دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

دانشگاه / آموزش / مقاله نویسی / نحوه نگارش مقاله /

دلایل ریجکت مقاله از سوی مجله 

یکشنبه، 03 تیر 1397
کد خبر: 8779
ساعد نیوز: بسیار اتفاق می افتد که مقاله هایی که ما برایشان تلاش بسیار کرده ایم، توسط مجلات ریجکت می شوند و ما را شوکه می کنند. به چه دلایلی مقالات ما ریجکت می شود؟

هیچکس دوست ندارد مقاله ای که برای آن زحمت بسیار کشیده و زمان و تلاش زیادی را برای آن صرف کرده، ریجکت شود. و موجب ناراحتی نویسنده مقاله شود و اما به چه علت هایی مقالات علمی محققین ریجکت می شوند؟

دلایل اصلی رد شدن مقالات

قبل از اینکه مقاله خود را برای سردبیر یا مدیر عامل مجله ارسال کنید، لازم است تا یک سری موارد مهم را در خصوص مقاله خود بررسی نمایید. دلایل اصلی رد شدن مقاله می تواند شامل:

  • مقاله حاوی عناصری است که مشکوک به سرقت ادبی هست.
  • این مقاله در مجله دیگری مورد بررسی قرار گرفته است (ارسال همزمان به چند مجله مجاز نیست)
  • این نسخه اولیه مقاله دارای عناصر کلیدی مانند عنوان، فهرست نویسندگان و وابستگی ها، متن اصلی، ارجاعات، یا ارقام و جداول نیست
  • کیفیت مقاله برای بررسی مجدد کافی نیست
  • جداول و ارقام برای خواندن به اندازه کافی روشن و واضح نیستند
  • این مقاله با دستورالعمل های مجله مطابقت ندارد

قرار نگرفتن مقاله در اسکوپ مجله

اگر مقاله خود را به مجله ای که در حیطه و اسکوپ آن قرار ندارد سابمیت کنید به احتمال زیاد ریجکت می شود چون این مجلات به صورت اختصاصی کار می کنند و تنها مقالاتی را که در اسکوپ مجله خود باشند چاپ می کنند. چون این مجلات خوانندگان مخصوص خود در یک حوزه اختصاصی را دارند و از پذیرش و اکسپت مجلات در دیگر حوزه ها جلوگیری می کنند.

کم اهمیت بودن موضوع تحقیق

موضوع تحقیق یکی از مهمترین قسمت های پذیرش یک مقاله علمی می باشد. زمانی که مقاله علمی شما به اندازه کافی جذابیتی برای خوانندگان نداشته باشد و علاقه مخاطبان را جلب نکند به احتمال زیاد مورد رد شدم مقاله تان از سوی سر دبیر مجله می شود. و یا ممکن است مقاله علمی بخش کوچکی از یک مطالعات بزرگ است که قبلا منتشر شده است که در این صورت هم احتمال ریجکت مقالات افزایش می یابد.

تحقیق بیش از حد بلند پروازانه باشد

اگر نویسندگان بیش از حد بلند پروازانه یا همه جانبه یک تحقیق را انجام دهند، نتیجه گیری ممکن است دشوار باشد و حتی احتمال ناقص بودن مقاله زیاد می شود. در این موارد بهتر است تا مطالعه را به یک سری پروژه های تحقیقاتی کوچک تقسیم کنید تا احتمال خطا کمتر باشد و نتایج بدست آمده دقیق تر شود و عوامل کمتری در نتایج آن دخالت داشته باشند.

مطالعه، یک فرضیه مشخصی نداشته باشد

شاید نوشتن این قسمت برایتان مقداری مشکل باشد و سوالاتی که طراحی میکنی، مناسب مطالعه شما نباشند. شما می توانید برای رهایی از این مشکل یک مرور ادبی گسترده در خصوص مطالعه خود انجام دهید. چون این مطالعات به شما برای طرح سوالات و فرضیات بهتر کمک می کنند.

تحقیق ناقص باشد

مقاله ممکن است دارای مشاهداتی باشد، اما مطالعه انجام شده بر روی آنها کامل نباشد. یا اینکه ممکن است یکسری کارهای مهم در خصوص مطالعه نادیده گرفته شده باشد که موجب ناقص ماندن تحقیق شما می شود.

ضعف در تجزیه و تحلیل داده ها وجود دارد

ضعف های عمده ممکن است شامل عدم وجود گروه های کنترل مشخص یا سایر معیارهای مقایسه، عدم مطابقت نتایج با روش های مطرح شده در مطالعه (که باعث دشواری در تکرار آن روش می شود) یا عدم تحلیل آماری معتبر است. مراقب باشید برای هر گونه نقص جزئی مانند برچسب و شماره جداول و اشکال و نمودارها، حساسیت خاصی داشته باشید چون تمامی این ارقام ، نتیجه موضوع تحقیق شما را نشان می دهند.  

نقص در استدلال ها و نتیجه گیری

بحث باید منطقی، ساختار یافته و معتبر باشد و از نتایج حاصل از این مقاله پشتیبانی کند. اگر نتیجه گیری ها براساس بقیه مقالات قابل توجیه نباشد یا بخش های زیادی از ادبیات را نادیده بگیرد، مقاله شما رد خواهد شد.

زبان، نگارش و املای متن

زبان، ساختار مقاله، و هر جدول یا ارقام باید به اندازه کافی کیفیت مناسب از لحاظ علمی را داشته باشد و ارزیابی شود؛ در غیر این صورت مقاله شما به احتمال زیاد رد خواهد شد.  یک توصیه خوب این است که از دیگران بخواهید قبل از ارسال، مقاله شما را چک کند. همیشه نفر سوم می تواند  اشتباهاتی که ممکن است شما را سهوا نادیده گرفته بودید را بیابد. اگر شما به مهارت های نوشتن انگلیسی خود اعتماد ندارید، از فردی که در این زمینه خبره است و به نگارش و ادبیات انگلیسی تسلط کافی دارد، برای اصلاح مقاله خود کمک بگیرید.

موسسه پژوهشی تحقیقاتی پژوهش برتر در سال 1391 فعالیت خود را در زمینه مشاوره پروژه های دانشجویی و چاپ در ژورنال های معتبر آغاز کرده است .برای ثبت سفارش میتوانید با کارشناسان موسسه پژوهشی تحقیقاتی پژوهش برتر تماس حاصل نمایید و یا درخواست خود را از طریق وبسایت www.isipaper.org ارسال نمایید تا مشاوره های مورد نیاز برای شما ارائه شود.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز یکشنبه 09 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
سابمیت مقاله چیست؟
پایان نامه خود را چگونه به مقاله تبدیل کنیم؟
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
مراحل چاپ کتاب با بهترین کیفیت
نحوه محاسبه هزینه چاپ یک کتاب
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
مراحل اکسپت مقاله
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی