دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / پوست و مو /

درمان واریس واژن در بارداری چیست؟ 

چهارشنبه، 26 آذر 1399
واریس وولوار یا واریس واژن در دوران بارداری موضوع متداولی برای بحث در بین زنان باردار نیست ، اما باید به آن توجه داشته باشید. تخمین زده می‌شود که این نوع واریس در بین 4 تا 10 درصد از زنان در دوران بارداری تأثیر بگذارد ، و به نظر می‌رسد که در بسیاری از خانم‌هایی که گزارش نمی‌دهند و یا تشخیص داده نمی‌شوند

واریس وولوار یا واریس واژن در دوران بارداری موضوع متداولی برای بحث در بین زنان باردار نیست ، اما باید به آن توجه داشته باشید. تخمین زده می شود که این نوع واریس در بین 4 تا 10 درصد از زنان در دوران بارداری تأثیر بگذارد ، و به نظر می رسد که در بسیاری از خانم هایی که گزارش نمی دهند و یا تشخیص داده نمی شوند ، آمار واقعی واریس های واژن بسیار زیاد است ، زیرا در بحث در مورد علائم با متخصص مراقبت های بهداشتی خود ممکن است خجالت بکشند. خبر خوب در مورد واریس واژن در دوران بارداری این است که احتمالاً طی چند روز از زایمان از بین می رود.

رگ های واریسی واژن، رگ هایی در ناحیه بیرونی از بخش تناسلی در بدن بانوان هستند. این دسته از رگ ها معمولا در حین دوره بارداری پدیدار می شوند. رگ های واریس دستگاه تناسلی در بارداری، ممکن است به تنهایی و یا همزمان با رگ های واریسی ناحیه پا شکل بگیرند.هموروئید یا همان بواسیر ممکن است داخلی بوده و در مقعد شکل بگیرد و یا این که در ناحیه بیرونی بدن و مقعد دیده شود. هموروئیدهای داخلی گاهی اوقات تجمیع شده و از خروجی مقعد به سمت بیرون متمایل می شوند، رایج ترین مورد از علائم آن ها نیز خون روشن و قرمزی است که همراه با مدفوع به بیرون می آید. هموروئیدهای خارجی ممکن است دردناک و یا همراه با حس خارش باشند و در صورت فشار یا تحریک شدن دچار خون ریزی می شوند.

علل واریس واژن

خطر ابتلا به واریس در دوران بارداری به دلیل افزایش حجم خون و کاهش سرعت جریان خون در پایین تنه بیشتر می شود. این تغییرات فشار مضاعفی را به سیاهرگ ها وارد می کند، در نتیجه رگ ها برجسته می شوند و مانند رگ های واریسی پا به رنگ آبی یا بنفش درمی آیند.

تغییرات طبیعی دوران بارداری به روش های زیر موجب ابتلا به واریس می شود:

  • سیاهرگ ها خون را از سراسر بدن به سمت قلب برمی گردانند. زمانی که جریان خون برخلاف نیروی جاذبه باشد، دریچه های بسیار کوچکی که داخل سیاهرگ ها قرار دارند، باز و بسته می شوند تا مانع از برگشت خون به عقب بشوند. بااین حال این دریچه ها گاهی اوقات ضعیف می شوند و اجازه می دهند که خون به عقب برگردد و در سیاهرگ ها جمع شود؛ در نتیجه رگ های واریسی ایجاد می شود. عموم مردم با رگ های واریسی پا آشنایی دارند، اما جالب است بدانید که احتمال ایجاد شدن رگ های واریسی در ناحیه لگن، رحم، تخمدان، واژن و ولو (فرج) نیز وجود دارد. از واریس لگن غالباً با اصطلاحات سندرم احتقانی لگن یا اختلال جریان خون در وریدهای لگن نیز یاد می شود.
  • افزایش خون رسانی به ناحیه ای که رگ های آن متورم شده است.
  • فشار جنین در حال رشد جریان خون را کند می کند و خون دیرتر از ناحیه تناسلی دور می شود، در نتیجه خون جمع می شود و رگ ها متورم می گردد.

علائم واریس واژن در بارداری

رگ های واریس واژن همیشه دارای علائم و نشانه های خاصی نیستند. در صورت به وجود آمدن آن ها، ممکن است حس پر بودن و یا فشار در ناحیه تناسلی خود داشته باشید و یا علائمی همچون ورم و ناراحتی واژن را تجربه کنید. در برخی موارد شدید، رگ های خونی گشاد شده ممکن است حالت بیرون زدگی پیدا کنند. رنگ این رگ ها به آبی می زند و به شکل برآمدگی بر روی پوست هستند. ایستادن طولانی مدت، تمرین و ورزش و همچنین داشتن رابطه جنسی می توانند این شرایط را بدتر کنند.

درمان واریس واژن در بارداری:

بسیاری از زنان, از ترس تحقیر یا عدم آگاهی, در مورد آن صحبت نمی کنند. همانطور که در ادامه بخش سلامت نمناک خواهید خواند درمان های طبیعی متعددی وجود دارند که زنان می توانند آنها را انتخاب کنند.

طب سوزنی:

یکی از بهترین درمان های طبیعی طب سوزنی است. برخی نقاط شدیداً قدرتمندی وجود دارند که می توانند به کاهش درد و سنگینی ناشی از وریدهای واریسی کمک کنند. همچنین طب سوزنی به افزایش گردش خون در ناحیه واژینال کمک می کند و در تقویت رگ های خونی پس از زایمان کمک می کند.

کایروپراکتیک:

بسیاری از افراد پیشنهاد می کنند که مراقبت درمانی کایروپراکتیک در دوران بارداری موثر هستند. کایروپراکتیک به مراقبت از اعصاب, ماهیچه ها و استخوان ها کمک می کند, که در برگشت به عملکرد روده لگن کمک می کند.

این مورد از اهمیت زیادی برای متعادل کردن استخوان های لگن و بهبود عملکرد عصبی عضلات شکمی برخوردار است چرا که به متعادل کردن اثرات رحم در حال رشد و فشار نامتقارن که لگن را بر می دارد, کمک می کند.

درمان علائم جدی تر واریس واژن در بارداری

اگر علائم بیماری شما جدی تر و یا مرتبط با مشکلات اضافی باشند، ممکن است پزشک شما این موارد را هم توصیه کند:

  • تنها از مقدار کمی صابون ملایم برای استحمام در منطقه واریس واژن استفاده کنید.
  • یک کرم کورتیکواستروئید موضعی را بعد از حمام خود برای تسکین خارش خود بمالید.
  • اگر یک لخته خونی داخل واژن وجود داشته باشد، داروهای تجویز شده با وزن مولکولی کم را در نظر بگیرید
  • این کار مانع از تشکیل لخته خونی می شود و به بدن اجازه می دهد تا لخته خونی VV را تجزیه کند. زنانی که این وضعیت را دارند در حالی که باردار هستند می توانند طی دوره بعدی بارداری یک دوره پنج روزه از این دارو را بگذرانند.
  • در شرایط نادر، یک روش پزشکی سرپایی به نام اسکلروتراپی وجود دارد. پزشک شما محلولی را به رگ ها تزریق می کند که باعث زخمی شدن و نزدیک شدن آن ها می شود. این کار باعث می شود که رگ ها در طول زمان محو شوند. این کار بهتر است در زمان بارداری انجام نشود.

پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
چاپ فوری مقالات علمی پژوهشی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
مراحل تالیف کتاب و به چاپ رساندن آن
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)
تبدیل پایان نامه به مقاله !
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب