دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / دهان و دندان /

دلایل عفونت دندان کودکان 

شنبه، 18 بهمن 1399
والدین بهتر است بدانند که عواملی ؛ همچون پوسیدگی دندان ، شکستگی دندان و رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان می تواند باعث بروز مشکلاتی ؛ همچون عفونت و آبسه دهان شودعفونت دندان چیست ؟ عفونت یا آبسه دندان ، یک اصطلاح عمومی به منظور توصیف دندان هایی است که درگیر عفونت شده اند

درمان عفونت دندان کودکان : والدین بهتر است بدانند که عواملی ؛ همچون پوسیدگی دندان ، شکستگی دندان و رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان می تواند باعث بروز مشکلاتی ؛ همچون عفونت و آبسه دهان شودعفونت دندان چیست ؟ عفونت یا آبسه دندان ، یک اصطلاح عمومی به منظور توصیف دندان هایی است که درگیر عفونت شده اند ؛ زمانی که دندان دچار پوسیدگی می شود و باكتريهاى پوسيدگى زا به داخل پالپ دندان راه مى يابند و واكنش دفاعى بدن به صورت در برابر آنها، سبب بروز عفونت و آبسه می گردد.زمانی که کودک دچار عفونت و آبسه دهان می شود ، بهتر است سریعا برای درمان به بهترین متخصص دندانپزشکی کودکان برده شود تا تحت درمان قرار گیرد ؛ یک متخصص دندانپزشکی کودکان هنگام مواجه شدن با عارضه بهترین روش درمانی را برای کودک پیشنهاد می کند تا از میزان ناراحتی و درد او بکاهد ؛ یک دندانپزشک خوب معمولا برای درمان عفونت دندان در کودکان داروی آنتی بیوتیک تجویز می کند.دلایل و عوامل متعددی می توانند زمینه ساز ابتلا به عفونت دندان در کودکان شوند ، اما از میان این عوامل دو علت بسیار مهم وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

پوسیدگی دندان

یکی از مهمترین علل ابتلا به عفونت دندان در کودکان، پوسیدگی های دندانی می باشد. در صورتی که پوسیدگی های دندانی بدون درمان رها شده و تشدید یابند، پوسیدگی از مینا و عاج دندان عبور کرده و به عصب دندان می رسد. اگر در این وضعیت با وجود درد های شدید دندانی همچنان درمان انجام نشود، عفونت های دندانی رخ می دهند.به طور طبیعی زمانی که عفونت های دندانی اتفاق می افتد با علائمی همچون دردهای بسیار شدید، بوی بد دهان، تورم و بسیاری از نشانه های دیگر قابل تشخیص و مشاهده خواهد بود.

شکستگی دندان

دومین علت مهم ابتلا به عفونت های دندانی در کودکان شکستگی دندان در پی ضربه، غذاهای بسیار سفت، دندان قروچه و… می باشد. شکستگی ناشی از هر کدام از علل مذکور، از عواملی هستند که سبب درگیر شدن عصب دندان شده و همین امر سبب نشت مواد غذایی، بزاق، باکتری های داخل دهان و … به داخل دندان شده که نهایتا منجر به عفونت های دندانی می گردد.

دندان و لثه کودکان چگونه دچار آبسه می شود؟

پوسیدگی های دندان، ترک هایی که روی مینای دندان وجود دارد و یا بافت های مرده ای که درون ساختار دندان تجمع کرده است باعث می شوند که جریان مواد و عناصر ریزمغذی به درون دندان شما برعکس شود.

یعنی به جای آنکه جریان لنفاوی طبیعی از طرف درون به بیرون دندان شکل بگیرد تا از این طریق مواد عفونی و بافت های مرده را از داخل ساختار دندان به بیرون براند و داخل دندان را تمیز کند، این مایع شروع به کشیدن مواد خارجی از فضای دهان به طرف داخل دندان می کند. در نتیجه ساختار داخلی دندان در اثر ورود مواد خارجی آلوده، شروع به تحریک و ملتهب شدن می کند.

سیستم ایمنی بدن در پاسخ به ورود این مواد خارجی آلوده سعی می کند که آنها را حذف کند. به همین علت است که یک التهاب دردناک در ناحیه دهان شما شکل می گیرد.اگر با وجود ایجاد التهاب، باز هم جسم خارجی آلوده به دام نیفتد، آنگاه چرک در ناحیه ملتهب شده تشکیل می شود.در واقع چرک یک مایع غنی از پروتئین است که بدن شما برای به دام انداختن و حذف مواد و ذرات خارجی آلوده از آن استفاده می کند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
گام به گام مراحل چاپ کتاب
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی