دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / مجله خودرو / دانستنی های خودرو /

چراغ‌های خودرو را چه زمانی باید تعویض کنیم؟ 

پنجشنبه، 14 دی 1402
رانندگان باید گاهی در شب با خودرو خود رانندگی کرده و همچنین به صورت دوره‌ای چراغ های خودرو را بررسی کنند تا از سلامت آن‌ها اطمینان یابند.ما در این مطلب از ساعد نیوز زمان تعویض چراغ های خودرو را بیان می کنیم.

هیچ زمان مشخص و دقیقی برای میزان دوام لامپ های خودروی شما وجود ندارد. از آنجایی که چراغ های خودرو امروزی بسیار مقاوم بوده و عمر طولانی دارند، اکثر افراد توجه زیادی به آنها نکرده و تا زمانی که چراغ ها خراب نشوند به فکر تعویض آنها نمی‌افتند.

چه زمانی باید چراغ‌های خودرو تعویض شوند؟


در بازار انواع مختلفی از چراغ جلو وجود دارد اما وسایل نقلیه از چراغ جلوی خاصی استفاده می‌کنند. برخی خودروها تنها دو چراغ جلو دارند اما در برخی چهار چراغ جلو دیده می‌شود. برای دید کافی از جاده لازم است که تمامی چراغ‌ها به اندازه کافی قدرت نوردهی داشته باشند. گاهی اصلاً نیازی به تعویض چراغ نیست و تنها کافی است آن را تمیز کنید با این حال لازم است بعد از مدتی نسبت به تعویض چراغ خودرو اقدام کنید.

به طور معمول وقتی از چراغ بیش‌تر استفاده شود زودتر خراب شده و یا می‌سوزد. طول عمر چراغ و لامپ ماشین توسط شرکت سازنده به میزان مدت ساعت روشن بودن درجه‌بندی شده است و لامپ ماشین را تنها زمانی که سوخته است و یا روشنایی پیشین را ندارد باید عوض کنید. لامپ کپسولی جلو را باید با یک لامپ کپسولی با دوام و کیفیت بالا عوض کرده و بهتر است لامپ‌های کپسولی جلو، عقب و ترمز را همزمان عوض کنید چون همه به یک اندازه مورد استفاده قرار می‌گیرند و تقریباً عمر یکسانی دارند. نکته مهم این است که چراغ‌های ماشین به همان اندازه که برای ایمنی سرنشینان اهمیت دارند در رفاه حال آنان نیز موثر بوده و کمک زیادی به آسودگی خیال هنگام رانندگی خواهند کرد.

چراغ های جلو هنگام رانندگی در شب، در دید راننده از فضای پیش رو، اهمیت بسیاری دارد. برای جلوگیری از بروز حادثه و رسیدگی به چرا‌غ‌های جلو، چند مورد را باید رعایت کرد:

  • چراغ‌ها را قبل از سوختن تعویض کنید: بسیاری از رانندگان آنقدر صبر می‌کنند تا چراغ‌ها بسوزد، آن‌ گاه اقدام به تعویض آن‌ها می‌کنند. در صورتی ممکن است این اتفاق در هنگام رانندگی در شب رخ دهد و همان طور که می‌دانید، رانندگی در شب بدون چراغ یا با یک چراغ کمتر، کاری دشوار و خطرناک است. اگر به یاد ندارید که آخرین بار چه موقع چراغ‌ها را تعویض کردید، احتمالا زمان تعویض آن‌ها فرا رسیده است.

  • هر دو چراغ‌ را با هم تعویض کنید: هنگام تعویض چراغ‌ها، حتما هر دو چراغ را با هم تعویض کنید. دو چراغ نو، میدان دید وسیع‌تری در اختیار شما می‌گذارد تا یک چراغ نو و یک چراغ قدیمی.

  • حباب چراغ‌ها را تعویض کنید: ممکن است پس از چندین سال رانندگی، حباب چراغ جلو زرد رنگ و کدر شود. این امر موجب کاهش میدان دید در شب می‌شود که در اسرع وقت این حباب‌های فرسوده باید با حباب‌های جدید جایگزین شوند.

  • چراغ‌ها را تنظیم کنید: یکی از موارد بسیار مهم در رابطه با چراغ‌های جلو، تنظیم بودن آن‌ها است که باید به صورت منظم تنظیم بودن نور چراغ‌ها کنترل شود. در غیر این صورت ممکن است با به هم خوردن تنظیم آن‌ها، موجب اختلال دید رانندگان دیگر در جاده شده و باعث بروز تصادف یا حادثه شود.

سخن پایانی


مشخصا هرچه بیشتر از چراغ های روی وسیله نقلیه خود استفاده کنید، زودتر سوخته و باید جایگزین شوند. البته بین چراغ های روشنایی روز و چراغ های مخصوص رانندگی در شب، کپسول چراغ های جلویی سریعتر می سوزند.لامپ ها و چراغ های خودرو شما توسط شرکت سازنده درجه بندی می شوند تا طول عمر آنها اندازه گیری شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز سه شنبه 19 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
(عکس) خلاقیت بانمک یک مادر برای نشان دادن اینکه فرزندش چقدر خوردنی و خوشمزه ست همه را به خنده واداشت
برنده بهترین عکس عروسی سال 2023 چه کسی است؟/عروس دامادی که برنده جایزه 1500دلاری شدند!
پیشنهاد جالب و متفاوت معصومه ابتکار به پزشکیان درباره بانوی اول+عکس
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
استوری های مزین به "happy birthday" بازیگران برای تبریک تولد احمد مهرانفر، ارسطویِ پایتخت+ عکس/ از محمد علیزاده تا نسرین نصرتی فهیمه پایتخت
ترجمه تخصصی متن
رونمایی از سولماز، خواهر بزرگ و دست راستِ سردار آزمون+عکس/ حساب کتاب و مدیریت مجموعه های ستاره فوتبال دست ایشونه👌
هزینه چاپ یک کتاب
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
روایتی از بزرگترین تفریح رهبر معظم انقلاب و فرزندان ایشان