دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / خواص خوراکی ها /

درباره آب فاتر و خواص آن 

پنجشنبه، 18 فروردین 1401
به آب جوشیده شده ولرم، آب فاتر گفته می شود. آب فاتر خیلی سبک و برای پاکسازی بدن مناسب است.وبصورت ناشتا و یا در موقع افطار می توان نوشید. در این مقاله خواص آب فاتر برای شما به اشتراک گذاشته می شود.

خواص آب فاتر

نوشیدن آب کافی می تواند از سلامت پوست ، عضلات و مفاصل حمایت کند. آب به سلولهای بدن کمک می کند تا مواد مغذی را جذب کرده و با عفونت ها مقابله کنند. آب فاتر، آب جوشانده سرد یا ولرم شده است که در طب سنتی کاربرد بالایی دارد و می تواند با قرار گیری در سبک زندگی روزانه و البته حذف آب سرد به سلامت بدن شما کمک کند؛ چرا که آب سرد برای هضم شدن از گرمای بدن استفاده می کند و جدا از این پیشنهاد این است که مصرف آب سرد را برای سلامت خودتان کم کنید یا کنار بگذرید.

آب فاتر کمک به بهبود هضم غذا

نوشیدن آب به حرکت سیستم هضم کمک می کند. همانطور که آب از طریق معده و روده شما حرکت می کند ، بدن بهتر قادر به از بین بردن مواد زائد است. برخی بر این باورند که نوشیدن آب گرم به ویژه برای فعال سازی دستگاه گوارش بسیار موثر است. پس یکی از مواردی که آب فاتر به آن کمک می کند بهبود سیتستم گوارش و هضم غذای شماست.

آب فاتر برای کبد

برای مشکلات کبدی مصرف آب فاتر در طب اسلامی بسیار پیشنهاد شده است. پیامبر صلی الله علیه و آله زمانی که افطار می کردند با شیرینی (حلوا ، قند ، خرما) افطار می کردند و اگر شیرین نبود با آب ولرم افطار می کردند و می فرمودند کبد و معده را پاکسازی می کند ، بدن و دهان را خوشبو می کند . آب ولرم اول صبح ناشتا نیز همین خاصیات را دارد . ( آب فاتر رسوبات و چیزهایی که در کبد مانده و مجرای کبد را بسته پاک سازی می کند) .

آب فاتر مناسب برای یبوست

یکی از مواردی که برای رفع یبوست مناسب است استفاده از آب فاتر یا آب جوشانده شده ولرم شده است که آمده است یک عضو صالح و نیکو است و چون وارد بدن شود هر عضو خراب را سالم خواهد نمود؛ در حالی که این توصیه برای بیماران نیست و همانطور که اشاره کردیم پیشنهاد می کنیم استفاده از این آب را جایگیزین آب یخ کنید تا از سلامت بدن خود لذت ببرید. همچنین استفاده از آب فاتر که به عنوان یک تعدیل کننده مزاج می توان به آن اشاره کرد می واند باعث بهبود دستگاه هاضمه و همچنین تعدیل مزاج شود که با مشکل مزاج سودا با یبوست ارتباط مستقیم دارید.

جمع بندی فواید مصرف آب فاتر در افطار یا به صورت ناشتا

  • شستشوی کبد و معده
  • خوشبوکننده دهان
  • آرام کننده رگها
  • از بین بردن صفرا و بلغم
  • فروکش حرارت حرارت معده
  • آرامش سردرد
  • پاک کننده معده
  • درمان غلبه بلغم
  • درمان غلبه سودا
  • درمان غلبه صفرا
  • تقویت و محکم کننده دندان ها
  • اعتدال مزاج
  • پاکسازی بدن

چطور آب فاتر تهیه کنیم

همانطور که گفته شد آب فاتر آب ولرم است. برای تهیه این آب می توانید از آب چشمه استفاده کنید. اگر به آب چشمه دسترسی ندارید می توانید از آب لوله کشی هم استفاده کنید.آب شهری کلر و فلوئور زیادی دارد و به دستگاه تنفسی آسیب می رساند، ولی وقتی جوشیده می شود مقدار زیادی از کلر آن از بین می رود.

مصرف آب فاتر به همراه چند قطره آب لیموترش تازه را بهترین نوشیدنی برای پاکسازی بدن می شود، استفاده از این ترکیب در افرادی که قصد ترک اعتیاد دارند، ضروری بوده، زیرا منجر به سم زدایی کبد و معده می شود.اشخاصی که دچار اضافه وزن هستند می توانند آب فاتر را به همراه چند قطره آب لیموترش تازه هر روز صبح مصرف کنند تا ماهانه ۲ تا سه کیلوگرم کاهش وزن داشته باشند. آب فاتر به همراه چند قطره لیموترش تازه و عسل برای کاهش حرارت بدن و رفع عطش موثر است. افرادی که مشکل زخم یا ورم معده دارند نباید این نوشیدنی را با معده خالی مصرف کنند.

نکته

آب فاتر به همراه تخم شربتی ریز یا اِسفرزه، چند قطره لیموترش تازه، آلو بخارا و عسل نقش بسزایی در رفع تشنگی دارد. این نوشیدنی رفع کننده خشکی روده، یبوست و بواسیر است.تخم شربتی، دانه بارهنگ و اِسفرزه سه برابر حجم خود آب جذب کرده و پنج تا شش ساعت پس از مصرف در روده بزرگ این آب را پس می دهند.معجون آب فاتر به همراه عصاره غوره و عسل یا شکر قهوه ای نیز از دیگر نوشیدنی های ضد عطش محسوب می شود. همچنین عصاره به لیمو به همراه آب فاتر، شکر قهوه ای و چند قطره لیموترش تازه شربت فوق العاده ای برای رفع عطش است. برای تهیه عصاره به لیمو افراد باید این گیاه را دم کرده و از صافی آن را عبور دهند.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 12 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
مراحل سابمیت مقاله
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
هزینه استخراج مقاله ISI از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل اکسپت مقاله
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی