در مورد آبشار باران کوه گرگان چه می دانید؟

  یکشنبه، 09 بهمن 1401   زمان مطالعه 7 دقیقه
در مورد آبشار باران کوه گرگان چه می دانید؟
آبشارهای استان گلستان از نقاط قوت جذب گردشگر به‌شمار می‌آیند و هر ساله دوستداران طبیعت برای بهره‌مندی از جاذبه‌های متعدد به این استان سفر می‌کنند. از آبشارهای آن می‌توان به آبشارهای شيرآباد، لوه، کبودوال، گلستان، باران کوه و زيارت اشاره کرد. آبشار باران کوه از زیباترین جاذبه‌های طبیعی استان گلستان و جاهای دیدنی گرگان محسوب می‌شود.

آبشار باران کوه گرگان از جاذبه های گردشگری گرگان است که با دیدن آن شگفت زده می شوید. آبشاری که از جوشش چشمه های متعدد در بالای کوه ایجاد شده است و با پرتاب آب از بالای کوه به پایین، ریز باران هایی را شکل می دهد که هوای منطقه را خاص و دلپذیر کرده است. در اطراف آبشار، از کوه سرد و سنگی خبری نیست و صخره ها پر از خزه هستند و انگار کوهی سبز پیش رویتان قرار گرفته است. این تلألؤ زیبایی آب و صخره شما را حیرت زده می کند. آبشار باران کوه نام خود را از همین باران و ریزش قطرات گرفته است. این آبشار که در ۱۸ کیلومتری گرگان قرار گرفته است، در یک پارک جنگلی واقع شده است که می تواند یک روز تعطیل شما را به خود سرگرم کند.
زیبایی های اطراف آبشار و آب و هوای خنک آن در فصل تابستان باعث شده تا افراد زیادی از سراسر کشور برای تماشای باران کوه به گرگان سفر کنند. البته در فصل زمستان هم ریزش قطرات که به علت سردی هوا یخ می زنند، جلوه ای روایی به آبشار می دهد. پس همان طور که می بینید این آبشار برای یک فصل نیست و برخی افراد در زمستان لباس گرم می پوشند و راهی پارک جنگلی که آبشار خزه ای در آن واقع شده است، می شوند تا جلوه دیگری از طبیعت را به تماشا بنشینند. مسیر دسترسی به این آبشار و پیاده روی دو ساعته در دل طبیعت باعث شده است تا این منطقه بکر و دست نخورده باقی بماند.

 آبشار باران کوه گرگان

چرا بازدید از آبشار باران کوه گرگان را پیشنهاد می کنیم؟

دیدن آبشار همیشه برای بشر جالب توجه بوده است. امروزه که فشار زندگی شهری بر دوش هر کسی سنگینی می کند، گشت و گذار در طبیعت یک نیاز ضروری است. با این حال برخی از جاذبه ها به علت داشتن موقعیت و شرایط خاص بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. آبشار باران کوه گرگان یکی از این جاذبه هاست که به دلایل متعدد زیر به شما توصیه می کنیم حتی یک بار هم که شده آن را ببینید:

  • زیبایی بی نظیر آبشار و ارتفاع زیاد آن
  • تماشای صخره های پر از خزه و زیبا
  • دیدن قطره های بارانی و نشاط برانگیز
  • هوای مطبوع و محیط بکر منطقه
  • امکان پیاده روی در دل پارک جنگلی
  • تماشای آبشار یخ زده در فصل زمستان

ویژگی های آبشار باران کوه

از ویژگی های منحصربه فرد آبشار باران کوه می توان به ریزش دائم آب به صورت قطرات ریز و درشت شبیه باران از بالای صخره های پوشیده از خزه اشاره کرد. این آبشار با ریزش مداوم همین قطره های بارانی جاری شده است. آبی که منشا این همه زیبایی در باران کوه است از دل غارها و چشمه های در حال جوشش همین منطقه بیرون می آید و جالب است بدانید که غارهای باران کوه، کوچک، باریک و دراز هستند و تعداد آن ها زیاد است.

ریزش دائم قطرات ریز و درشت آب شبیه باران از بالای صخره های خزه ای، ویژگی منحصربه فرد این آبشار محسوب می شود.

از ویژگی های دیگر این آبشار، صخره های پوشیده از خزه هستند که مانند چترهای زیبایی از یک طرف به کوه چسبیده اند و از سوی دیگر آویزان شده اند و چشم انداز خاصی ایجاد کرده اند. به خاطر ارتفاع زیاد این آبشار، جوشش ابرها و رنگ زیبای خورشید موقع غروب، به این مکان «چگل آتشان» می گویند.

در اطراف آبشار باران کوه چشمه ها و درختان زیبای بسیاری وجود دارد که منظره خاص و بسیار زیبایی را پیش روی چشمان گردشگران گذاشته است. همچنین از دیگر ویژگی های آبشار باران کوه جذابیت و زیبایی آن در تمام فصل های سال است.

 آبشار باران کوه

دیدنی های اطراف آبشار باران کوه

در نزدیکی آبشار باران کوه دیدنی های دیگری نیز وجود دارند که نباید آن ها را از دست داد. برای مثال جنگل «شصت کلا» به تنهایی یک جاذبه منحصربه فرد است که می توان در کنار درختان بلند و قطور آن قدم زد و به آواز پرندگان گوش سپرد. کوه ها و غارهای اطراف این آبشار نیز فرصت خوبی برای کوهنوردی و غارنوردی برای علاقه مندان فراهم کرده است. همچنین رودخانه زیبای شصت کلا از دیگر دیدنی های اطراف آبشار باران کوه است که از میان انبوه درختان جنگل شصت کلا عبور می کند. جنگل و آبشار شصت کلا، پارک جنگلی ناهارخوران و ییلاق جهان نما از جمله دیدنی های اطراف آبشار باران کوه هستند.

پارک جنگلی ناهارخوران نیز در نزدیکی و حدود ۲۰ کیلومتری آبشار باران کوه است که می توانید از آن دیدن کنید. این پارک در نزدیکی روستای زیارت قرار دارد و با طبیعت بکر و زیبای خود یک مکان عالی برای گردشگران است تا در طبیعت پاک و هوای بی نظیر آن از روزشان لذت ببرند.

با فاصله ۲۵ کیلومتر از آبشار باران کوه، روستای کوچکی قرار دارد که به «بام گلستان» معروف است. خانه های روستایی و شکل و شمایل روستا بدون هیچ نشانی از شهرنشینی، آن را همچون کارت پستالی دوست داشتنی کرده است. دهکده جهان نما در منطقه حفاظت شده ای به همین نام قرار دارد که بکرترین جنگل های ایران را در خود جای داده است و به همین دلیل هر گوشه آن شما را حیرت زده می کند. این روستای زیبا در شهرستان کردکوی قرار دارد. تماشای اقیانوس ابر بر فراز جنگل های سرسبز و حریان چشمه ها و رودخانه ها در این منطقه با طراوت، آن را به یکی از دیدنی های شگفت انگیز اطراف آبشار باران کوه تبدیل کرده است که نباید لذت پیاده روی و جنگل نوردی در آن را به هیچ عنوان از دست دهید.

آبشار باران کوه

آبشار باران کوه کجاست؟

  • آدرس: ایران، استان گلستان، ۱۸ کیلومتری جنوب غربی گرگان، پارک جنگلی باران کوه

آبشار باران کوه گرگان در موقعیت جغرافیایی E54.2144 , N36.4202 در استان گلستان قرار دارد. این آبشار زیبا در ارتفاعات جنگل «شصت کلا» و در مجاورت رودخانه «شصت کلا» واقع شده است. برای رسیدن به این آبشار باید از گرگان به سمت پارک جنگلی باران کوه، مسیری حدود ۱۸ کیلومتر را در جهت غربی طی کنید و به ابتدای این پارک زیبا و بکر برسید.

مسیر آبشار باران کوه تا اولین رودخانه، خاکی و ناهموار است و بهتر است این مسیر را با اتومبیل طی کنید؛ زیرا بعد از رودخانه باید مسیری دو و نیم تا سه ساعته را در جاده ای خاکی و پر از سنگ به سمت آبشار پیاده روی کنید. به دلیل طولانی بودن مسیر پیاده، بسیاری از گردشگران از دیدن آبشار منصرف می شوند؛ اما نباید مسیر بکر و طبیعت شگفت انگیز باران کوه را از دست داد؛ بلکه باید از جذابیت های بصری و دوست داشتنی مسیر زیبا لذت برد تا بر خستگی مسیر غلبه کرد. طی کردن این مسیر برای افرادی که دچار محدودیت رفت و آمدی، مشکلات استخوانی و پا هستند تقریبا ممکن نیست.

بهترین زمان بازدید از آبشار باران کوه گرگان

آبشار باران کوه یک طبیعت چهار فصل است. جایی که به سختی می شود که انتخاب کرد که کدام فصل برای بازدید از آن بهتر است. طبیعتاً اگر می خواهید از سرسبزی اطراف آبشار و آب و هوای دل پذیر آن بهره مند شوید، باید نیمه اول سال را برای سفر به این منطقه انتخاب کنید. در فصل های بهار و تابستان، آب آبشار از دل غارهای طبیعی و کوهستان های اطراف سرازیر می شود. به همین علت اغلب گردشگران این آبشار را مقصد مناسبی برای تعطیلات بهار و تابستان می دانند.

در مجله گردشگری ساعد نیوز سراغ یکی از دیدنی ترین آبشارهای ایران رفتیم. جایی در دل طبیعت بی نظیر استان گلستان که گردشگران را به وجد آورده است. آبشار باران کوه گرگان از معروف ترین جاهای دیدنی اطراف گرگان است که یک روز به یادماندنی و خاطره انگیز را برایتان رقم می زند. اگر شما هم به این منطقه در شمال ایران سفر کرده اید؛ حتما خاطرات بسیار زیادی دارید. خوشحال می شویم اگر تجربیات و خاطرات خود را با ما درمیان بگذارید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (110 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (85 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (48 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (43 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (29 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (23 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) خلاقیت منحصر به فرد آرایشگر خوش ذوق در تغییر چهره داماد حماسه ساز شد+ویدئو/سلطان بی چون و چرای گریم در سطح خاورمیانه😂 (14 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (12 نظر) بازیگرانی که در جوانی فوت شده اند + ویدئو با صدای معتمدی سریال گرگ و میش / روحشان شاد چقدر حیف شدن😥 عسل بدیعی، پوپک گلدره و .. (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر)
تیتر امروز   
قولی که رهبر معظم انقلاب برای یک دختر خانم دادند/ کلاه صورتی که رهبری هدیه دادند را قاب کرده‌ام
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان