دسته بندی ها

سیاست
جامعه
حوادث
اقتصاد
ورزش
دانشگاه
موسیقی
هنر و رسانه
علم و فناوری
بازار
مجله خانواده
ویدیو
عکس

جستجو در ساعدنیوز

سیاست /

مشارکت مردمی باعث قوت دولت می شود/ دولت قوی و قدرتمند در صحنه مناسبات بین المللی از موقعیت بهتری برخوردار است 

شنبه، 29 خرداد 1400
مشارکت خیره کننده مردم ایران در داخل و خارج از کشور در انتخابات ریاست جمهوری برگ زرین دیگری در تاریخ پرافتخار ملت بیدار و پرغرور ایران ثبت کرد. معارضان و معاندان نظام اسلامی در خارج از کشور به رأی دهندگان حمله ور شدند و سبعیت خودشان را بار دیگر به اثبات رساندند. ولی این ملت ایران بود که بار دیگر زنده بودن خویش را به رخ جهانیان و معارضان کشید.

انتخابات 28 خرداد 1400 از وجوه بسیاری منحصربفرد بود. همدل شدن دشمن خارجی و داخلی نظام اسلامی برای کمرنگ کردن جمهوریت نظام از ویژگی های بسیار قابل توجه این انتخابات بود. میلیاردها دلار هزینه تبلیغاتی توسط رسانه های سعودی و صهیونیستی و آمریکایی برای دلسرد کردن مردم از حضور در پای صندوق رأی همه با هوشمندی ملت به باد رفت. مردم ایران به احترام خون شهیدان و دفاع از کیان سرزمین شان علیرغم تمام بی مهری ها و سؤمدیریت ها در پای صندوق رأی حاضر شدند و بار دیگر به نظام جمهوری اسلامی ایران، آری گفتند. دشمن زخم خورده از این حضور، پادوهای خودش را در خارج و داخل به خط کرد تا از ملت انتقام بگیرد. تعرض به شهروندان ایرانی در خارج از کشور و فحش و ناسزا گفتن به کسانی که به سفارت جهت شرکت در رأی گیری حاضر میشدند، جزو شنیع ترین اقداماتی بود که در انتخابات امسال شاهد آن بودیم. انتشار فیلم تعرض عده ای وطن فروش و خودفروخته و عوامل استکبارجهانی به شهروند ایرانی در مقابل کنسولگری ایران در بیرمنگام موجب آزرده خاطر شدن تمام ایرانیان شد. طبیعتاً این افراد برای این نوع حرکات تربیت شده اند تا انسجام ایرانیان را خدشه دار کنند ولی پیروز میدان، ملت غیور ایران بود و همدلی شان کلید حل تمامی مشکلات در آینده ای بسیار نزدیک خواهد بود. برای اطلاع از اقدامات دولت جمهوری اسلامی ایران در قبال حرمت شکنی های صورت گرفته به ساحت شهروندان خارج از کشور و نیز کم و کیف پاسخ دستگاه دیپلماسی به سراغ دکتر ابوالفضل عموئی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی رفته ایم:

ساعد نیوز: با توجه به اتفاقاتی که در حوزه های انتخابیه خارج از کشور اتفاق افتاده است به نظر حضرتعالی بهترین اقدام در راستای احقاق حقوق شهروندان ایرانی چه می تواند باشد؟ پیام مشارکت بالای ملت ایران در انتخابات در حوزه سیاست خارجی چه خواهد بود؟

دکتر ابوالفضل عمویی: بسم الله الرحمن الرحیم؛ ایرانیان خارج از کشور به اندازه ایرانیان داخل کشور در تعیین سرنوشت کشور نقش دارند؛ از این جهت باید فرصت اظهارنظر آنها و ارائه رأی آنها باید فراهم شود. به همین دلیل، در کشور، ستاد برگزاری انتخابات در خارج از کشور برقرار می شود و از نزدیک 5 میلیون ایرانی مقیم خارج از کشور از افراد واجد شرایط دعوت می شود که در پای صندوق های رأی حضور پیدا بکنند. اما از جهتی علیرغم تلاش هایی که صورت می گیرد برای حضور این افراد، موانعی در سمت کشورهای مختلف به وجود می آید.

امسال مطلع شدیم که در همه کشورها که جمهوری اسلامی ایران، امکان برگزاری انتخابات را برای شهروندان ایرانی داشته است به جز کانادا، یمن و سنگاپور. اما مهمتر این است که برای ایرانی هایی که تمایل داشتند در تعیین سرنوشت کشور خودشان نقش آفرینی بکنند، موانعی ایجاد شده است. مسئولیت امنیت برگزاری انتخابات، کشور میزبان هست؛ چون موضوع به آنها اطلاع داده می شود. و این یک امر مرسوم هست که کشورها به صورت متقابل برای همدیگر این کار را انجام می دهند. اتفاقی که این دوره از انتخابات افتاد، اولاً یک چالش در مورد دولت کانادا بود؛ دولت کانادا علیرغم ادعاهای مردم سالاری ای که دارد، در عمل مانع نقش آفرینی مردم ایران در آینده سرنوشت کشور خودشان شد.

ایرانیان بسیاری در کشور کانادا حضور دارند؛ ولی دولت کانادا هیچ نوع همکاری ای برای برگزاری انتخابات در این کشور برای شهروندان ایرانی به عمل نیاورد. در حالی که ما در آمریکا، که هیچ نوع روابط دیپلماتیک نداریم، فرصت را فراهم کردیم که 29 صندوق رأی در آنجا مستقر شود و ایرانیان مقیم در آمریکا بتوانند در انتخابات شرکت کنند.

موضوع دوم و چالش دوم مربوط به شیطنت برخی جریان های معارض در خارج از کشور بود که در تلاش بودند تا مانع نقش آفرینی ایرانیان مقیم خارج از کشور در تعیین آینده و سرنوشت کشورشان شوند. اتفاقی که در بیرمنگام افتاد، یک نمونه بود که فیلم آن در فضای مجازی منتشر شد. حقوق ایرانیان متعهد مورد سؤقصد قرار گرفت؛ مسئولیت این موضوع، با توجه به لزوم همکاری انتظامی دولت میزبان با دولت انگلستان است. باید اعتراض جدی به نقش دولت انگلستان در این موضوع در عدم جلوگیری از وقوع چنین چالش صورت بگیرد. مطلع شدیم که وزارت خارجه، سفیر انگلستان در تهران را فراخوانده و اعتراض جدی ایران را به سفیر اعلام کرده است. بعضی از جریانات معارض که مزدور کشورهای خارجی و دشمنان ایران هستند، این جریانات مانع ابراز حس میهن دوستی مردم ایرانی مقیم خارج از ایران شدند؛ و این خلاف تمام ادعاهایی است که درباره آزادی بیان طرح می شود. ضد انقلاب خارج نشین از شکل گیری مشارکت جدی و استحکام پایه های مردمی نظام در هراس است، و سعی می کند از بروز و ظهور این حس میهن دوستی و ارتباطی که ایرانیان با نظام سیاسی کشورمان دارند، مانع ایجاد بکنند؛ در این راه از هر وحشیگری ای بهره می برند.

اما فارغ از این، علیرغم مشکلاتی مثل شیوع کرونا و نارضایتی هایی در حوزه اقتصادی شاهد بودیم که دیروز مردم یک حماسه آفریدند در انتخابات شرکت کردند و به متوسط و نرمال جهانی که بیش از 50 درصد هست رسیدند. همه دنیا این را در رسانه هایشان این را دیدند. حمایت مردم از هر دولت و نگاهی که شکل می گیرد در واقع حمایت از نظام جمهوری اسلامی و حمایت از دولت برخواسته از رأی مردم است. رئیس جمهوری کسی هست که رئیس جمهور همه مردم است. از این جهت مشارکت مردمی باعث قوت دولت می شود و دولت قوی و قدرتمند در صحنه مناسبات بین المللی از موقعیت بهتری برخوردار است.


پسندیدم دیدگاه ها

استخاره آنلاین
فال حافظ آنلاین
فال امروز جمعه 14 اردیبهشت
از سراسر وب
دیدگاه خود را ثبت نمایید
سابمیت مقاله چیست؟
ترجمه رسمی انگلیسی اسناد و مدارک
اکسپت فوری مقاله برای دوره دکتری
هندی حرف زدن محمدرضا گلزار در آنتن تلویزیون/ آیسان خانوم باید به این همه استعداد افتخار کنه +فیلم
استخراج فوری مقاله از پایان نامه برای مجلات ISI
محاسبه آنلاین هزینه چاپ کتاب در چند ثانیه
هزینه تبدیل پایان نامه به کتاب
تبدیل پایان نامه به مقاله علمی پژوهشی
برای چاپ کتاب و تبدیل پایان نامه تان به کتاب با سرعت نور کلیک کنید!
آموزش گام به گام نحوه سابمیت مقاله در مجلات ISI (آی اس آی)