داماد سرخانه ها بخوانند!

  جمعه، 04 آذر 1401   زمان مطالعه 4 دقیقه
داماد سرخانه ها بخوانند!
مفهوم داماد سرخانه امروزه کمی کم رنگ‌تر شده اما همچنان این موضوع وجود دارد و گاهی داماد سرخانه بودن تبدیل به چالش و دردسر می‌شود. این موضوع می‌تواند مدیریت شود تا زوجین و خانواده خانم با مشکل مواجه نشوند و بتوانند با صلح و آرامش در کنار هم زندگی کنند. درباره نحوه مدیریت کردن این ارتباط در این مقاله به طور مفصل توضیح دادیم.

فراموش نکنید داماد سرخانه واژه عجیبی نیست، مردی است كه ازدواج كرده، اما یا توان تامین سرپناه مستقل را ندارد یا به دلایل عاطفی، همسرش را از خانواده اش جدا نکرده است، برای همین در خانه پدر همسرش زندگی می كند. گاهی نیز داماد خانواده بر خلاف میل باطنیاش به دلیل مشکلات سلامتی و سن و سال والدین همسرش با آنها زندگی می کند.در هر صورت شاید این كار ابتدا خوب به نظر برسد و كاری انسان دوستانه و راهی برای حمایت از دختر خانواده باشد، اما سرانجام و شیوه انجام این همسایگی هم مهم است. نمیتوان گفت برای همه كسانی كه این گونه دامادشان را پناه داده اند مشكل به وجود می آید، ولی بیشتر آن هایی كه چنین كاری كرده اند، خیلی زود پشیمان شده اند.

نکاتی که داماد سرخانه ها باید بدانند

دختر و پسری که ازدواج کرده اند باید با این دید وارد زندگی مشترک بشوند که هیچ کدام از پدر و مادر ها وظیفه حمایت مالی از آن ها را ندارند و اگر چنین کاری می کنند فقط از روی لطف و مهربانی است. اما وقتی این لطف و مهربانی جور دیگری تعبیر شود و به صورت وظیفه در بیاید یا اینکه مجوزی باشد برای دخالت در زندگی همسران جوان، مشکلات تازهای برای دو طرف آغاز می شود.دوری و دوستی اگر چه ضرب المثل بدبینانه ای است، اما در زندگی زناشویی و ارتباط با خانواده های دو طرف کاربرد دارد و می تواند کارساز باشد. البته به این شرط که دوری کردن از دیگران طوری نباشد که دردسرهای تازه ای ایجاد کند.

قدردان باشید

عدم آگاهی کافی از نحوه روبرو شدن با هر مساله ای فرد را دچار سردرگمی می کند. این مهارت می تواند فرد را در مواجه با مسائل قرار دهد به گونه ای که هیجانات خود را تنظیم و شخص را به بهترین راه حل ها نزدیک کند.فرقی ندارد خانواده عروس یا خودتان، هرکدام به شما و همسرتان در زندگی مشترک کمک می کنند شایسته قدردانی هستند و نباید با درگیر شدن روی مفاهیم مانند داماد سرخانه بودن ذهن خود را از این محبت دور کنید.

اعتماد به نفس داشته باشید

برای داشتن اعتماد به نفس تک بعدی نباشید، اینکه شما به هر دلیلی مجبور هستید با خانواده عروس زندگی بکنید یا از آنها درخواست کمک مالی بکنید دلیل بر بی ارزش بودن شما نیست، شما دستاوردهای دیگری نیز دارید و نباید به طور کلی خودتان را فقط با این موضوع بسنجید.به طور معمول افرادی که نمی توانند به راحتی در مقابل پیشنهادها ایستادگی کنند و یا نه بگویند نشان دهنده ضعف در این مهارت است.

حریم خصوصی داشته باشید

درست است که شما و همسرتان با خانواده او زندگی می کنید اما شما زن و شوهر هستید و باید یک زندگی مستقل عاطفی دو نفره هم داشته باشید. اگر در دو واحد جدا زندگی می کنید این موضوع راحت تر مدیریت می شود اما اگر در یک منزل مشترک زندگی می کنید حتما برنامه هایی برای این موضوع داشته باشید، مثلا گاهی برای صرف غدا با یکدیگر بیرون بروید، پیاده روی کنید، با دوستان تان بیرون بروید و…

زن و مرد

با همسرتان در مورد شرایط تان صحبت کنید

اگر به هر دلیلی در این زندگی مشترک با خانواده همسرتان دچار احساسات بد شدید می توانید این احساسات تان را با همسرتان دوستانه در میان بگذارید. این درمیان گذاشتن اصلا به معنای غر زدن و گلایه های پی در پی نیست، اگر هنوز به آن میزان از صمیمیت نرسیدید که هیجان های منفی تان را با همسرتان بدون چالش و تنش مطرح کنید ابتدا آن مشکل را حل کنید سپس دوستانه با یکدیگر در مورد شرایط تان صحبت کنید.

احترام ها را حفظ کنید

هرچقدر بهم نزدیک باشید و حتی وقتی در یک خانه زندگی کنید دلیل بر این نیست که باید کاملا راحت باشید و هر کاری دل تان خواست بکنید، شما داماد خانواده هستید، بارها تاکید کرده ایم برای پسر خوب بودن در خانواده عروس تلاش نکنید، داماد خوبی باشید. مرزها و احترامات تان را حفظ کنید و اگر چالشی نیز پیش آمد آن را با احترام حل کنید.

سخن نهایی

به هر دلیلی که در حال زندگی با خانواده عروس هستید باید برای زندگی آینده تان و استقلال برنامه بلند مدت داشته باشید و این شرایط را برای خودتان موقت بدانید. منظور از موقت بودن این نیست که در این شرایط اذیت شوید، برعکس مهارت سازگاری خود را بالا ببرید اما هدفمند باشید و برای تغییر شرایط تان تلاش کنید.برنامه بلندمدت برای زندگی تان داشته باشید، یعنی پس انداز کنید و مدیریت مالی داشته باشید تا بتوانید در آینده خودتان با همسرتان زندگی مستقلی تشکیل بدهید.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (572 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (107 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (63 نظر) نگاهی به ماشین مازراتی هوش پران علی دایی که همه آرزوشو دارن/ شهریار فوتبال ایران سوار بر دلبر مشکی😍 (44 نظر) رهبر معظم انقلاب: بعد از فوت پدرم همه‌ی موجودی خانه‌اش 45 هزار تومان شد که نمی‌شد با آن گاز یا یخچال خرید (36 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) رهبر معظم انقلاب: من در کلاس اول ابتدایی چشمانم ضعیف بود و تخته سیاه و چهره معلم رو نمی‌دیدم +ویدیو/ از 13 سالگی عینکی شدم (27 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (20 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (16 نظر) مات و مبهوت موندن مهران مدیری از دیدن همزاد خودش تو دورهمی/ چقدرم که شبیه همدیگه هستن!+عکس (15 نظر) هنرمندان و ورزشکارانی که در مراسم نذری پوریا پورسرخ بازیگر سریال کیمیا حضور داشتند/ علی پروین هم بود+عکس (11 نظر) توصیف زیبایِ مژده لواسانی مجری چادری صدا و سیما از امام حسین(ع) با چشمان گریان و صدایی لرزان +ویدیو/ چه تعابیر نابی (9 نظر) نگاهی به خلوت احساسی آزاده نامداری، مجری پرانرژی در ماه محرم و شال سبزرنگ زیبایش/ حیف جوونیش+عکس (9 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (7 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
انتصاب دکتر رضا فلاحت به‌عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی سهند
فال روزانه امروز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز جمعه 29 تیر 1403
فال ابجد روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال انبیاء روزانه جمعه 29 تیر 1403
فال قهوه با نشان روز جمعه 29 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز جمعه 29 تیر 1403 + فیلم
دردسر بسته معیشتی دکتر پزشکیان، رئیس جمهور منتخب برای مردم
هیئت معروف بازیگران و هنرمندان سرشناس ایرانی در تهران/ پاتوق رضا گلزار، بهرام رادان و علیرضا واحدی نیکبخت لو رفت+عکس
تغییر چهره باورنکردنی فهیمه سریال پایتخت/ نسرین نصرتی از فهیمه تا حکیمه در انتهای شب
بازیگران و هنرمندان مشهوری که در عروسی شاهانه آمبانی حضور داشتند/ از شاهرخ خان و همسرش تا خواهران کارداشیان با لباس های چشم نواز
قاب زیبایی از فریبا کوثری، عمره سریال "مختارنامه"، در کنار برادر و مادر خوش خنده و پرانرژی اش/ گلدوزی های مانتو مجلسی اش چقدر زیبا و خاصه!
(ویدئو) فوت کوزه گری برای خوشمزه ترین نذری ماه محرم!/فرمول «قیمه نذری» با ادویه های مخصوص آشپز هیئت امام حسین
یادی کنیم از آخرین عکس منتشر شده از بازیگران جوان فوت شده در کنار فرزندان ناز و بانمکشان/ واقعا جگر آدم آتش میگیره واسه بچه‌های دل سوختشون
(تصاویر) بالکن سایه‌بان‌دار و پر از گلدان های ریز و درشت پاشا رستمی، حامد سریال "لحظه گرگ و میش"/ آخه چقدر باسلیقه! اینجا چایی واقعا میچسبه👌
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان