اتومات و لوازم برقی دولت به مردم در صورت رعایت یک چیز+فیلم آشنایی با چهره 4 فرزند علی لاریجانی+عکس/ از پسر آخوند تا دختر پزشک حضور خبرنگار صداوسیما با کت و دامن کرم قهوه ‌ای در وزارت کشور برای پوشش اخبار انتخابات +عکس تفریحات سالم امیرمحمد یزدانی ستاره کشتی؛ از شکستن چوب هیزم تا دوستی با حیوانات و تیراندازی+ فیلم تیکه سنگین احمدرضا عابدزاده به کریم باقری/ ناراحتی کریم باقری از عقاب+ فیلم انتخاب هوشمندانه و تحسین برانگیز همسر و دختران سیدابراهیم رئیسی در عکس میز عزای رئیس جمهور شهید با مشهورترین قاب ایشان در سازمان ملل+ عکس روایت سیدابراهیم رئیسی از خانه داری و آشپزی همسرش جمیله علم الهدی +ویدیو/ بعضی روزا غذا نبود و کیک و شیر میخوریم سینه زنی شهید آیت الله آل هاشم در مراسم شاخسی (عزاداری شاه حسین گویان)+ویدئو/ لحظات تکان‌دهنده وداع پدر شهید مالک رحمتی با پسرش ... +ویدئو شهید آل هاشم، امام‌ شنبه تا جمعه!+ویدئو/پدر معنوی آذربایجان... حیات وحش بدون سانسور/ ترس، دلهره + فیلم تصاویر باورنکردنی از دوقلوهایی با سه پا و چهار دست