دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

چرا بعد از استارت زدن خودرو خاموش می شود؟ 

سه شنبه، 23 خرداد 1402
دانستن دلایل خاموش شدن خودرو پس از استارت زدن می‌تواند شما در رفع مشکل یاری کند. ما در این مطلب از ساعد نیوز دلایل این مشکل را بررسی می کنیم. با ما همراه باشید.

یکی از اتفاقاتی که در هنگام رانندگی اصلا انتظار آن را نداریم، خاموش شدن اتومبیل است. گاهی اوضاع حتی از این هم بدتر خواهد بود و خودرو در بعد از استارت زدن خاموش می‌شود. به همین دلیل در چنین شرایطی باید دلایل خاموش شدن خودرو پس از استارت زدن را پیدا کنیم.

علت خاموش شدن ماشین بعد از استارت زدن

ممکن است شما پس از استارت زدن و روشن کردن خودرو شاهد خاموشی آن باشید. این اتفاق می‌تواند دلایل گوناگونی داشته باشد از جمله:

1. خالی شدن باک سوخت خودرو

اولین و شاید ساده‌ترین دلیل خاموش شدن خودرو، به اتمام رسیدن سوخت شما است. کارشناسان متخصص در این حوزه توصیه می‌کنند که همواره حدود یک سوم باک خودرو خود را پر نگه دارید. این کار باعث می‌شود که هیچ‌گاه به مشکل برخورد نکنید. البته این توصیه دلایل فنی نیز دارد. وقتی سوخت خودرو شما از حدی کمتر می‌شود، عمدتا پمپ سوخت و موتور تحت فشار زیادی قرار می‌گیرد. تداوم این مشکل در طولانی مدت آسیب‌های جدی را برای این قطعات به همراه خواهد داشت.اگر چنانچه نمایشگر میزان سوخت خودرو شما به درستی عمل نمی‌کند، حتما برای برطرف کردن این ایراد اقدام کنید تا مشکلی در حین رانندگی برای شما ایجاد نشود.

2. معیوب شدن سنسور فشار هوا خودرو

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ماشین به صورت ناگهانی مربوط به اختلال در عملکرد سنسورها است. سنسورها در واقع نقش پیام‌رسان را در خودرو ایفا می‌کنند. در واقع کامپیوتر خودرو، اطلاعات مورد نیاز برای صدور دستورهای خاص را از طریق سنسورها دریافت می‌کند. برخی از این سنسورها برای آپشن‌های خودرو تعبیه می‌شوند؛ اما برخی دیگر رابطه مستقیم به پیشرانه خودرو دارند. در نتیجه کوچک‌ترین اختلالی در عملکرد آن‌ها ممکن است باعث خاموش شدن ناگهانی ماشین شود.

در زمان استارت زدن اگر سنور فشار هوا در خودرو به درستی عمل نکند، موتور در تنظیم و تشخصی میزان هوای ورودی به مشکل برخورد می‌کند. در نتیجه اختلاط سوخت و هوا به درستی صورت نمی‌گیرد. این معضل باعث خاموش شدن خودرو بعد از استارت زدن می‌شود.

3. اختلال در عملکرد مبدل گشتاور

مبدل گشتاور قطعه‌ای حساس در خودروهای اتوماتیک است که در واقع نقش کلاچ دستی را ایفا می‌کند. اگر این مبدل به هر دلیلی از جمله شکستن به درستی عمل نکند، انتقال قدرت در خودرو مختل می‌شود و در نتیجه بعد از استارت زدن عملا خودو خاموش می‌شود. البته این مشکل در زمان حرکت خودرو با سرعت پایین نیز باعث خاموش شدن آن می‌شود.

4. آسیب رسیدن به پمپ سوخت

یکی دیگر از دلایل خاموش شدن ماشین بعد از استارت زدن، خرابی پمپ سوخت است. برای انتقال سوخت از باک به سمت موتور از پمپ سوخت استفاده می‌شود. اختلال در عملکرد این پمپ باعث می‌شود که انتقال سوخت به موتور متوقف شود و عملا بعد از استارت زدن خودرو حرکت نمی‌کند.

5. خرابی باتری خودرو

در صورتی که باتری خودرو دچار خرابی شده باشد، عملا بعد از استارت زدن ماشین بلافاصله خاموش می‌شود. این مورد یکی از رایج ترین دلایل خاموش شدن خودرو بعد از استارت زدن است.

6. مشکل در سیم‌کشی خودرو

اگر سیم‌کشی خودرو دچار اتصالی شود یا به مرور زمان در اثر عوامل گوناگون فرسوده شود، توان باتری به شدت تحلیل می‌رود و در عمل بعد از استارت زدن ماشین خاموش می‌شود.

7. فعال شدن سوییچ اینرسی

این کلید که در عرف رایج به عنوان کلید قطع‌کن بنزین شناخته می‌شود، وظیفه دارد در اثر ضربه‌های شدید ناشی از تصادف‌ها جریان سوخت در خودرو را به سمت موتور قطع کند. اگر به هر دلیلی اختلال در این سوییچ باعث فعال شدن آن شود، سوخت به موتور نمی‌رسد و عملا ماشین بعد از استارت زدن خاموش می‌شود.

8. مشکل در سیسم برق خودرو از جمله دلایل خاموش شدن ماشین

برای عملکرد صحیح بخش‌های مختلفی خودرو نیاز به جریان الکتریسیته با توان و ولتاژ مشخصی وجود دارد. عمده برق مورد نیاز ماشین‌ها از طریق دو قطعه به نام‌های دینام و آلترناتور تأمین می‌گردد. چنانچه این دو تجهیز دچار مشکل شوند، تأمین برق خودرو با مشکل روبه‌رو می‌شود که در نهایت ممکن است منجر به خاموش شدن ماشین شود.

سخن پایانی

لازم به ذکر است که این تنها چند نمونه از علت‌هایی هستند که ممکن است باعث خاموش شدن خودرو شوند. درصورتی‌که با مشکلی در خودرو خود مواجه شدید، بهتر است به یک متخصص خودرو مراجعه کنید.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 28 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه تخصصی کتاب
ویدیو/ "حسین ثابت بکتاش" مالک هتل داریوش: دوران دانشجویی روزنامه می‌فروختم/ اولین هتل خودم را در جزایر قناری که فقط بز وحشی داشت، ساختم
هزینه چاپ یک کتاب
دکوراسیون سنتی و قدیمی اتاق موسیقی زهرا گونش در خانه‌اش در استانبول+عکس/ انتخاب پیانویی همرنگ با دیوار به سلیقه خانوم والیبالیست
وقتی رونالدو همه ی عروسک های لوناپارک رو با گلزنی برای همسرش جورجینا جایزه گرفت / جورجینا مثل بچه ها ذوق زده شد 😍
(عکس) نگاهی به حیاط سرسبز مریم امیر جلالی/ گوشه دنج خانم بازیگر برای کتاب خوانی/ به به چه آرامشی داره/ هارمونی زیبای رنگ های سبز و صورتی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب + ویدئو آموزشی
ویدیو/ بازسازی دیجیتالی ویرانه‌های باستانی "تخت‌جمشید" توسط "میثم کشاورز" طراح ایرانی/ تصویرسازی و پویانمایی به سبک فیلم‌های هالیوودی
ویراستاری تخصصی مقاله