ساعدنیوز
ساعدنیوز

دومین تهدید علنی اسرائیل علیه ایران

  دوشنبه، 18 آذر 1398 ID  کد خبر 52933
دومین تهدید علنی اسرائیل علیه ایران
ساعد نیوز: بعد از آنکه روز گذشته ایسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائیل، مستقیم ایران را با حمله مستقیم و پیشگیرانه تهدید کرد، این بار نوبت وزیر دفاع این رژیم بود تا با تهدید مستقیم ایران، جنگ در ابعاد لفظی را به اوج خود برساند.

به گزارش سایت خبری ساعد نیوز به نقل ازتابناک، بعد از آنکه روز گذشته ایسرائیل کاتز، وزیر امور خارجه اسرائیل، مستقیم ایران را با حمله مستقیم و پیشگیرانه تهدید کرد، این بار نوبت وزیر دفاع این رژیم بود تا با تهدید مستقیم ایران، جنگ در ابعاد لفظی را به اوج خود برساند.

نفتالی بنت، وزیر دفاع اسرائیل، روز یکشنبه و تنها ساعاتی بعد از حمله جنگنده های این رژیم به خاک سوریه و به بهانه آماج گرفتن نیروهای وابسته به ایران، به جمهوری اسلامی ایران هشدار داد که سوریه "ویتنام شما خواهد شد".

وی وعده داده که اسرائیل مانع از دستیابی تهران به حوزه نفوذ در سوریه شود. این در حالی است که روز گذشته، تل آویو ایران را تهدید به حمله پیش دستانه کرده بود.

اسرائیل که تقریباً هر روزه و به بهانه هدف قرار دادن "مواضع ایران" به سوریه حمله می کند، به ایران هشدار داده در پی ایجاد "حلقه آتش" به دور اسرائیل نباشد که در این صورت با تلافی جویی مواجه خواهد شد.

روز یکشنبه نفتالی بنت، وزیر دفاع تندروی اسرائیل در یک کنفرانس گفته: این موضوع که ایران در تلاش است تا حلقه آتش را در اطراف کشور ما ایجاد کند، موضوع پنهانی نیست این کشور در حال حاضر در لبنان مستقر شده و سعی در ایجاد پایگاه سوریه، غزه و نقاط دیگر دارد.

بنت با اشاره به اینکه نیرو های دفاعی اسرائیل (IDF) "به شکلی خستگی ناپذیر" برای خنثی کردن "تهدید ایرانی" در تلاش خواهند بود، گفته زمان آن فرا رسیده که اسرائیل از موضع دفاع به حالت تهاجمی حرکت کند.

او با تاکید بر ادعای خود مبنی بر اینکه ایران به دنبال ایجاد حضور دائمی در سوریه است، از جنگ فاجعه بار ویتنام برای تقویت تهدید خود علیه ایران استفاده کرده است.

تهدید نفتالی بنت تنها یک روز پس از آن مطرح شده که وزیر امور خارجه اسرائیل، کاتز، نیز مستقیم اقدام به تهدید ایران با حمله پیش دستانه کرده بود.

کاتز در گفت وگو با روزنامه کوریره دلا سرا ایتالیا، گفته: ما هرگز به ایرانیان اجازه نخواهیم داد، سلاح هسته ای به دست آورند و اگر در شرایطی قرار بگیریم که هیچ گزینه دیگری نباشد، با نیروی نظامی پاسخ خواهیم داد. کاتز تهدید کرده بود اگر ایران از هر خط قرمزی عبور کند، یک جبهه متحد و مستحکم را در برابر خود خواهد دید که شامل آمریکا، عربستان سعودی و امارات متحده عربی است که صد ها موشک را به سمت تهران شلیک می کنند.

به شکلی خاص به نظر میرسد که اسرائیل در پی تدارک یک تعارض و درگیری تمام عیار با ایران در منطقه است. این مساله به ویژه از گفته های اخیر سران و سیاستمداران این رژیم و اقدامات تهاجمی آن ها از جمله آزمایش موشکی بالستیک مشخص شده است.

البته این موضوع جدیدی نیست و پیش از این نیز اسرائیل مستقیم اقدام به حمله به مواضع نیرو های وابسته به ایران در سوریه، عراق و فلسطین اشغالی کرده بود؛ اما آنچه نکته را حائز اهمیت می سازد این است که اکنون سیاستمداران و تصمیم سازان اصلی این رژیم و وزرای کابینه نتانیاهو، علنی ایران را تهدید می کنند.

از سویی به نظر می رسد، این مساله در پی ناامیدی جدی این رژیم از وارد شدن آمریکا و ترامپ به یک درگیری جدی نظامی با ایران است و البته نشانه هایی از تنش زدایی در منطقه که از پی یک دوره چالش جدی بین ایران و آمریکا و متحدانش در خلیج فارس دیده می شود.

اکنون به نظر اسرائیل که مواضع خود را در خاورمیانه به شدت در خطر احساس میکند، به دنبال آن است که با راه اندازی جنگ لفظی، مقدمات درگیری نظامی را فراهم کند و پای ایران را به یک تعارض جدی نظامی باز کند؛ موضوعی که تا کنون با هشیاری نیرو های اطلاعاتی و نظامی ایران، برای کابینه اسرائیل ـ که درگیر بحران های اساسی سیاست داخلی نیز هست ـ محقق نشده است.

پایگاه خبری ساعدنیوز را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید.

13 دیدگاه
  دیدگاه ها
محمدرضا
4 سال پیش

با سلام همیشه درنزاع ها وجنگها انسانهای ضعیف زود تر حمله ور میشوند چون ترس دارند ودرجنگ هم شکلات خیر نمیکنند از قدیم گفتن با دوستان مروت با دشمنان مدارا باید با سیاست با دشمنان برخورد کرد واگر این ۴۰ سال با مدارا وسیاست ونفوذوپیدا کردن نقطه ضعفهای دشمن واستفاده از ایده های کشور های دیگر وادغام ایدهای جوانان نخبه خودمان الان قادر بودیم هرکار ی انجام بدهیم و حتی سلاح هسته ای هم داشته باشیم اما چون ۴۰ سال است شعار میدهیم اسرائیل که خودش یک جنایتکار است کشور مارا جنگ طلب معرفی کرده و بر علیه ما جبهه گیری میکند و اگربا سیاست با آمریکا واسرائیل برخورد داشتیم میتوانستیم دوستی دوستی پوست کله هایشان را بکنیم تا دیگر ارز اندام نکنندوهمینطور با تمام جهان گردش اقتصادی داشتیم وکشور هم به این روز نمی افتاد دیگر دوران قلدری و...گذشته دوره دوره تکنولوژی است اگر عظیم ترین وگردن کل فت ترین ارتش دنیا را هم داشته باشی با اشاره به یک دگمه و استفاده از تکنولوژی پیشرفته نظامی قادربه رویاروئی نخواهی بود پس باید کاری کنی که از عصر مدرن فعلی جلوتر باشی تا بتوانی خودی نشان بدهی و حرف اول را بزنی و باید با فکرو توانایی ذهنی وفنی تخصصی واستفاده از نخبگان کشور اختراعات وابداعات و...دشمن را از پای در آورد تا زمانی که دور کشور حصار بکشیم و تعامل برد برد نداشته باشیم از کل جهان عقب خواهیم ماند
ناشناس
4 سال پیش

کشورت کوچیکه اندازه یک استان ماهم نیستید یعنی راه فرار ندارید چارشم فقط پریدن تو دریا اونم اگرشنا بلد باشید احتیاج به موشکم ندارید تو خود اسرایل ازبین میرید خونه شما رو بدنشو موریانه خورده یعنی سسته با یک فوت ازبین میرید یک اشتباه راهبردی پایان کشور جعلی بنام اسراییله
حسن
4 سال پیش

اسراییل میخواهدحمله به سوریه راتوجیح کند.فکرشم نمیکنه بتوانندبه ایران حمله کنند.یاعلی
محمدرضا
4 سال پیش

مثل این است که یک موش بخواهد به جنگ شیر برود آقایان صهیونیست قبل ازاینکه بخواهد خریتی ازشما سر بزند تهران شمارا باخاک یکسان خواهد کرد فرزندان کورش وسربازان خمینی کبیر (ره) ازاین اراجیف زیاد شنیده اند ضمنا بقول مرحوم رفسنجانی اول شنا یادبکیرید بعد تهدبد کنید
ناشناس
4 سال پیش

چرا ما درمورد جنگ به همین راهتی اظهارنظر میکنیم ولی راجب تعامل با دیگران نمیتونیم یه مقدارفکرکنیم.بدنیست بعضی وقتها به عزیزانمون که کنارمون هستن نگاه کنیم وبعد فکرکنیم اینهارو توجنگ ازدست بدیم چی برامون میمونه تواین دنیا .جزاین که به عشق عزیزانمون زندگی میکنیم.یا اینکه بخاطر دیگران زندگی میکنیم
محمد
4 سال پیش

شتر در خواب بیند پنبه دانه... جلو تیرکمان فلسطین نمی تونی وایسی ... اسمه ایران و ایرانیا میاری ... حالا حالا مونده بتونی ایرانیارو بشناسی.
عادل
4 سال پیش

واقعاًخمرنشی اگر مثلاًهم کشور مارا باخاکهم یک سان کنی بازهم اسمش ایرانه اما اگر ما اسرایئل را باخاک یک سان کنیم اسمش می شه فلسطین با مردمی تازه
رضا
4 سال پیش

آمریکا و روسیه و انگلیس فعلا نیازت دارند برای خرابکاری در منطقه .... سگ پاچه گیر .... ایران داره بهت میفهمونه حواست باشه هر غلطی میکنی عددی نیستی جز یک متجاوز کودک کش و ضعیف کش بی پناه .... کسری از ثانیه ... عربستان ، امارات ، بحرین با خاک یکسان خواهند شد... و شما متجاوزان صهیونیستی دودمانتون رو مقاومت ، انصارالله ، حزب الله، حشط شعبی ،فاطمیون و زینبیون گوش مالی میدند.... حیفه فعلا حذف و پاک بشید😂😂😂
ناشناس
4 سال پیش

مرگ بر اسرائیل.. دیونه نادان.. میدونی 7دقیقه تا نابودی شما زمان لازمه..
رز
4 سال پیش

زارت
ناشناس
4 سال پیش

آمریکا و اسراییل هیچ غلطی نمی توانند بکنند مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسراییل . قبل از تهاجم نظامی آنها اسراییل منهدم خواهد شد و خلیج فارس میشه قبرستان نیروهای آمریکایی ایران اقیانوس مردان شرافتمند و باغیرت است محاسبات آنها غلط است که ایران را مثل افغانستان و عراق میدانند ،ایران قدرتمند است و نظامیانش شجاع و دلیر هستند خیال پردازی استکبار دیدن رویایی است که با خود به گور خواهند برد
یدله دلیری
4 سال پیش

اسرائیل جرات شروع کنند گی و ماجراجویی علیه ایران را ندارد چون کشورش حکم خانه شیشه ای برای ایران دارد.باوجود اینکه قدرت اتمی هست..
ناشناس
4 سال پیش

مرتیکه خر کوچکترین خریت باعث نیستی ونابودی تون میشه خره هی خره
پربحث های هفته   
چهره دلنشین و معصومانه رهبر معظم انقلاب در کلاس ششم ابتدایی+عکس/ رهبری اینجا 12 ساله بودند و معمم (271 نظر) قامت رعنای رهبر انقلاب در لباس خادمی شاه خراسان+عکس /حقا که تو از سلاله ی فاطمه ای... با خنده خود به درد ما خاتمه ای (113 نظر) بنر جالب شهرداری اصفهان برای حمایت از سگ ها در سطح شهر/ بهتر از این نمیشد مردمو قانع کرد! (62 نظر) پذیرایی منحصربفرد رهبر معظم انقلاب از مهمانان؛ چای، شیرینی نارگیلی و یک پارچ آب به جای آب معدنی! (50 نظر) رونمایی از نوزاد خوشگل و بامزه سحر ولدبیگی +عکس / عاشقانه های سحر و نیما فلاح ارزش صد بار دیدن رو داره👌 (25 نظر) خلاقیت تحسین برانگیز یک نانوای ارومیه‌ای برای کمک به همشهری ها/ باریکلا به این شعور و درک بالا+عکس (18 نظر) عرص ارادت احساسی روحانی، هاشمی و احمدی نژاد به رهبر معظم انقلاب در عیادت از ایشان در بیمارستان+عکس/ صف کشیدن روسای جمهور برای احوالپرسی با حضرت آقا (15 نظر) هنرنمایی های شگفت انگیز نقاش خوش ذوق خیابانی در زیبا سازی شهر/ دستت طلا هنرمند+ عکس (15 نظر) خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای عرض تسلیت به همسایه حماسه آفرید/هنر نزد ایرانیان است و بس! (12 نظر) تعریف و تمجید و شوخی خنده دار رهبر معظم انقلاب با اشعار یک شاعر درباره عشق و عاشقی دو درخت کاج+ویدیو/ بچه دار هم شدن (12 نظر) نگاهی به تغذیه مدرسه ساده و سالم پناه و نبات دخترای شاهرخ استخری در بلژیک+عکس/ مثل همیشه مقوی و مفید (11 نظر) نگاهی به میز عزای لوکس و تجملاتی زنداداشِ پزشکِ رابعه اسکویی با رونمایی از عکس‌های آتلیه‌ای مرحومه+ویدیو/ روحش شاد چقد جوون بود (11 نظر) نگاهی به کیک تولد 1 سالگی و 4طبقه آروکو پسر سپهر حیدری و آرام خانوم/ کیک نیست کاخه برا خودش+ عکس (10 نظر) تبریک برادر عروس رهبر معظم انقلاب بابت تولد سومین فرزندِ پسرِ رهبری+عکس/ ماشالا خدا حفظش کنه (9 نظر) (فیلم) خاطره جالب روحانی معروف از آوازخوانی در حضور رهبر معظم انقلاب و آیت الله جوادی آملی / آقا فرمودند آوازشو بیشتر کن ... (9 نظر)
دیگران می‌خوانند   
ادعای وکیل زهره فکورصبور درباره دستگیری فردی مشکوک در پرونده خودکشی این بازیگر جوان و مطرح کشور+ویدیو (فیلم) پیمان معادی با دخترش در افعی تهران همبازی شد / ماشالا دخترش چقدر بزرگ شده ... صحبت های خنده دار رشید اصفهانی: وقتی ازش علت سربازی نرفتن و میپرسن و میگه بخاطر تک پدری معاف شدم😅 +فیلم (فیلم) خواستگاری ایمان صفا در سریال اکازیون با گل های قبر مادرش! / تا کمیته رو دید فرار کرد آقای عاشق پیشه تتلو در زندان قرآن می‌خواند، روزه می‌گیرد و تلویزیون می‌بیند! تدارک مسافرت 4 روزه از مبدا بلژیک به مقصدی نامشخص توسط سپیده بزمی پور با رونمایی از چمدان های بامزه و باکلاسشان+عکس/ خوش بگذره (فیلم) ارسطوی پایتخت و عمو حسن، املتی معروف به هم رسیدند! / به قول عمو حسن: عجب سوسیسیه، همش گوشته! خلاقیت خنده دار مادر ایرانی برای سیخ زدن مرغ حماسه ساز شد+عکس/ لامصب مُرغه یه قیافه ای گرفته انگار تقصیر منه😂 خلاقیت بی نظیر یک طراح در طراحی تخت خواب هایی با الهام از میوه ها و کیک/ مغز تو رو باید تو موزه نگه داشت+عکس (عکس) تصاویری از زیبایی معصومانه آزاده نامداری در دوران کودکی / چقدر زود بود رفتنت ... اولین تصاویر از لحظه اهدای انگشتری خاص توسط رهبر معظم انقلاب به وحید شمسایی عرض ارادت و احترام فوتسالیست های قهرمان به رهبر انقلاب+ عکس/ دورهمی دوستانه و صمیمی ورزشکاران با آیت الله خامنه ای گریم فوق العاده حرفه ای و خاص بهنوش بختیاری و امین حیایی در فیلمی تاریخی+عکس/ دست مریزاد به این هنر (فیلم) سیسمونی 900 میلیونی نوه یک تاجر ترک تبریزی! نوه دار شدن قبل ایشون سوء تفاهم بود😂 بیوگرافی و زندگی خصوصی امین میری،زهرمارخان سریال گیلدخت و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی (فیلم) سوتی وحشتناک شبکه یک در نشان دادن عکس ندا قاسمی، بازیگر نقش شیرین در نون خ / خودش میگه من نیستم! (ویدئو) افشاگری نعیمه نظام دوست از اتفاق تکرار نشده زندگیش/ خودش روده بُر شده از خنده! مجسمه رضا گلزار روی میز آرایش همسرش آیسان خانوم+عکس زن خوش شانس آذری که برنده جایزه هواپیما در قرعه کشی بانک شد+عکس بازارگردی مهراب و پیمان قاسمخانی با دختر خاله‌شان بعد از 20 سال دوری 17 روز از ناپدید شدن سبحان کوچولو گذشت و خبری نشد+ویدئو (ویدئو) خرافات انواع خارش دست و پا از زبان مهران مدیری/ فقط جواب مادر بزرگه با خاک یکسان میکنه!! نگاهی به مانتوی مزونی پوشیده و آستین منجوق دوزی شده ستاره سادات قطبی، بلاگر متین و باحجاب ایرانی+عکس/ من عاشق آستیناش شدم غوغای بازسازی چهره آدم و حوا توسط هوش مصنوعی/ حوا چقدر شبیه تیلور سوئیفت شده😍+عکس دختر بچه 10 ساله همبازی‌اش را در تهران به قتل رساند! نگاهی به سفره ناهار حصیری زیبا و جذاب همسر واقعی آصف میرزای گیلدخت با ظروف چوبی/ سلیقه خانم بازیگر ایرانی حرف نداره+عکس (ویدئو) متفاوت ترین نقش رامبد جوان/یعنی واقعا می خواد وارد مجلس بشه؟ عکس العمل هوشمندانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب با اطلاع یافتن ایشان از لغو دیدارشان از سوی مقام عالی‌رتبه سیاسی در هواپیما/ سرتعظیم فرو آوردن سران در برابر ابتکار شجاعانه رهبری (ویدئو) بحث و جدل بازیگر محبوب در هواپیما برای صندلی/از شما بعید بود آقای غفوریان، صندلیِ خالی که بود!! موشکی شیشه ای و آبی رنگ که مینا مختاری، همسر باسلیقه بهرام رادان ازش به عنوان دکوری خونه استفاده می کنه+عکس/ انتخابش توی وسایل خونه بینظیره👌 (عکس) نماز ظهری که به امامت یک خانم روی آنتن شبکه سه رفت شعرخوانی بی‌نظیر ولی خارج از برنامه جوان روستایی در دیدار با رهبر انقلاب/ زیبایی و ماه مست و دیوانه توست+عکس تفاوت قابل تامل و خنده دار برداشت محصول اصولی و غیراصولی+ویدیو/ فقط اون دوتایی که پشت نیسان مدفون شدن غوغای صدای بهشتی و بی‌نظیر علی طولابی با آهنگ عاشقانه ترکی/ احسان علیخانی رو مات و مبهوت گذاشت+ویدیو تصویری باورنکردنی از بدل ولادیمیر پوتین، بدل‌های رهبران سرشناس جهان را بشناسید/بدل صدام از خودش هم صدام‌تر بود! خلوت عاشقانه همسر باسلیقه شاهرخ استخری به صرف چای و تنقلات/ چه پاتوق دنج و شیکی داخل خونه داره+عکس میکروفون به دست شدن محمدجواد ظریف در آمریکا در حمایت از مردم فلسطین+عکس بلایی که بر سر بهاره افشاری در خیابان آمد / با گرمکن خونگی و صورت شسته نشسته گریه بیتای فاصله ها رو درآوردن! نگاهی به دکوراسیون شیک و هوش پران پذیرایی علی دایی و رونمایی از مبلمان منحصر به فردش/ چقدر جذاب و لوکس+عکس زیارت رفتن حمید صفت با مادر چشم رنگی اش به مشهد/ چه رابطه مادر و پسری خوبی دارن!😍👌+عکس
تیتر امروز   
تتلو در زندان قرآن می‌خواند، روزه می‌گیرد و تلویزیون می‌بیند!
عرض ارادت و احترام فوتسالیست های قهرمان به رهبر انقلاب+ عکس/ دورهمی دوستانه و صمیمی ورزشکاران با آیت الله خامنه ای
بیوگرافی و زندگی خصوصی امین میری،زهرمارخان سریال گیلدخت و همسرش+ تصاویر جذاب و دیدنی
بازارگردی مهراب و پیمان قاسمخانی با دختر خاله‌شان بعد از 20 سال دوری
دختر بچه 10 ساله همبازی‌اش را در تهران به قتل رساند!
عکس العمل هوشمندانه و مدبرانه رهبر معظم انقلاب با اطلاع یافتن ایشان از لغو دیدارشان از سوی مقام عالی‌رتبه سیاسی در هواپیما/ سرتعظیم فرو آوردن سران در برابر ابتکار شجاعانه رهبری
بلایی که بر سر بهاره افشاری در خیابان آمد / با گرمکن خونگی و صورت شسته نشسته گریه بیتای فاصله ها رو درآوردن!
لوکیشن سریال گیلدخت و عمارت تقی خان کجاست؟ / اگه نمیخوای این مناظر رویایی رو از دست بدی بیا تا بهت بگم ...
جزئیاتی جالب درباره دنیای پرزرق و برق و باشکوه بهرام افشاری، بهتاش سریال پایتخت
روزی که عیاشی‌ های ناصرالدین شاه کار دستش داد | زنان قلیان ها را در حرم‌سرای شاه شکستند
روایتی تاریخی از طلاق عجیب ثریا اسفندیاری و محمدرضا پهلوی ؛ وقتی شاه خوش غیرت همسر خود را از مملکت بیرون کرد!
روایتی از جشن تولد 40 هزار دلاری فرح پهلوی با بهترین آشپز دنیا/ از آمدن آشپز مخصوص از فرانسه تا شترسواری همسر محمدرضا شاه به خاطر تولد نامبارکش!
بهانه گیری یک دانش آموز برای نرفتن به مدرسه به او جان دوباره دارد/دروغی که به واقعیت پیوست...
رپر سرشناس در تهران بستری شد + جزئیات
معتاد سرقت با پابند هم دزدی کرد! + عکس