۱۰ دلیل مشخص برای اینکه نباید به حرف دیگران اهمیت دهیم

  شنبه، 14 فروردین 1400   زمان مطالعه 6 دقیقه
۱۰ دلیل مشخص برای اینکه نباید به حرف دیگران اهمیت دهیم
نگرانی بیش از حد درمورد افکار دیگران اثرات منفی بسیار بر زندگی شما خواهد داشت. این وسواس زندگی شما را فلج و مختل می‌کند، زیرا نخواهد گذاشت با خودتان و دیگران راحت باشید. پس بهتر است اجازه ندهید که نگرانی درباره نظر دیگران مانع لذت‌بردن‌تان از زندگی شود و کام‌تان را تلخ کند

انسان به صورت ذاتی تمایل دارد که دیگران او را دوست داشته باشند و بپذیرند. اما گاهی این تمایل باعث می شود که افراد بیش از حد و به صورت وسواس گونه به تفکرات دیگران درمورد خودشان اهمیت دهند. نگرانی بیش از حد درمورد افکار دیگران اثرات منفی بسیار بر زندگی شما خواهد داشت. این وسواس زندگی شما را فلج و مختل می کند، زیرا نخواهد گذاشت با خودتان و دیگران راحت باشید. پس بهتر است اجازه ندهید که نگرانی درباره نظر دیگران مانع لذت بردن تان از زندگی شود و کام تان را تلخ کند. همراه ما باشید.۱۰ دلیلی که شما نباید به نظر دیگران اهمیت بدهید را باهم مرور می کنیم.

۱.این زندگی آنها نیست، پس به آنها ارتباطی ندارد

آدم ها مختار هستند که هر طوری که میخواهند فکر کنند، همانطور که شما مختاری که آنطور که میخواهید فکر کنید. چیزی که بقیه در مورد شما فکر میکنند، چیزی که هستید یا ارزش های شما را تغییر نمی دهد. مگر این که شما این اجازه را به آنها بدهید.
این زندگی شماست، در پایان روز شما تنها فردی هستید که لازم است انتخاب های خودتان را تایید کند.

تصویر

۲.آنها نمی دانند که بهترین چیز برای شما چیست

هیچ کس به اندازه ی شما روی زندگی تان سرمایه گذاری نکرده است. فقط شما می دانید که بهترین در زندگی تان چه معنی دارد. و این نتیجه ی یادگیری های شما از انتخاب های تان است.
تنها راهی که شما میتوانید به درستی بیاموزید، از تصمیم گیری های شخصی خودتان و قبول کامل مسئولیت های آنهاست. و در آن صورت اگر شما شکست بخورید حداقل عمیقأ چیزی یاد گرفته آید و باعث نمی شود که دیگران را سرزنش کنید.

۳.چیزی که برای یک نفر درست است ممکن است برای شما اشتباه باشد

مهم است که بدانید نظر افراد اغلب بر پایه ی چیزهایی ست که خودشان انجام خواهند داد. این به تنهایی یک مشکل است. چیزی که برای کسی بهترین است ممکن است برای شما بدترین باشد. چیزی که یک نفر زباله میبیند دیگری میتواند آن را طلا ببیند. همه ی ما منحصر به فرد هستیم. تنها تو میدانی که چه چیزی برای تو خوب است.

تصویر

۴.شما را از رویاهایتان باز میدارد

اگر شما دائما نگران باشید که سایرین چه فکری میکنند هرگز به جایی که در زندگی تان می خواهید، نمی رسید. شما مجبورید که کارهایی را انجام دهید که با استانداردهای افراد یکسان نیست. اگر دائما نگران نظر دیگران باشید هرگز نخواهید توانست چیزی که درست است را انجام دهید.

۵. نتیجه نهایی فقط دامن شما را می گیرد

نتیجه نهایی تصمیمات شما در زندگی فقط به شما مربوط است. به عنوان مثال، فرض کنید کسی به شما پیشنهاد بدهد که در بازار بورس سهام بخرید. اگر فکر می کنید این انتخاب چندان درست نیست، عواقب این تصمیم فقط خود شما را درگیر خواهد کرد. اگر سهام تان سقوط کند و ضرر مالی سنگینی متحمل شوید، این شما هستید که تا آخر عمر با این احساس گناه دست وپنجه نرم می کنید که چرا به ندای درونی خودم گوش ندادم. وقتی که دیگران به شما پیشنهاد یا، حتی در برخی موارد، دستور می دهند، هیچ ریسکی آنها را تهدید نمی کند. آنها با انتخاب های شما زندگی نخواهند کرد و این شما هستید که درگیر انتخاب های تان می شوید.

تصویر

۶. نظرات مردم دائما تغییر می کند

انسان ها همیشه در حال تغییر هستند. طرز تفکر، ایده ها و نگرش انسان ها با گذشت زمان عوض می شود. برخی از نظریه پردازان و فیلسوفان معتقدند که ما دائما در حال دگرگونی هستیم، تا جایی که نمی توانیم با ویژگی های مان یک خود ثابت (شخصیت ثابت) تعریف کنیم. نگرش، نظرات و تفکر انسان همواره در حال تغییر است.

این بدان معناست که اگر کسی امروز نظری مثبت درمورد شما نداشته باشد، شاید در آینده ای نه چندان دور نظرش درمورد شما کاملا تغییر کند. پس همان گونه که می بینید چندان لازم نیست نظرات دیگران را جدی بگیرید.

۷. زندگی به معنای واقعی کلمه کوتاه است

شما یک شانس برای زندگی کردن دارید نه بیشتر. پس بهتر است با نگرانی درباره اینکه دیگران چه فکر می کنند این شانس را هدر ندهید. کاری را انجام دهید که دوست دارید. کسی باشید که خودتان آرزو دارید. بعد مرگ هیچ یک از اطرافیان تان همراه شما نخواهند بود. شاید حتی سالی یک بار هم کسانی را که تا این حد نگران نظرات شان هستید نبینید. بدون اینکه خودتان را در قیدوبند نظرات دیگران قرار دهید زندگی کنید و تا جایی که می توانید از این فرصت تکرارنشدنی لذت ببرید.

تصویر

۸. هرچه بکارید همان را درو می کنید

وقتی بیش از اندازه نگران افکار دیگران هستید، دچار پیشگویی معطوف به مقصود می شوید [مقصود از پیشگویی معطوف به مقصود نوعی پیشگویی است که به صِرفِ تبعات ناشی از گفتن آن حتماً به وقوع خواهد پیوست]. افرادی که نیازشان را به تأیید دیگران انکار می کنند این تفکر در رفتارشان ظاهر می شود. یعنی به گونه ای با دیگران برخورد می کنند که نشان دهند به تأیید آنها نیاز ندارند. این تفکر بیمار گاهی آن قدر حاد می شود که فرد را گدای محبت و مطیع دیگران می سازد. زمانی که می کوشید طوری رفتار کنید که دوست داشته شوید و تأیید شوید، همین رویکرد باعث می شود که بسیاری از شما متنفر شوند.

۹. بقیه آن قدرها هم که شما تصور می کنید به شما فکر نمی کنند

اغلب اوقات، مردم غیر از خودشان به فرد یا چیز دیگری فکر نمی کنند. این یک حقیقت تلخ اما واضح است که به طور متوسط بیشتر افراد تمام افکار و دنیای خود را از یک فیلتر خودخواهانه عبور می دهند. به عبارت دیگر، انسان ها اکثر فکرهای شان را در قالب آنچه به خودشان و منافع شان مربوط است درمی آورند.

مهم نیست چه کسی هستید یا چه کاری انجام می دهید چون مردم تنها درصورتی برای فکرکردن به شما وقت می گذارند که رفتار شما به صورت مستقیم روی زندگی آنها اثر داشته باشد.

تصویر

۱۰. حقیقت تلخ: راضی نگه داشتن همه غیرممکن است

امکان ندارد بتوانید تمام افراد را همیشه از خودتان خشنود نگه دارید. اینکه بخواهید مطابق با انتظارات و توقعات همه زندگی کنید شدنی نیست. پس خودتان را خسته نکنید. اما خشنود نگه داشتن یک نفر را هرگز فراموش نکنید. آن یک نفر کسی نیست جز خودتان.

وزن فکر دیگران میتواند بار سنگینی روی دوش شما باشد. که میتواند شما را از زندگی خودتان باز ذارد. چون وجود شما (شخصیتتان، افکار و عملکرد تان) توسط استاندارد های ایده آل افراد دیگری کنترل شده است.

وقتی شما خیلی غرق در نظر دیگران راجع به خودتان بشوید خودتان را فراموش خواهید کرد. شما میتوانید هشیارانه از این وضع خارج شوید. تا به خودتان آزادی هدیه کنید.

این یک مهارت است که احتیاج به تمرین دارد، مثل مراقبه کردن. اما یک بار که یاد گرفتید چگونه اهمیت ندهید، جهان را به طور دیگری خواهید دید. وقتی یک بار خدمت رسانی به عقاید دیگران را متوقف کنید خواهید فهمید که خود واقعی تان کیست و آن آزادی به نفس کشیدن برای اولین بار شباهت دارد.

تصویر

1 دیدگاه
  دیدگاه ها
Mliw
3 سال پیش

اگه بتونم تو عمل هم همین منطق رو پیش بگیرم هم خیلی خوب میشه :) وگرنه فهم این دلایلی ک بیان شدن خیلی واضح و مبرهنه ... خیلی موضوع مهمیه ولی :)... اونایی که اینطورین می فهمند چی میگم ...
پربحث های هفته   
همسر رهبر معظم انقلاب: آقای ما اجازه نمی‌دهد که در خانه، غیر از برنج کوپنی استفاده کنیم و آن هم کفاف خوراک ما را بیش از یک بار در هفته نمی‌دهد (642 نظر) رهبر معظم انقلاب: در ایستگاه منتظر قطار بودم که فردی که اصلا نمی شناختمش شروع کرد به مسخره کردن من+ویدیو (211 نظر) نگاهی به سفره مفصل و تمام و کمال حضرت ابوالفضل در منزل شاه نشین علی دایی+عکس/ از گل آرایی و شمع‌دان‌هایی طلایی تا پَک هایی لاکچری و جذاب (191 نظر) میزبانی رهبر معظم انقلاب از مهمانش در ضیافتی به صرف شام +عکس/سفره ای که اُملت تنها غذای آن بود... (153 نظر) (فیلم) ورود جالب و معنادار رهبر انقلاب به حسینیه امام خمینی (ره) به همراه مسعود پزشکیان و شعار حیدر حیدر جمعیت (67 نظر) درخت خرمای بزرگ حیاط باصفای خونه ویلایی زهرا گونش/ نخل های هم قد والیبالیست مشهور ترکیه ای (56 نظر) نگاهی به کیک تولد آیتک سلامت کاپیتان چشم آبی تیم ملی والیبال بانوان و رقیب زهرا گونش/ مبارکا باشه (60 نظر) نگاهی به میز عقد ساده و با دیزاین مختصرِ زینب سلیمانی دختر کوچکِ سردار سلیمانی و همسر لبنانی‌اش+عکس/ استندهای اسم و شمع های تک رنگ (49 نظر) در خانه شهید رئیسی به روی همه مردم باز می شود (45 نظر) میز غذای ساده رهبر معظم انقلاب و خوردن غذا در بشقاب استیل/ ساده زیستی ایشان همیشه مثال زدنی است+عکس (29 نظر) خلاقیت هوش پران مغازه دار کاشانی برای کشاندن مشتری به مغازه حماسه آفرید/ مغزشو باید طلا گرفت+عکس (25 نظر) خلاقیت بی نظیر راننده تهرانی، با نوشته جالب پشت پژو پارس حماسه آفرین شد/ آدم حَظ میکنه از این درک و فهم بالا (21 نظر) ریحانه سادات دختر بزرگ شهید رئیسی: سجاده نماز پدرم را در اندونزی تکه تکه کردند و به عنوان تبرّک بین مردم پخش کردند+ویدیو (22 نظر) بنز آخرین مدلی که رهبر معظم انقلاب آن را رد کرد: ببرید اینها را بفروشید! (21 نظر) حضور ساده و بدون تشریفات همسر رهبر معظم انقلاب در یک درمانگاه/ ایشان گفتند من نمی‌خواهم پارتی بازی بکنم+ویدیو (19 نظر)
پربازدیدترین ویدئوهای روز   
تیتر امروز   
روایتی از مخالفت همسر رهبر معظم انقلاب با هدیه ای که به رهبر داده بودند/ ما این غذاهایی که می‌خوریم، با این ظرفها جور درنمی‌آید، اینها را رد کنید، برود
تیمار جوجه لک لک مصدوم روستای قراجه محمد مرند توسط اهالی آن
فال روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال ابجد روزانه پنج‌شنبه 28 تیر 1403
حرمت شکنی دختران بی‌حجاب در دسته عزاداری کرج!
فال قهوه با نشان روز پنجشنبه 28 تیر ماه 1403
فال حافظ با تفسیر امروز پنجشنبه 28 تیر 1403+فیلم
فال شمع روزانه امروز پنجشنبه 28 تیر 1403
نگاهی به جواهرات مجلل و باشکوه خانواده آمبانی که پربازدید شد/ از زمرد نماد عشق آقای داماد تا گردنبند دستساز مادر شوهر جنجالی+عکس
7 روش تضمینی و قطعی رفع بوی بد سینک ظرفشویی
مبل‌های کثیف خانه را چگونه تمیز کنیم؟ / یک راه سریع و تضمینی
چرا کارگردان مختار نگذاشت بازیگر نقش حضرت عباس (ع) در فیلم یا سریالی دیگر بازی کند؟
نامه زیرکانه و دلبرانه انیس الدوله، بانوی اول حرمسرا به ناصرالدین شاه / یا به من وام بدهید یا شهرستانک را از من بخرید!
رفع فیلترینگ به طور کامل در دست شخص رئیس جمهور است
منظور ظریف از دولت وفاق ملی چیست؟
منتخب روز   
(فیلم) خرید دکتر مسعود پزشکیان از یک سوپرمارکت در تهران به همراه نوه‌ها و عروسش با کارت بانکی شخصی / نوه‌ها پدربزرگ را به خرج انداخته‌اند اقدام منحصربفرد و زیبای طلافروش یزدی به احترام دختر سه ساله امام حسین(ع)+عکس/ این جور تصاویر مخصوص ایران ماست والسلام👌 (فیلم) رهبر معظم انقلاب: به من می‌گویند شما گفتید سوءاستفاده جویان را افشا نکنید / ما حق نداریم افراد را به صرف گمان متهم کنیم سکانس خوشحالی قُباد از بارداری شهرزاد/ قُباد: من تا الان نمیدونستم از این دنیا و از این زندگی چی میخوام اما الان.... (عکس) هدایای ارزشمندی که پزشکیان در پشت صحنه یک هیئت دریافت کرد / خوشا راهی که آغازش با حسین است ... (ویدئو) شعر سوزناک شهریار برای مادر بزرگش که با شنیدنش اشک از چشمانتان سرازیر خواهد شد به یادماندنی ترین سکانس عاشقانه سریال شهرزاد / از بله گفتن شهرزاد تا مرگ مرگ بزرگ آقا نقش دختر رهبر انقلاب در ترمیم دست مجروح ایشان/ فرزند دختری که به پدر اُنس داشت (عکس) شوخی ظریف با آقای ظریف؛ از مقایسه ظریف با مِسی تا انداختن ماسک به شکل آقای رئیس جمهور!! واکنش عضو دفتر رهبر انقلاب به پست اینستاگرامی پسرش با هشتگ برای ایران، پزشکیان