دستور پخت سبزی پلو با ماهیچه با طعم عالی

  یکشنبه، 19 دی 1400   زمان مطالعه 3 دقیقه
دستور پخت سبزی پلو با ماهیچه با طعم عالی
سبزی پلو با ماهیچه یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای مجلسی است که در منوی اکثر رستوران‌ها به چشم می‌خورد و جزو گران قیمت ترین غذاهای ایرانی محسوب می‌شود. با رعایت نکاتی در تهیه این غذا می‌توان به راحتی یک غذای مجلسی در منزل درست کرد.

پلو ها از جمله خوشمزه ترین انواع غذاهای ایرانی می باشند که انواع مختلفی دارند. همان طور که می دانید، این گونه از غذا معمولا با استفاده از سبزی ها و حبوبات تهیه می شود و به همین دلیل مصرف آن بر روی سلامتی تاثیرات مثبتی دارد. از جمله یکی از پرطرفدارترین انواع پلو می توان به سبزی پلو با ماهیچه اشاره کرد. اگر دوست دارید با مواد مورد نیاز و دستور تهیه سبزی پلو با ماهیچه آشنا شوید، بهتر است که ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

مواد لازم سبزی پلو با ماهیچه

  • برنج 2 کیلو
  • پیاز 2عدد
  • گوشت ماهیچه 800 گرم
  • روغن 7 قاشق
  • زعفران 2 قاشق مرباخوری
  • نمک و فلفل به ميزان لازم
  • سبزی پلویی 1 کیلو
  • ادویه کاری به میزان لازم

طرز تهیه و دستور پخت سبزی پلو با ماهیچه

در ابتدا برنج را به مدت نيم ساعت در آب نمک خیس کنید. براي تهيه اين غذا بايد يك زودپز فراهم كنيد. آن را روي حرارت قرارداده و كمي روغن بريزيد. سپس پیاز را بشوريد و درون زودپز ریز کنید. كمي آن را تفت داده تا از حالت خامي درآمده و طلايي رنگ گردد. در ادامه گوشت ماهیچه را كه خوب شستشو داده ايد به پياز اضافه كنيد و 3 لیوان آب درون زودپز بریزید و درب زودپز را ببنديد تا گوشت خوب پخته شود و آب آن حسابی تبخير شود و گوشت اصطلاحا جا افتاده شود. (حداكثر پس از پخت، گوشت باید یک ملاقه آب داشته باشد.)

در قابلمه اي ديگر كه روي حرارت قرار داده ايد، آب بريزيد تا به جوش بيايد. سپس برنج را در قابلمه ی آب جوش بریزید و وقتی کمی نرم شد آبکش کنید. سعی کنید وقتی برنج دانه تر است آن را بردارید.در قابلمه مورد نظر 3 قاشق روغن بریزید و نصف لیوان آبجوش اضافه کنید. برنج آبکش شده را آرام آرام در قابلمه بریزید و سبزی را لا به لای آن روي برنج بپاشيد. 4 قاشق روغن و آب گوشت روی برنج بریزید و اجازه دهید تا برنج دم بکشد.

تا زماني كه برنج دم بكشد، زعفران ساييده شده را در آب حل كنيد. مي توانيد يك تكه يخ نيز به زعفران اضافه كنيد و آن را روي سماور يا حرارت ملايم بگذاريد تا هم دم بكشد هم رنگ و بوي زعفران بهتر به مشام برسد. وقتی برنج دم کشید یک یا دو کفگیر از پلو را در زعفران آماده شده بريزيد و خوب مخلوط كنيد.

سبزی پلو دم كشيده را در ديس بریزید و گوشت را روي آن بگذاريد. مي توانيد برنج زعفرانی را دور تا دور گوشت تزيين كنيد يا حتي مي توانيد گوشت را در ظرفي جداگانه بكشيد و با حلقه هاي ليموترش تزيين كنيد و روي برنج را با برنج زعفراني و يا مقداري زرشك تزيين كنيد و ميل بفرماييد! اميدوارم از طعم لذت بخش و عطر سبزي هايي كه در اين غذا به كار مي رود در كنار خانواده نهايت لذت را ببريد.

نکات مهم سبزی پلو با ماهیچه

اگر برنج را یک جوش زنده تر برندارید، به خاطر رطوبتی که در سبزی است و آب گوشتی که به آن اضافه می کنیم، دانه های برنج به یکدیگر می چسبند.از آنجا که برای مزه دار شدن این پلو به آن آب گوشت اضافه می کنیم، بهتر است از ته دیگ نان استفاده نکنید، زیرا خمیر خواهد شد. اگر ترجیح می دهید سبزی بیشتر بپزد، هنگامی که مغز برنج نرم شد، سبزی را اضافه کنید و ظرف از روی حرارت بردارید.

در صورت تمایل یک دسته سیر تازه را تمیز کنید و هنگام دم کردن غذا، آن را بین برنج قرار دهید. این غذا را بدون گوشت نیز می توان تهیه کرد. برای این منظور سبزی را به همان طریق ذکر شده، آماده کنید و پس از آبکش کردن برنج سبزی را مابین آن قرار دهید.اضافه کردن آب گوشت و روغن به غذا، باعث مزه دار شدن پلو می شود؛ بنابراین حتما این اقدام را انجام دهید تا غذا طعم بسیار بهتری داشته باشد.اگر پس از گذشت یک ساعت برنج دم نکشیده بود، یک سوم استکان آب را اطراف پلو بریزید.

رعایت نکاتی که ذکر شد، باعث می شود غذایی متفاوت و لذیذ داشته باشید. در آشپزی همین نکات کوچک و به ظاهر بی اهمیت است که طعم غذای شما را متفاوت می کند و نشان می دهد که در آشپزی، فردی حرفه ای هستید.


  دیدگاه ها
پربحث های هفته   
تصویری از چهره درس خوان رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ 12 سالگی رهبری در مدرسه (462 نظر) الهام چرخنده امروز صبح به دیدار رهبر معظم انقلاب رفت+عکس/ چهره آرام خانم بازیگر در بیت رهبری (323 نظر) نگاهی به انواع لباس مدرسه دانش آموزان کشور های مختلف/ آمریکا، ژاپن، چین و... (308 نظر) پری غفاری معشوقه شاه پهلوی: شاه آرام آرام مشروب می‌خورد و گاهی گیلاس مرا هم پر می‌کرد/ ازدواجی در کار نبود من دستمزدم را می گرفتم! (247 نظر) سحر زکریا: 6 سال همسر مهران مدیری بودم / او جوانی ام را گرفت !+فیلم (213 نظر) مروری بر بازیگران مرد ایرانی که از گوشواره استفاده می‌کنند؛ امیر جعفری، ارسلان قاسمی، امین حیایی و...+عکس (184 نظر) رهبر معظم انقلاب: ترویج موسیقی بر خلاف مذاق اسلام است/ اردوی مختلط دختر و پسر یعنی چه؟! دانشجو بره خارج از کشور که چه کنه؟+فیلم (152 نظر) خلاقیت خنده دار مادر باهوش برای تشخیص کودکان دوقلویش حماسه آفرید+عکس/ من عاشق اون ذهن طلاییت شدم😂 (113 نظر) نعیمه نظام دوست: عاشق احمدرضا عابدزاده بودم ، اون بلیزر داشت منم با یه رنو افتادم دنبالش اصلا به من محل نذاشت قلبم خیلی شکست و اومدم خونه عکسهاشو پاره کردم+ویدیو (94 نظر) خانه پدری ساده رهبر معظم انقلاب به روایت تصویر +عکس/ از سقف چوبی و بوفه دکوری ساده تا چراغ نفتی و کابینت های فلزی (88 نظر) اکبر عبدی: 25 سال مصرف کننده تریاک بودم، اینجانب اکبر عبدی 4 سال و نیم یک معتاد+فیلم (84 نظر) دیدار احساسی علی پروین اسطوره فوتبال با رهبر انقلاب در بیمارستان +عکس / ارادت خاص علی آقا به رهبر معظم انقلاب (83 نظر) قاب‌هایی دلنشین از رهبر معظم انقلاب با لباس بلوچی+عکس/ احترام به فرهنگ مردم منطقه در مدتی که مهمان اهالی این منطقه بودند (81 نظر) نگاهی به کیک تولد مسعود پزشکیان در کنار نوه ارشد با خلاقیت بی نظیر اُوستا قنّاد در طراحی کیک شکلاتی /مبارکاا باشه (81 نظر) همزاد احسان علیخانی، با شباهت صد در صدی پیدا شد+عکس/یکی از یکی جذاب تر و خوشتیپ تر و معروفتر (79 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
فال روزانه امروز یکشنبه 8 مهر ماه 1403
فال شمع روزانه امروز یکشنبه 8 مهر 1403
فال قهوه با نشان روز یکشنبه 8 مهر ماه 1403
فال ابجد روزانه یکشنبه 8 مهر 1403
زینب نصرالله: همسرم قبل ازدواج نمی‌دانست که من دختر سید حسن نصرالله هستم/ الحمدلله توفیق حاصل شد و ما ازدواج کردیم
فال حافظ با تفسیر روز یکشنبه 8 مهر 1403 + فیلم
مدیر عامل معدن طبس سکته مغزی کرد
چشم و چراغ جبهه مقاومت، سید حسن نصرالله به لقاء‌الله پیوست
فال انبیاء روزانه یکشنبه 8 مهر 1403
سید حسن نصرالله به شهادت رسید
بیوگرافی و زندگی خصوصی الیکا ناصری، باران سریال گردن زنی و همسرش+تصاویر جذاب و دیدنی
هدیه تهرانی: چطور با 10 نفر در یک سال ازدواج کنم و طلاق بگیرم، زمان شرعی «عده» را بگذرانم بعد.../ تکذیب کنم که چه بشود؟
خاطره جالب محمدرضا داوودنژاد از همراهی با شهید چمران در پاوه / فلسطینی‌ها اسم من را گذاشتند حسون، پرنده آزادی
ارتش اسرائیل: نصرالله را ترور کردیم
مومیایی هایی که از قدیمی ترین پنیر گاوی جهان نگهداری می کنند! کشف پنیر پروبیوتیک روی سر و گردن مومیایی‌های باستانی+عکس
منتخب روز   
زینب نصرالله: به همه آزادگان عالم میگویم پدرم فرمانده نصرالله در سلامت کامل است و اسرائیل خودش را با دست خودش به آتش سوزان جهنم وارد کرد+عکس برای اولین بار نماینده اسرائیل هنگام سخنرانی مسعود پزشکیان به سخنان رئیس‌جمهور ایران گوش داد و سالن را ترک نکرد+ویدیو از نخ بستن به انگشتر برای اندازه شدن تا دکمه‌های متفاوت قبا و نخ نما شدن عبا؛ در مروری بر ساده‌زیستی رهبر معظم انقلاب+عکس خبرنگار شبکه صهیونیستی ایران اینترنشنال در منهتن آمریکا: من دیدم که همسر مسعود پزشکیان از ساختمانی در اینجا خارج شد+ویدیو/ ای کاش به عنوان خبرنگار یک مقدار اطلاعات داشتی! ذوق‌زدگی و خوشحالی خبرنگار ترکیه از "ساغول" گفتن مسعود پزشکیان در نیویورک؛ خبرنگار ترکیه: این رئیس‌جمهور تُرک آذربایجانی است+ویدیو رهبر معظم انقلاب: بعضی‌ها فکر می‌کنند نشاط یعنی رقاصی؛ فلان برنامه موسیقی رو توی تلویزیون پخش کنیم مردم نشاط پیدا کنند، نشاط این نیست+ویدیو تصاویری جالب از مسعود پزشکیان پشت نیمکت کلاس درس در روز اول مهر/ ردیف دوم و چهارم نشینی رئیس جمهور توئیت جدید پزشکیان به زبان کُردی و عربی +عکس وزیر اسبق کشور: رهبر معظم انقلاب یک دوره تندخوانی شرکت کردند و یک کتاب 300 صفحه‌ای را در یک شب می‌خوانند+ویدیو