دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / دنیای مد و زیبایی / لباس عروس و مجلسی /

بهترین روشهای تشخیص برند اصل از فیک 

یکشنبه، 28 شهریور 1400
امروزه به دلیل افزایش نام برندهای مختلف تشخیص اجناس اصل و تقلبی کار آسانی نیست اما ترفندهایی وجود دارد که می توانید با کمی دقت مارک اصل و فیک محصولات را تشخیص دهید.

تشخیص مارک اصل از تقلبی

همه لباس ها نام تجاری دارند اما هر نام تجاری را نمی توان یک برند دانست. برای این که یک نام تجاری تبدیل به برند شود، باید سال ها در عرصه تولید محصولاتش حضور فعال داشته باشد و محصولاتی با کیفیت بالا و دارای ویژگی خاصی ارائه دهد تا مشتری ها به آن اعتماد کنند و نامش اعتبار یک محصول باشد و تبدیل به یک برند شود. بنابراین منظور از برند یا مارک، نام تجاری که روی محصول می چسبانند ، نیست

مارک های تقلبی لباس را چگونه تشخیص دهیم ؟

اگر یک لباس مارک را برگردانید خواهید دید که دوخت رو و زیر لباس یکی است اما با برگرداندن یک شلوار معمولی خواهید دید که برای یکی کردن دو قسمت پارچه از چرخ استفاده شده است.

لباس های مارک را نمی توان تغییر سایز داد و تنگ یا گشاد نمود زیرا برش این لباس ها طوری است که اگر آن را تنگ کنید دیگر زیبایی اولیه را نخواهد داشت.

دوخت جیب ها و مارک های لباس های برند باید پایدار و منظم باشد. تعداد دوخت لوگو یا مارک روی لباس باید با تعداد دوخت خود لباس یکسان باشد.

برندها دوخت های شان ریزتر است و تعداد دوخت در واحد سانتی متر باید بالا باشد.

دوخت لباس و برش های پارچه باید به شکل دقیق انجام شده باشد.

در کشور های واسطه، نمایندگی های رسمی از همان شرکت ها وجود دارد بنابراین اگر روی لباس برند خود نام شرکتی که در آن لباس دوخته شده، نوشته شده است نگران نباشید، زیرا آن جنس هم اصل است.

قیمت لباس برند گران تر است

قبل از خرید لباس های مارک به سایت مراجعه کنید تا از قیمت لباس و مشخصات آن اطلاعاتی به دست آورید . لباس مارک قیمت بالا تری دارد بنابراین اگر یک لباس برند را ارزان خریدید ، شک نکنید که این جنس تقلبی است .

برندهای بزرگ نیز سالی دو بار حراج دارند که می توانید در این هنگام لباس مورد نظر خود را با تخفیف های خوبی بخرید . به جای این که به لباس با مارک خارجی چند برابر پول بدهید ، پوشاک ایرانی با مارک ایرانی و قیمت مناسب بخرید .

به شناسنامه برندها توجه کنید

لباس های برند دارای شناسنامه هستند . مشخصات لباس، نحوه شست وشو، محصولات جدید، جوایز یا نشان هایی که کسب کرده، تاریخ تولید، محل تولید، محل کارخانه و کد لباس در دفترچه 4 یا 8 برگی همراه برندهای معروف درج شده که در واقع شناسنامه آن لباس است. برخی از برندها این شناسنامه را داخل لباس می دوزند.

برندهای معروف دارای سایت اینترنتی هستند که در آن قیمت، تعداد تولید از آن نوع پوشاک و سایر اطلاعات نوشته شده است . اگر کد لباس در سایت نباشد ممکن است مارک لباس تان تقلبی باشد.

لوگو لباس

یکی از آسان ترین روش های تشخیص هر برند این است که با طرح لوگوی آن آشنا باشید و هنگام خرید به آن دقت کنید. در هر برندی، لوگو درجای مخصوص خود قرار دارد و رنگ خاصی دارد. لوگوها ممکن است به صورت دوخت، چرمی یا فلزی باشند. معمولا لوگوهای فیک بسیسار شبیه به لوگوهای اصلی هستند و تفاوتی جزیی دارند، مثلا یک غلط املایی کوچک یا تفاوتی جزیی در رنگ.پ

جنس لباس

یکی از مهم ترین موارد تشخیص برند از فیک، بررسی جنس پارچه است. پارچه اجناس برند، باید سنگین و یکدست باشد و هیچ نوع پارگی، کشیدگی و… در آن وجود نداشته باشد. معمولا لوگوی کمپانی نیز در قسمت داخلی پارچه، چاپ می شود.اگر جنس لباسی که می خرید، چرم است، باید دقت کنید که چرم اصل نباید نرم و یکدست باشد. پارچه چرم اصل، ناصاف است. درضمن چرم اصل، مات است و اگر چرمی براق بود، احتمالا تقلبی است. بوی چرم اصل نیز بوی نویی پارچه است، درصورتیکه چرم تقلبی، بوی پلاستیک می دهد. می توانید قسمت کوچکی از چرم را آتش بزنید؛ اگر بوی سوختگی مو و پشم از آن بلند شد، چرم اصل است و اگر بوی سوختگی پلاستیک حس کردید، چرم تقلبی یا مصنوعی است.

لباس مارک و برند را از نمایندگی معتبر بخرید
برندهای مارک و معتبر معمولا از نظر کیفیت، جنس و دوخت و... شما را راضی می کنند. ایستایی و زیبایی شان هم اغلب راضی تان می کند؛ گرچه ممکن است از لحاظ قیمت ناراضی باشید!به هرحال انتخاب با شماست اما توصیه ما این است که خرید از نمایندگی های معتبر را به خرید از فروشگاه های معمولی ترجیح بدهید.

پسندیدم 1 دیدگاه

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز چهارشنبه 19 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه ها
سارا
2 سال پیش

خیلی تشخیصش سخته
پاسخ
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
(ویدئو) ممانعت از ورود آناهیتا همتی به کلاس چون شهریۀ دانشگاهشو پرداخت نکرده بود
عشق و حال شبانه با خودروی پلاک دولتی کار دست آقای راننده داد! / راننده از صحنه تصادف گریخت + فیلم
رونمایی از فرزند پسر دیده نشده و بزرگ مرحوم مهرداد میناوند/ چقد شبیه پدرشه +عکس
رپر سرشناس در تهران بستری شد + جزئیات
رونمایی از جیمی جامپ پرورترین ورزشگاه لیگ برتری ایران/ یک بادیگارد در حد یاسین چوکو محافظ لیونل مسی برای اینجا لازمه +فیلم
زیبایی خاص و چشم نواز پریناز ایزدیار با مدل موی مجعد/ چشارو نگاا😍+عکس
ویراستاری تخصصی مقاله
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
هزینه چاپ یک کتاب