دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

مجله خانواده / سبک زندگی / دانستنی های جنسی و زناشویی /

دلایل ترشحات کشدار واژن 

دوشنبه، 10 بهمن 1401
ترشحات کشدار واژن معمولاً در دوره تخمک‌گذاری یا اوایل بارداری به وجود می‌آید که در این صورت خطری به دنبال ندارد؛ اما گاهی نشانه‌ای از عفونت‌های مقاربتی است و باید بلافاصله پیگیری شود. در ادامه بیشتر درباره این موضوع بحث می کنیم. همراه ما باشید.

ترشحات واژن به طوری کلی کمک می کند که سیستم تولید مثل در زنان سالم بماند. بنابراین ترشح واژن، به طور کلی چیز بدی نیست و جای نگرانی ندارد.این ترشحات همچنین کمک می کنند تا باکتری ها موجود در سیستم تناسلی از بین بروند.اگر حساب دقیق چرخه قاعدگی خود را داشته باشید متوجه خواهید شد که ترشحات در طول این چرخه مدام در حال تغییر است.این تغییرات در مراحل مختلف چرخه رخ می دهند.

علل ترشحات کشدار واژن

در واقع ترشحات واژن مهمترین عملکرد را در سالم نگه داشتن واژن و ناحیه تناسلی زنان ایفا می کند. این مایع سفید که توسط غدد، در داخل واژن و رحم ساخته می شود، باعث می شود واژن و رحم را از باکتری ها و عفونت های احتمالی پاک سازی کند. به بهبود عملکرد واژن کمک کند و باعث جلوگیری از بروز بیماری شود. پس داشتن ترشح واژن چیز بدی نیست و نشانه سلامت واژن است.

1. معمولا به این معنی است که شما در حال تخمک گذاری هستید

تخمک گذاری به نقطه ای در میانه چرخه قاعدگی اشاره دارد که بدن شما یک تخمک را برای لقاح احتمالی آزاد می کند. با نزدیک شدن به این مرحله از چرخه قاعدگی تولید مخاط دهانه رحم افزایش می یابد. تخمک گذاری باعث ترشحات فراوان تر می شود که شفاف و کشدار است.این ترشح افزایش یافته کمک می کند تا اسپرم به دهانه رحم شما منتقل شود تا آن ها بتوانند تخمک آزاد شده را بارور کنند.برخی از افراد علائم ترشحات شفاف و کشدار را بررسی می کنند تا بفهمند چه زمانی در حال تخمک گذاری و باروری هستند.برای استفاده از ترشحات برای ردیابی تخمک گذاری باید مخاط دهانه رحم خود را به صورت روزانه بررسی کنید :

  • روی صندلی توالت بنشینید و با دست های تمیز دهانه واژن خود را با دستمال توالت پاک کنید. این کار را قبل از ادرار کردن انجام دهید
  • اگر هیچ ترشحی روی دستمال توالت نمی بینید، انگشتان خود را وارد واژن کرده و رنگ و قوام مخاط را بررسی کنید
  • رنگ و بافت ترشحات را بررسی کنید
  • دست های خود را بشویید و یافته های خود را ثبت کنید

2. می تواند از نشانه های اولیه بارداری باشد

بسیاری از افراد گزارش می دهند که در اوایل بارداری خود تغییراتی را در مخاط دهانه رحم تجربه می کنند.معمولا ترشحات شما پس از تخمک گذاری، زمانی که استروژن کاهش می یابد، خشک تر و رقیق تر می شود. اما اگر اسپرم با موفقیت تخمک را بارور کند ممکن است متوجه شوید که ترشحات شما غلیظ، شفاف و کشدار باقی می ماند. همچنین ممکن است رنگ سفید به خود بگیرد.این به این دلیل اتفاق می افتد که هورمون ها از جمله استروژن و پروژسترون پس از تخمک گذاری در صورت بارور شدن تخمک افزایش پیدا می کنند. این ترشحات غلیظ تر می تواند تا حدود هشت هفته ادامه داشته باشد.در این زمان مخاط شروع به تشکیل یک پلاک مخاطی می کند که از جنین و دهانه رحم محافظت می کند.به خاطر داشته باشید که تغییرات مخاط دهانه رحم روش چندان قابل اعتمادی برای تشخیص بارداری نیست اما می تواند نشانگر مفیدی باشد برای اینکه چه زمانی ممکن است بخواهید آزمایش بارداری انجام دهید.

3. علل دیگر

چیزهای زیادی به غیر از تخمک گذاری و بارداری می تواند باعث تغییراتی در ترشحات واژن شما شود. به همین دلیل است که برای تعیین باروری نباید تنها به ردیابی مخاط دهانه رحم خود متکی باشید.موارد دیگری که می توانند باعث ترشح شفاف و کشدار شوند عبارتند از :

  • ورزش کردن
  • تحریک جنسی
  • فعالیت جنسی
  • تغییرات رژیم غذایی
  • فشار
  • جراحی اخیر که دهانه رحم یا اندام های مجاور شما را درگیر کرده است
  • شروع مصرف یک داروی جدید به ویژه کنترل بارداری هورمونی

اینها تغییرات مورد انتظار هستند و معمولا جای نگرانی ندارند.

ترشحات کشدار واژن در بارداری

یکی از حساس ترین دوره های زندگی زنان دوران بارداری است که هر تغییری در وضعیت جسمی آنها باید جدی گرفته شود ، اصولا ترشحات واژن در این دوره افزایش می یابد که برخی خطرناک و برخی طبیعی هستند ؛ ترشحات ژله ای واژن چطور ؟ترشحات کشدار و سفید رنگ واژن اولین نوع از ترشحات است که شما در اوایل بارداری می بینید که در مورد آنها نکات مهمی برایتان خواهیم گفت :تنها تفاوت این ترشحات در اوایل بارداری و قبل از باردار شدن در مقدار آن است. مقدار آن در اوایل بارداری بیشتر خواهد بود.این ترشحات بو ندارد و یا بوی خیلی ملایم شبیه بوی شیر دارد. حتی ممکن است شما این ترشحات را قبل از باردار شدن هم تجربه کرده باشید.اگر تجربه کرده اید این ترشحات چرکی بوده اند. تا در اواخر بارداری این ترشحات سفید رنگ تغییر کرده و غلیظ تر میشود.زمانی که خارش و یا بوی بد را همراه با این ترشحات احساس نکرده اید، نگران نباشید.

ترشحات غیرطبیعی واژن چه علائمی دارند؟

ترشحات غیرطبیعی واژن علائم متفاوتی می تواند داشته باشد. از جمله آن ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • بوی بد ترشحات واژن
  • همراهی خارش و سوزش واژن با این ترشحات
  • تغییر رنگ عجیب ترشحات که معمولاً به رنگ سبز و زرد خواهد بود.

چه زمانی باید به پزشک مراجعه کرد؟

ترشحات شفاف و کشدار واژن معمولا جای نگرانی نیست اما چند استثنا وجود دارد.به عنوان مثال واژینیت و عفونت باکتریایی واژن می توانند باعث تغییراتی در pH شوند که باعث می شود دهانه رحم مخاط اضافی تولید کند. گاهی اوقات مخاط شفاف باقی می ماند. در موارد دیگر ممکن است زرد، خاکستری یا سبز شود.عفونت های مخمری و عفونت های مقاربتی از جمله سوزاک، کلامیدیا یا تریکومونیازیس همگی می توانند باعث تغییراتی در ترشحات دهانه رحم شوند.اگر ترشحات غیرعادی شفاف و کشدار دارید که با موارد زیر همراه است به پزشک مراجعه کنید :


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
تبدیل پایان نامه به مقاله آی اس آی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
قیمت استخراج مقاله از پایان نامه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات علمی پژوهشی داخلی
تعرفه نگارش مقاله از پایان نامه
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب
استخراج مقاله از پایان نامه ارشد و دکترا + پاورپوینت آموزشی
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
پذیرش و چاپ مقاله در مجلات خارجی ISI، SCOPUS، PUBMED، ISC