دستگاه دیاگ خوب چه ویژگی هایی دارد؟

  پنجشنبه، 26 تیر 1399   زمان مطالعه 4 دقیقه
دستگاه دیاگ خوب چه ویژگی هایی دارد؟
بهترین دستگاه دیاگ را باید با توجه به کارایی و استحکام و کیفیت آن سنجید. در این میان دستگاه های دیاگ چینی و کره ای که از قیمت های پایینی برخوردارند، معمولا جزو بهترین دستگاه دیاگ ها نبوده و به سبب کیفیت پایینی که در طراحی دارند معمولا قادر به انجام وظایفی که ادعا دارند نبوده و چندان نمی توان به کار آن ها اعتماد نمود.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز، در پی بکارگیری مدارات الکترونیک در خودروها و کاربردی شدن آن در صنعت خودروسازی مدارات الکترونیکی مخصوص و پیچیده ای در خودروها قرار داده شده که از جمله آن ها می توان به کروز کنترل، کنترل سیستم تعلیق ، کنترل ایربگ ، کنترل سیستم تهویه ، سیستم های ضد سرقت و غیره اشاره داشت.

وجود این امر باعث ایجاد تحولی جدی در زمینه تعمیر و خدمات پس از فروش خودرو گردیده است. جهت عیب یابی این سیستم ها به دلیل پیچیدگیهایی که دارند از دستگاه های دیاگ استفاده می گردد. دستگاه عیب یاب با ارسال کدهای مشخصی از ECU درخواست اطلاعات می کند که این کدها برای هر درخواست متفاوت است. سپس ECU با بررسی کدهای دریافت شده نوع درخواست دستگاه عیب یاب را تشخیص می دهد و اطلاعات مورد نظر را ارسال می کند و بدین صورت تعمیرکار را برای عیب یابی خودرو کمک می کند.

ویژگی های یک دستگاه دیاگ

اولین و شاید بتوان گفت مهمترین بخشی که در خرید یک دستگاه دیاگ باید به آن توجه نمود، توانایی پشتیبانی از مدل های مختلف خودرو می باشد. یک دستگاه دیاگ خوب باید بتواند از خودروهای زیادی پشتیبانی نموده و تقریبا تمامی مدل های یک برند خاص خودرو را شامل شود. اما از آنجا که دستگاه های دیاگ در مدل ها و طرح های مختلفی ساخته شده اند و هر شرکت خودرو سازی دستگاه دیاگ مختص به خودروهای خود را نیز راهی بازار نموده است، باید به این نکته توجه داشته باشیم که ما به عنوان استفاده کننده از این دستگاه چه انتظاراتی را داریم؟ اگر صرفا ما به عیب یابی اتومبیل های داخلی می پردازیم، لزومی ندارد که دستگاه های دیاگ گران قیمت خودروهای خارجی را نیز خریداری کنیم و صرفا تهیه یک دستگاه دیاگ داخلی می تواند بسیار مقرون به صرفه باشد.

همچنین باید این نکته را نیز در نظر داشته باشیم که دستگاه دیاگ خریداری شده از پشتیبانی و خدمات پس از فروش خوبی نیز برخوردار باشد. این دستگاه ها معمولا به سبب قرار گیری در محیط آلوده تعمیرگاه و همچنین حرکت و جابجایی فراوان ممکن است صدمات بسیاری دیده و در برخی موارد از کار بیفتند که در این شرایط خدمات پس از فروش خوب، می تواند راهگشا باشد. همچنین به سبب ورود هر روزه خودروهای جدید به بازار توسط کمپانی های مختلف، یک دستگاه دیاگ باید بتواند آپدیت شود و تنها با پشتیبانی نرم افزاری عملیات بروز رسانی خود را انجام دهد تا از صرف هزینه های سنگین خرید دوباره دستگاه جدید، جلوگیری شود.

دستگاه های دیاگ از نظر اندازه و قابلیت حمل به دو دسته قابل حمل و ثابت تقسیم می شوند که معمولا نوع ثابت آن دارای هزینه نگهداری ارزان تر و نوع قابل حمل آن سبک تر و با هزینه نگه داری بیبشتر عرضه می شود. این مورد نیز بسته به نیاز استفاده کننده تعیین می شود و فرد می تواند با توجه به نیاز خود، بهترین دستگاه دیاگ را از نوع ثابت و یا قابل حمل را خریداری نماید. نکته قابل توجه در خرید دستگاه های دیاگ ثابت و قابل حمل این است که این دستگاه ها چندان با یکدیگر تفاوتی نداشته و نمی توان گفت که در یک برند خاص، کدامیک قویتر و بهتر عمل خواهد نمود.

بهترین دستگاه دیاگ

اما آنچه که بیشتر مورد سوال خریداران و علاقه مندان به دستگاه های دیاگ می باشد، این است که بهترین دستگاه دیاگ چیست و تحت چه برندی تولید شده است. امروزه دستگاه های دیاگ بسیاری تحت نام های مختلف و توسط کشورهای بسیاری تولید شده است که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. برخی از دستگاه های دیاگ به صورت تک مدله کار کرده و فقط برای خودروهای یک برند خاص کارایی دارند که معمولا در کشور ما چندان خریدار نداشته و بیشتر دستگاه های دیاگ چند مدله یا مالتی دیاگ مورد توجه می باشند.

بهترین دستگاه دیاگ را باید با توجه به کارایی و استحکام و کیفیت آن سنجید. در این میان دستگاه های دیاگ چینی و کره ای که از قیمت های پایینی برخوردارند، معمولا جزو بهترین دستگاه دیاگ ها نبوده و به سبب کیفیت پایینی که در طراحی دارند معمولا قادر به انجام وظایفی که ادعا دارند نبوده و چندان نمی توان به کار آن ها اعتماد نمود. در این میان اما دستگاه هایی که تحت برند های ژاپنی، اروپایی و امریکایی تولید شده اند، معمولا از کیفیت و کارایی بیشتری برخوردار بوده و جزو بهترین دستگاه دیاگ محسوب می گردند.

از جمله بهترین برندها که قادر به تولید بهترین دستگاه دیاگ می باشند، طبق تجربه افراد و با توجه به نمونه های آن می توان به دستگاه های دیاگ AVL ، Bosch ، Actia ، Carman و Snapon اشاره داشت که یقینا جزو بهترین ها بوده و از خدمات پس از فروش و پشتیبانی بسیار خوبی برخوردار می باشند. این دستگاه ها به صورتی چند مدله کار کرده و قادر به هماهنگی با بسیاری از برند های خودروسازی می باشند و توانایی استفاده از آن ها را هم به صورت قابل حمل و هم به صورت ثابت خواهیم داشت.


دیدگاه ها
  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
پربازدید شدن نمای بیرونیِ منزل شخصی رهبر معظم انقلاب+عکس/ نمایی سیمانی با آیفونی قدیمی و درب خانه ای ساده و بدون زرق و برق (373 نظر) سه پرس کباب سفارش پسر کوچک رهبر معظم انقلاب برای خانواده شش نفره‌شان+عکس/ فرزندانی که در ساده زیستی راه پدر را ادامه میدهند (167 نظر) پیام توئیتری علی دایی درباره حمایت از کاندیداهای ریاست جمهوری+عکس (36 نظر) تدارکات ساده رهبر معظم انقلاب برای پذیرایی کردن از مهمانانش+عکس/از قند و چای گرفته تا بشقاب کوچک از شیرینی نارگیلی برای کسانی که قند دوست ندارند (33 نظر) نوزاد بانمک و خوشگل المیرا شریفی مقدم مجری خوش اخلاق صداوسیما سر سفره ساده عید/ پروفیل یک مادر مهربون+عکس (30 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده یزدی، با نوشته جالب پشت کامیون حماسه ساز شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا... (19 نظر) تصویری از خانه ابدی همسر جوان نسرین مرادی، فریده سریال نون خ/ روحش شاد و یادش گرامی (18 نظر) خلاقیت پدر ایرانی در ثبت اولین عکس متفاوت از پسرش حماسه ساز+عکس/کل آتلیه های شهر زیر سوال رفت...🤣 (18 نظر) (عکس) انگشتر بسیار زیبای رهبر انقلاب با طرحی دلربا و چهره شاداب و پرانرژی ایشان در 85 سالگی / پیر ما اشرف مخلوقات است ... (10 نظر) نگاهی به کیک تولد متفاوت و به شکل سالاد الویه حامد آهنگی در مراسم سورپرایز تولدش+ویدیو/ چه ذوقی میکنه آقای خوش خنده😍 (9 نظر) نگاهی به کانتر آشپزخانه شلوغ و جمع و جور خانه مهران غفوریان در این پیام تبریکش+ویدیو/ یخچال هم قشنگ برا خودش آلبوم عکسه (7 نظر) سنگ تمام فاطمه گودرزی، توران سریال لحظه گرگ و میش در تبریک تولد عروسش با اشاره به چشمان دریا خانوم+عکس/ تعریف و تمجیدی عروس‌پسند😍 (6 نظر) نگاهی به ورودی خانه ویلایی پوریا پورسرخ در میزبانی از بازیگر معروف ترکیه ای+ویدیو/ میز بیلیارد با پرده هایی خوش رنگ و خاص 😍 (5 نظر) تغییر استایل پاشا رستمی، حامد سریال لحظه گرگ و میش در خیابان اصلا قابل شناسایی نبود+ عکس (5 نظر) مینی کیک ساده و خوشمزه نفس بازغی برای تولد 16 سالگی اش /تزئین زیبا با شمع و توت فرنگی و بلوبری+ویدئو (5 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
با این سبزیجات سالم و مقوی به جنگ چاقی شکم بروید/ با این خوشمزه ها زود لاغر میشی!
فال روزانه امروز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز دوشنبه 11 تیر خرداد 1403
فال قهوه با نشان روز دوشنبه 11 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز دوشنبه 11 تیر 1403 + فیلم
فال ابجد روزانه دوشنبه 11 تیر 1403
فال انبیاء روزانه دوشنبه 11 تیر ماه 1403
ماجرای دیده شدن بازیگر زن سلبریتی با برادر سعید جلیلی در ژاپن‎+عکس
نسبت فامیلی فاطمه گودرزی توران سریال لحظه گرگ و میش و حمید گودرزی نادر سریال دلدادگان/ گودرزی های سینمای ایران را بشناسید
روایت‌هایی تاریخی از قتل فجیع امیرکبیر در کاشان توسط ایرانی‌ها انگلیسی‌ها / جان کندن او چهار ساعت طول کشید ...
همدستی خانم وکیل و پرستار بیمارستان در قتل مرد ثروتمند / پای 24 میلیارد تومان وسط بود
وقتی گریه رضا شاه را خارجی‌ها درآوردند!
نکات مهم درباره نظافت ماشین ظرفشویی که باید بدانید
خواننده معروف لس آنجلسی به ایران بازگشت+عکس خواننده در فرودگاه
فرهنگ عجیب ازدواج زنان با درخت در هند!!
منتخب روز   
(عکس) استایل کُت و شلواری محمود احمدی نژاد در خیابان/ ذکر گفتن آقای سیاست مدار در حال پیاده روی بازی های مادرانه مینا مختاری همسر بهرام رادان با پسر تُپُل و مُپلش/ چه شیطون شده جان کوچولو ویدئویی از خانه ابدی آیت الله آل هاشم و گریه های جگر سوز پدر روحانی شهید/ روحش شاد و یادش گرامی مجید واشقانی پرسپولیس را با خاک یکسان کرد/ افشاگری آقای بازیگر از تاکتیک پرسپولیس برای قهرمانی در حضور پورعلی گنجی افشاگری عادل فردوسی پور از گول مالیدن سر خواهر برادر کوچکترش/ از شما خیلی خیلی بعید بود!! شعری که استاد شهریار با خواندن آن اشک ریخت و تا آخر به صورت گریان ادامه داد/ طفل بودم دزدکی پیر و علیلم ساختند سکانس غَش آور از سریال 3 در 4 با هنرنمایی علی صادقی/ ایشون اول نمک بودن بعدا دست و پا در آوردن! زنی که قهرمان زلزله کاشمر شد! / این است زن شجاع ایرانی ... حضور حمید نوری در منزل حسین امیرعبداللهیان برای عرض تسلیت به خانواده ایشان و قدردانی از تلاشهای وزیر شهید برای آزادی وی+عکس