ساعدنیوز
ساعدنیوز

چطور بهترین سبک دکوراسیون داخلی خانه را انتخاب کنیم؟

  دوشنبه، 04 اردیبهشت 1402   زمان مطالعه 4 دقیقه
چطور بهترین سبک دکوراسیون داخلی خانه را انتخاب کنیم؟
آیا سبک های دکوراسیون داخلی خانه ها را می شناسید؟ آیا می دانید بهترین انتخاب دکوراسیون داخلی برای خانه شما چیست؟ با ما همراه شوید تا در این مقاله بیشتر با سبک های مختلف دکوراسیون داخلی آشنا شویم.

شما بیشترین وقت و زمان خود را در منزلتان می گذرانید، از این رو شیک و زیبا بودن و البته توجه به نکات روانشناسی مانند نور و رنگ در فضا تاثیر قابل توجهی بر خلق و خوی شما خواهد گذاشت. طراحی دکوراسیون داخلی این روزها به یکی از کارهای پرطرفدار در میان افراد تبدیل شده است که باعث می شود شما خانه و یا محیط کاری زیباتر و اصولی تری داشته باشید. برای انتخاب و چیدمان دکوراسیون داخلی، سبک های مختلفی وجود دارد که می توانید آن ها را انتخاب کنید. آیا سبک های دکوراسیون داخلی خانه ها را می شناسید؟ آیا می دانید بهترین انتخاب دکوراسیون داخلی برای خانه شما چیست؟ با ما همراه شوید تا در این مقاله بیشتر با سبک های مختلف دکوراسیون داخلی آشنا شویم.

دکوراسیون داخلی

سبک دکوراسیون داخلی مدرن

دکوراسیون داخلی مدرن یکی از سبک های پرطرفداری است که در آن بیش از هر چیز به کاربردی ساختن فضا توجه می شود. استفاده حداقلی از رنگ ها و خطوط مشخص و صاف از دیگر ویژگی های این سبک به شمار می رود. در این سبک طرح های ساده مورد استفاده قرار گرفته و خبری از طراحی های اضافه و شلوغ نیست. همچنین بیشتر رنگ های پایه، اشکال صاف و ساده انتخاب می شود که برای آپارتمان هایی که با فضای باز ساخته شده اند، مناسب خواهد بود.

سبک دکوراسیون داخلی معاصر

این سبک را اغلب زیر مجموعه دکوراسیون داخلی مدرن می دانند. در واقع این سبک مانند سبک مدرن برمبنای سادگی بنا شده و بیشتر از رنگ های قهوه ای، سفید و کرم در آن استفاده می شود. به جای استفاده از خطوط منحنی، از خطوط شکسته و اشکال هندسی استفاده می شود. در سبک معاصر معمولا از بافت های طبیعی استفاده می شود. اگر به طراحی فضای باز با نور و شیشه های زیاد علاقه مند هستید، این سبک می تواند گزینه مناسبی برای شما به شمار رود.

دکوراسیون میانه قرن

یکی دیگر از سبک های پرطرفدار در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل، سبک میانه قرن است. این سبک از دکوراسیون داخلی خانه های 1950 تا 1960 الهام گرفته شده و در آن از رنگ هایی با تناژ شبیه به هم استفاده می شود. این سبک نوستالژیک از عناصری مانند چوب در کنار آلومینیوم و یا حتی پلاستیک استفاده کرده و رنگ های سفید و قهوه ای به کار رفته در آن احساس آرامش را در فضای خانه ایجاد می کند.

سبک دکوراسیون داخلی انتقالی

این سبک مناسب کسانی است که علاقه زیادی به ترکیب سبک های مختلف با یکدیگر دارند. این طراحی سبک یکی از تخصصی ترین سبک های طراحی داخلی است که باید با دقت خاصی انجام شود و در آن مدرنیته و طراحی کلاسیک در کنار یکدیگر قرار می گیرند. در این سبک از لوازم جانبی و هنری کمتری استفاده شده و می توان از خطوط صاف و ست کردن برخی از اجزای ریز استفاده کرد.

سبک دکوراسیون داخلی مینیمال

این نام را احتمالا بارها شنیده اید؛ سبکی ساده که در آن بیشتر از رنگ های خنثی و ملایم استفاده می شود. اثاثیه به کار رفته ساده و حداقل هستند و زرق و برقی در لوازم جانبی و تزئینی به کار برده نشده است. این سبک، احساس آرامش و راحتی خاصی را در شما ایجاد خواهد کرد.

سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک

بسیاری از افراد برای طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل، سبک کلاسیک را انتخاب می کنند. در این سبک خبری از تضاد و تناقض نیست و همه چیز بر مبنای تقارن، تناسب، ثبات و کمی تجمل انتخاب می شود. در دکوراسیون کلاسیک، چوب به عنوان یک متریال لوکس بیشتر از مواد دیگر به کار برده شده و بیشتر از رنگ های بژ، طلایی، صدفی، خاکستری، زیتونی و شرابی استفاده می شود. سقف ها، رنگ های روشن مانند سفید، شیری و کرم دارند و از کاغذ دیواری های گران قیمت با طرح های کلاسیک استفاده می شود. از وسایل تزئینی مختلفی مانند مجسمه، شمعدان های متالیک، آباژور، نقاشی های کلاسیک، تابلو فرش و شومینه نیز در سبک کلاسیک استفاده می شود.

طراحی دکوراسیون داخلی سبک روستیک

روستیک طرحی الهام گرفته از طبیعت است؛ بنابراین در آن بیشتر از هر چیز دیگر، از متریال طبیعی مانند الوار، چوب، کنف و حتی کاه گل استفاده می شود. این سبک بیشتر مناسب مناطق کوهستانی، ویلایی و یا روستایی است. ساده و بی غل و غش است و می توان برای تزئین از وسایل قدیمی و آنتیک در آن استفاده کرد. رنگ های غالب مورد استفاده در سبک روستیک سبز، قهوه ای و قرمز هستند و طراح به دنبال ایجاد فضایی با طراحی مشترک میان بیرون و داخل خانه است. متریال اصلی برای ساخت چیزهایی مانند کابینت، کف، درب ها و ... چوب است و از سنگ و فلزات مات نیز بسیار در این سبک استفاده می شود.

انتخاب بهترین سبک دکوراسیون داخلی

برای انتخاب بهترین مجری طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل پیش از هر چیز باید به هدف خود از طراحی داخلی فکر کنید. به دنبال فضایی آرام و خلوت هستید یا می خواهید همه چیز لوکس و لاکچری باشد؟ متراژ خانه و تناسب آن با سبک انتخابی را در نظر بگیرید. بودجه خود را مشخص کرده و ابتدا اصول و پایه های اصلی سبک مورد نظر را تهیه کنید. موقعیت شهری و جغرافیایی منزل شما نیز تاثیر زیادی بر انتخاب سبک دکوراسیون داخلی شما خواهد داشت. در نهایت نیز حتما قبل از انتخاب با یک طراح و متخصص مشورت کرده و اجرای طراحی داخلی منزل خود را به افراد حرفه ای و کاردان بسپارید.

طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی منزل با معماران جهت

معماران جهت گروهی تخصصی در زمینه بازسازی و طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی است که سابقه کاری حرفه ای آن به بیش از 12 سال می رسد. این مجموعه با همکاری طراحان و مهندسان جوان، حرفه ای و با تجربه در زمینه پروژه های مسکونی، تجاری، اداری، کافه و رستوران، پروژه های ویلایی، مراکز درمانی و مطب ها فعالیت داشته است. تیم معماران جهت با ارائه راه حل هایی بدیع و به روز به تمامی نیازهای شما در حوزه های مختلف طراحی و اجرا پاسخ داده و به شما کمک می کند که بهترین خود باشید. اگر به دنبال شرکتی باتجربه و حرفه ای هستید که کار دکوراسیون خود را به آن ها بسپارید، معماران جهت یکی از بهترین گزینه های پیش روی شماست.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
الهام حمیدی: ما مستاجریم برعکس ستاره‌های کاخ‌نشین آن سوی آب‌ها، ما در حسرت یک خانه‌ایم که مال خودمان باشد! (322 نظر) مریم امیرجلالی: داماد و دخترم توی کانادا هر دوتاشون کارمند بانک هستند و تا 5 کار می‌کنند که بعدش نای حرکت ندارند؛ ایران همه چیز سر جای خودشه کارمندا تا 2 کار می‌کنند+ویدیو (248 نظر) داریوش ارجمند: روزی که تندیس حاج قاسم را بوسیدم به من گفتند بت پرست! گفتم هستم 100 بار دیگر هم می بوسم+فیلم (161 نظر) سیدجواد هاشمی: آقای پزشکیان باسوادترین رئیس‌جمهور ایران بوده اما آیا باید ایشون رئیس‌جمهور بشه؟؛ چرا منو فقط به چشم شهید سینمای ایران می‌بینید+ویدیو (160 نظر) پاسخ جالب رهبر معظم انقلاب به سوال چالشی: آیا شرکت در عروسی که در آن رقصیدن وجود دارد، اشکال شرعی دارد؟ (145 نظر) نگاهی به میز عزای ساده و بدون تجملات مراسم ترحیم آیت الله هاشمی رفسنجانی/ تزئین زیبا و اصیل با گل، خرما و شمع+عکس (144 نظر) دبیر زبان انگلیسی رهبر معظم انقلاب: هفته‌ایی 2 روز به رهبری درس میدادم؛ ایشان منظم و دقیق با خطی زیبا تمرین‌هایشان را انجام می‌دادند+عکس (142 نظر) مقام معظم رهبری: ما در خانه یک فرش دستبافت داریم که آن هم جزو جهیزیه‌ خانمم بوده که نخ‌نما شده ولی چون یادگاری است نگه داشتیم؛ والاّ همه‌ خانه‌ ما موکت هست (133 نظر) نگاهی به سینی های تزئین شده خرما و حلوای هنرمندان پیشکسوت ایرانی روی میزهای عزای شیک و زیبایشان/روحشان شاد و یادشان گرامی+عکس (115 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا بنا برای طراحی و ساخت خانه 2 طبقه حماسه ساز شد+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس😂 (113 نظر) خلاقیت خنده دار اوستا سیم کش برای طراحی پریز در توالت حماسه آفرید+عکس/ هنر نزد ایرانیان است وبس (104 نظر) خلاقیت خنده دار پدران ایرانی برای ثبت نام دخترشان در ثبت احوال حماسه آفرید/ هنر نزد ایرانیان است و بس+عکس (96 نظر) مهرانه مهین ترابی: شاید خلاف مسیر زندگی باشم ولی از اینکه مادر نیستم خوشحالم+ویدئو (90 نظر) کیک تولد خاص و چند بعدی فاطمه دانش پژوه برای تولد سید احمد خمینی با طرح مورد علاقه اش / مبارکا باشه+عکس (83 نظر) رضا گلزار: هنوزم کسی باور نمیکنه من ازدواج کرده باشم/ دستپخت آیسان محشره برای همین فست فود خیلی کم میخورم+فیلم (81 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز