دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

درمان چین و چروک با جوش شیرین 

یکشنبه، 20 تیر 1400
دو ماده طبیعی و پرطرفدار برای از بین بردن چین و چروک صورت جوش شیرین و روغن نارگیل می باشند. ترکیب این دو ماده با یکدیگر می تواند نتایج شگفت انگیزی به بار آورد. از آنجایی که جوش شیرین ماده ای قلیایی می باشد، تاثیر لایه برداری ملایم، کوچک کردن منافذ صورت، پاکیزگی پوست و محکم کردن پوست صورت را در پی خواهد داشت.

چین و چروک روی پوست به ویژه در ناحیه پیشانی سبب می شود که چهره فرد پیر و خسته به نظر برسد از این رو در مراقبت های پوست توجه ویژه ای به جلوگیری از ایجاد این خطوط و کمتر دیده شدن آنها صورت گرفته است.درمان چین و چروک های موجود روی پوست به هر دلیلی که ایجاد شده باشند با روش های مختلف امکان پذیر می باشد. شیارها و خطوطی که بر روی پیشانی به صورت فرورفتگی هایی ایجاد شده اند با بالا رفتن سن بیشتر نمایان می شوند.از آنجایی که با بالا رفتن سن قابلیت اراتجاعی پوست نیز کمتر می شود از این رو این چین و چروک ها بیشتر خودنمایی می کنند.زمانی که چین و چروک روی پوست پیشانی نمایان می شود افتادگی و شل شدگی پوست نیز بیشتر نمایان می گردد. این خطوط علاوه بر بالا رفتن سن به دلایل مختلفی می توانند اتفاق بیفتند که از جمله آنها می توان به حالات چهره در موقع اخم و ناراحتی نیز اشاره کرد.عوامل مختلف مانند نور آفتاب و قرار گرفتن در معرض نور آفتاب، تغذیه نامناسب، استفاده از لوازم آرایشی نامرغوب و غیر استاندارد و کمبود ویتامین های مختلف از مواردی هستند که سبب به وجود آمدن چین و چرک ها و بیشتر نمایان شدن آنها در چهره افراد می شوند.

روغن نارگیل برای پوست

  • افرادی هستند که به خاصیت مرطوب کنندگی ، درمان آکنه و درمان ضد چروک توسط روغن نارگیل قسم می خورند. با توجه به وجود اسید لوریک – که بیش از نیمی از اسیدهای چرب آن را تشکیل می دهد – اصلاً تعجب آور نیست .
  • روغن نارگیل شامل خواص ضد التهابی و ضد میکروبی است که می تواند به بهبود زخم و برخی از شرایط التهابی پوست کمک کند.
  • علیرغم این مزایای احتمالی ، استفاده از روغن نارگیل بر روی پوست برای همه مفید نیست. روغن نارگیل می تواند منافذ پوست را مسدود کند ، که می تواند آکنه را بدتر کند و به خصوص برای افرادی که پوست روغنی دارند ، مشکل ساز باشد.
  • اگر پوست حساسی دارید ، قبل از امتحان روغن نارگیل روی پوست خود با متخصص پوست صحبت کنید زیرا این امر ممکن است باعث تحریک شود.

درمان چین و چروک با جوش شیرین و روغن نارگیل

دو ماده طبیعی و پرطرفدار برای از بین بردن چین و چروک صورت جوش شیرین و روغن نارگیل می باشند. ترکیب این دو ماده با یکدیگر می تواند نتایج شگفت انگیزی به بار آورد. از آنجایی که جوش شیرین ماده ای قلیایی می باشد، تاثیر لایه برداری ملایم، کوچک کردن منافذ صورت، پاکیزگی پوست و محکم کردن پوست صورت را در پی خواهد داشت.از طرفی روغن نارگیل خاصیت مرطوب کنندگی داشته و به تغذیه سلول های پوست کمک می نماید. همچنین می توان از این ماده برای از بین بردن باکتری ها و کاهش چین و چروک نیز استفاده نمود.ترکیب این دو ماده با یکدیگر و سپس استفاده از آن می تواند موجب از بین رفتن سلول های مرده پوست شده و در نتیجه با تغذیه و آبرسانی به سلول های باقی مانده موجب مرطوب ماندن و شادابی پوست صورت شما شود.با استفاده منظم و مدام مشاهده خواهید کرد که پس از مدتی چین و چروک های صورت از بین رفته و جوانی و شادابی به چهره شما باز خواهد گشت.از این ترکیب می توانید 3 الی 4 بار در هفته استفاده نمایید.

مواد مورد نیاز برای این ماسک عبارتند از:

  • 3 قاشق غذاخوری جوش شیرین
  • 4/1 فنجان روغن نارگیل خامه ای
  • 2 قطره روغن اسانس اسطوخودوس
  • 2 قطره روغن اسانس درخت چای
  • شیشه 4 اونسی برای نگهداری ترکیب آماده شده
  • قاشق برای مخلوط کردن مواد

ابتدا در شیشه مورد نظر روغن نارگیل و جوش شیرین را اضافه کرده و خوب مخلوط نمایید. سپس روغن اسانس اسطوخودوس و روغن اسانس درخت چای را به ترکیب افزوده و مجددا مخلوط نمایید. شیشه حاوی مخلوط را در حمام نگهداری کنید.برای بهره مندی از خاصیت این ماسک، با دستان خشک آن را به صورت خود مالیده و ماساژ دهید اما دقت کنید که نواحی چشم از این مواد به دور باشند. این ترکیب باید به مدت 7 دقیقه بر صورت مانده و سپس شسته شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 15 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
مراحل اکسپت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟