دلایل خیانت های اینترنتی زنان و مردان

  سه شنبه، 27 آبان 1399   زمان مطالعه 6 دقیقه
دلایل خیانت های اینترنتی زنان و مردان
دنیای مجازی، دنیای آرام و خوشحالی است. اگر در خانه زیاد غر می زنید، بداخلاقی می کنید و استرس وارد می کنید، همسرتان را از خود دور می کنید. در دنیای مجازی چنین رفتارهایی بلافاصله با بلاک شدن یا خارج شدن از صفحه پاسخ داده می شوند. اما در دنیای واقعی، همسرتان ممکن است شادی را در کس دیگری جستجو کند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، خیانت در گذشته به معنای قرارهای پنهانی و نامشروع، دروغ گفتن درباره سفرهای کاری و بهانه های باورنکردنی درباره بوی عطر روی لباس بود. اما امروزه به راحتی می توان در دنیای مجازی به همسر خیانت کرد. شاید این خیانت مجازی در وهله اول، به دلیل نداشتن رابطه جنسی بی ضرر به نظر بیاید، اما واقعیت این است که خیانت چتی هیچ تفاوتی با خیانت در دنیای واقعی ندارد. شکی نیست که اینترنت و فراگیر شدن دسترسی به شبکه های ارتباط مجازی مانند فیس بوک، تلگرام و اینستاگرام فرصت های بیشتری را برای منحرف شدن در اختیار مردم قرار داده است. مفهوم خیانت در عصر حاضر عوض شده است، چون روش های انحراف و پرسه زنی تغییر کرده است. تعریف و قواعد تعیین کننده خیانت چندان واضح نیست و فرصت های دلبری کردن و لاس زدن و درگیر شدن در سطوح مختلف روابط جنسی چندبرابر شده است.

امروزه افراد دسترسی سریع و آسان به هرنوع محتوای نوشتاری و تصویری دارند و با توجه به علایق و نیازهای شخصی عضو گروه های مختلف شبکه های مجازی می شوند. در این میان دغدغه بسیاری از افراد متاهل، حدود ارتباطات همسرشان با جنس مخالف در فضای مجازی است. ارتباطاتی که می تواند به راحتی شرایط را برای شکل گرفتن رابطه عاطفی و جنسی خارج از خانوده و خیانت پنهانی افراد به همسرشان مهیا کند. چه بسا زوج هایی که به خاطر همین ارتباطات بدون حریم، زندگیشان در معرض فروپاشی قرار گرفته است. خیانت مجازی درست به اندازه خیانت در دنیای واقعی می تواند اعتماد و صمیمیت را در رابطه زوجین تهدید کند. بازسازی اعتماد از دست رفته و ترمیم رابطه پس از خیانت کار بسیار دشواری است.

دلایل خیانت مجازی چیست؟

دلایل متعددی می تواند به رو آوردن یک فرد متاهل به چت کردن با جنس مخالف بیانجامد:

  • تنوع طلبی و لذت بردن بدون به خطر انداختن حریم خانواده
  • محدودیت های زیاد در رابطه و زندگی مشترک که در بیشتر اوقات برعکس عمل می کند
  • خوب نبودن رابطه زناشویی
  • یک رابطه کسل کننده و بی هیجان
  • زرق و برق ظاهر انسان ها در فضای مجازی
  • سهولت خیانت
  • دسترسی آسان به افراد مختلف
  • اعتیاد به فضای مجازی

اشکال خیانت در فضای مجازی چیست؟

متاسفانه بسیاری از خائنان توجیح می کنند که چت کردن در فضای مجازی خیانت محسوب نمی شود. برخی از آنان این طور عنوان می کنند که این تلفن همراه آنان است و همسرشان نباید دخالت کند.

توجیح این افراد هر چه باشد، خیانت اشکال مختلفی دارد. در مطالب قبل در مورد خیانت فردی و خیانت عاطفی صحبت کردیم. خیانت مجازی نیز از دیگر اشکال آن است که تمام رفتارهای زیر از مصادیق آن به شمار می روند:

  • کنترل و چک کردن مداوم پست، مطالب، عکس ها و صفحه فردی غیر از همسر
  • درددل کردن با جنس مخالف به غیر از همسر
  • صحبت کردن در مورد امور غیرکاری با همکار یا افراد غریبه
  • تغییر نام، هویت و وضعیت تاهل خود
  • عوض کردن نام معشوقه مجازی برای فریب همسر
  • صحبت های عاشقانه، جنسی، ارسال عکس شخصی یا جنسی، استیکرهای عاشقانه و هر نوع پیامی که نشان از محبت دارد

با همسری که خیانت مجازی می کند، چه باید کرد؟

گفتگو و رابطه موثر راهکار کلیدی برای محافظت از زندگی مشترک در برابر خیانت است. با هم درباره تعریف خیانت و تاثیر آن بر رابطه خود صحبت کنید.

برای همسرتان مشخص کنید که چه رفتاری خیانت محسوب می شود. بر سر تعریف خیانت به توافق برسید و حد و مرزهای آن را مشخص کنید. این تعریف باید به نحوی باشد که ایمنی و سلامت رابطه شما را، در عین حفظ استقلال و آزادی فردی، تضمین کند.

مشکلاتتان را در زندگی با یکدیگر مطرح کنید و تلاش کنید اختلافات را حل کنید.

کمک گرفتن از یک مشاور زوج درمانگر می تواند برای حل کردن اختلافات زناشویی موثر باشد.

قوانین جدیدی برای استفاده از فضای مجازی تعیین کنید:

ساعت مشخصی را برای استفاده از وسایل ارتباطی و فضای مجازی مشخص کنید. حد و مرز رفتارهای مجازی، پست های مجاز، عکس هایی که می توانید منتشر کنید و مرز روابط با افراد غریبه باید مشخص شود. سایر ساعت های شما باید صرف وظایف همسری، امور مربوط به خانه و فرزندپروری شود.

تامین نیازهای جنسی و عاطفی همسر:

شما نیز در برابر همسرتان وظایفی دارید. همسران باید به نیازهای جنسی و عاطفی یکدیگر توجه داشته باشند. اگر همسرتان از بودن در کنار شما لذت نبرد، ممکن است این لذت را در کنار فرد دیگری بجوید.

دنیای مجازی، دنیای آرام و خوشحالی است. اگر در خانه زیاد غر می زنید، بداخلاقی می کنید و استرس وارد می کنید، همسرتان را از خود دور می کنید. در دنیای مجازی چنین رفتارهایی بلافاصله با بلاک شدن یا خارج شدن از صفحه پاسخ داده می شوند. اما در دنیای واقعی، همسرتان ممکن است شادی را در کس دیگری جستجو کند.

از خودتان بپرسید چه راهی می تواند زندگی زناشویی شما را گرم تر کند؟

چرا همسرتان نمی تواند با شما لذت ببرید؟ آیا رفتاری از سوی شما، باعث شده که نتواند با شما درددل کند؟

آیا خلائی در زندگی شما وجود دارد، که او با ارتباط مجازی به دنبال پر کردن آن است؟

میل جنسی شما با یکدیگر تطابق ندارد؟ یکی سردمزاج و دیگری گرم مزاج است؟

به کمک یک روانشناس تلاش کنید این مشکلات را در رابطه خود برطرف کنید.

همسرتان دچار مشکل انحراف جنسی، مشکل اعتماد به نفس یا دیگر مشکلات روانی است؟

در بسیاری از موارد، مشکل اصلا ارتباطی با شما ندارد. هر چقدر هم که به او محبت کنید، ارتباط جنسی گرمی داشته باشید و نیازهای او را برطرف کنید، باز هم مشکل خیانت چهره به چهره یا خیانت مجازی به قوت خود باقی است.

ممکن است همسرتان فردی بسیار ضعیف باشد که مشکل اعتماد به نفس دارد. این افراد معمولا نیاز به توجه و دریافت تایید از سوی دیگران هستند.

برخی از افراد نیاز ممکن است دچار تنوع طلبی یا انحراف جنسی باشند.

به هر حال، آنچه مهم است این است که همسرتان نیاز به درمان دارد. او را ترغیب کنید که با یک مشاور وارد گفتگو شود تا مشکل در او تشخیص داده شود.

بخشش بدون درمان و اقدام حاصلی ندارد:

معمولا، خائنان علاقه ای به از بین بردن زندگی مشترک خود ندارند. آنها تلاش دارند که در کنار حفظ زندگی مشترک خود، یک رابطه پنهانی را نیز ادامه دهند.

از این رو، در بسیاری از موارد با کشف خیانت عذرخواهی می کنند و با تمام توان تلاش می کنند که بخشش طرف مقابل را جلب کنند.

بخشش معمولا به تنهایی کافی نیست. زمانی که همسرتان به دنبال جلب رضایت و بخشش شماست، فرصت خوبی است که بخشش را به دریافت مشاوره منوط کنید. از این فرصت برای حل اختلافات و درمان مشکلات خود بهره بگیرید.

بسیار دیده می شود که خیانت مجازی را شیطنت می خوانند. اما این شیطنت می تواند شروع باشد برای خراب شدن رابطه، دل آزردگی همسر و از دست رفتن اعتماد در زندگی مشترک.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (541 نظر) همسر رهبر معظم انقلاب: ما در خانه‌مان دکوراسیون به معنای متداول آن،فرش و پرده‌های قیمتی و مبلمان نداریم (448 نظر) رهبر معظم انقلاب خطاب به پدر عروسشان: تمام زندگی ما غیر از کتابهایم، یک وانت لوازم کهنه است پولی برای خرید خانه پسرم ندارم /صداقت و ساده زیستی رهبری ... (208 نظر) نگاهی به رسم جالب هر شبِ خانواده رهبر معظم انقلاب قبل از خواب (183 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (122 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (31 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (19 نظر) نگاهی به میز عزایِ ساده برادر جوان و مجرد مهدی یغمایی در خانه پدری اش که لحظاتی پیش خواننده داغدار منتشر کرد+عکس (14 نظر) شیلا خداداد: من یک پکیج نیستم همیشه آماده باشم با موهای رنگ شده و ناخن لاک زده+ویدئو/نچرال پسند بودن خانوم بازیگر... (13 نظر) خلاقیت منحصر بفرد و نوآورانه شهرداری همدان در نصب مجسمه های شاه و سرباز هخامنشی در حال بیرون آمدن از خاک+ویدیو / احسنت به این ذهن (10 نظر) رخت عزای متفاوت فرزاد حسنی، داوود سریال قطب شمال در مراسم تشییع مادرش/ روحش شاد و یادش گرامی+عکس (9 نظر) چهره غمزده علیرضا کمالی، احسان سریال لحظه گرگ و میش در مراسم تشییع حسام محمودی/ برای مُردن خیلی جوون بود+عکس (9 نظر) (عکس) خلاقیت یک هنرمند خوش ذوق با سنگ های موجود در طبیعت/هزار آفرین به این ذهن خلاق (7 نظر) نگاهی به کیک تولد قلبی شکل مادر عینکی سردار آزمون ؛ انتخاب کیک سوپر استار فوتبال منحصر بفرد است (6 نظر) حضور رهبر انقلاب پای صندوق رأی بدون عصا و ایستاده و سرحال در سن 85 سالگی / چون تو را نوح است کشتیبان، غم مخور (6 نظر)
منتخب روز   
سکانسی از سریال پُرحاشیه این روزها؛ زمین خوردن ثریا در سریال در انتهای شب/ شما چه حِسی داشتین؟ تئوری رنگ قرمز ناگهانی در دکوراسیون منزل ؛ به دیزاین خونتون یه چیز قرمز اضافه کنین تا تاثیرشو ببینین (عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ...