دلایل به ارگاسم نرسیدن زن در رابطه جنسی

  سه شنبه، 12 اسفند 1399   زمان مطالعه 5 دقیقه
دلایل به ارگاسم نرسیدن زن در رابطه جنسی
شاید بتوان رابطه جنسی را صمیمی‌ترین ارتباط میان زن و شوهر دانست. رسیدن به اوج لذت جنسی، این ارتباط صمیمی را غنی‌تر خواهد کرد. برای نیل به این مقصود، کافیست ترفندهای کارساز را به کار ببندید. اما اگر این راهکارها در شما مؤثر واقع نشد، لازم است تا اختلال آرنوگاسمی خود را به طور شخصی و ویژه درمان کنید.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، فرایند ارگاسم در زنان بسیار پیچیده تر از ارگاسم مردان است. زیرا به دلیل روحیۀ لطیف بسیاری از زنان، مشکلات جسمانی، روانی و عاطفی بر روی کیفیت رابطه زناشویی تأثیر می گذارد. کشف علت بروز اختلال آنورگاسمی در زنان به شکل ویژه ای در هموار شدن مسیر درمان کمک می کند. پس خوب دقت کنید تا کشف کنید در اثر کدام یک از این موارد، توانایی رسیدن به اوج لذت جنسی را از دست داده اید.

1- بیماری های جسمی از علل به ارگاسم نرسیدن زنان

گاه دلیل به ارگاسم نرسیدن زنان، طیف گسترده ای از بیماری هاست. تغییرات جسمی و استفاده از برخی داروها نیز به طور مؤثری در بروز این حالت مؤثر است:

  1. دیابت، اسکلروز چندگانه و بیماری های عصبی مانند ام اس و پارکینسون.
  2. مسائل مربوط به زنان و زایمان مانند جراحی در بخش رحم.
  3. استفاده از داروهایی نظیر داروهای فشار خون، داروهای ضدّ روان پریشی، آنتی هیستامین ها و داروهای ضدّ افسردگی.
  4. مصرف الکل و سیگار.
  5. افزایش سن که منجر به تغییر در آناتومی بدن، هورمون های جنسی، سیستم عصبی و گردش خون می شود.
  6. یائسگی با کاهش سطح هورمون استروژن همراه است. همین امر سبب می شود تا میل جنسی کم شود و برخی زنان در این سن به ارگاسم نرسند.

2- عوامل روحی و روانشناختی

یک رابطۀ جنسی موفق زمانی رخ می دهد که طرفین از آمادگی های روحی و شرایط روانی لازم برخودار باشند. واضح است که بروز اختلافات زناشویی و سایر اختلالات روحی، چرخه طبیعی سکس را معلول می سازد. عوامل روحی و روانی شامل موارد زیر است:

  1. مسائل اقتصادی، فشارها و استرس های مالی
  2. اختلالات روانی همچون اضطراب و افسردگی
  3. تجربۀ استفاده های جنسی و یا احساسی در گذشته
  4. ذهنیت های نادرست نسبت به روابط جنسی؛ طوری که فرد تصویر نادرستی از بدن خود دارد و یا از برقراری رابطه زناشویی احساس گناه می کند.
  5. ترس از حاملگی
  6. خیانت، خشونت و عدم اعتماد به همسر
  7. ارتباطات عاطفی و احساسی ضعیف میان زوجین
  8. اختلافات و سوء تفاهم های حل نشده

آیا اختلالات ارگاسم زنان درمان پذیر است؟

خوشبختانه بله! اما روش درمان برای همۀ زنان یکسان نیست. برنامه درمانی برای هر زن به دلایل بروز این اختلال بستگی دارد. به عبارت دیگر، دلیل به اوج نرسیدن لذت جنسی در هر زن ممکن است متفاوت باشد. بنابراین، درمان آن نیز فرق خواهد داشت. اگر مشکلات روحی و روانشناختی موجب آرنوگاسمی شده اند، درمان های روانشناختی لازم است. در حالی که برای مشکلات جسمانی، تغییر در سبک زندگی و دارو درمانی مهم می باشد. بررسی و درمان سرد مزاجی زنان نیز در صورت وجود، بسیار کمک کننده است.

1- روان درمانی

بهترین و مؤثرترین روش برای بهبود اختلال ارگاسم، مراجعه به مشاور و متخصصین جنسی است. مشاوره جنسی به شما کمک می کند تا با حل اختلافات زناشویی و کاهش تنش های روحی نظیر افسردگی و اضطراب، به اختلال ارگاسم پایان دهید. متخصصین جنسی نیز مهارت های ارتباطی و تمرین های رفتاری لازم را برای رسیدن به اوج لذت جنسی به شما آموزش می دهند. پس اگر از سوء استفاده های جنسی گذشته رنج می برید، به شریک جنسی خود اعتماد ندارید و بد بین هستید و یا تکنیک های تمرکز بر لمس و احساس را بلد نیستید، بهتر است به مشاور مراجعه کنید.

2- دارو درمانی

اگر دلیل به ارگاسم نرسیدن برخی زنان، بیماری های زمینه ای باشد، دارو درمانی بهترین روش درمان خواهد بود. برای مثال، در زنان یائسه، استروژن درمانی مؤثر عمل می کند. توجه داشته باشید، استفاده از قرص های ساخته شده با ال آرژنین، اگرچه منجر به بهبود روابط جنسی می شود، اما مورد تأیید سازمان غذا و دارو نیست. از این رو، توصیه می کنیم دارو درمانی را تحت نظر یک پزشک متخصص پیش ببرید. در این صورت، با آگاهی از عوارض جانبی این برنامۀ درمانی، از بروز مشکلات جدی تر جلوگیری می گردد.

3- تغییر در سبک زندگی به کمک شوهر

نقش مردان در بهبود کیفیت لذت جنسی بانوان بسیار حیاتی است. چرا که بخش مهمی از چرخه طبیعی رابطه، توسط شریک جنسی کامل می شود. پس اگر همسر شما از اختلال ارگاسم رنج می برد، کافیست به عنوان شوهر، چند راهکار ساده را یاد بگیرید و به کمک او بروید.

  • از احساسات او جویا شوید: باید بدانید ناتوانی در رسیدن به ارگاسم، تا چه حد برای او مهم است. ممکن است این موضوع سر نخ بسیاری از اختلافات زناشویی شما باشد. شاید هم هیچ اهمیتی نداشته باشد.
  • تکنیک های خود را تغییر دهید: اگر همسرتان از رابطه جنسی رضایت ندارد، لازم است حالت شما تغییر کند. با شناخت صحیحی از آناتومی زنان، کمک کنید تا بیشتر تحریک شده و به اوج برسد.
  • همسرتان را فراموش نکنید: ضروری است زمانی که خودتان ارضا می شوید، رابطه را تا زمانی که همسرتان نیز به اوج لذت برسد ادامه دهید.
  • یک مکان مناسب برای رابطه مهیا کنید: بهتر است مکانی را انتخاب کنید که حریم شخصی و امنیت خاطر همسرتان تأمین شود. اگر فرزند دارید، درب اتاق را قفل کنید. نور محیط را تأمین کنید و آراسته و مرتب به رخت خواب بروید. فراموش نکنید که محرک های حواس پرتی را کاملاً از بین ببرید.
  • از همسرتان حمایت کنید: اختلال آرنوگاسمی به شدت در روح و روان زنان تأثیر می گذارد. همسر شما قادر نیست ارگاسم را تجربه کند و این موضوع دست خودش نیست. شما می توانید در نقش یک حامی، نا امیدی و دلزدگی او را برطرف کنید. پس به جای اینکه پرخاش کنید و او را مورد شماتت قرار دهید، به او امید دهید. این باعث می ‍شود تا با تمرکز و تحریک بیشتر بتواند به ارگاسم برسد. لازم است راه های رسیدن به ارگاسم در زنان را بدانید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (598 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (184 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (147 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (55 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (26 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
خرید کردن پسر رهبر معظم انقلاب: از ایستادن در صف و رعایت نوبت تا لحن عادی فروشنده با ایشان مثل دیگر مشتری ها
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان