دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / اطلاعات دارویی /

چرا زینک بخوریم؟ 

سه شنبه، 24 بهمن 1402
قرص زینک یک مکمل‌ غذایی مهم برای سلامت و کارکرد صحیح فعالیت‌های بدن است. در این مطلب لزوم مصرف زینک را بررسی می کنیم. همراه ساعدنیوز باشید.
فهرست []

قرص زینک یک مکمل‌ غذایی مهم برای سلامت و کارکرد صحیح فعالیت‌های بدن است. زینک یک ماده معدنی حیاتی است که به عملکرد سلول‌ها در سراسر بدن کمک می‌کند و سلامت و شادابی پوست، تعادل هورمونی، حمایت از سیستم ایمنی، تعادل سطح کلسترول و سلامت باروری و سلامت پروستات مردان را به ارمغان می‌آورد.

لزوم مصرف مکمل زینک


  • تقویت سیستم ایمنی: یک کاربرد روی است که کمبود آن می‌تواند سبب کاهش عملکرد سیستم ایمنی شود. از خواص قرص زینک برای افرادی که به بیماری‌های عفونی باکتریایی و ویروسی بسیار زیادی دچار می‌شوند، این است که سیستم ایمنی آن‌ها را تقویت نموده و در نتیجه به پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کند. همچنین افرادی که دارای بیماری‌های خاصی همچون HIV و بیماری‌های خود ایمنی هستند،بهتر است در ارتباط با مصرف مکمل روی با پزشک خود مشورت نمایند؛ زیرا ممکن است سبب وخیم‌تر شدن بیماری آن‌ها گردد.

  • پیشگیری از سرطان: یکی از مهم‌ترین خواص قرص زینک، آنتی‌اکسیدان بودن این مکمل غذایی است. آنتی‌اکسیدان‌ها موادی هستند که اثر رادیکال‌های آزاد و استرس اکسیداتیو بر بدن را از بین می‌برند و در نتیجه از بدخیم شدن و سرطانی شدن سلول‌های عادی جلوگیری می‌کنند. همچنینظیکی از خواص آنتی‌اکسیدان‌ها کمک به کاهش چربی خون است؛ بنابراین مکمل روی می‌تواند بر روی چربی خون افراد تاثیر مثبت داشته باشد.​

  • بهبود سلامت قلب: همانطور که گفته شد، ویژگی آنتی‌اکسیدانی قرص زینک سبب کاهش چربی خون می‌شود که در حقیقت همان کاهش تری گلیسیرید و کلسترول بد خون است. به همین دلیل می‌تواند برای پیشگیری از رسوب چربی در دیواره رگ‌ها و ضخیم شدن عروق و در نتیجه پیشگیری از سکته قلبی موثر باشد‌ همچنین یکی از خواص قرص روی، تاثیر آن در کاهش فشار خون در بسیاری از افراد است.

  • پیشگیری از زوال بینایی: مهم‌ترین منطقه در شبکه چشم که بینایی افراد به آن بستگی دارد، لکه زرد است. در تحقیقاتی که در این افراد انجام شده است، با کامل کردن دوره مصرف قرص زینک پلاس می‌تواند سبب پیشگیری از زوال و تباهی لکه زرد چشم شود. تباهی لکه زرد وابسته به سن شرایطی است که فرد به دلیل بالا رفتن سن خود بینایی خود را به مرور از دست می‌دهند و مصرف قرص زینک می ‌تواند در پیشگیری از آن ویا کاهش این بیماری موثر باشد.

  • رشد مناسب: کمبود مکمل روی برای اولین بار در پسران نوجوان مبتلابه کم‌خونی خفیف، کوتاهی قد و تأخیر در بلوغ جنسی شناسایی گردید. غذای رژیمی این افراد پر از غلات تصفیه‌شده و نان‌ تهیه‌شده از آردهای تصفیه‌شده بود. زمانی که کمبود روی در این افراد اصلاح گردید، آن‌ها هرسال 12.7 سانتی متر افزایش قد نشان دادند.

  • کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مرتبط با افزایش سن: بهبود وضعیت روی از طریق رژیم غذایی و مکمل ممکن است خطر ابتلا به بیماری‌های التهابی را کاهش دهد. کمبود روی ناشی از افزایش سن ممکن است منجر به اختلال در عملکرد سیستم ایمنی بدن، التهاب سیستمیک و بیماری‌های مزمن گردد.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 27 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
شاعرانه ترین سکانس عاشقانه سینمای ایران/ عاشقانه بی تکرار پارسا پیروزفر و نیکی کریمی/ عاشقانه ای که رودست نداره
اعتراف طناز طباطبایی/ عاشق فوتبالیست معروف بودم و به خاطرش فوتبال می دیدم
(تصاویر) چیدمان مدرن و اروپایی پنت هاوس شیک رضا گلزار با مبلمانی با رنگ های متضاد هم، ستون های طرحدار و باشگاه خانگی
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
هزینه چاپ یک کتاب
(فیلم) دعای خاص مداح و شاعر معروف زنجانی برای دکتر پزشکیان در بزرگترین تجمع حسینیان ایران / این مرد در کنار رهبر می‌ایستد و سینه می‌زند
مقایسه شگفت انگیز استایل جورجینا با آنتونلا همسر مسی/ رقابت سرسخت همسران فوتبالیست/ بنظرتون کدوم جلوتره؟ +عکس
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
خطای دید/ حتی افرادی با ضریب هوشی بالا نمی‌توانند در 10 ثانیه "اسکوتر" را در میان انبوهی از "سگ بولداگ" پیدا کنند
تبدیل پایان نامه به مقاله و کتاب