ساعدنیوز
ساعدنیوز

دلایل ارگاسم خشک بدون انزال یا بدون خروج منی در مردان

  پنجشنبه، 05 اردیبهشت 1398   زمان مطالعه 6 دقیقه
دلایل ارگاسم خشک بدون انزال یا بدون خروج منی در مردان
ارگاسم خشک حالتی است که درآن مرد به اوج لذت جنسی می رسد اما انزالی رخ نمی دهد، لذا هیچ مایعی از آلت مرد نیز خارج نمی شود. این قضیه برای مردان می تواند بسیار نگران کننده باشد.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز و به نقل از سیمرغ، برخی از مردها دچار ارگاسم خشک می شوند و سوال می کنند علت ارگاسم خشک چیست و این که این ارگاسم خشک باعث بروز مشکلاتی در باروری آنان می باشد و راه درمان آن کدام است در این جا دانستنی هایی در مورد ارگاسم خشک در مردان در اختیار شما می گذاریم .

ارگاسم خشک در مردان

ارگاسم خشک حالتی است که درآن مرد به اوج لذت جنسی می رسد اما انزالی رخ نمی دهد، لذا هیچ مایعی از آلت مرد نیز خارج نمی شود. این قضیه برای مردان می تواند بسیار نگران کننده باشد.ارگاسم خشک برای مردان جوانتر بسیار نگران کننده است به ویژه اگر از طریق اینترنت در مورد این قضیه تحقیقاتی انجام دهند و به این نتیجه برسند که این حالت ممکن است به علت اشکال در پروستات بروز کند (که البته این قضیه اشتباه است). در واقع ممکن است ارگاسم خشک به علل برخی از درمان ها برای بیماری های پروستات بروز کند. البته این حالت از ارگاسم خشک تنها در افراد میانسال یا مسن تر بروز می کند. این حالت در واقع "انزال رتروگراد” نامیده می شود که در ادامه به آن نیز خواهیم پرداخت.

 

ارگاسم خشک چرا در جوانان و نوجوانان بروز می کند؟

این قضیه کاملا ساده است. اغلب افراد جوان قادر هستند که چندین بار به ارگاسم برسند. این به این معناست که برخی از جوانان در یک شب ممکن است دو تا پنج بار به ارگاسم برسند. در برخی موارد ممکن است این عدد به ۶ دفعه نیز برسد. زمانی که مرد برای چند بار به ارگاسم می رسد، آلت تناسلی وی از مایع منی خالی شده و در ارگاسم های بعدی مایع منی از آلت تناسلی مرد خارج نمی شود. این اتفاق می تواند از ارگاسم دوم به بعد اتفاق بیافتد.


در برخی از کشور ها و فرهنگ ها، ارگاسم خشک در دفعات دوم به بعد پذیرفته شده و طبیعی محسوب می شود و متاسفانه برخی از این افراد در ارگاسم هایی که ممکن است خشک باشند از کاندوم استفاده نمی کنند که واقعا می توان این حرکت را غیر عاقلانه دانست.


این افراد فکر می کنند که به علت خشک بودن ارگاسم احتمال باردار کردن شریک جنسی وجود ندارد اما در واقع این فرض اشتباه و بسیار خطرناک است. در این حالت نیز به علت وجود تعداد کمی اسپرم بر روی آلت تناسلی امکان باردار کردن زن وجود دارد. از طرفی خطر ابتلا به بیماری های مقاربتی نیز وجود خواهد داشت. پس در هر شرایطی اصول رابطه جنسی ایمن را رعایت کنید.


اگر با ارگاسم خشک مواجه شدید نگران نباشید. این حالت نشان دهنده نابارور شدن شما نمی باشد. در کمتر از ۲۴ ساعت، بیضه ها و سایر غدد جنسی، دوباره مایع منی تولید می کنند.

 

انزال رتروگراد چیست؟

فرم کاملا متفاوتی از ارگاسم خشک در مردان میانسال یا مسن تری که پروستات آنها تحت عمل جراحی یا پرتودرمانی یا سایر درمان های مرتبط با پروستات قرار گرفته اند بروز می کند. در این شرایط درمانی که بر روی پروستات انجام گرفته است، مجرایی که مایع منی را وارد مجرای ادرار می کند را مسدود می کند.
انزال رتروگراد زمانی رخ می دهد که مایع منی به جای اینکه به صورت طبیعی از طریق مجرای ادراری خارج شود، به طرف مثانه هدایت می شود.
بنابراین شما با ارگاسم خشک مواجه خواهید شد و در دفعه بعد که ادرار خواهید کرد با ادراری کدر مواجه خواهید شد که البته این قضیه چندان نگران کننده نیست.
پزشک اورولوژیست شما باید برای پیشگیری از نگرانی شما، به شما در مورد امکان بروز این اتفاق توضیح بدهد که اغلب بسیاری از پزشکان این قضیه را فراموش می کنند.
هنگامی که ارگاسم خشک به علت انزال رتروگراد رخ می دهد، ممکن است مرد با یک احساس به ارگاسم رسیدن متفاوت مواجه شود و یا اینکه از قوی نبودن ارگاسم ابراز ناراحتی کند.
دلیل این قضیه این است که فرد اتساع ناشی از جهش ناگهانی مایع منی را از داخل مجرای ادرار که در هنگام انزال رخ می دهد را تجربه نمی کند.
از طرفی برخی از مردان نسبت به اینکه انزال رتروگراد ممکن است باعث عدم توانایی پدر شدن آنها شود نگران هستند.
در چنین مواقعی می توان اسپرم را از ادرار جدا کرده و طی فرایند تلقیح مصنوعی همسر فرد را باردار کرد. این کار تخصصی بوده و باید حتما در مراکز مربوطه و توسط متخصص امر انجام شود.

 

ارگاسم خشک به علت فشار

اگر فشار زیادی بر روی مجاری ادرار وجود داشته باشد، مایع منی از مرد خارج نمی شود. بسیاری از مردان می دانند که اگر آلت تناسلی آنها تحت فشار قرار بگیرد، انزال صورت نخواهد گرفت. در این حالت بلافاصله بعد از کاهش فشار بر روی آلت، مایع منی از آلت به بیرون نشت خواهد کرد.
همچنین اگر قسمت بین کیسه بیضه و مقعد نیز تحت فشار قرار گیرد، ممکن است مرد با ارگاسم خشک مواجه شود.
برخی از افراد معتقدند که دوچرخه سوار ها به علت وجود فشار طولانی مدت در این ناحیه ممکن است با ارگاسم خشک مواجه شوند که البته این قضیه به صورت علمی تائید نشده است.

 

ارگاسم خشک به علت مصرف مواد مخدر و الکل

گاهی اوقات برخی داروها (مجاز و غیر مجاز) و مواد مخدر می توانند منجر به ارگاسم خشک شوند.
در بین سالهای ۲۰۰۵ تا ۲۰۰۷ تحقیقاتی بر روی داروهایی انجام گرفت که می توانستند باعث ارگاسم خشک شده و در نتیجه پیشگیری از بارداری شوند. اما این تحقیقات هنوز بسیار ناقص بوده و عوارض جانبی آنها هنوز مشخص نشده است.

 

سایر عواملی که می توانند باعث ارگاسم خشک شوند

در سال ۲۰۰۹ وبسایت مایو کلینیک لیستی از عوامل دیگری که می توانند منجر به ارگاسم خشک شوند را ارائه کرد. البته فراموش نکنید که این موارد بسیار نادر بوده و نیازی به احساس نگرانی در این زمینه نیست:
مسدود شدن مجرای اسپرم
انسداد کیسه منی
ناهنجاری های مادرزادی دستگاه تناسلی
آسیب نخاعی
برخی داروهای خاص برای فشار خون بالا، بزرگ شدن پروستات و اختلالات خلقی
سه مورد اول این لیست به مسدود شدن مجرای منی مربوط می شود که یک متخصص اورولوژیست می تواند این مشکل را درمان کند.

 

ارگاسم خشک به منظور تفریح

در سال ۲۰۱۳ مطالعات ما نشان داد که برخی از وبسایت ها وجود دارند که چگونگی تجربه ارگاسم خشک را آموزش می دهند. این قضیه ما را شگفت زده کرد.
این وبسایت ها دلیل انجام این کار را اینگونه بیان می کنند:
احساس شدیدتر است.
این کار به شما اجازه می دهد که ارگاسم های چندگانه داشته باشید.
در این وبسایت ها به شما آموزش داده می شود که چگونه با استفاده از عضلات لگن خود باعث ایجاد ارگاسم خشک و بدون انزال شوید. البته در این روش باید تحریک قبل از انزال متوقف شود.
این روش هنوز قابل تائید نیست اما به نظر می رسد که تمرین کردن آموزش های آنها بی ضرر باشد.

 

جمع بندی

در مردان جوان، تقریبا تمام موارد ارگاسم خشک بی ضرر بوده و به علت تمام شدن مایع منی به علت انزال های قبلی بروز می کند.
در مردان مسن تر، که تحت درمان پروستات قرار دارند، احتمالا ارگاسم خشک آنها به صورت انزال رتروگراد بوده و وارد مثانه می شود.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
خلاقیت خنده دار اوستا بنا در طراحی پله حماسه آفرید/ وقتی فقط از یه نیم کره مغزت استفاده میکنی😂 (88 نظر) نگاهی به کالسکه ساده و بدون تجملات نوه رهبر انقلاب که هر ساله در راهپیمایی ها از آن استفاده میکنند+عکس (86 نظر) ساده ترین و بی ریاترین جشن تولدی که بچه های روستا برا دوست مریضشون گرفتن+عکس/ چه کیکی هم براش درست کردن😍 (83 نظر) برنامه عالی صداوسیما که توسط رهبر معظم انقلاب تحسین شد/ خیلی اوقات دلم نمی‌آید که برخیزم و بروم+عکس (41 نظر) خلاقیت هوشمندانه اُوستا بنّا در ساخت خانه 2 طبقه/ دکترای افتخاری حق توئه +عکس (39 نظر) رخت عزای علی دایی در خانه ابدی پدرش+عکس/ قامت خمیده شهریار ایران در حضور فامیل و آشنایان (35 نظر) سردار سلیمانی: یک دختر دارم که برای خودش چریک است؛ زمان جنگ خواستگاری رفتم و با همسرم ... (31 نظر) نگاهی به گل آرایی فوق زیبا و شیک مراسم ترحیم رضا داوودنژاد/ واقعا حیف جوونیش+عکس (29 نظر) خلاقیت منحصربفرد بقال تبریزی با نوشته جالب روی شیشه مغازه اش حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا +عکس (28 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز قناد خوش ذوق در تزیین کیک برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس (27 نظر) سفره غذای ساده و ناهار صمیمانه رهبر معظم انقلاب در دوران نقاهت بعد از ترورشان همراه مهمانانشان+عکس (23 نظر) فاتحه خوانی رهبر معظم انقلاب بر مزار پدر بزرگوارشان در حرم امام رضا+عکس/ تاریخ فوتشون چند روز قبل از تولد رهبری بوده (20 نظر) خلاقیت خنده دار راننده کرمانی برای ضد سرقت کردن ماشین اش حماسه ساز شد+عکس/ سلطان امنیت منطقه در سطح خاورمیانه!🤣 (20 نظر) امیر جعفری، همسر همای پایتخت: همه دارو ندارم از خونه گرفته تا ماشین به اسم ریماست... (19 نظر) صدای بهشتی دو برادر با خوانندگی برای پدر و مادر ناشنوایشان+ویدئو/حنجرشونو فرشته ها بوسیدن+ویدئو (18 نظر)
دیگران می‌خوانند   
هنرنمایی های شگفت انگیز شاطر خوش ذوق در پخت نان برای مشتری هایش/ اسمشو باید تو گینس ثبت کرد+ عکس پشت صحنه خنده دار سریال پایتخت +ویدئو/ وقتی محسن تنابنده موهای رحمان و رحیم رو با بالشت اشتباه میگیره🤣 خلاقیت باورنکردنی و خنده دار طراح لباس در تولید کت و شلوار یکبار مصرف+ویدیو/اینجوری که به دم در نرسیده چیزی از کت و شلوار نمیمونه🤣 رونمایی از چهره خندان بهرام افشاری بعد از زنده بگور شدن/ قامت 2 متری بهتاش سریال پایتخت زیر خاک رفت+عکس نیوتن تاریخ پایان جهان را پیش‌بینی کرد / نزدیک‌تر از آنچه فکر می‌کنیم شیطنت بامزه احسان علیخانی، مجری محبوب ایرانی با موش شدن وسط برنامه+عکس دامادی که شب عروسی از ماشین عروس پیدا شد و فرار کرد!+ویدیو/ ببین چیا ازش خواستن که فرار رو به قرار ترجیح داده نحوه محاسبه قیمت طلا در طلا فروشی سهام عدالت چیست و چگونه می‌توان برای آن ثبت نام کرد؟ آیا خونریزی واژینال در بارداری خطرناک است؟ تعریف جالب رحمت پایتخت از سلطان غم احسان علیخانی: ملت را خنداند اما اشک ما را درآورد!+ویدیو رونمایی از ویلای لوکس و متراژبالای منوچهر هادی در لاهیجان+ویدیو/ اینجا تکمیل بشه چی میشه👌 لاغر شدن سریع: نکاتی برای کاهش وزن در کوتاه مدت رانندگی عجیب و هوش پران رضا داوودنژاد و امیر نوری با سرعت 190 در اتوبان/ از ماشین فقط آینه هاش مونده بود...+ویدیو تزئینات خانه ابدی آزاده نامداری با تاج گل و عکس در مراسم سالگردش/ حیف جوونیش+عکس ماجرای انتقال بدل آقای خامنه ای با برانکارد! گریه های بی امان محمود احمدی نژاد در خانه پدری بعد از فوت پدرش و زیارت عاشورا خواندنش بر مزار پدر در صبح اولین روز بعد از دفن+ویدیو/ روحش شاد خلاقیت منحصر به فرد و جذاب یک عروس و دامادی ایرانی برای طراحی کارت عروسی به شکل کارت بانکی/ چقدر خوش ذوق+عکس ایده خنده دار کارگر ساختمونی برای طرحی پنجره با زاویه 45 درجه/ لامصب اصول مهندسی رو زیر سوال برد😂+عکس اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند! خلاقیت خنده دار اسباب بازی فروش تبریزی در کشاندن بچه ها به مغازه حماسه آفرید+عکس/ تو باید مدرس بازاریابی میشدی😂 رونمایی المیرا شریفی مقدم از تیپ بامزه و نیمه لاکچری‌اش در کودکی/ برند می پوشیدیم مخصوصا جورابام😂+عکس میز عزای ساده و بدون تجملات پدر خوش تیپ نیوشا ضیغمی در منزلشان+عکس/ روحشون شاد نگاهی به لباس عروس و دسته گل رویایی بازیگران و سلبریتی‌ها؛ سوگل طمهاسبی، مینا مختاری،متین ستوده و...+عکس/ بنظرتون کدوم خوشگلتره😍 معرفی انواع درایر کمپرسور، هر آنچه که باید درباره آن بدانید گشت و گذار در قصری که صاحبش فقط یکسال در آن بود +عکس/ ماجرای قایق اژدها در بنای قاجاری آیا رابطه جنسی زنان را زیباتر می کند؟ تجاوز به نیکا شاکرمی سوژه داغ رسانه های معاند/ BBC فارسی آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد... خلاقیت منحصر بفرد در طراحی لوستر پروانه ای برای خانه های ویلایی حماسه ساز شد+عکس/ هنر نزد ایرانیان است و بس کشف تاریخی تابوت آخناتون با چشم طلا متعلق به مصر باستان+عکس چهره برافروخته مادر زهره فکور صبور سر میز عزای دخترش در یک تالار مجلل/ حیف این زیبایی که رفت زیر خاک+عکس اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟ لطف بزرگی که احمدی نژاد در حق پسرِ محمد خاتمی کرد؛ پراید برای شیرینی قبولی در دانشگاه (ویدئو) سکانسی خنده دار و فراموش نشدنی از پشت صحنه سریال در حاشیه/خودشون ترکیدن از خنده😂 رونمایی حمید هیراد از برادرزاده زیبا و نازش/ چه متن خاص و عاشقانه‌ای هم برای تولد عسل خانم نوشته+عکس نگاهی به یافته‌های یک پژوهش / فرزندان مادرهای استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی قرار دارند صحبت های خنده دار آقای قرائتی: چند وقت پیش یه نفر اومد بیت رهبری گفت من امام زمانم به سید علی بگو بیاد +ویدئو😂👌 لحظه ورود علی دایی به هتل در قرعه کشی جام جهانی 2018 و صحبت های شنیده نشده از شهریار/ پیش بینی بلد نیستم بکنم!! +فیلم شبکه نمایش خانگی رقیب کیست؟ عکاسی خلاقانه ستاره سادات قطبی با ژست خاص و جالب/ اولین روز شناسنامه دار شدن شازده پسرش این مدلی ثبت شد+عکس
تیتر امروز   
(ویدئو) ربات کوزت وارد بازار شد/ چقدر یکی از اینا تو هر خونه‌ای لازمه😂 بورسیۀ اساتید و دانشجویان اخراجی آمریکایی و اروپایی حامی غزه در دانشگاه شیراز (ویدئو) تعریف واقعی از آموزش عملی در مدارس به روایت تصویر/ خودتان قضاوت کنید... (ویدئو) ژست گازگرفتن مدال طلا بر روی سکوی قهرمانی از کجا آمده است؟/ شِندِرغاز یا چِندِرغاز! نیوتن تاریخ پایان جهان را پیش‌بینی کرد / نزدیک‌تر از آنچه فکر می‌کنیم ماجرای انتقال بدل آقای خامنه ای با برانکارد! اجساد عجیبی که طبیعت آن‌ها را پس می‌زند! تجاوز به نیکا شاکرمی سوژه داغ رسانه های معاند/ BBC فارسی آمد ابرو را درست کند، چشمش را هم کور کرد... سهام عدالت چیست و چگونه می‌توان برای آن ثبت نام کرد؟ اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟ لطف بزرگی که احمدی نژاد در حق پسرِ محمد خاتمی کرد؛ پراید برای شیرینی قبولی در دانشگاه نگاهی به یافته‌های یک پژوهش / فرزندان مادرهای استرسی چهار برابر بیشتر در معرض چاقی قرار دارند شبکه نمایش خانگی رقیب کیست؟ 10 حقیقت جالب زندگی علی دایی آیفون 15 در آمریکا به اندازه آیفون 14 محبوب نیست
منتخب روز   
کشف کله‌پاچه چهارهزارساله در گورستانی عجیب+ فیلم سیاه خان ، زشت ترین فرد تاریخ ایران+ فیلم (ویدئو) 10 نوع از خطرناک ترین مارهای جهان که در ایران هم دیده شده اند/ کابوس شب یعنی اینا نگاهی به خانه پدری استاد شهریار در روستای خشکناب شهرستان بستان آباد/ شعرهای مشهور استاد برای این روستاست +عکس عکس عروسی امیر جعفری و ریما رامین‌فر، همای سریال پایتخت فیک و تقلبی از آب درآمد / هوش مصنوعی داره وارد مراحل ترسناکی میشه! (عکس) تیپ و استایل فوق‌العاده شیک و لاکچری یاورِ سریال فاصله‌ها بعد از 14 سال در عربستان سعودی / ببینیدش نمی تونید بشناسید! فروش ویلای روف گاردن دار و استخر دار حسن جوهرچی، فرهاد سریال فاصله‌ها توسط دخترش در شمال ! / در منطقه‌ای تهرانی نشین!!! سلفی دونفره نعیمه نظام دوست با سلطان کمدی ایران که یکسال حق نداشت منتشرش کنه! / چه ست آدیداسی پوشیده مهران مدیری ... سلفی آسانسوری علیرضا نیکبخت با همسر دومش که بیشتر از جانش او را دوست دارد / کراش دهه هشتاد فوتبال ایران حالا مرد زندگی شده ... (عکس) تعجب کاربران خارجی فضای مجازی از حجاب کامل همسر ستاره لیورپول / دنیا با حجاب جای زیباتری نیست؟ (عکس) بیتابی همسر و فرزندان شهرام عبدلی، بازیگر نقش مهران در سریال فاصله‌ها، بر سر پیکر بی جان او / تو کاری با دلم کردی که فکرشم نمی کردم ... (عکس) همبازی بودن آقای بیاتی، خواستگار فهیمه در پایتخت 5 با بازیگر معروف در فیلم نوستالژیک دهه شصتی / روحش شاد ...