دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سرگرمی / تعبیر خواب / پ /

دیدن پله (پلکان) در خواب چه تعبیری دارد؟ / تعبیر خواب پله 

یکشنبه، 12 اسفند 1397
دیدن پله در خواب نشانه چیست؟ تعبیر خواب به فرایند معنادهی به رویاهایی که در خواب می بینید، گفته می‌ شود. تعبیر خواب پله را می توانید در ساعد نیوز مطالعه کنید.

همه چیز هایی که می توانند وسیله ترقی ما قرار بگیرند و در جامعه موجب تشخص باشند در خواب به شکل پله ظاهر می شوند از آن از آن جمله هستند پول، تحصیلات، هنر، هوش و فراست ذاتی، نسبت و پیوند های خانوادگی و…

تعبیر خواب پله به روایت منوچهر مطیعی

  • پله در زندگي روزمره ما وسيله اي است که ما را از محلي پست به جائي مرتفع مي رساند. از گودال بالا مي آورد يا از کف حياط خانه به بام منتقل مي نمايد. همه چيز هايي که مي توانند وسيله ترقي ما قرار بگيرند و در جامعه موجب تشخص باشند در خواب به شکل پله ظاهر مي شوند از آن از آن جمله هستند پول، تحصيلات، هنر، هوش و فراست ذاتي، نسبت و پيوند هاي خانوادگي و غيره.
  • چنانچه در خواب پله يا پله کان ببينيم با توجه به وضع و موقعيتي که داريم خودمان مي توانيم تشخيص دهيم که خواب ما از کدام وسيله صحبت مي کند و نشاني مي دهد.
  • چنانچه در خواب ببينيم که بالاي پلکان هستيم خواب ما مي گويد که ترقي مي کنيم و پيشرفت حاصل مي نمائيم و اگر در خواب ديديم که از پله فرود مي آئيم تنزل و تخفيف مقام پيدا مي کنيم.
  • اگر پله در جائي تاريک بود مشکلات ما را نشان مي دهد و اگر پله سست بود ترديد و فقدان اراده و همت خود ما است.
  • پله باريک و طولاني نشان دهنده صعوبت راهي است که در پيش داريد و اين ناگزير بايد وقت زيادي صرف کنيد و رنج بسيار بکشيد تا به مقصود برسيد.
  • نرده هاي اطراف پله ها فرزندان و دوستان هستند و چنانچه از پله اي بالا مي رفتيد يا پايين مي آمديد که اين طرف آن طارمي داشت و طرف ديگر پرتگاه بود خواب شما مي گويد که به يکي از اين دو مي توانيد اميدوار و دل گرم باشيد. اگر دوست داريد دوستتان به کمک شما مي شتابند و چنانچه فرزندان بزرگ داريد آن ها پشت و حامي شما خواهند بود. براي زنان، طارمي پله ها شوهر و فرزندان هستند.
  • چنانچه در خواب ديديد که به سرعت و شتاب از پله اي بالا رفتيد و آن جا چيزي را که مي خواستيد نيافتيد خواب شما از بيهودگي تلاشي که مي کنيد حرف مي زند و اين که از زحمات خود سودي نمي بريد و ناگزير بايد از نو کارها را شروع کنيد.پله بي نهايت که تا اعماق آسمان وجود داشته باشد نيکو خوابي نيست.
  • پلکان از سنگ و آهن باشد بهتر از پلکان آجري و خشتي و گلي است.
  • پرت شدن از پلکان هم خوب نيست.
  • اگر بالاي پله بوديد و به دعوت و اشاره کسي پائين آمديد فريب مي خوريد و زيان مي بينيد
  • اگر پائين بوديد و به دعوت و اشاره کسي بالا رفتيد فريب مي خوريد اما زياني متوجه شما نمي شود.
  • اگر در خواب دیدیم که از پله فرود می آئیم تنزل و تخفیف مقام پیدا می کنیم.

تعبیر خواب پله از دیدگاه آنلی بیتون

  • پله های چوبی : پروژه های خود را کنار بگذارید
  • دیدن پلکانی پهن و زیبا در خواب ، نشانه بدست آوردن شهرت و ثروت است .
  • نشستن بر پله ها در خواب ، نشانه آن است که به تدریج بر ثروت شما افزوده خواهد شد .
  • پلکان منزل خودتان : زندگی شما طولانی خواهد بود.
  • پلکان منزل دیگران : به شما خیانت می شود.
  • پلکان در آتش : عذاب
  • افتادن از پله ها در خواب ، نشانه آن است که از روی حسادت از شما بیزار خواهد شد .
  • بالارفتن از پلکان در خواب ، نشانه سعادت و خوشبختی فراوان است .
  • گر خواب ببینید دیگران از پلکان پایین می روند ، نشانه آن است که اوضاع نامساعد جای فراغت و آسایش را خواهد گرفت .
  • پایین آمدن از پله در خواب ، نشانه آن است که روابط عاشقانه شما به شکست خواهد انجامید .

تعبیر خواب پله از دیدگاه اچ میلر

  • اگر خواب ببینید که از پله برقى استفاده مى‏کنید، یعنى براى رسیدن به هدف خود باید سخت تلاش کنید.

تعبیر خواب پله از دیدگاه لوک اویتنهاو

  • تعبیر خواب پله های چوبی ، پروژه های خود را کنار بگذارید.

تعبیر خواب پله در کتاب سرزمین رویاها

  • از یک پلکان بالا میروید : یک موفقیت بزرگ
  • از یک پله بالا میروید: به هدفتان خواهید رسید.
  • از پلکان جلوی در پائین می آئید : خبرهای بسیار خوش

تعبیر خواب موضوعی پله

  1. اگر یکی از پله ها نباشد یا راه پله شکننده و سست باشد، احتمالا نوعی پریشانی در وجودمان جاری است.
  2. کسی که در خواب از پلکان بالا می رود، صعودی معنوی را تجربه خواهد کرد که او را فراتر از زندگی پست دنیوی خواهد برد. اما این مقام و جایگاه مستلزم تلاش است، و برای رسیدن به آن باید موانع زیادی را پشت سر بگذارید.
  3. پایین رفتن از پله ها می تواند به معنای تسکین و آرامش هم باشد چرا که به سطح زمین می رسید.
  4. افتادن از پله ها نوعی دلسردی همراه دارد که با بیدار شدن از خواب همزمان خواهد شد.
  5. * راه پله در خواب عبور از موقعیت های مختلف و ارتباط بین لایه های شخصیتی متفاوت شما را نشان می دهد. برای تعبیر درست خواب بسیار مهم است که یادمان بماند در خواب از پله بالا می رفتیم یا پایین می آمدیم.
  6. اگر از پله بالا برویم، به این معنا است که در راه رسیدن به سطح بالاتری از هوشمندی هستیم و به لحاظ معنوی، اجتماعی و مادی پیشرفت خواهیم داشت.
  7. اگر در خواب پلکان را رو به بالا برویم، ممکن است موقعیت ما در زندگی بیداری بهبود بیابد.
  8. پایین رفتن از پله ها در خواب هشداری است مبنی بر این که احتمالا نوعی اشتباه و لغزش را تجربه خواهید کرد.
  9. * تعداد پله ها اطلاعاتی در مورد طول مسیری که هنوز باید بروید، به شما می دهد.
  10. اگر در خواب ببینید که یک پله یا بخشی از راه پله وجود ندارد، به این معنا است که نوعی عدم اطمینان در وجودتان دارید که باید از بین برود.
  11. دیدن راه پله ی مارپیچ در خواب به معنای دشواری هایی است که در سر و سامان دادن اوضاع زندگی تان دارید.
  12. راه پله به عنوان بخشی از خانه به شما اشاره دارد و در واقع پیوند میان لایه های متفاوت شخصیت شما را نشان می دهد. برای تعبیر این خواب، شرایط پله اهمیت بسیار زیادی دارد.
  13. اگر راه پله تمیز و بدون آسیب دیدگی باشد و پله ها همگی یک اندازه باشند، نشانه ی خوبی است.
  14. اگر راه پله دچار خرابی است، یا یکی دو تا از پله ها سر جای شان نیستند، به این معنا است که در زندگی واقعی دچار نوعی بی اعتمادی و تردید هستید.
  15. دیدن راه پله ای که پیچ و خم دارد و شیب اش تند است یا به طور کلی عبور از آن برای تان دشواری دارد، به این معنا است که دستیابی به بخش هایی از شخصیت شما دشوار است. این بخش ها در خواب تان با پله ها تصویر شده اند.
  16. بالا رفتن از پله به طور کلی به این معنا است که پیشرفتی در مسیرتان خواهید داشت. این پیشرفت می تواند هم مادی و هم معنوی باشد. شاید به نقطه ای از هوشمندی خواهید رسید، یا جایگاه تان در زندگی تغییر خواهد کرد، مثلا ممکن است در حرفه تان پیشرفت کنید.
  17. پایین رفتن از پله ها می تواند نشانه ی تسکین و آرامش باشد در صورتی که به سطح زمین برسید. در واقع موقعیت شما در حال بهبود است.
  18. پایین آمدن از پلکان در خواب می تواند هشداری برای نوعی عدم آگاهی از خطایی باشد که مرتکب می شوید.
  19. * این که بالا رفتن از پلکان یا پایین آمدن از آن ها برای تان سخت است یا آسان، احساسات فعلی شما را نسبت به مشکل موجود نشان می دهد.
  20. افتادن از پله ها: ناامیدی، سرخوردگی
  21. پله های عریض و زیبا: ثروت و شهرت
  22. دیدن آدم های دیگری که از پلکان پایین می روند: اتفاقات منفی مانع از تجربه ی خوشی خواهند شد
  23. نشستن روی پله: دشواری هایی که برای پیشرفت در زندگی دارید
  24. پله های پشتی: انحطاط ناخوشایند اجتماعی، رازها.
  25. بالا رفتن از پلکان می تواند کسب دیدگاهی بهتر باشد. شما می توانید رویدادهای گذشته را از زوایای متفاوت نگاه کنید. شاید بصیرت بیش تری یافته اید و افق های دیدتان را گسترش داده اید.
  26. بالا رفتن از پلکان میان دو پاگرد نیز می تواند میل درونی شما را برای رسیدن به سطحی بالاتر نشان دهد. از خودتان بپرسید که رسیدن به چه هدف هایی در حال حاضر برای تان مهم است.
  27. * برای تعبیر این خواب به لحاظ روان شناختی، جایگاه شما روی پلکان هم اهمیت دارد:
  28. اگر راه پله هنوز مقابل شما قرار دارد، یک تغییر در زندگی شما قریب الوقوع است.
  29. اگر در راه حال بالا رفتن از پلکان هستید، تغییر نیز در حال رخ دادن است.
  30. اگر در راه پله با مانعی مواجه شدید، معلوم می شود که در مسیر این تغییر با موانع و سختی هایی مواجه خواهید شد. بکوشید این موانع را بشناسید تا راحت تر به هدف تان برسید.
  31. اگر از پلکان پایین بروید، در واقع به سطح عمیق تری از درک خواهید رسید. شما خودتان را می کاوید! گاهی اوقات رسیدن به این درک، آرامش را نیز به همراه دارد: شما از موقعیتی دشوار به این جا رسیده اید.
  32. گاهی اوقات فضا در خواب به راحتی قابل دیدن یا تشخیص دادن نیست، شما پا به ناشناخته ها می گذارید. این خواب می تواند نگرانی هایی را نشان بدهد که با انتهای مسیرتان مرتبط هستند.
  33. این که در خواب ببینید که پله ها را به آسانی بالا می روید، به این معنا است که مسیر بدون خطری را طی می کنید و برنامه تان را با موفقیت به سرانجام خواهید رساند.
  34. اگر در خواب ببینید که راه پله را با سختی بالا می روید، معلوم می شود که برای رسیدن به هدف تان سختی ها و دشواری های زیادی را باید پشت سر بگذارید.
  35. مطابق با تعبیر کلی، این که در خواب ببینید که از پلکان پایین می روید، نشان می دهد که تمایل دارید روی جوانب ضروری زندگی تان تمرکز کنید. این خواب در عین حال احساس رضایت شما را در زندگی نشان می هد. آرامش و سکون نیز معنای دیگر این خواب است چرا که با پایین آمدن از پلکان به سطح زمین برمی گردید.
  36. اگر در خواب ببینید که از پلکان بالا می روید، تعبیر آن به لحاظ وران شناختی این است که در آینده باید بیش تر روی مسائل معنوی تمرکز کنید.
  37. پایین رفتن از پله ها در خواب به این معنا است که باید روی احساسات و عواطف تان و همین طور ذهن ناخودآگاه تان تمرکز بیش تری داشته باشید. به این ترتیب در زندگی واقعی مسیر بهتری را خواهید پیمود.
  38. تعبیر خواب طی کشیدن پله: اگر در خواب دیدید که پله ها را طی می کشید تعبیرش این است که شرایط زندگی شما بهبود پیدا کرده و روزهای خوشی در آینده منتظر شما خواهد بود.
  39. تعبیر خواب پله زیاد: تعبیر دیدن پله های زیاد و طولانی در خواب نشانه این است که آرزوهای دست نیافتنی زیادی دارید که شاید به سختی به همه آن ها خواهید رسید.
  40. دیدن پله زیاد در خواب نشانه این است که نیاز دارید تا بیشتر تلاش کنید.
  41. تعبیر دیدن خواب پله زیاد نشان دهنده خطراتی است که برای رسیدن به اهداف در سر راه شما وجود دارد.
  42. تعبیر خواب پله بزرگ: اگر در خواب دیدید که از پله های بزرگی بالا می رفتید تعبیرش این است که وضعیت روحی شما رو به بهبود است.
  43. تعبیر خواب راه پله بزرگ موفقیت و آغاز یک رابطه عاشقانه است.
  44. تعبیر خواب پله های طلا: تعبیر دیدن پله های طلایی در خواب نشان دهنده رشد معنوی و نیاز به تغییر شیوه زندگی است.
  45. تعبیر خواب پله های چوبی: تعبیر دیدن پله های چوبی در خواب نشانه این است که در کارهایتان اشتباه کوچکی می کنید که این اشتباهات ممکن است مسیر زندگی تان را تغییر دهد.
  46. تعبیر خواب پله های سنگی: تعبیر پله های سنگی در خواب نشانه استقلال و قدرت و عزم و اراده شما برای زندگی است.
  47. تعبیر خواب پله شکسته: تعبیر بالا رفتن از پله های شکسته در خواب نشانه شکست های عاطفی و مالی در آینده می باشد. بهتر است خود را برای روزهای سخت آماده کنید. این خواب همچنین نشانه غم و اندوه است.


58 پسندیدم 47 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز شنبه 27 مرداد
از سراسر وب
دیدگاه ها
زهرا
2 سال پیش

سلام من خواب دیدم با یکی از اقوامون که چند وقت پیش فوت شده قرار بود با آسانسور بریم بالا یه جایی رو و اون نزاشت منو با پله برقی آورد پایین و بعد خودش با آسانسور رفت بالا میشه لطفاً تعبیرش رو بگید
پاسخ
امیرعلی
2 سال پیش

من دیشب ۲ شب خواب دیدم تو تاریکی دارم در خونه خودمون باز میکنم بعد یکی نامرئی محکم من میندازه پایین بعد ی جور دهن بسته جیغ محکمی میکشم
پاسخ
بازدیدکننده
2 سال پیش

افرادی ک تو اون مهمونی دیدید تو بیداری باعث ازار شما هستنن و ضربه وارد کن
پاسخ
زهره
2 سال پیش

خواب دیدم به مهمانی دعوت شدم از پله ها که میخواستم بالا بروم دیدم پله ها خیلی بد ساخته شده یکی کوچیک بود یکی باریک بود یکی شیب داشت منم پاشنه بلند داشتم بسختی رفتم بالا یکم نشستم دخترم همراه مادرشوهرم زودتر به مهمانی رفته بود خواستیم برگردیم اما پله ها تاریک و خاکی و با مشقت بیشتری باید پایین میامدم.دو خانم روی پله ها نشسته بودن و گفتن مراقب باش نیوفتی منم خیلی استرس داشتم ک دخترم از بالای پله ها نیوفته
پاسخ
ژیلا
2 سال پیش

خواب دیدم همسرم با یک پا قطع شده از پله اومده بالا و منو صدا میکنه ک دعواشده و پامو قطع کردن من اومدم برم کمکش یک دفعه از بالای پله ها پرت شده پایین ب طوریکه ب پشت خورد زمین و من داد زدم یا ابوالفضل و همینطور ک داد میزدم شوهرم من و از خواب بیدار کرد
پاسخ
مریم
2 سال پیش

خواب دیدم چندتا پله بود همه میرفتن و میومدن منم رفتم بالا و وقتی خواستم بیام پایین پله ها صاف دیوار شده بود ولی بازم کسایی بودن که میرفتن پایین خیلی صدا زدم تا اوندن نردبان گذاشتند تا رفتم پایین ولی خیلی ترسناک بود تعبیرش چیه
پاسخ
بهنام
3 سال پیش

البته من تو واقعیت درگیر ساختن ساختمون هستم و یه اتفاق تازه دیگه تو زندگیم هست که دختری دوسش داشتم که دو سه سال پیش به خاطر اینکه میخواستن به زور اذدواجش بدن قطع ارتباط کرده بود دوباره بهم پیام داده و منم خواستم بعضی از واقعیات در مورد کارم رو بهش بگم ولی دو دلم که الان بگم یا دست نگهدارم آیا این خواب با واقعیت در ارتباط هستش ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ
بهنام
3 سال پیش

سلام من در خواب دیدم که برای ساختن را پله و طرز ساختنش با داداشم مجادله میکردم که در حین مجادله پله تو دستمون شکست پله آهنی و باریک بود اولش سنگین اما بعد سبک بود این وسط پدرم هم اومد کمک اما تو بحث ما چیزی نمیگفت جالب بدونید پله اول عریض بود بعد انگار باریک شده بود و هممون هم پایین را پله بودیم واسه ساختنش. ممنون میشم تعبرش رو بهم بگین
پاسخ
سلین محمدی
3 سال پیش

سلام خواب دیدم دور حوض با چندنفر نشستیم من کنار حوض بودم اما با ی دختردیگه جا ب جاشدم و ان کناران حوض کنار دیوار بود نشست جاتنگ بود تااینکه یهو رفت رو پله داخل اب یهوان حوض پله هاش جاب جا شد وان دختر رفت زیرپله ها مثل بناهای باستانی ک تو تی وی نشون میده و اب پرشد وان دختر زیرپله ها موند اب زلال بود دیگه ازترس ازخواب بیدارشدم لطفاتعبیرشو محبت کنید ن
پاسخ
سلام
3 سال پیش

سلام فکر کنم خاستگار برات بیاد
پاسخ
ف
3 سال پیش

خواب دیدم برادر شوهرم جلوی پای من برایم پله می سازد تا من از او بالا بروم خیلی هم باعجله می ساخت میشه لطفا بگین تعبیرش چیه
پاسخ
ف
3 سال پیش

خواب دیدم برادر شوهرم جلوی پای من برایم پله می سازد تا من از او بالا بروم خیلی هم باعجله می ساخت میشه لطفا بگین تعبیرش چیه
پاسخ
ف
3 سال پیش

خواب دیدم برادر شوهرم جلوی پای من برایم پله می سازد تا من از او بالا بروم خیلی هم باعجله می ساخت میشه لطفا بگین تعبیرش چیه
پاسخ
ساغر
3 سال پیش

ببخشید ما تازه شوهر خالم فوت کرده خواب دیدم که با دختر خالم روی پله های وحشتناکی هستیم و شوهر خالم که مرده روی طبقه های بالاتر قرار داره خیلی بالاتر ما دختر خالم گفت باید بریم بالا تا برسیم بش ولی نتونستیم بریم از خواب بیدار شدم تعبیرش چیه
پاسخ
فرشته
3 سال پیش

سلام ممنون میشم تعبیرخوابم را بگویید خواب دیدم اول رسیدم به یک در بزرگ که شوهرم بازش کرد واول من وارد شدم مردم هم پشت سرم بعد از پله های دورانی بالا رفتم پله ها بزرگ بودن و مرتب روی پله آخری قالی پهن بود زودتراز همه به بالا رسیدم و چند لحظه ایستادم و به بقیه نگاه کردم و گفتم من از همه زودتر رسیدم چهارتا سکه قدیمی هم از همونجا پیدا کردم گذاشتم جیبم بالای پله ها یه در بود که باید حدس میزنیم که چگونه باز میشود تمام مراحل رو خودم رفتم و یک کلید هم پیدا کردم که یک مرحله رو با اون کلید باز کردم
پاسخ
فرشته
3 سال پیش

خلاصه که تمام مراحل رمز گشایی در رو درست رفتم فقط در آخر یه پیرزن در رو باز کرد که من هم کمکشون کردم در که باز شد روبرومون یک پل سفید رنگ بود که توی حرم امام رضا(ع) بود پایین هم سفره های سفید پهن بود مردم مشغول غذا خوردن بودن ماهم از روی پل عبور کردیم ونشستیم سر سفره ها غذا برنج و قیمه بود
پاسخ
فرشته
3 سال پیش

سلام ممنون میشم تعبیرخوابم را بگویید خواب دیدم اول رسیدم به یک در بزرگ که شوهرم بازش کرد واول من وارد شدم مردم هم پشت سرم بعد از پله های دورانی بالا رفتم پله ها بزرگ بودن و مرتب روی پله آخری قالی پهن بود زودتراز همه به بالا رسیدم و چند لحظه ایستادم و به بقیه نگاه کردم و گفتم من از همه زودتر رسیدم چهارتا سکه قدیمی هم از همونجا پیدا کردم گذاشتم جیبم بالای پله ها یه در بود که باید حدس میزنیم که چگونه باز میشود تمام مراحل رو خودم رفتم و یک کلید هم پیدا کردم که یک مرحله رو با اون کلید باز کردم
پاسخ
Pari
3 سال پیش

سلام من خواب دیدم با دختیر خالم رفته بودیم بیرون روی یک صندلی تو خیابون نسسته بودیم یهو ی اقای جوون اومد بیرون اشغالاشو اورده بود بزاره .مارو دید گف چرا اومدید بیرون بدون ماسک بعد فرار کردیم میخاست نزاره ما بزیم رفیقم با یک خانوم اومد کمکمون اشنا بود اومد دنبالمون از پله ها فرار میکردیم خیلی پله بود یهو برگشتم نگاهی کنم دیدم اون مرده پیرمرد شده و سرش هم ضربه دیده دیگه ما هم صحیح و سالم رسیدیم خانه تعبیرش چیه ؟؟؟؟؟
پاسخ
اکرم اس
3 سال پیش

دیشب در خواب دیدم بالای پلکان که خیلی بلند بود رفته ام ولی فقط ۴ یا۵ پله مونده که به بالای پله که زیارت امام رضا اونجاست بریم ولی من به دلیل ترس از سربالایی نشستم گریه کنان فریاد زدم یا امام رضا ،که یه دفعه دیدم خواهرام من نگاه میکنن دو خواهرم که گرفتارن تو زندگی شون در ضمن پله ها نرده هم داشتن
پاسخ
ط
3 سال پیش

ببخشید پدر شوهرم
پاسخ
مشاهده همه دیدگاه ها دیدگاه خود را ثبت نمایید
چگونه پایان نامه را به کتاب تبدیل کنیم؟
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC
(عکس) عاشقانه‌ی خاص نیکی کریمی، شاپرک سریال "سرزمین مادری"، برای خواهر و خواهرزاده‌ی نازش در خارج از کشور/ باورتون میشه خواهر باشن؟ دریغ از یه نوک سوزن شباهت
مهران غفوریان : امکاناتش رو داشتیم بچه مون رو خارج به دنیا بیاریم ولی هم من هم مامانش خواستیم ایران به دنیا بیاد +فیلم
استخراج مقاله از پایان نامه کارشناسی ارشد و دکتری و چاپ در مجلات isi، علمی پژوهشی، Scopus + پاورپوینت آموزشی
تهدید آقای بازیگر برای مهران غفوریان: عکس داخل استخرت رو منتشر می‌کنم +ویدئو
تعرفه استخراج مقاله از پایان نامه
پذیرش تضمینی مقاله علمی پژوهشی
ویدیو/ عجیب‌ترین رژیم غذایی جهان در گینس مربوط به میشل لوتیتو/ آقای همه چیز‌خوار که چندین تن فلز را به جای دسر بلعید
بهترین ترجمه با بهترین مترجم آنلاین + معرفی 8 پلتفرم برتر ترجمه