دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سلامت خانواده / دهان و دندان /

داروهای خانگی برای تورم زبان کوچک 

سه شنبه، 06 خرداد 1399
هنگام بزرگ شدن زبان کوچک، نواحی اطراف آن در موارد نادری دچار تورم می شوند.قرمزی، سوزش و التهاب زبان کوچک را اووولیتیس می گویند. ممکن است که زبان کوچک بر اثر باکتری و عفونت های ویروسی دچار ورم شده و بزرگ شود. التهاب یک پاسخ ایمنی در برابر آسیب دیدگی با واکنش های آلرژیک یا بیماری می باشد.

زبان کوچک اندامی مخروطی شکل است که در حلق و در بخش نرم کام قرار دارد و از بافت های پیوندی و برخی غدد گوارشی مخروطی شکل به همراه بافت های عضلانی تشکیل شده است. وقتی صحبت از عملکرد زبان کوچک به میان می آید با نظرات متفاوتی روبه رو می شویم.به عنوان مثال عده ای بر این باورند وظیفه زبان کوچک جلوگیری از ورود آب و مواد غذایی به داخل بینی است و درست مثل دریچه اپیگلوت برای نای عمل می کند. گروهی می گویند این اندام کوچک نقش مهمی در حرف زدن، آواز خواندن و عمل بلع دارد. همچنین مقدار قابل توجهی بزاق ترشح کرده و پشت گلو را نرم می کند. حتی به باور عده ای دیگر، واکنش استفراغ و بالا آوردن با لمس زبان کوچک هم ایجاد می شود بنابراین می تواند جایگزینی برای استفاده از داروهای تهوع آور باشد.البته بسیاری از متخصصان با این نظریه ها موافق نیستند. زبان کوچک ضایعه ای است که کارایی زیادی ندارد و از حیوانات به انسان به ارث رسیده است. حتی برداشتن زبان کوچک مشکلی در تکلم و تلفظ واژگان و مصرف مواد غذایی ایجاد نمی کند، اما در صورتی که دچار مشکلاتی مثل التهاب و تورم شود می تواند سلامت افراد را به خطر بیندازد؛ بیماری نه چندان شایعی که در اصطلاح پزشکی اوولیت نام دارد.

سقف دهان معمولا به دو بخش اصلی تقسیم می شود. یکی از آن ها قسمت سفت و سخت در جلو و دیگری قسمت نرم در پشت زبان می باشد. زبان کوچک معمولا در پشت گلو دیده می شود که از وسطِ ناحیه نرمِ سقف دهان، آویزان شده است. زبان کوچک از مخاط های ترشحی ساخته شده که این مخاط ها باعث اتصال آن به سقف دهان می شوند و یک بافت عضله ای محسوب می گردند که بزاق دهان پس می دهند . زبان کوچک بسیار منعطف است و عملکردهای بسیار متفاوتی دارد.

هنگام بزرگ شدن زبان کوچک، نواحی اطراف آن در موارد نادری دچار تورم می شوند.قرمزی، سوزش و التهاب زبان کوچک را اووولیتیس می گویند. ممکن است که زبان کوچک بر اثر باکتری و عفونت های ویروسی دچار ورم شده و بزرگ شود. التهاب یک پاسخ ایمنی در برابر آسیب دیدگی با واکنش های آلرژیک یا بیماری می باشد. التهاب همچنین ممکن است شامل قرمزی، حساسیت، خارش و ورم و سوزش باشد. اگر سیستم ایمنی نتواند مشکلاتی مثل ویروس یا باکتری را از بین ببرد، در نتیجه زبان کوچک عفونی خواهد شد. هنگام بزرگ شدن زبان، فرد احساس می کند که پشت گلویش مسدود شده و نمی تواند غذا را به خوبی ببلعد. در بسیاری از موارد ممکن است که صدایی در این قسمت نیز شنیده شود.

داروهای خانگی برای تورم زبان کوچک (Uvulitis)

هیچ مطالعه علمی بر روی چگونگی تاثیر داروهای خانگی بر روی تورم زبان کوچک انجام نشده است با این حال، بیشتر زمان ها برای برطرف کردن این التهاب می توانید از درمان های طبیعی زیر استفاده کنید.

حذف محرک

اگر uvulitis توسط یک محرک مانند الکل یا سیگار کشیدن ایجاد شده است بهتر است عامل محرک را از بین ببریم.

غرغره آب نمک

این یک واقعیت است که نمک باکتری ها را از بین می برد. در گزارش نیویورک تایمز به نقل از دکتر فیلیپ تی هاگن اشاره شده است که غرغره کردن آب نمک کمک می کند تا گلو نرم و لطیف شده و عامل آلرژی و باکتری ها از گلو حذف شوند. برای درمان تورم زبان کوچک با آب نمک، شما می توانید ۱/۲ قاشق چای خوری نمک را در یک فنجان آب گرم حل کنید و آن را غرغره کنید حتی برای قوی تر کردن محلول می توانید یک قاشق چای خوری زردچوبه به آن اضافه کنید. زردچوبه حاوی کورکومین است که دارای خواص ضد التهابی و ضد عفونی کنندگی است.

زردچوبه و زنجبیل

شما همچنین می توانید خواص ضد التهابی زردچوبه و زنجبیل را ترکیب کرده و برای کاهش تورم استفاده کنید. یک مطالعه که در مجله Phytotherapy Research منتشر شد نشان داد که زنجبیل دارای ترکیب موثر و ضد التهابی برای درمان عفونت های تنفسی است.

سیر و عسل

سیر حاوی آلیسین است که دارای خواص ضد میکروبی قوی بوده و برای درمان تورم زبان کوچک مفید است. عسل نیز خواص ضد میکروبی دارد و به عنوان یک ضد التهاب برای کمک به تسکین گلو درد عمل می کند. برای استفاده از این ترکیب چند حبه زیر را له کرده و ۱۵ دقیقه اجازه دهید تا آلیسین در سیر تشکیل شود سپس با مقداری عسل مخلوط کرده و بخورید. شما همچنین می توانید از این مخلوط طلایی به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی قوی استفاده کنید.

حفظ هیدراته بدن

اگر شما فکر می کنم که تورم زبان کوچکتان از کم آبی است، باید میزان بیشتری آب به بدنتان برسانید این کار علاوه بر رفع کم آبی و تورم زبان کوچک سموم را نیز از بدن دفع می کند.

سایر درمان ها

انواع خفیف بزرگ شدن زبان کوچک را می توان در منزل درمان کرد. راهکارهای خانگی کمی برای این کار وجود دارد که معمولا شامل مواردی می باشد که در ادامه ی این بخش از سلامت نمناک خواهید خواند :

  • به اندازه کافی آب بنوشیدزبان کوچک گاهی اوقات در اثر خشکی و کم آبی دچار ورم می شود. بنابراین آب می تواند در چنین شرایطی بهترین درمان باشد.
  • به اندازه کافی استراحت کنید راهکارهای خانگی همراه با داروهای مسکن معمولاً در کنار استراحت چند روزه بسیار موثر خواهد بود . اگر احساس کردید که با در پیش گرفتن راهکار های خانگی علائم بهتر نشدند و یا در حال بدتر شدن می باشند، حتماً باید به پزشک مراجعه کنید تا در صورت ابتلا به واکنش های آلرژیک ، هرچه زودتر تحت مراقبت های اورژانسی قرار بگیرید.

13 پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 30 تیر
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
هزینه چاپ یک کتاب
ایده ناب و خلاقانه الهه منصوریان قهرمان ووشو کشورمان در بستن روسری/ خانوما یاد بگیرن! +عکس
ترجمه تخصصی کتاب
ترجمه تخصصی متن
(ویدئو) هولوگرام با جعبه کفش؟! تجربه‌ای که تا خودت نسازیش باور نمی‌کنی واگعیه یا کیکه!
(عکس) 3 شجریان در یک قاب/ استاد آواز ایران، محمدرضا شجریان+ همایون شجریان + دختر همایون/ چه پدر و دختری
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
استوری تسلیت و همدردی بازیگران با حمید گودرزی برای فوت مادرش+عکس/ از پوریا پورسرخ و ژیلا صادقی تا نعیمه نظام‌دوست و پژمان بازغی
دارالترجمه رسمی به زبان انگلیسی
آخرین رستوران‌گردی دو نفره حمید گودرزی و مادر جوانش در رستورانی سنتی و رویایی+عکس